Jump to content

Gorg

Members
  • Content Count

    3656
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    134

Gorg last won the day on February 12

Gorg had the most liked content!

7 Followers

About Gorg

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø
  • Interesser:
    Bilen min, biler, bilpleie, Juventus, foto, trening
  • Kjøretøy
    F34

Recent Profile Visitors

11483 profile views
  1. Spec er som følger: Standardutstyr: Panoramatak med projisert Polestar-symbol Pikselfrontlys med LED Polestar Digital Key Polestar Connect Infotainmentsystem basert på Android OS inkl Google Assistant, Google Maps, Google PlayStore Harman Kardon Premium Sound Trådløs 15W mobillading Pilot Assist Adaptive Cruise Control 360° parkeringskamera Elektrisk justerbart førersete med minne 19" svart Diamond Cut 5 V-eikers lettmetallfelg WeaveTech Seats i Slate/Charcoal Elektrisk bakluke med fotsensor Oppvarmede bakseter Oppvarmede spyledyser og ratt Regnsensor Tonet rute på bakluke Elektrisk rekkevidde, opp til 470 km (WLTP) med 19-tommers hjul Ladekabel for stikkontakt, EU CEE7-7 (Schuko) Mode 2 Ladekabel for ladestasjon, EU Mode 3 Type 2 32A 3-fas 4,5m Ekstrautstyr: Midnight (Denim Blue) Ventilert Nappa skinn, rekonstruert Barley tre dekor Semi elektrisk hengerfeste Performance Pakke: Öhlins Dual Flow Valves støtdemper Oppgradert bremsesystem, foran / bak (Brembo foran) 20" svart polert, 4 Y-eikers smidd lettmetallfelg Sikkerhetsbelter i fargen Swedish Gold, foran/bak Gullfargede ventilhetter Taksegmenter i svart høyglans Inkludert i prisen er også 3 års orginalservice (3 år / 50000km) 3 års tilkoblede tjenester 3 års veihjelp 5 års nybilgaranti
  2. Mange takk! Det kan hende de aller lengste vil sitte mindre optimalt. Jeg har en helt optimal sittestilling. Mange timer i Polestar uten å bli sliten i ryggen slik jeg ble på langtur med GT'en. Kan være at midtkonsollen gjør at de føler det er litt trangt for høyrebeinet. Har ikke noe problem med det, føler meg omsvøpt i førersetet, på en god måte. Alt ligger til rette rundt meg. Skulle kanskje hatt en koppholder til, men det lever jeg fint uten. Rattet har kanskje litt begrenset lengde bakover, det har blant annet nybiltester (på youtube og instagram) meldt om, han er over 190 på sokkelesten og skulle gjerne hatt den ørlite lengre mot seg. Setene er kjempegode å sitte i, spesielt med skinn. Spent på ventilasjon når det er varmt nok til å brukes Om de kan måle seg med V90 vet jeg ikke, da jeg ikke har kjørt den. Men de er absolutt komfortable og har nok støtte for mitt vedkomne. Spent på hvordan det er når jeg skal kjøre på Arctic Circle Raceway Hørt noen har sagt at de andre materialene til setet kan føles litt klam, at de er tett.
  3. For første gang har jeg hentet ut en splitter ny bil, men denne gangen ble det ikke BMW desverre. Trodde selv ikke det kom til å skje, grunner til det har jeg skrevet om før. Men jeg har fortsatt BMW alibiet, i form av en i3s BMW er fortsatt nærmest hjertet, men inntil de kan levere noe som kan konkurrere med denne så blir det Polestar en stund på meg. Polestar fløy meg ned til Trondheim, siden de ikke hadde pickup point lengre nord enn der. Første gang jeg har vært å flydd siden Covid-19 utbruddet, så det var i seg selv spesielt.. Bilen skulle plukkes opp hos Nardo Bil, hvor jeg aldri har vært før. Beleilig nok var busstoppet rett over veien. Når jeg kom ut av bussen så stod bilen min klar i 2.etasje med store vindu så jeg kunne se den helt til jeg kom frem. Var ikke sikker på at det var min som stod der, men jo det var den. Etter en time med gjennomgang med en meget hyggelig og kunnskapsrik dame hos Nardo Bil så fikk jeg lagt på litt Swissvax Lotos Speed, fikk noen blikk her og der, men trengte noe form for beskyttelse når jeg skulle igjennom stormen nordover. Pussig nok hadde min far kurs i Trondheim samme dag, så han fikk både inspisert og kjørt en liten tur før jeg vendte snuten nordover i skjitværet. Tror han ble imponert, noe likte han og noe likte han ikke så godt. Men alt i alt, godkjent Første dag ble det omtrent 500km, 300km dagen derpå. Har nå kjørt over 1000km, og skal ut på en liten roadtrip med ungene etter jeg er ferdig å skrive innlegget. Fryktelig imponert over byggekvaliteten, det er millimeterpresisjon rundt om hele bilen. Eneste knirket jeg har hørt er etter ene bilstolen ble montert i bilen. Kjørefølelsen er høyt oppe, det er virkelig en gøy bil å kjøre rundt med. Sitter som støpt på veien, og responderer på ms når du ønsker mer kraft. Skyvet stopper heller ikke, uten at jeg har prøvd toppfart Infotainmentsystemet må være noe av det beste som er å få tak i, stemmestyringen er fantastisk, GUI veldig lekkert og har potensiale til å bli enda bedre. Lysene må justeres ned et hakk, da noen ble litt blendet. Men de er ekstremt gode! Kommer mer bilder når jeg får lagt på coating på bilen! Er det noe noen lurer på spør i vei
