RemyNG

Members
  • Content Count

    1726
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About RemyNG

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. RemyNG

    Kjøp av M5 E39

    540n eller generelt de mindre V8 fra E39n har havnet i en sånn jævla billig å kjøpe inn og helst gi faen i vedlikehold kategorien. Ja det finnes noen bra der ute akkurat som M5n men det er mye dårlig i mellom. De har jo som kjent problemer med vanos hvis du kjøper modellene etter 99. Ellers er registrer havari også kjent problem på grunn av dårlig kjedeglidere. Men ellers er det den vanlige E39 symptomene, feil eller slitasje. Uansett ment for mer vanlig bruk i forhold til M5n men fortsatt ikke billig i forbruk på drivstoff. Uansett hva valget blir ikke la deg lure av fancy bilder eller at eieren skryter av. Sjekk nøye over bilen uansett, velger du manuell så skal det ikke være vanskelig å velge gir. Rust er uansett kjent problem på disse så sjekk alltid alle jekkefester, gulv bak, er det takluke så sjekker man for fukt framme(ligger vitale El deler under teppe), andre kjent problem med 540n her knekt feste på diffen så sjekk hvertfall ulyder og dunking. Men ja 540n kan ikke sammenlignes med M5, er en del mindre hester. Mindre sportligere er den og. Ja man kan hive presse på den men til gjengjeld kan man få pess av politiet og Vegvesenet for ulovlig modifisering av motor. Eller må demontere det hver gang man skal på EU. Uansett hva valget blir så hver ekstremt kritisk når du er å ser på bilen, hver såpass nøye så du ikke ender opp med en dyr bil der du føler deg lurt og sitter med utgifter. Er trossalt endel uærlige selgere der ute.
  2. RemyNG

    Kjøp av M5 E39

    Moneypit kommer vel veldig an på hvem som har eid bilen tidligere i utgangspunktet. En som kanskje ikke tar vare på bilen eller er utgangspunktet umoden til å eie den så har du løpende utgifter og kan bli dyrt. Men har du funnet en som er i bra stand, god historikk og tatt vare på så har du utgangspunktet en god bil. Gjelder vel egentlig bare alt, jeg sitter med inntrykk at mange tror det er tutt og kjør at den aldri skal få feil og når den først får en feil så er det dritt bil eller løse problemet på en billig måtte. Sist nevnte er noe jeg opplever mye av spesielt de som jeg har fiksa M5'ene for noe som har begynt å bli mange. Endel er selvfølgelig seriøs og legger i de pengene det koster av deler som kun har vært litt uheldig med useriøs tidligere eier. Eller så har man de som på død og liv skal gjøre det gratis så da finner man brukte deler og hiver det på og fortsetter å klage på hvor dritt de er. Så har man de som er strålende fornøyd med bilen sin og har lite problemer til ingen. Ser endel nevner olje forbruk var stort problem på kun preface motorene. Men har selv opplevd oljeforbruk på facelift motorene og. Sitter selv og vurderer kjøp men for min del tror jeg at jeg heller henter en utenlandsk jeg har fått litt avsmak etter å sett endel av de jeg har hjulpet ut åssen de behandler bilene sine og da sier den er strøken. Men kan selvfølgelig finne en bra en her til lands og.
  3. RemyNG

    Ess kompressor problem

    Av de jeg har vært borti å skrudd på disse så har jeg funnet olje i samtlige slanger etter pressa og innover. Det kan man også finne med biler uten presse og som oftest. Avhengig av hvor mye olje det er snakk om og før man bør bekymre seg om det er en fare. Det på bildet ser ut som oljesvette kan være på grunn av lagring over tid som gjør dette.
  4. RemyNG

    E39 touring, bakluke siger

    Du må nok bytte luke demperene. Endel jobb men helt kurant. Det er to dempere totalt. Endel demontering må til. DIY ligger det mange av ved rask søk på google.
  5. RemyNG

    Shattered's E53 3l diesel

    Rett på dynga etterpå.
  6. RemyNG

    Den store reisemål tråden!

    Hadde min tur sist sommer nedover til Kroatia med familien. Ble selvfølgelig telting på diverse anbefalte camping plasser samt. Turen gikk generelt via Danmark - Tyskland - Polen - Tsjekkia - Østerrike - Slovenia og Kroatia. Var egentlig en veldig fin tur nedover som ga litt mer smak på en ny tur igjen til sommeren men kanskje litt lengre denne gangen og noe lengre opphold. Så i år har vi pratet om å kjøre ned til Hellas og se hvilken land vi kjører gjennom men mest sannsynlig blir Polen og den veien nedover. Håper på at det blir med en litt annen bil i år da kona ønsker seg litt høyere bil så blir det en Suv så passer det egentlig ganske greit.
  7. RemyNG

    Shattered's E53 3l diesel

    Kommer jo veldig an på om de feilene har blitt utbedret før du som eier overtar bilen. Noen kan være maks uheldig noe jeg kjenner mange har vært. Når utgiftene kommer på like mye som hva man betalte for bilen så går de vel som skrap. Glad min fikk ny HT pumpe og er generelt tatt vare på, 🤣 ellers hadde jeg gått for bensin motor istedenfor 🤣
  8. RemyNG

    Polly bushings legal?

    No issues at all with poly bushing..
  9. RemyNG

    525tds -> 530d

    Selg tdsn og kjøp 530d. Denne problemstillingen er tatt flere ganger på diverse grupper... Prisene er så lave at det er ikke verdt det. For du må bytte nesten alt for å få det rett iforhold til godkjenning.
  10. RemyNG

    E39 facelift lykter

    Er seint på ettermiddagen for min del så forsto ikke helt. Men hvis du tenker på å hive på disse halogen typen over på bilen istedenfor xenon lyktene så ja kontaktene passer om hverandre uten å måtte koble om.
  11. RemyNG

    E39 facelift lykter

    Glassa er det samme om det er halogen eller xenon. Men reflektorene er det forskjell på, er annen innfestning for halogen og xenon. Samme gjelder det for prosjektoren. Bestill deg heller en bixenon kit så har du fått oppgradert lyset betraktelig enn de dårlige Hella sine reflektorer.
  12. Må jeg si jeg gruer meg til å bytte de sensorene på den M5n jeg har stående her 🤣🤣.. Blå M5 😍 er aldri feil.
  13. RemyNG

    Standard bremseskiver eller borret/slisset

    Kommer vel an på hva slags bruk det går i. Husk at med sånne skiver har du også mye høyere forbruk på klosser. Den transporterer også varme fortere ut enn standard skiver men til gjengjeld så har de tendens til å sprekke..
  14. RemyNG

    BMW 528I 1997 (Automatic)

    Ta en diagnose. Kan være kamaksel sensor som er defekt.