RemyNG

Members
  • Content Count

    1717
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About RemyNG

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    E39 523 og 535

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. RemyNG

    E39 facelift lykter

    Er seint på ettermiddagen for min del så forsto ikke helt. Men hvis du tenker på å hive på disse halogen typen over på bilen istedenfor xenon lyktene så ja kontaktene passer om hverandre uten å måtte koble om.
  2. RemyNG

    E39 facelift lykter

    Glassa er det samme om det er halogen eller xenon. Men reflektorene er det forskjell på, er annen innfestning for halogen og xenon. Samme gjelder det for prosjektoren. Bestill deg heller en bixenon kit så har du fått oppgradert lyset betraktelig enn de dårlige Hella sine reflektorer.
  3. RemyNG

    Min E39 M5 - Hentet fra verksted

    Må jeg si jeg gruer meg til å bytte de sensorene på den M5n jeg har stående her 🤣🤣.. Blå M5 😍 er aldri feil.
  4. RemyNG

    Standard bremseskiver eller borret/slisset

    Kommer vel an på hva slags bruk det går i. Husk at med sånne skiver har du også mye høyere forbruk på klosser. Den transporterer også varme fortere ut enn standard skiver men til gjengjeld så har de tendens til å sprekke..
  5. RemyNG

    BMW 528I 1997 (Automatic)

    Ta en diagnose. Kan være kamaksel sensor som er defekt.
  6. Nei tok den jobben selv på parkeringsplassen hjemme. Løftet bilen høyt nok opp foran og bak ved å ha bukker. Starta opp bilen og lot den stå å gå mens jeg brukte ir temp føler. Venta til tempen var rett når fylt og sjekka over. Samt kjørte ut gira manuelt med bilen oppe før jeg igjen fylte resterende olje. Har fungert helt fint siden da. Da ville jeg sjekket hvor den kommrr fra. Oljekjøleren sitter heldigvis høyt oppe så skal litt til å skade den. Da hadde radiatoren også lekket
  7. Ingen andre måter å fylle ovenfor nei. Er lukket system. Så ja eventuelt gjennom olje kjøleren men anbefaler ikke helt det da du ikke vet hvor mye olje som mangler så hvor mye du trenger å fylle. Men siden du nevner olje på vifta så kan det være kjøleren som lekker. Hadde samme problem på min så kjøler og alt ble byttet.
  8. Jeg kan gjøre det når jeg kommer hjem fra ferien eventuelt er bortreist fram til helga.
  9. RemyNG

    Hva betyr disse varsel-lampene?

    Ta en diagnose ja. Feil på abs, her kan det enten verre en sensor eller modul.
  10. RemyNG

    Bmw e39 530d Klunkelyd

    Hardy koblingen det der.
  11. RemyNG

    E39 musikk anlegg.

    Først og fremst hva slags utstyrs type på anlegget har du? Er det med skjerm framme? Så har du alle modulene bak og da er det som oftest radiomodulen som er synderen. Er det type standard MID enhet framme med en cd på toppen så kan det skje at den innebygde lyd utgangene blir defekt. Selv om alt annet funker så har det ingenting å si hvis lyd portene er defekt.
  12. Hiv en diagnose på den. Greit å utelukke alt annet før man bytter tusen ting. Men når nevner at den går dårlig varm så høres det ut som kamaksel sensor ja. Hvertfall veldig typisk kjennetegn, spesielt på M52/M54 bensin motorene.
  13. Det har faktisk variert veldig. På min fikk jeg vite at bilen slutta å dra etter en hvis hastighet når bilen gikk. Fram til da plutselig så ville den ikke starte lenger og den lå ute med feilmelding på fuel pressure failure og 20bar... På de andre jeg har lest av har bilen bare gått dårlig ved pådrag siden pumpa ikke leverer riktig trykk før den døde. Eller så har den bare død av uten å noe form for prewarning. Er mye ymse på de. Husker ikke hundre prosent på hva den skal ligge på kan eventuelt ta screenshot av min imorgen. Men fant en bilde fra tilsvarende.
  14. Inpa leser live diagnose på disse. Bruker det stadig på M57 motorene her. Da mener de feil, er kjent sak at de har tendens til å ryke. Har vært flere tråd om disse på f.eks E39 gruppene. Har selv en bil der denne pumpen ble byttet samt dyser på grunn av spon. Og kjenner flere som har hatt HT pumpe havari. Får du lest av live får du sett eventuelt trykk pumpa ligger på. Samt hva dysene ligger på ved pådrag og tomgang.