Jump to content

RemyNG

Members
  • Content Count

    1732
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About RemyNG

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tror neppe han har den enda siden den ble lagt ut i 2011.
  2. Oki la oss prøve noe her. Jeg jobber jo da som tankbilsjåfør og jeg møter dette til daglig. Ikke bare tyngre kjøretøy men også endel personbiler. Dette gjelder mer eller mindre alle stasjoner for UNO X og YX som vi leverer til. Slageren for dette er "Jeg skal bare", " Må du virkelig gjøre dette nå? Eller "tar bare noen minutter". Noen som ser eventuelt plagen? I endel tilfeller så er ikke eieren av kjøretøyet å finne heller.
  3. Må ikke glemme endel Manuell kassene til Toyota som har havarert da på Avensis, Corolla og etc. Selv fått den erfaring, og når man nevner det til en Toyota mekaniker som man er venn med så er det første han sier "femte gir som har gitt seg? Helt vanlig det, er ikke vits å kjøpe brukt engang da det er vanlig problem". Jeg tror de lever på ryktene, selv svigerfar er ihuga Toyota mann erkjenner nederlag etter endel problemer med sin bil. Er lenge siden Toyota har bygd bil, virker som de er litt mer på få andre til å bygge så hive på emblem over nå for tiden.
  4. Uff ja sliter allerede med motivasjonen om dagene 🤣 dette gjorde det bare verre. Men er glad for at det er verksted som ordner dette. Ja vurderer det men kan hende jeg selger bilen i år. Vurderer å gå over til nyere bil da jeg føler tiden er moden for noe annet. Må se hva det ender å bli til. Jupp. Glad vedkommende var så ryddig av seg å ordna opp forhold de andre som skal klage. Har litt helge fri så ble brått en tur hjem igår kveld. Mest for å hente litt mer ting til hybelen i Kristiansand men for å fikse noe små feil med bilen. Den lekkasjen jeg har hatt var vel kanskje på tide å få ordna. Selvfølgelig måtte innsuget av, men passa fint da jeg så at det oppstått litt lekkasje på grunn av pakningene til innsuget. Nytt på plass. Ikke rart til lekkasjen, var temmelig sprø og knekt der. Så fikk man omsider hivd alt på plass. Sånn at bilen er klar til verksted på mandag.
  5. Ikke mye som har skjedd, bilen har forøvrig fungert hver eneste dag uten noe feil heldigvis. Men noe lekkasje har selvfølgelig gjennoppstått fra kjøle anlegget. Hadde selvfølgelig kjøpt alle rette delene klart til å bytte men alt er jo pakket ned og endel møbler står på lager i Oslo. Og siden jeg nå om dagene jobber i Kristiansand så blir det litt verre å få ordnet lekkasjen herfra siden fruen bruker bilen. Var også litt uheldig i vinter der en mopedist kjørte i bilen da vedkommende ville ta forbikjøring mens fruen skulle svinge av 🤦🏻‍♂️der har jo selvfølgelig saken tatt tid med tanke på skadene siden motparten bestemt mente at det var hennes feil. Så i hele det moroa har hu blitt ryggi på her for ikke så lenge siden. På samme plassen der den forrige skaden var fra han forrige. Denne saken var temmelig avgjort da motparten tok på seg skylden på stedet. Så heldigvis fått time til verksted neste uke da framskjermen skal byttes, Inner plasten og videre sjekk. Sitter å vurderer om jeg skal hive på vanlig fjærer eller Msport fjærer. Er meget lei senka bil om dagen. Kjører en Audi A6 mens jeg er her på jobb og den er en fryd og kjøre. Slipper å tenke på at bilen er lav og stiv hele tiden 🤣.
  6. Trodde du skulle hive på ny sånn racing clutch jeg 🥺 🤣. Neida blir vel bedre med orginale spesielt til allminnelig bruk. Blir spent å se åssen den ser ut i virkeligheten 😀
