Jump to content

Peak

Members
  • Content Count

    2916
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Peak last won the day on January 7 2015

Peak had the most liked content!

About Peak

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Norway
  • Kjøretøy
    i3 120Ah

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dette er nok originalt en Luxury Line med bla. ettermonterte M-Sport fangere. Overraskende bra kombinasjon, men sort ratt hadde vært å foretrekke.
  2. Har nå en 2013 2.0 TDI pendlerbil fra VAG men symptomene denne har har jeg også hatt på en tidligere 3-serie med n47 men fant aldri ut av det, samtidig som det gikk mot varmere tider, så spørsmålet er litt generelt. Bilen vibrerer ved pådrag mellom ca 1300-2700 rpm men kun når det er 3+ og nedover på gradestokken og kun når motoren er kald. Etterhvert som bilen oppnår driftstemperatur slutter vibrasjonene. Dette er merkbart på hele bilen. Noen som har forslag til hva dette kan være? Ingen ulyder fra motor eller turbo og bilen går ellers fint og normalt etter ca. 70 grader på motor.
  3. Peak

    e87 innpress

    Altså 19” kan bli veldig komfortabelt det også med riktig mengde profil. Men for 1-serie er det rett og slett blir for stort, blir for mye felg i hjulhuset også må en i tillegg kompensere med riktig dekk for å ikke miste all komfort på norske veier. Da blir det for stort som du sier, men med 30 Profil forsvinner jo absolutt alt som heter komfort. Av den grunn mener jeg en bør holde seg unna 19" på en 1-serie med mindre bilen kun er laget for show Usikker på hvorfor du stadig referer til e9X, 403M kom fra min F31 originalt og kom nettopp med den dekkdimensjonen fra fabrikk. Passer som hånd i hanske for den bilen og ville ikke vurdert å gå noe ned i profil der heller. At du kan kalle 35mm for en «voldsom profil» er jeg søren meg overrasket over😄 Vi har nok sikkert forskjellig mening om hva som er pent og hva som er gode kjøreegenskaper, agree to disagree🤞🏽😌
  4. Peak

    e87 innpress

    Om du bruker 30mm profil på en 1-serie, eller 3-serie for den saks skyld har en lite komfort igjen, det blir veldig stumpete, sikkert pent for mange men veldig ukomfortabelt. Dekk dim. som ble brukt på 403M over her er den originale til F31, lånte de fra den bilen for en kort periode kun for moro skyld, var klar over at det kom til å bli stort men artig å prøve -At det er en voldsom profil for en 1 serie er jeg nok litt uenig i, da vil jeg heller påstå at 19" er for stort for en så liten bil.
  5. Peak

    e87 innpress

    Det skal nok gå fint, men 19" er stort for e87 og litt trangt foran mtp. på innpresset. Forsøkte Style 403M (Originalt til F31) for noen år siden på min tidligere e87, spesielt foran ser det litt vulgært ut med 19". Bredde og offset på disse var nøyaktig det samme, kanskje er det samme felger du har tittet på(?). Foran: 19" x 8" ET36 / 225/40-19 Bak: 19" x 8,5" ET47 / 255/35-19 Kunne gjerne ha vært litt høyere innpress foran og gjerne litt lavere bak. Bak kan du eventuelt kaste på noen 5/10mm spacere. Helt uproblematisk å kjøre med, bilen er forresten på originalt M-Sport understell. Se bilder vedlagt.
  6. Peak

    E60/61 tråden

    Ok, vil LED lysets styrke svekkes med årene eller er det type on/off? -Altså dersom den ikke leverer 100% slutter det heller å fungere? Kan nok litt for lite om LED.
  7. Peak

