Gå til innhold

E39 drivstoffpumpe


Teutonius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Er ute etter en drivstoffpumpe til min E39 520ia fra 1999. Kan gjerne komme og demontere selv dersom det er på Østlandet. :) 


Trenger den litt raskt da bilen det gjelder står litt uheldig parkert og jeg vil gjerne fikse det på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teutonius skrev:

Hei! Er ute etter en drivstoffpumpe til min E39 520ia fra 1999. Kan gjerne komme og demontere selv dersom det er på Østlandet. :)


Trenger den litt raskt da bilen det gjelder står litt uheldig parkert og jeg vil gjerne fikse det på stedet.

Prøv E39 Facebook gruppa. Større sjanse der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bare en liten update: Jeg fant noen med delebil, tok ut bensinpumpa (tar ca 15-20 min i halvmørket), tok den ned til E39 og byttet den der på p-plassen. Bilen kjørte som et skudd etterpå :)
Men, dessverre ikke nå lenger, etter at beltet til vannpumpa røyk og motoren kokte i Operatunellen. Damp fra potta, altså røket topplokk. Det var slutten på E39erns 21 år gamle liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teutonius skrev:

Bare en liten update: Jeg fant noen med delebil, tok ut bensinpumpa (tar ca 15-20 min i halvmørket), tok den ned til E39 og byttet den der på p-plassen. Bilen kjørte som et skudd etterpå :)
Men, dessverre ikke nå lenger, etter at beltet til vannpumpa røyk og motoren kokte i Operatunellen. Damp fra potta, altså røket topplokk. Det var slutten på E39erns 21 år gamle liv...

Hvis du har kjørt den lenge og den kokte så er sjansen der. Men hvis den har blitt skrudd av så fort den har kokt så er sjansen lite. Har vært borti ekstremt mange E39 der alle har konkludert med at toppen har ryki bare fordi den kokte engang og at det har vært litt damp fra eksosen(kan være damp på grunn av klimaet) og samtlige har det vært null tegn til gåen topp pakning. De tåler såpass før de ryker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte meg at det kunne vært slik at den kanskje hadde overlevd. Men bilen var rimelig oppbrukt, med bulker og diverse Frankenstein-løsninger for bare å tyne ut noen ekstra måneder. Som vi da klarte, helt til den der lillejulaften, og vi måtte kjøre ut av den der tunellen (i lang oppoverbakke til bensinstasjonen på Ryen), så da bestemte jeg meg for å si farvel. Kanskje noen av delene lever videre i andre E39. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...