RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1629
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om RemyNG

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. RemyNG

    E39 Facelift med dårlig bakluke

    Kan fint bruke bakluke fra preface, du bruker samme elnettet og baklyktene. Kan være forskjell på låsepinnen men hvis du bytter både luke og glassdelen så har det ingen betydning.
  2. Du bør finne Lcm3 fra facelift eventuelt lcm4. Den bør også ha xenon hvertfall på lcm3. Er visst en chip som ikke med på halogen typen (Man.LWR). Har selv prøvd å kode disse til auto høydejustering eller manuell og de er visst ikke mulig å kode. Kmstand og vin må endres uansett samt factory reset så du får blinklys og fjernlys til å funke.
  3. Det så utrolig bra ut under der. Har sett vel for mye rust og hull under der fra mange 🙄
  4. RemyNG

    Den store finn.no tråden.

    Hmmm🤔 https://www.finn.no/133744566
  5. RemyNG

    e39 touring Brake light fail

    Hvis du er den midterste så er ikke det en byttbar pære. Det er kun en kontakt hus for led strimlene. Hvis den lyser enda så kan det være dårlig kontakt flate fra socketen til holderen prøv å rengjør og eventuelt bøye litt på holderen å se om det hjelper.
  6. For å svare på det siste så ja etter en lakkering av panel eller eventuelt skade der ikke hele panelet blir tatt så slipes/våtslipes overgangen etter lakken har fått tørke. Så skal det poleres over så overgangen ikke synes. Det er forskjell på lakkverkested til lakkverkested på åssen de gjør. Der jeg jobbet tidligere gjorde vi som jeg beskrev men da tar vi hele panelet når vi polerer under en lampe som tilsvarer sollys sånn man ser om man har gjort alt riktig. Og at det riktig ut når man er ferdig og eventuelt store deler av bilen så helheten ser riktig ut. Det vil også fjerne en god del lakkstøv men som regel er det ikke behov for det siden bilen er som regel dekket over og maskert hvis ikke alt skal lakkeres.
  7. RemyNG

    Alternative dempere til coilovers?

    Hør med de du kjøpt hvor lenge de skal egentlig vare. De skal holde mye lengre enn det spesielt med tanke hva supersport egentlig koster nå. Det skal mulig å få tak i nye dempere. Eller eventuelt sende demperene inn for fiks.
  8. Nå blir det vag man av deg Daniel 🤣 konstant leve med check engine light
  9. RemyNG

    Vannlekkasje BMW E39

    Vanlig feil er fuktsperre i dørene sjekk de først. Neste som kan være fra instegslisten altså at kanalen er helt fullt av vann. Har opplevd det en par ganger. Hvis du har takluke bør du også sjekke dreneringen så går til den.
  10. RemyNG

    Remy's biltråd

    Er faktisk enig, helt sykt egentlig til den prisen de tar for fangeren så forventer man at de tåler litt og.
  11. RemyNG

    Remy's biltråd

    Får vel prøve å holde tråden oppdatert 😑 Tiden er inne får gå over bilen før EU kontroll i slutten av oktober. Har fått byttet noen bærearmer bak da de var modne for nye. Fant også ut at jeg må sjekke jekkefestene bak, de var ikke så ille egentlig men noe må gjøres i tilfelle. Jeg fjerner bort litt dårlig stål, samt sveise inn nytt. Var litt å ta tak i men ikke så sånn helt av skremmende forhold til mange andre jeg har vært borti. Så nytt stål skal på plass før jeg fyrer på med epoxy, lakk og tectyl så slipper jeg å bekymre meg for de i senere tid. Var også maksimalt uheldig her om dagen, rygget i noe jeg ikke så. Så ble sprekk i bakfangeren 😠 kjøper ikke en ny uorginal enn da denne fangeren er orginal. Så får plastsveise den å lakkere den i vinter. Typisk min flaks det der, var i full hast ut med å få tak i en annen radiator for bruks bilen da den har sprukket og lekker. Noe god nyheter er det og. @Zymh var en tur på besøk hit sånn at jeg fikk sveist inn jekkefestene og nedre del av kanalene på bilen hans. Fikk med meg coilovers til bilen, så blir KW V1 framme og bilstein coilover bak de er brukte men tilstanden var såpass bra at det er verdt det.
  12. Jording kobler man uansett til stolen så der går jording for el setet og varme. Så trekker man 2 kabler fra sete til panelet som går til termostat og strøm. Bak panelet må man koble opp pluss og tilhørende ledninger. Memory delen kobler man fra bryter og videre bak til vindusheis bryter modulen. Den sender videre info til P-Bus. Så må man koble P-Bus kabelen bak sparke panelet på fører siden (blå/rød ledning tykk type). Sikring monterer man opp med tanke på elsetet den monteres i hanske rommet.. For passasjer setet skal det monteres til en sleep rele som kobles videre til grunn modulen som gir signal på å skru av strømmen etter 16min. Er egentlig en god DIY ute på nettet hvis man søker litt. Jeg har en tonn av det på PCen men har ikke skrudd på PCen på 1 år.
  13. Svar på spørsmål 2. Man kan fint retrofite begge deler. Har selv retrofitet varme, elstoler samt memory på mine biler. Man må uansett koble opp plus til selve bryteren så går det 2 ledninger fra den og inn til stolen. 1 er termostaten og andre er varme. Jordingen ligger i stolen. Er diagrammer på hele greiene, jeg fant hvertfall en del men kun 1 som jeg brukte da den viste alt
  14. Stemmer, men hver påpasselig at nålene må plasseres på rette plassen eller så vil de vise feil. Jeg lagde testrig selv med tilkobling sånn at viserene står på rette plassen ved montering av nålene og at jeg fikk kalibrert hastighet, rpm, forbruk, temp og drivstoff riktig. Ved kun strøm for å sjekke så ser det rett ut iforhold det du la ut nå. Jeg ser litt det med at bore er det minst man vil gjøre på panelet men faren for å fucke opp selv med rette verktøy for nålene er forsatt stor. Selv om man får ut uten og ødelegge motoren så er neste å få nålene til å vise riktig hastighet, rpm, forbruk, temp og drivstoff. Selv de som driver dette ofte foretrekker å bore da det er mye enklere enn å streve med nålene i ettertid så lenge man ikke har en testrig som man får kjørt en kalibrering på. Husk og bruk godt med tid å ikke stress deg igjennom.