viggo E34

Members
  • Content Count

    1752
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About viggo E34

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 03/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    bmw e34 535ia, e34 535tic

Recent Profile Visitors

6400 profile views
  1. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Oljetrykk kommer etterhvert, tar litt tid da du har bytta olje og filter også. Ventil som rune viser til er en check ventil i filterhuset, bytta hus grunnetdette på min og. Men først må du kinne ei god stund før det fylles og videre kommer olje rundtom. Juster register og tøm litt olje over kam å prøv gjenn, det vill vel vise seg når du tørner motor om ventil henger eller ikke. Blir bra dette Tore
  2. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Usikker på om jeg ville demontert topp gjenn egentlig for og dobbelsjekke at det ikke har stuka. Kan evt sjekke med kamera inn plugg hullet😉 ei tann feil er ikke noe problem men 2 vet jeg ikke. Sett motor i O/D. Av med øvre reg deksel, av med di 4 boltene på kam drev, kan kanskje lønne seg å ta ut kjedestrammer og men ikke absolutt nødvendig, av med kamdrev, så justerer du kjede på drev å vrir kammen til denne position å monterer sammen.
  3. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Fort gjort at det hopper over neddi der, fort gjort å justere tilbake😉
  4. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Fryktelig kjipt dette Tore, både på bil og hjemmefronten. men ang kammen, så kan den ha vært montert feil tidligere. Så det trenger ikke være du som har gjort noe feil, om den i det heletatt står feil. men synes den ser ut til å stå litt ute av position. Men om denne lyden var møte mellom stemplel og ventil skulle man sett skade på både ventil og stempel... Men dette ser du neste gang tore
  5. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Fikk pris på div rustfix, ikke avskrekkende Ellers var jeg å så på en lokal e32 750 før jeg reiste gjenn. Denne så meget lovende ut egentlig men har dårlig kompresjon på syl 2 så får se om den blir solgt eller om den fortsatt er for salg når jeg kommer hjem gjenn
  6. Blir knall dette Jan, hadde seg absolutt med disse hjula lukter vi prøveskilter her nå eller?
  7. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Den blir litt brukt, men når jeg er borte blir den stortsett stående. Å nå har jeg vært mer bortreist enn hjemme siden februar i fjor grunnet jobb internasjonalt å da har jeg måttet prioritere andre ting når jeg har vært hjemme. Har faktisk blitt så lite tid til den og så lite brukt at jeg tidvis har vurdert å selge den til noen som faktisk får brukt den. Teknisk er den bra, er noe rust på dører å høyre bakskjerm samt den nedre biten mellom dører på passasjer siden. Tror resten er reddbart, skal en tur til en bekjent idag å få han til å se på som er gjenn å evt få pris på det. Så får vi se va han sier. Håper å få tatt dette nå fremover da det ser ut som jeg ender opp å jobbe hjemme i norge gjenn snart.
  8. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Fikk tatt en kjapp vask av bil i forrigårs, ble bare en kjapp berøringsfri vask. Fikk og kjørt den litt, så fikk putra på ca 30mil. Godt og få litt tid i denne gjenn, håper å få gjort noe med rustflekkene som er gjenn på denne nå fremover bilen var godt møkkete, får se om vi får tatt en runde med berøringsvask over neste helg samt innvendigvask.  på med litt god såpeetter spyling og tørk ble det noe bedrehar og kommet over ett sett style 21 felger med 8"fremme og 9"bake jeg vurderer å legge inn bud på i nærområdet, vi får se da jeg reiser på jobb gjenn i morgen og blir borte ei uke. Kjørte en tur til Trondheim å hentet en karosseri del, da jeg vil bytte ut en bit nederst over kanal i stolpen mellom dørene på passasker siden da den er rustet. Da jeg var i Trondheim så jeg ett par andre biler som vekket min interesse Ikke noe man ser hver dag dette DSC_0010.JPG
  9. viggo E34

    Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport

    gratulerer med flott nybil
  10. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    blir kanon bra dette Tore
  11. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Er nokk ikke no problem men fort gjort at det blir ei tan feil, men så lenge du ikke har hatt av kjede på nedre drev å stripsa fast drevet så skal det være umulig i få det feil. Men har selv bomma med ei tann selv om jeg har tatt forhåndsregler Men dette blir knall bra, gleder meg på oppstart. Fikk du med innkjøringsprosedyre for kam?
  12. viggo E34

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    blir kanonbra dette Tore dette har du sikkert sjekket og er helt sikkert sjekket flere ganger men ett lite tjuvtrix for og se at register er montert riktig er og turnet motor slik at merket triggerhjulet stemmer mot merket i registerdekselet, med stempel en i topp, da skal boltene til kamdrev ligge ca vannrett og loddrett med toppen slik som dette bildet viser. blir kanon bra dette Tore, gler meg stort dine vegner
  13. Se der ble det justering ja hærlig når det gir resultater, men som nevt over så ser det ikke ut som den har vært bortskjemt fra før når det gjelder oljeskift. Godt den havnet i gode hender Ville gidt den ny olje å filter først om du ikke alt har gjort det, ville kjørt på med no mineral olje. Kan sikkert kjøre på ett par kjappe oljeskift slik som det så ut oppi toppen, bare for å få flidd den litt innvendig. Koster ikke rare greiene på biltema, kjør en tur på noen mil, kosetur. Ny olje å filter, dette oljeskiftet kan gi deg mere svar. For så å ta den på en skikkelig lang tur, så sjekke hvordan det ser ut under toppdeksel gjenn. Så evt oljerens med påfølgende oljeskift gjenn. Ett par tre kjappe oljeskift kan spare deg jobben å måtte bed med bunnpanna om oljesila tetter seg. Blir bra dette