Jump to content

viggo E34

Members
  • Content Count

    2060
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About viggo E34

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 03/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    bmw e34 535ia, e34 535tic

Recent Profile Visitors

7625 profile views
  1. flott at det ordnet seg på høvelig greit vis og bil er oppe å gå gjenn☺️🍻
  2. alltid like spennende med oppstart ettet slike opperasjoner😅
  3. usikker ang vannventil enda, ble igrunn bare lufta å konstatert varm luft i kuppee. planen nå er å tilpasse org eksos mot grenrør å få tatt etterkontroll, og bytte begge reimene, tenkte jeg kunne vente med dette da de blir fulle av kjølevæske ved lufting. når den er godkjent får man vel prøve seg på litt rustpuss... har jo litt på dører og en hjulbue som skulle vært gjort noe med, blir med begrensede midler da det er tid for en liten ferie og konfirmasjon står får tur for førstefødte. så tenkte å prøve litt selv å pusse ned å lakke litt😱
  4. ja da var oppstart unnagjort, gikk helt som planlagt borrsett fra ei avglemt slangeklemme å lekk sirkpumpe på vannventil. men fik da drifttemp og åpnet opp å etterstrammet topp med 35 grader. bytta pumpa og alt virker greit, bare å tilpasse eksos nå👍🏼 received_2936850496369292.mp4
  5. ja da var det meste montert og klart for oppstart, men avventer oppstart til i morgen da den står med bare grenrør til eksos. regner med det hadde blitt endel klager da både våre minste og en av naboene har unger som legger seg i rett tid. bil står nå klar for litt filing for å se oljespray på kam fungerer tilfredsstillende, så toppdeksel ligger bare løst på, toppen er trekt etter boka med nye bolter og skiver, 60nm vente 20 min, trekke med 80nm så ble alle kabler osv lagt på plass og koblet samt kjølevæske ble fylt. så nå blir det i morgen sjekk av kam smøring, montere noen mutrer på toppdeksel og koble på lmm og tomgangsregulator og smette på pluggkabler og coil, starte opp. lufte kjølesystem og få drifttemp, av med litt småplukk og toppdeksel og trekke med 35° på varm motor i henhold til heynes manualen. noen bilder av diverse  benytta også anledningen til å prøve en ny varmeveksler da den gir enten varm eller mindre varm luft 😅 triggersensor var ikke i beste tilstand så denne ble bytta ut med en jeg hadde liggende så da satses det på oppstart i mårra🍻
  6. 🙈😅 ja se der😅 ja vi får se, ble senere enn jeg tenkte så blir nokk ikke noe i kveld. så får prøve på dagen i mårra 😅 ja er spent på om kommer til å bli bo annet enn placebo effekt
  7. neida bor på Frosta, ei lita halvøy midt i trondheimsfjorden. ett par rapp på rørtanga så kom varmeelementet ut, rota litt med å få på frosypluggen men den smatt på plass tilslutt. ja den kom tilslutt å frostpluggen smatt og på plass tilslutt etter flere forsøk🙈 satser på å få hjelp til å løfte på toppen i kveld, først litt familie grillings på meg å småtassene. greit å ta det bår temperaturen i garagen er sunket litt, fått taki bolt å montert så nå sitter grenrør og manifold godt👍🏼 så satser på montering å kanskje en monteringspils i kveld😉
  8. fått surra litt igjenn da, gått i rengjøring å klargjøring. montert grenrør, må ivei å få taki en m10 bolt med riktig gjenger i mårra. eller fikk jeg omsider løs varmekolben/motorvarmeren, og montert ny vannpumpe. å etter litt om og men fikk man montert ny frost plugg lurer på om denne har fått nye stempel en gang, kan jo være motor er gått mindre enn bil men var ikke ille med sot her så blir det vel å legge på ny toppakning i mårra å smelle på toppen. leita litt på nett for å finne om man bør justere ventilene med annen klaring ved bruk av kvasskam men finner ingenting, så blir vel å fortsette med standard. ønsker alle ellers en fin sommer
  9. noen med tips, sitter bom her...
  10. har da fått henta hjem toppen å påbegynt montering, satt inn vippetøy og fått på innsugsmanifold med nye pakninger, samt montert indre del av termostat hus med ny pakning. bolten som ble frest ut på eksossiden er oppdimmensjonert til m10, var litt usikker på om jeg skulle sette inn helicoil eller barre borre opp hullet på manifold så m10 går gjennom, blir vel å borre opp å kjøre m10 bolt, eller lage en m10 studd. så da er man så smått igang
  11. stemmer det, du får gi en lyd når du er i omerådet så kanskje vi ses🙋🏼‍♂️
  12. gratulerer med skilter, morro når all jobben gir resultater 520ia er absolutt helt kurrant, hadde en periode en sedan 520ia. denne var levert med mtech dempere osv som den fikk nytt av heleveien irundt, å du verden for en behagelig bil. å ikke var den masette med automat heller, tvert imot. å følte den var sprek nokk når mann dro den ut på girene. overaskende sprek med sine 150hk☺️ hvor i trøndelag var du hadde hytte? kanskje jeg får sett den live når suser oppigjennom her
  13. fått masse innbytteforslag men bilen står her fortsatt, ikke intrisert bytte med bestemor å plenklippere men åpen for evt bytte i diesel e61lci, er og lov å komme med bud.
  14. da det var pinse og full pakke nå så ble ikke topp tatt før jeg reiste på jobb, så blir montering først om ett par uker. så nå står bil i garasjen med motor tildekket og venter, blir montert med dette som skal være alpina grenrør nå. her blir det å lage 2 forskjellige oppset, ett med overganger til org katalysator og org eksos, og ett med 2x2" med X med lambda så til simons mellompotte og eisenmann. blir da og lage så det er enkelt utskiftbart for kontroll osv. det er iallefall planen, har jo ett problem bare å det er denne varmekolben til motorvarmer. denne sitter dønn, om den ikke gir seg blir det å tilpasse den så det går klart av grenrør bare. for nå skal denne godkjennes å brukes gjenn.
×
×
  • Create New...