  7. 540n eller generelt de mindre V8 fra E39n har havnet i en sånn jævla billig å kjøpe inn og helst gi faen i vedlikehold kategorien. Ja det finnes noen bra der ute akkurat som M5n men det er mye dårlig i mellom. De har jo som kjent problemer med vanos hvis du kjøper modellene etter 99. Ellers er registrer havari også kjent problem på grunn av dårlig kjedeglidere. Men ellers er det den vanlige E39 symptomene, feil eller slitasje. Uansett ment for mer vanlig bruk i forhold til M5n men fortsatt ikke billig i forbruk på drivstoff. Uansett hva valget blir ikke la deg lure av fancy bilder eller at eieren skryter av. Sjekk nøye over bilen uansett, velger du manuell så skal det ikke være vanskelig å velge gir. Rust er uansett kjent problem på disse så sjekk alltid alle jekkefester, gulv bak, er det takluke så sjekker man for fukt framme(ligger vitale El deler under teppe), andre kjent problem med 540n her knekt feste på diffen så sjekk hvertfall ulyder og dunking. Men ja 540n kan ikke sammenlignes med M5, er en del mindre hester. Mindre sportligere er den og. Ja man kan hive presse på den men til gjengjeld kan man få pess av politiet og Vegvesenet for ulovlig modifisering av motor. Eller må demontere det hver gang man skal på EU. Uansett hva valget blir så hver ekstremt kritisk når du er å ser på bilen, hver såpass nøye så du ikke ender opp med en dyr bil der du føler deg lurt og sitter med utgifter. Er trossalt endel uærlige selgere der ute.
  8. Moneypit kommer vel veldig an på hvem som har eid bilen tidligere i utgangspunktet. En som kanskje ikke tar vare på bilen eller er utgangspunktet umoden til å eie den så har du løpende utgifter og kan bli dyrt. Men har du funnet en som er i bra stand, god historikk og tatt vare på så har du utgangspunktet en god bil. Gjelder vel egentlig bare alt, jeg sitter med inntrykk at mange tror det er tutt og kjør at den aldri skal få feil og når den først får en feil så er det dritt bil eller løse problemet på en billig måtte. Sist nevnte er noe jeg opplever mye av spesielt de som jeg har fiksa M5'ene for noe som har begynt å bli mange. Endel er selvfølgelig seriøs og legger i de pengene det koster av deler som kun har vært litt uheldig med useriøs tidligere eier. Eller så har man de som på død og liv skal gjøre det gratis så da finner man brukte deler og hiver det på og fortsetter å klage på hvor dritt de er. Så har man de som er strålende fornøyd med bilen sin og har lite problemer til ingen. Ser endel nevner olje forbruk var stort problem på kun preface motorene. Men har selv opplevd oljeforbruk på facelift motorene og. Sitter selv og vurderer kjøp men for min del tror jeg at jeg heller henter en utenlandsk jeg har fått litt avsmak etter å sett endel av de jeg har hjulpet ut åssen de behandler bilene sine og da sier den er strøken. Men kan selvfølgelig finne en bra en her til lands og.
  9. Av de jeg har vært borti å skrudd på disse så har jeg funnet olje i samtlige slanger etter pressa og innover. Det kan man også finne med biler uten presse og som oftest. Avhengig av hvor mye olje det er snakk om og før man bør bekymre seg om det er en fare. Det på bildet ser ut som oljesvette kan være på grunn av lagring over tid som gjør dette.
  10. Du må nok bytte luke demperene. Endel jobb men helt kurant. Det er to dempere totalt. Endel demontering må til. DIY ligger det mange av ved rask søk på google.
  11. Hadde min tur sist sommer nedover til Kroatia med familien. Ble selvfølgelig telting på diverse anbefalte camping plasser samt. Turen gikk generelt via Danmark - Tyskland - Polen - Tsjekkia - Østerrike - Slovenia og Kroatia. Var egentlig en veldig fin tur nedover som ga litt mer smak på en ny tur igjen til sommeren men kanskje litt lengre denne gangen og noe lengre opphold. Så i år har vi pratet om å kjøre ned til Hellas og se hvilken land vi kjører gjennom men mest sannsynlig blir Polen og den veien nedover. Håper på at det blir med en litt annen bil i år da kona ønsker seg litt høyere bil så blir det en Suv så passer det egentlig ganske greit.
  12. Kommer jo veldig an på om de feilene har blitt utbedret før du som eier overtar bilen. Noen kan være maks uheldig noe jeg kjenner mange har vært. Når utgiftene kommer på like mye som hva man betalte for bilen så går de vel som skrap. Glad min fikk ny HT pumpe og er generelt tatt vare på, 🤣 ellers hadde jeg gått for bensin motor istedenfor 🤣
  13. No issues at all with poly bushing..
  14. RemyNG

    525tds -> 530d

    Selg tdsn og kjøp 530d. Denne problemstillingen er tatt flere ganger på diverse grupper... Prisene er så lave at det er ikke verdt det. For du må bytte nesten alt for å få det rett iforhold til godkjenning.
×
×
  • Create New...