Sand1

Members
  • Content Count

    260
  • Joined

  • Last visited

About Sand1

  • Rank
    Kaptein
  • Birthday 01/27/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Siljan
  • Kjøretøy
    E90 lci

Recent Profile Visitors

1358 profile views
  1. Sand1

    Bytte olje/filter på automatkasse F25

    Jeg byttet på min 6hp19. Ha god ventilasjon, for det lukter døden. Fikk feil filter kjøpte orginalt zf filter, men det var til 6hp28 så sjekk før du demonterer, bestilte til 6hp19 og nr stemte med det som var bestilt. Så endte med vaico, da det var det eneste og oppdrive på kort tid. Jeg har gått for fuchs atf6006 som er spesielt for zf 6gir på lik linje som lifeguard6 til zf de har også atf 6008 til 8 trins som er lik zf lifeguard8. Det jeg vil si om diagnose verktøyet er at du må være klar når temperaturen når 30 grader. Får da får du ikke noe mere informasjon om temperaturen. Jeg tenkte etter jeg hadde fylt på olja at dette ville være smart og fylle for så og kjøre prossesen med gira og det. Men det slo tilbake for peile hullet er kun bergnet for kontroll mens motoren er i gang. For det er når motoren sviver ar olje nivået er så langt nede. Når du stopper motoren som kommer det fossende ut der🙄
  2. Jeg gikk for det samme som 👆, Satt lenge og vurderte når jeg skulle kjøpe, men føler jeg fikk et bedre lysbilde med cool blue. da det var mere lyst der det var lyst, følte night breaker fadet mere ut pga det gule lyse, night breakerene lyste lengere. men følte jeg fikk bedre oversikt med med cool blue. Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med cool blue.
  3. Sand1

    Sentrallås trøbbel 2011 mod E90.

    I å med at i driven nullstiller seg, samt tripp tellerengår til 0 og klokka blir borte. Så er jeg rimelig sikker på B+ kablen. På min så satt jeg på diagnose laderen. Den gir 13,7 volt stabilt og da datt spenningen på både kl15 og kl30 til 12,3 volt. Noen ganger nedi 11,94. Jeg kjøpte et rep kit der du bytter bare kontakten med et skjøte stykke kom på under 200 kr.
  4. Sand1

    Sentrallås trøbbel 2011 mod E90.

    Høres ut som B+ ledningen din har litt dårlig kontakt i sikringsboksen, hadde det samme i sommer, samme års mod med comfort accses. Google B+ e90 får masse treff på dette. Det som er litt snodig er at resten av bilen virker som det skal. Min var død også når jeg kom inn. Enkel måte og sjekke B+ kablenen er og sjekke(ista d) kl15 og kl30 de vil vise lavere volt enn det er bak ved batteriet Jeg tviler litt på motakeren i å med at den plutselig virker. Etter at du låser opp med nød nøkkelen.
  5. Sand1

