RemyNG

Members
  • Content Count

    1706
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About RemyNG

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. RemyNG

    E39 musikk anlegg.

    Først og fremst hva slags utstyrs type på anlegget har du? Er det med skjerm framme? Så har du alle modulene bak og da er det som oftest radiomodulen som er synderen. Er det type standard MID enhet framme med en cd på toppen så kan det skje at den innebygde lyd utgangene blir defekt. Selv om alt annet funker så har det ingenting å si hvis lyd portene er defekt.
  2. Hiv en diagnose på den. Greit å utelukke alt annet før man bytter tusen ting. Men når nevner at den går dårlig varm så høres det ut som kamaksel sensor ja. Hvertfall veldig typisk kjennetegn, spesielt på M52/M54 bensin motorene.
  3. Det har faktisk variert veldig. På min fikk jeg vite at bilen slutta å dra etter en hvis hastighet når bilen gikk. Fram til da plutselig så ville den ikke starte lenger og den lå ute med feilmelding på fuel pressure failure og 20bar... På de andre jeg har lest av har bilen bare gått dårlig ved pådrag siden pumpa ikke leverer riktig trykk før den døde. Eller så har den bare død av uten å noe form for prewarning. Er mye ymse på de. Husker ikke hundre prosent på hva den skal ligge på kan eventuelt ta screenshot av min imorgen. Men fant en bilde fra tilsvarende.
  4. Inpa leser live diagnose på disse. Bruker det stadig på M57 motorene her. Da mener de feil, er kjent sak at de har tendens til å ryke. Har vært flere tråd om disse på f.eks E39 gruppene. Har selv en bil der denne pumpen ble byttet samt dyser på grunn av spon. Og kjenner flere som har hatt HT pumpe havari. Får du lest av live får du sett eventuelt trykk pumpa ligger på. Samt hva dysene ligger på ved pådrag og tomgang.
  5. Kjørt live diagnose? Sånn at du kan f.eks sett verdiene på hva HT pumpa leverer, hvis den aldri har vært bytta så er vel kanskje tiden inne.
  6. Det var en fantastisk tur egentlig. Har lengta etter en sånn tur uten planlegge for mye enn kun hvilken land vi skal innom. Var samme her og vifta mi går kun i trinn 1 🤣 har to nye resistorer liggende hjemme som jeg klarte å glemme å montere før jeg dro. Heldigvis har jo den oppført helt fint hele turen.
  7. Vel oppdatering. Hjemturen fra Kroatia. Vi satte kursen mot Polen på morgen, hadde planlagt stop i Polen selv om hele reisen tok 12 timer. Bilen funket helt fint når vi kjørte avgårde. Møtte også på en kortesje med noen M3 med tyske skilter. Så gjennom Kroatia gikk det nokså fort unna før vi var igjennom Slovenia. Slovenia tar ikke lange tiden før man er framme i Østerrike. 19km fra Kroatia grensen til Østerrike. Vi havnet da i en mega lang kø i Wien. Ble stående der å trampe i 30 minutter, og midt under hele greia fant bilen ut at den ville koke. Så full hast med å komme seg ut så man får parkert å sjekket hva som skjer. Var vel tydeligvis for varmt ute og vifta klarte ikke å kjøle ned fort nok. Så vi endte med å bruke mye mer tid enn planlagt på grunn av kokingen. Så da ble en stop i Tsjekkia istedenfor i Brno for natta. Møtte på en nokså liten slott på grensa mellom Tsjekkia og Østerrike. Så dagen etter var det igjen å kjøre mot Polen og enda en runde i Energylandia for ungene. Ble der noen timer før vi planla å sette nesa mot Tyskland så finne en plass å sove for natten selv om det frista veldig lite. Men vi ankom Tyskland så seint samt de fleste campingplassene vi fant var det fult. Hotell var det ikke mye av, var ikke så inn å være 4 i en familie. Så istedenfor å ta stoppen vurderte vi egentlig bare om vi skulle bare kjøre helt til Sverige. En liten rask pitstop en time unna Berlin, fylle opp med drivstoff, mat og sove utstyr for ungene. En liten slager man oftest møter på når bruker toalettene langs veien i Tyskland 🤣. Så da var det tid for å kjøre på, generelt var jeg ikke trøtt heller så jeg kjørte på hele natt. Mens resten lå å sov i bilen kjørte jeg greit igjennom Tyskland uten problemer. Så inn til Danmark, da var klokka rundt 05.00 og kona hadde våknet så vi byttet på å kjøre. Sånn at jeg fikk noe søvn. Turen stoppet denne gangen på ullared, vi hadde fått ordna feriehus utenfor Varberg men siden vi var så tidlig ute stoppet vi innom ullared. En rask runde her samt litt mat så ble det en rolig dag før vi kjørte videre avgårde dagen etter. Nå blir det stopp i Skarnes og blir der en uke før vi kjører hjem. Så da har vi tilbakelagt nesten 7000km med tur på veien. Bilen har utgangspunktet funket helt fint foruten koking i Wien og turbo trykk problemet. Feilen er der enda men ikke hele tiden, la merke til at feilen er der når jeg ligger å cruiser i 130-140 over lengre tid før jeg eventuelt skal kjøre forbi noen eller sakker ned farten får å da gasse på. Da hjelper det som regel at man pumper på gasspedalen en par ganger. Så får sjekke over litt når jeg er hjemme igjen.
