DrSakke
Medlem-
Innholdsteller
181 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
M535i -86
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
DrSakke's Achievements
-
Poenget er vel mere at i Norge er prisforholdet med mercedes snudd på hodet, likeså erden dyrere i first edition enn dyreste ix3 m-Sport prisen henger ikke på greip.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
BMW i3 Neue Klasse
-
Ja, hadde forventet pris 50-100k under ix3 nk. mb c-klasse ser jeg er annonsert til 689k. det interessante er også hvordan prisen er i UK- der er i3 nk launch edition eller hva det nu er prisstt til 57900£ og "vanlig" skal visst ligge på 54700 hvis jeg husker riktig. c-klasse var gott over 60k pund - altså helt motsatt prisforhold...
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Ja, kan ikke sveise selv. Er jo ikke mange av de tilsalgs - en i sverige for 395k sek, en på mobile i tyskland 39800eur, begge originalbiler 220k km resp 98k km. En i usa ble solgt for 28000$. men denne er jo litt usikker mtp motor og. Men skal være komplett foruten ratt, girkule og frontrute. Matching numbers med orig motor. selger vil ha 14k eur som den står. En del deler med og rel. Nyish understell. mvh sakke -
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Hvor mye skal man gi for en slik..? Har denne for hånda .... blir egentlig dumt med et uferdig prosjekt allerede, men komplett bil minus ratt, girkule og frontrute. Stått lenge, 165k km. -
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Så var det litt understell. Blir bare små økter her og der, daglige gjøremål og arbeid tar det meste av tid. og hockey vm. fikk som sagt opp skruen på fjærbeinet og fikk tatt ut støtdempere. De gamle fjærbeinene og støtdempere er bare skrot- men trengte skruen/kragen som holder støtdemperen på plass. det pussige var at ene fjærbeinet var fylt med olje rundt demperen men den andre var knusketørr. Er en pakning på insiden av mutteren og kan se ut som at den ene er nyere. grovrengjøring av armene som fester seg på fjærbenet. Etter dette evaporust-bad.... bedre fjærbein: -
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Bmw e34 automatgir som ikke går frem eller tilbake .Tips ønskes .
-
Potensielt kan det jo være slitte/fastnede kuler i ventilpakken. Gammel olje som har stått i 14 år kan ha gjort sitt? var større problem på 530/540, men er mulig på en 525i også(som jeg antar denne bilen er. https://www.google.com/search?q=e34+automatic+gearbox+valvebody+plastic+ball+same+problem+in+530+540+and+525&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#lfId=ChxjMe
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
skoglund reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
Sverre 2468 reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
BMWE39turbo reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Da var stemplene montert på råder og stempelringene på plass så var jeg en tur på garasjen og tok ned eksosanlegg, demonterte de siste gamle delene i forstilling og våtslipet rundt de lakkerte partiene i motorrommet først en runde me 1000 og siden med 1500. Fargen matcher veldig bra! da skal det bare poleres -
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Olas M3 2001. 40 årskrisa
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i DrSakke sin sveigis i BMW-prosjekter
Neste vinters prosjekt- holy grail-labs sikringsboks? -
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne:
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Har hatt de stående opprett i garasjen i noen uker og har "foret" gjengene med rustløser med noen dagers mellomrom, er jo innvendig gjenge med en liten leppe slik at rustløser blir stående der å trekke inn i gjengen. Løsnet det ganske greit når en kompis holdt fjærbeinet på plass med ei STOR rørtang fra kalipperfestene og jeg tok mutteren med middels stor tang. lettere en forventet. -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Nei, har dårlig med tid og plass. Blir aldri ferdig hvis jeg skal gjøre det selv😆 Takk for tilbudet! Har dog fått tak i e28 fjærbein ferdig sandblåst og lakkert. Dog ikke helt grei pris😬.... -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
-
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Fikk endelig pakket ut disse, skal senke 45/35mm, fremfjær var hvert fall 5 cm lavere en original. Sikkert stivere. Intrax-fjærene er egentlig røde, men de lakkerte de svart etter ønske uten noe særlig ekstra kost. skal begynne med opphenget foran snart slik at jeg får bilen ned på hjula- motorn skal jo nedi snart- stemplene levert på Cylmo i dag. må bare få løsnet på mutteren som holder støtdemperen på plass- de nye som jeg fikk mangler disse.... de sitt greit fast- har ikke vært åpnet siden -86.... -
DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot og ev. Alpina B10 3,5/1
emne svarte i DrSakke sin DrSakke i BMW-prosjekter
Takk!! Ser nå at på toppen av dempertorn så burde overgangen vært der blekket bøyer seg ned ved spylertanken, for lakkovergangen mot midten ligg i en slik bøy og den ser man ikke- men greit nokk- det er nokk gradvis økning i lakktykkelse at det er lett å polere. fargen matcher veldig bra. De hadde tid nå- vi varslet at stemplene var på vei. så regner med at det går rimelig raskt