  4. Så hyggelig Flyr nedover (betalt av Polestar) på mandag for å hente bilen i Trondheim. Får testet bilen ganske grundig på turen, kommer med rapport og bilder iløpet av uka 🤓
  5. Da er det bare to dager igjen til jeg plukker opp nybilen. Om noen er interessert kan jeg legge ut litt bilder og opplevelser med den, selvom den ikke hører helt hjemme på dette forumet
  6. Grattis! Det er en morsom liten rakett! Tror det er den bilen vi har vært minst plaget med, og gleder meg alltid til å kjøre den. Spørs hvordan det blir etter mandag, men til nå det bilkjøpet jeg har vært mest fornøyd med. Har kjørt ca 15.000 km siden vi hentet den i slutten av januar 😅
  7. Da er bilen så godt som solgt, ny eier skal hente bilen 31. august. Vi kjørte tur og nye eieren var overbevist. Var vel det før vi prøvekjørte Så ny ut innvendig blant annet. Blir en siste langtur i neste uke
  8. Kan være delvis enig i det, men det er nok tatt en beslutning om bruk av det siden det er en bil særlig for nordiske forhold. Lakken biler her oppe får kjørt seg hard iløpet av en vinter, spesielt bak hjulene og lengst ned. De har nok valgt å gå for litt få valgmuligheter på disse første bilene for å kunne levere rimeligere biler og i fall det skulle være avbestillinger så er sannsynligheten for at det er en bil på vei med samme utstyr stor. Det har vi sett allerede, noen som har bestilt bil har etter kort tid fått VIN og sett at den allerede var sendt. Kommer nok på mer på kommende versjoner, om ikke Polestar 2, så helt sikkert Polestar 3. Antar at det er på denne First edition, men syns at den hadde relativt mørke vindu slik den er. Polestar ønsker vel ikke å ha så mye skinn i bilene heller, da de er opptatt av "Sustainability". Som nevnt over så er det nok slik blant annet for å begrense valgmuligheter nå i de første bestillingene slik at de ikke sitter igjen med veldig spesielt utstyrte varianter. Er jo 14 dagers angrerett (inntil 1500km tror jeg) fra man mottar bilen. Tok bilder av bilen jeg fikk prøvekjøre når de var i Bodø. I fargen Magnesium og med Performance Pack.
  9. Jeg gleder meg stort! Synes interiøret med skinn virket meget bra, gode stoler og bra kvalitet på skinnet Hva syns du om komfort/kjøredynamikk?
  10. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=187551465 Da var bilen lagt ut på finn
  11. Såpass! Ja de er ofte nevnt som noe av det råeste som er. Satser på at det blir tatt på garanti om det skulle oppstå noe. Har ikke tenkt å ha bilen mer enn 5 år, så det problemet får eventuell ny eier få
  12. Det blir nok litt mindre plass enn i GT'en, iallefall i bagasjerommet. Men vi bruker ikke kapasiteten fullt ut mer enn et par ganger i året. Vogn har vi sluttet med, men der er mange som skal ha små barn. Hvis du vurderer å handle så sjekk ut Polestar Owners Club Norway
  13. Takker! Mener det jeg også. Jo, kjøpte med Performance pakken. Har kjørt bilen her oppe med PP og synes den er mer komfortabel enn GTen. Fordelene foruten gule setebelter og gule ventilhetter, er at bremsekaliperne er lakkert som gjør at de holder seg fine mye lengre. Felgene er smidd, lettere vekt og sterkere legering. Bremsene holder nok lengre, selvom ikke stoppelengden er lavere enn standard. Større overflate på skiva så vil nok de slites mindre. Skivene har nok også bedre sinkbehandling som gjør at de ikke ruster like fort som vanlige. (Har hatt brembo BBK på min forrige BMW) Også synes jeg det ser unektelig mye bedre ut. Ohlins dempere, som er justerbare. Kan justeres mykere enn standardutgaven og en god del hardere. Da tenker jeg det blir mykt på vinteroppsettet og sportsligere på sommer Skal legge ut noen bilder her
×
×
  • Create New...