viggo E34

Members
  • Content Count

    1866
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About viggo E34

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 03/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    viggo_hopmo@yahoo.no
  • Website URL
    http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=142663&hilit=bj??rnstad+bil

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Frosta
  • Interesser:
    det meste innen motorsport
  • Kjøretøy
    bmw e34 535ia, e34 535tic

Recent Profile Visitors

7107 profile views
  1. viggo E34

    Bruksprosjekt E39 525d touring.

    flott prosjekt dette må absolutt si du har løftet denne mange hakk
  2. flott du har fått denne opp å gå gjenn nå, blir morro å se litt e34 gjenn innpå her😉
  3. viggo E34

    1988 E34 535ia :) svake øyeblikk🙈

    snakka jo om at jeg ikke var helt fornøyd med styringen her etter å bytta caster og paralellstag, kjentes veldig godt ved kjøring på skikkelig våt vegbane og når det begynte å bli isete var den skikkelig nervøs. så nå satte jeg inn bil på opptisk kontroll/justering, å her hadde man riktig i sine anntydninger om at den skrevet litt framme, nå er den justert å den gode følelsen er tilbake å bilen reagerer på den minste bevegelse på rattet👌🏼
  4. viggo E34

    hopeless E34 535 tic langtids prosjekt

    👌🏼
  5. blir bra å få denne opp å gå nå Jan unner deg absolutt garage plass til e28n, håper dette går i orden
  6. sånn som det ser ut nå tror jeg nokk vi havner på sen e61, men stresser ikke enda
  7. hei å takk for svar alle sammen, setter pris på alle innvendinger her. i utgangspunktet hadde jeg tenkt max 200k å da er det lite f11 med sekser ute å går... hadde en runde i går der vi tittet på alt fra e39 til f11.... så på en ganske grei 09 e61 525d som har en eier i norge(importert av eier 2012) og hyggelig pris mtp km.stand å generell stand, som nevnt over her merket også jeg meg at komfort stolene her var veldig gode, og softclose på alle dører. tight å stram å presis i allt jeg foretok på bar vei som på is, slaps å snøføre. den følted veldig god, prøvde en slik for ca 4-5 år siden å den var så kjelkete å følte ikke den ville være med på det jeg ville, har sett mange andre og beskrive disse slik mens andre sier disse er fantastiske. men fikk en positiv overaskelse her altså, så er nokk dekk og dim som har vekdig mye og si her og kanskje hjulstilling 🤷🏼‍♂️ f11 ser jo MYE bedre ut, men etter å lest rundt over alt på nett skremmes man bort fra n47 maskin. en annen ting jeg er at jeg ble litt skuffet over f11 innvendig, bl.a setejusteringene på di 3 jeg så på føltes noe billig om man har lov å så slikt automatisk justering bortsett fra fremmover og bakover å el justeringen føltes som plastknappene skulle knekke av, var vel komfort stoler i den førdte jeg så på, disse bød ikke på mye støtte noen vei. sport stolene i di 2 andre virket dog bedre komfortmessig. det hjalp sikkert ikke på inntrykket å ha en selger på nakken som hele veien skulle feie all kritikk til side å gå rett i selvforsvar, han ble rett og slett smågrinette da jeg spurte om der var gjort noe med register, pumpe osv, dette var bare en myte å tull... var sikkert litt uheldig med den sjappa jeg var innom, dels skitne biler med poleringsrester overalt i sprekker og skjøter og riper og swirls overallt. ser jo nå etter å ha utvidet søket mer at man ikke skal langt over den 200k grensen jeg har satt for å finne greie 525er med 6er. får se va man gjør, kanskje greit å evt kjøre e61 ei stund for så å kanskje fornye seg videre senere🤔
  8. vurderer en litt mer forbruksvennlig brukis, kjører idag en god gammel e34 535ia fra 88. tenker denne bruker nokk drivstoff sa man gjerne i en nyere bil med diesel kjører 3 ganger så langt for samme pris🙈 ingenting er bestemt men ser for meg en 520/525d, xdrive er ikke noe jeg må ha. fordeler, svakheter osv? kjør debatt. noe man bør sjekke eller se etter? personlig synes jeg f11 ser bedre ut men det betyr ikke alt.
  9. viggo E34

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - dieseltilsetning

    hadde lignende problem på den vi hadde, bytta olje og filter på kassa å ble god som gull. trenger ikke være samme problem men er en enkel og billig operasjon å kan være værdt ett forsøk
  10. viggo E34

    1988 E34 535ia :) svake øyeblikk🙈

    er litt redd for disse f11'ene da det ser ut til å være en svakhet på register på 520d n47 motoren... men driver å saumfarer forumer osv videre ang dette, har funnet en rimelig e61 525dat med litt småplukk til en veldig fin pris og som jeg tenker å se på når jeg kommer hjem fra jobb gjenn, samt ett par 520d f11 som må ses å prøves før jeg bestemmer meg for noe🙈 kan hende man ramler helt tilbake til e39 gjenn og🤷🏼‍♂️ 😅
  11. viggo E34

    1988 E34 535ia :) svake øyeblikk🙈

    den er ikke godkjent med turbo nei, men har jo kastet vekk latterlig mye penger på den🙈 å har jo hatt den i 10år😅
  12. viggo E34

    hopeless E34 535 tic langtids prosjekt

    hehe, takk for tips pål. men va ikke helt i min prisklasse😅 tenkte mer 520/525d 150-200k maks, men ser 520d har en del problemer med reg kjede.... så kan fort bli en litt mer kjedelig e61 525dat eller en e39 gjenn🤷🏼‍♂️ men f11'n er fin så kunne godt tenkt meg en slik. driver å leser litt. ser og en og annen f11 525dat med xdrive til folkelig pris, men disse har gjerne høy km stand og ny motor så blir noe skeptisk da...
  13. viggo E34

    1988 E34 535ia :) svake øyeblikk🙈

    da var 7erne solgt videre, å kun noe småtteri gjennstår på 520n før etterkontroll. har vist ett svakt øyeblikk nå å sitter å vurderer litt om entn denne 535n eller den andre 535n skal byttes ut til fordel for nyere brukis.... e61 facelift eller f11 diesel hadde vært helt innafor mtp forbruk, f11 synes jeg ser mye bedre ut men vi får se. diesel og 0,6L pr mil på blandakjøring kontra bensin og 1,2+L pr mil frister, og nyere bil hadde vært morsomt å prøve
  14. viggo E34

    hopeless E34 535 tic langtids prosjekt

    sitter å vurderer litt om entn denne eller den andre 535n skal byttes ut til fordel for nyere brukis.... e61 facelift eller f11 diesel hadde vært helt innafor mtp forbruk, f11 synes jeg ser mye bedre ut men vi får se.