    E60/61 tråden

    Er det noen måte å justere styrken på de orange "øyebrynene" på en e61 lci? Regnes disse som en del av parklysene? -Altså om jeg justere disse opp, vil ringene økes simultant?
  8. Kan bekrefte hva @Ron Jeremy sikter til, skiftet ut tre stk. på min 2019 modell over en periode på ett år. Lyden kom stort sett ved spontane akserlasjoner fra lavere hastigheter hvor momentet var kraftigere enn ved høyere fart.
  9. Hei, kikker på e61 om dagen ser noen biler har Xenon i fjernlysene og andre ikke, men dette står det ikke noe om i utstyrslisten. Bla. har bil A adaptive lykter og de ser slik ut Bil B har hva som ser ut som Xenon i det innerste «øyet», er dette da BI-Xenon? Denne bilen har ikke adaptive lykter.
  10. BMW iX er en veldig, veldig god bamse av en storebror til i3, her blir iX3 overflødig i EL rekken deres. iX og i3 har svært mange likhetsstrekk noe ikke iX3 har, lurer veldig på hva BMW tenkte på her, kan virke som de stresset seg ut i markedet med en mindre SUV mtp. at den ikke en gang har xDrive. Designen på iX vokser nok på fleste etterhvert slik som med i3. -Tror samtidig at denne ser langt tøffere ut i virkeligheten og gjerne i en mørk farge.
  11. Det er et enormt fargespill i denne lakken og en veldig spesiell farge. Kan bekrefte at M5’en også er Dravit. Det blå/lilla dukker sjelden opp, kun lagt merke til det ved én anledning på en parkert bil i skarpt solskinn. Vanligvis fremstår lakken noe mørkere. Må uansett si at G20’en jeg la ved bilde av var utrolig pen i det lyset uansett om den har en anelse blå/lilla i seg.👌🏽
  12. Hei, overhodet ikke meningen å tråkke noen på tærne. Forsøkte å finne et par bilder som beskriver hva jeg mener, men det var ikke så veldig lett. På M5’en under er det relativt greit å se på frontfangeren. Vanskeligere er det derimot å se på G20’en men at det er en form for en blå/lilla tone der er jeg fremdeles overbevist om. Har heller ingen tro på at de er redigert ettersom det generelt sett er et dårlig bilde av objektet, spesielt av M5’en. Fremdeles en lekker farge og gratulerer så mye med handel👍🏽
  13. Sett mange Dravit på veiene allerede og syns den har noe lillaskjær i seg ved sterkt sollys som jeg personlig ikke liker. Oxide har jeg enda til gode å se i trafikken, kun sett hos forhandler og denne er veldig frekk. Min stemme går altså til Oxide👍🏽
  14. Ønsker å handle en av følgende modeller, kravene er at den må være tilnærmet helt original og i god stand uten særlig rust. Bilen må ha M-sport. Maks pris 100 000, kan handle hurtig
  15. Litt usikker på hva du mener med holde tunga rett i munnen. Klart mange tror de eldre bilene sine er verdt gull, men det som ofte kjennetegner en kommende klassiker er vel i bunn og grunn et begrenset opplag i original stand og gjerne da av noe litt motorsterkt med gode kjøreegenskaper. E36 Coupé med rekkesekser og M-Tech styling ble ikke solgt i bøtter og spann nytt og samtidig ble mange av de allerede få, både tunet og viderestylet opp igjennom årene med tredjeparts tilbehør så at det kun er et fåtall igjen i original stand er et faktum, av den grunn er det helt forståelig at prisene da også vokser på de få som er igjen ettersom etterspørselen øker parallelt. Skal også sies at e36 blir veteran fom. nyåret. For å dra en sammenligning med E46 ble det solgt langt flere biler med M-Tech styling, spesielt M-Tech II, men det begynner helt klart å bli færre av disse også på veiene og etterhvert ser vi nok en økning i pris her også, på originalt -holdte biler vel og merke. Derimot forsøker veldig mange å selge sine påkostede TA Technix, eBay CSL spoiler, GS felg -påkostede biler til helt latterlig priser for øyeblikket, men disse ser nok de fleste entusiaster bort fra. Men igjen kan det nok diskuteres hva en entusiast er.
×
×
  • Create New...