  8. Del 2 av turen. Da startet turen fra Østerrike og inn til Slovenia. Der er også en vignette så måtte innom bensinstasjon å kjøpe før jeg kryssa grensa. Var faktisk veldig lurt siden køen var enorm lang på grensa for å kjøpe vignette. Å kjøre gjennom Slovenia gikk forøvrig veldig fort da landet ikke er så brei 😂 Men ble bomstopp ved grensa inn til Kroatia. Sto i denne køen i 30 minutter før vi kom gjennom grensa. Fine veier her og. Vi hadde fått booket leilighet litt utenfor Split i en liten plass som het Jesenice som ikke kostet all verdens mye heller. Så da satte vi kursen nedover. Møtte på en annen E39 på veien nedover. Denne så temmelig orginal ut med full M-tech samt style 66 felger. Også nærmet vi oss Split, her var det en del varmere. Også begynte selvfølgelig bilen å tulle rett før vi ankom leiligheten. Nå ble den ufattelig lat og hadde nesten ikke noe trykk fra turboen. Masse drapsmaskin denne nå full av drepte innsekter 😂. Det var altfor varmt til å begynne å sjekke hva som var galt med bilen så jeg ventet med å gjøre noe til dagen etter. Begynte smått å demontere for å sjekke alle trykk slanger samt vacuum slangene. Alt så forøvrig helt fint ut, kun trengte å stramme den ene slangen fra IC og opp. Samt rengjorde map sensoren da den var temmelig skitten. Hadde med diagnose pc for tilfelle men der lå det ikke noe feilmelding heller. Så får kjøre live diagnose litt senere. Hadde vært greit med korrekt trykk når man er på motorveien. Og langt der nede står bilen, var en del trapper opp hit. Vi drar avgårde igjen på fredags morgen. Greit å få kommet seg en stykke oppover før man camper igjen.
  9. Det stemmer veldig godt ja. Har ei venninne som bor der så ble sluppet av der av eieren av bilen 😊
  10. Var faktisk 45 grader på det værste, men jeg har forstått at denne bilen er litt for snill på tempen 🤣 for det visste varmere på tempmåleren langs veien. Ja er en veldig fin tur egentlig. Bilen skulle bare vært litt høyere for noen av veiene var slitsomt å kjøre 🤣
  11. En nokså så stor roadtrip på gang. Noe spontant fant jeg og fruen ut at vi gjør en tur nedover til Europa. Ble litt brått om tid så noe måte gjøres klart til turen nedover. Bilen trengte nye klosser framme og en sjekk før jeg kunne si at den var klar for turen. Så turen går ned til Kroatia men gjennom Danmark - Tyskland - Polen - Tsjekkia - Østerrike - Slovenia også Kroatia. Vi har utgangspunktet ikke planlagt altfor mye med tanke på overnatting men blir nok å telte fram til vi er i Kroatia der vi leier oss inn på hotell eller leier via Airbnb. Telter på diverse camping plasser ved å søke gjennom Google maps. Så dette ble litt moro 😁. Første etappe, kjører da fra Rogaland(Stavanger) og ned mot Kristiansand tidlig for å rekke ferja. Alt ble pakket klart dagen før så det var bare å hoppe i bilen med ungene på kvelden. Vel fremme i Kristiansand litt tidligere enn antatt men da ble det ikke voldsomt med stress. Bye bye Norge Kan visst ikke stole på håndbrekket på E39 tydeligvis 🤣🤣 de på ferja har visst lært fra tidligere. Neste stopp blir Randers Regnskog så ungene får strekt seg litt og at jeg får treffe familien. Var temmelig varmt i Danmark så blir sikkert kokt inni parken og. Fant også en av familie medlemmene her inne. Hu virka veldig fornøyd med maten sin så da gikk jeg egentlig bare videre. Da blir neste stopp i Flensburg, må handle noe provianter samt det vi klarte å glemme hjemme 🤦‍♂️. Greit med bil som har litt mer futt samt noe mindre forbruk. Da var første stopp 1 time unna Hamburg. Unga begynte å bli noe lei av å sitte i bilen så vi fant en koselig camping plass en stykke unna hovedveien. Litt tilfeldig men her var det badeplass, helt nye toalett og bad så da ble kona meget fornøyd. Eneste som var negativt var at motorveien var rett ved siden av 🤣. Så var neste etappen Polen og Energylandia for unga. Meget pent forbruk med takboks 😑 En del trafikk og kø gjennom Hamburg og mot den polske grensa. Så ble det fort noen timer på veien i Polen. Fant til slutt en annen plass å stoppe denne gangen var vi litt mindre heldig med plassen selv om det var billig der. Var visst full fest her for polakkene siden stranda her dreiv diskotek og For å toppe det hele fikk jeg fredag den 13 viber av hele skogen 🤣 venta