    Motorolje 5w-40 C3 LL-04 for Diesel

    I olje verden skjer det mye forskjellige ting om dagen, jeg har ikke fulgt med i timen. Bare fra BMW kommer så mange spesifikasjoner om dagen. LL04-fe og LL12 og LL12–fe LL16-fe og LL17 så har skjedde mye på kort tid. Jeg bestilte 40 liter med Mobil1 super3000xe som angivelig skulle være LL04 godkjent. Meen det var den ikke for den olja ble revidert i desember 18, og da mistet den LL04 godkjenningen så da har det kommet en ny olje som heter super3000xe1. Som ikke var så enkel og få tak på. Så endte opp med og fylle fuchs titan gt-1 pro c3 5w30 og jeg må si at gangen ble betraktlig roligere enn gulf olja. Synes den alltid gikk litt hardt på gulfen. Hadde ikke helt troa på fuchsen i å med lazerwayen som var forgjengeren lazerwayen var veldig mørk og seig. Men må si jeg ble litt overrasket over fuchsen. Men i å med jeg har hatt eldre bmwer så henger castrolen litt igjen. Men mange produsenter nå som produserer mye bra olje, vurderer litt og prøve liqiud moly neste gang har hørt mye bra om demme. Men prisen er jo til og bli slått i bakken av. Jeg fikk bekreftet av Mobil1 at resepten på super3000Xe ikke har blitt endret på så den er lik den som var godkjent i november 18. Men slik jeg forstod det så hadde bmw skjerpet kravet på olja. (Jeg forstod det slik at den nye olja måtte ha lavere sovel innhold pga utslipp og mye bykjøring i europa.)
  6. Da er varmeren byttet og virker som den blir fortere varm en den har gjort tidligere. men vanskelig og si da det er litt varmt om dagen. Men får nok merke dette bedre i morgen tidlig. Fikk en svidd lukt etter bytte(noe som er posetivt da det er tegn på liv) Så etter litt refleksjon da jeg også fikk samme feilmelding når jeg tok ut kontakten så vil jeg anta at det er kretskortet/kominikasjonen til kretskortet som er problemet. Skal sjekke for feil koder om en ukes tid og komme tilbake med med oppdatering når det har vært noen minus her.
  7. Er enig med du, når det kommer til ohmingen. Tenkte vis jeg lot de få samme forhold at det skulle være en indikasjon men kan være forskjell fra varmer til varmer. Det er i allefall ikke brudd i elementet. koblet på klamp amperemeter nå den stod i bilen. Den fikk verdier på 54a og opptil 68a. Prøvd ved flere anledninger. litt variasjon på ute temperatur. Kjørt diagnosen i ista d. Men da skal alt være i orden. jeg vurderte og kjøpe et scope. Men ekke noe billig greier det. Men er under sterk vurdering for øyeblikket. Men nå er den ny gammle på vei inn i bilen så krysser fingrene for at den funker☺️ Hadde jo vært deilig og slippe og kjøre 10-15 min før det kommer lunk(heldigvis har jeg isolert garasje den kan stå i om natten) jeg får en følelse på slaven til linbusen som sitter på kretskortet til varmeren kåler det til. Men blir spennas og se resultatet etterpå/i morgen😁
  8. Oi skitt tok den fyr?
  9. Da er jeg igang med prosjekt varme i bilen. Etter mye om og men så har jeg fått ut den gamle varmeren og ny «brukt» har kommet. Vurderer veldig sterkt og bestille en sprell ny varmer? Men kjedelig og svi av 6 lapper på noe jeg er usikker på. De som har demontert har selvfølgelig kappet jordings kabelen. Så denne må jeg flytte over fra den gamle. Men frister ikke vis den skulle vise seg og være i orden. Men slik der nå så virker den ikke uansett så jeg er villig til og ta sjangsen. Det jeg umiddelbart la merke til er at de har 2 forskjellige nr. Den orginale sluttet på 300 mens den ny brukte sluttet på 200. Jeg tok og ohmet den gamle mot den jeg bestilte. Det kan selvfølgelig være pga forskjeller at de har forskjellig verdi. Det hadde vært veldig greit vis jeg kunne ha koblet meg dirkete på med strøm for og sjekke om den var i orden. Men pga bus styring så har jeg ikke funnet noe vei forbi. Men vis noe har løsning til hvordan jeg kan få testet den gammle så er jeg veldig intressert😃
  10. Hmm er noe snodige greier det der. Ser at vis du tar ut kontakten så kjører den samme feilkode. Så virker som det er en universal kode mot varmeren. Jeg slipper heldigvis ut med dashen, men ser på e70 så sitter den litt lengre opp. For meg så virker det som det er valeo/ebersprecher som har problemer mens denso enheten Ser ut til pg gå klar. Så kan virke som at det Kan være noe med disse rundt 2009-2012 produksjonen som går igjen. Men vanlig mann i gata merker nok ikke noe til det. Samt at det er nok mange som har overtatt en bil der det er et problem, der det er bare slik at det tar tid og varme opp dieselbilene. jeg skal oppdatere når jeg har fått den brukte enheten, så vis den funker så skal jeg åpne den gamle og se om jeg finner noe som har gitt seg. Men kan jo risikere at den har samme feil. Krysser fingrene for at jeg får en som virker☺️
  11. Heisann. Jeg har fått et litt merkelig problem. Jeg sliter litt med den elektriske varmeren på bilen. Så jeg har undersøkt det store intrenettet. Men i å med at diesel er veldig populært i norge, og at denne ikke ikke eksisterer på bensin modellene så er det ikke så mye opplysninger og få. Så da tenkte jeg at jeg skulle undersøke om det var noen andre som har hatt samme feilen. Da jeg heller mot at det er noe feil etter pcb kortet, da alt funger slik det skal. Syptomer er: Bilen blir ikke like fort varm som den pleier og bli. Denne skal koble inn når tempraturen ute er under 10 grader. Denne er lin-bus styrt så er flere faktorer som skal til for at den skal starte, slik som temperaturen på motoren og at den ene flappen står i riktig posisjon. Det jeg har undersøkt til nå: Den elektriske varmeren får strøm fra tykke kabelen som går fra batteriet. strøm trekk på 50 amp og samme volt som batteri. Ikke jordingsproblemer. sjekket rød ledning fra ihka der er det volt som batteri som kommer ut. Ohmet ledinger fra kontakt på varmer til ihka modul. Disse lå på 2 ohm. Prøvd og sjekke om det kan være dårlig kontakt i disse med det ser bra ut. Fargen jeg har fra ihka til varmer er gul,rød og grå. så dette stemmer ikke helt med koblingskjema. Selvfølgelig det første jeg sjekket var alle sikringene i hanskerommet. Men finner ikke noen som har gått der. sjekket at alle flappene til styringen av luft fungerer og at de kommer opp til 100% Ut ifra teknisk info, så skal det gå en leding fra hjernen til skikringsboksen Der er den loopet til inhka der er den også loopet for så til kretskort på varmeren. Så jeg holder en knapp på at det er noe enten med kretskort eller etter kretskort på varmeren som er problemet. Så ser ut til at jeg bestiller en ny varmer og prøver. da jeg ikke har tilgang på scope. Er ikke alltid at den får feil melding, men varmeren virker uansett ikke. til tross for at det ikke ligger noe feil kode.
  12. Sand1

    Startproblemer BMW e90

    Høres mistenkelig ut som kontakten/ledningen inn på sikringsboksen se vedlegg. Men kan ikke si jeg har erfart at den stopper under drift. Vanskelig og si over internett hva som feiler din bil. Kan være b+ kabelen og at sikringsboksen har smeltet. Eller det kan også være andre feil ute og går. Jeg ville ha startet og sjekke b+ og sikringsboks. Så fått slettet feil meldinger. Slik at du får en clean start. Da strøm problemer fører med seg mye artige feil meldinger. BMW SI B61 08 11.pdf
  13. Sand1

    N47 registerhavari

    Okei, virker som det var verkstedet som hadde gjort dette. Men det beste er og få noen med apparat og lader til og kjøre lufte prossesen. Den tar ca 10 min. Jeg personlig skrur opp litt på dyse nr 1 slik at luften lettere slipper ut mens føde pumpen går. Ossen bil er dette? Newtis.info har koblingskjema på bilen din. Slik at du kan se hvilken ledning/pin du skal gi strøm til.
  14. Sand1

    N47 registerhavari

    Spenstig verksted må jeg si, de kan bytte diselpumpen, men de kan ikke lufte den? det letteste er koble seg inn med ista-D og kjøre lufte syklus, men et verksted burde ha tilgang til wurth wow, eller bosch evnt delphi diagnose system og der har du også mulighet for og kjøre lufte prossesen.
  15. Sand1

    Bmw e46 obd 2

    bilen du har ossen modell er det? Før 2002 modell så har du både rund med 20 pin og Obd inni bilen, den runde går da på motordelen mens den inni bilen går på alt annet. Kan være derfor du ikke får kontakt. Men blir et skudd i blinde. Da du ikke har oppgitt ossen års modell bilen er.