egentlig bare på en morder i hockey maske skulle dukke opp. Skal ikke si noe om massemorder da bilen tydeligvis gjør sitt 🤣 Etter en noe lite søvn og trøtt tryne bar det videre nedover til Energylandia med ungene før vi setter kurset videre mot Tsjekkia og Praha for fruen sin del. Men etter en massiv feil beregning ankom vi Tsjekkia noe seint men fikk tips av en motorsyklist som reiste mye om en bra camping plass nær sentrum. Selvfølgelig var det fullt når vi ankom plassen men vi fant en litt lengre ned med enda større plass. Pakke litt ut av bilen mens varmer slår. Inn over oss. Var vel 38 grader her når vi kom fram, ACn funker ikke helt optimalt heller da jeg ikke rakk å bytte resistorene i vifta så den går kun på 1 steg men man får noe kjøling. Så ble ikke mye tur innom Praha da samtlige var sliten av turen, fant så vidt en plass å spise så ble mcern igjen. Og jeg rakk selvfølgelig den store mesterverket å miste lommeboka med alt av kort i en busk. Kona gikk lenger fram og gikk over gangfeltet. Så jeg sto på andre siden av veien å ventet på grønt lys. Fikk så god ide om å kaste lommeboka over veien så hu fikk gått inn å kjøpt vann. Dårlig kalkulert så gikk den langt lengre enn jeg beregnet så rett i busken havnet den. Ikke nok med det var massiv brennesle inni der og. Så da måtte jeg starte leteaksjon i busken. 30 minutter og mange smerter senere fant jeg den. Da var det rett tilbake til telt å legge seg for dagen. Neste dag, da bærer det inn mot Østerrike. Her har vi planlagt tidligere stopp sånn at vi får en pause og unga får strekt seg, badet og slappet av. Utrolig fint i Tsjekkia var egentlig veldig overrasket over veiene og plassene her. Veien ut av Praha var litt ymsete havna på veier med mye brostein og lav bil er ikke anbefalt der. Men vi kom oss hele ut til slutt. Ble litt små veier innover Østerrike. Nærmer oss grensa så da må man stoppe ved bensinstasjon og kjøpe oblat for å kjøre på motorveiene. Etter noen timer kom vi fram til en helt syk varme. Men også til en nokså stappfulle plasser da alle søker etter vann. Da var det egentlig å gi faen å forsette turen nedover forbi Graz så finne en plass der. Varmen her var så forferdelig at det hadde ikke gått å sove i telt inatt. 43 grader ute men kjentes helt jævlig ut. Ankom til meget kjøligere plass samt nokså rolig plass. Så imorgen starter neste etappe til Slovenia og Kroatia
  12. Litt? Noe er veldig galt hvis den ikke orker mer 🤔. Min gikk 350k før jeg parkerte den på grunn av ny bil
  13. Da kan man endelig begynne på sin egen bil i sommer 😂 M5n endelig ferdig og kan bli avlevert til eier. Hele interiøret tilbake i bilen, med ny trekt ratt, fiksa hull i skinnet på førerstolen, hull i armlenet bak, rust hull gulvet og jekkefestene, nye eksos potter fra Magnaflow istedenfor for uthulla potter som ikke var tett en plass, full tectyl behandling under med fluidfilm i hullrom, ny diff olje, gir olje og motorolje og masse mer. Ufattelig med arbeid som er gjort på en bil som egentlig skulle være strøken ifølge forrige eier. Så var det tiden for avlevere bilen, ble brått litt hast da eier kom hjem fra ferie og skulle jobbe kveld så han trengte bilen. Så Onsdagen måte jeg få bilen klargjort og klar til tur tilbake fra Rogaland til Lillestrøm eller rettere sagt Gardermoen og møte han på flyplassen. Så torsdags morgen satte jeg kurset bortover uten plan på om åssen jeg skulle komme meg hjem eller videre. Brått omkjøring via Kvinesdal så foreslår fruen hjemme at vi tilbringer helga hos venninna hennes i Skarnes igjen. Så jeg reiser ditt først og hu kommer dagen etterpå. Første pitstop i Grimstad som vanlig med inntak av litt mat. Betraktelig bedre å kjøre bilen uten defekt styre vinkel sensor, uthulla potter som bråker helt jævlig, og gir som er rimelig hardt og få inn. Og ingen pixel feil, antispinn lampe som ikke vil av, airbag feil eller motor lampe lenger. Ankom til slutt Gardermoen samtidig som eier landet på Gardermoen så var mer eller mindre perfekt tima. Og en lykkelig eier har fått tilbake bilen sin i bedre stand enn hva han leverte den som. Litt trist og se bilen avgårde men nå får jeg endelig begynt med mine prosjekter.
  14. RemyNG

    BMW e39 2003 525 startproblemer

    Sjekk pluss kontaktene dine på starter. Eller eventuelt videre. Så eventuelt jording på bilen.
  15. RemyNG

    BMW e39 2003 525 startproblemer

    Selv om batteriet i nøkkelen er død så vil bilen forsatt kunne starte. Det er ikke umulig at startsperra herjer. Eventuelt kjørt en diagnose å sett verdiene før man hiver i store summer på unødvendig deler.