Jump to content

Sand1

Members
  • Content Count

    320
  • Joined

  • Last visited

About Sand1

  • Rank
    Major
  • Birthday 01/27/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Siljan
  • Kjøretøy
    E90 lci

Recent Profile Visitors

2022 profile views
  1. Biltema/jula og disse har optisk glykol og væskemåler(tidligere kalt optisk syrevekt)Denne kan du bruke til og måle fryse punkter på spylervæske og frostvæske. 😊 da kan du tilpasse blandingene. Når bilen er i fart så vil temperaturen være ennå lavere så ville ha blandet til -5/-10 ekstra.
  2. Da har jeg vært ute i 10 blå. Demonterte slik at jeg kom til varmeren, det var ikke lett og komme til med ir termometeret. pga jeg fikk ikke dratt varmeren langt nok ut pga jordingskabelen. men fikk det nok ut til at jeg fikk sirkus måling på det. og fått bekreftet at det er varme og få. pga kulden så døde telefonen rett etter jeg hadde startet bilen så disse målingene er tatt på runde 2. På runde 1 så gikk bilen i 5-7 min. forså og ha et avbrekk i et kvarters tid, runde 2 så har den da gått i 3 min tid før jeg tok målingene, disse er tatt samtidig Det ser ut som varmene varm
  3. Alle bmw diesel etter 2005 har dette som standar, bortsett fra hot clima pakken. den har det ikke, med det er vi ikke så ofte borti her.
  4. Ja jeg har vært inne på tanken, så jeg har prøvd de fleste innstillingene på klima panelet. med defrost så er det full spiker, men blåser ikke noe særlig varmt, så har prøvd med fast viftehastighet, og auto, auto så går viften gradevis opp etterhvert som tempraturen på motoren øker, så på 20 grader fra motoren så begynner den på trinn 1, så på 28-30 så kommer trinn 2. rundt 34-36 så kommer trinn 3. rundt 40 grader kommer trinn 4 da begynner det og nærme seg vettug tempratur. så den blir kjappere varm med auto synes jeg. Og dermed så får jeg en følelse av at det bare er varme registeret som ti
  5. Det er helt riktig! det vil også si at lin bus`en virker/ hele systemet virker. Men jeg føler at det er dårlig med varme og få. Ruta har ikke tint så mye etter at bilen har stått på tomgang i 10-15 min med full defrost, pleier og starte den opp før jeg skal reise pga det blir ikke satt en skrape på noen ruter her i gården. Men for morro skyld skal jeg ta med et ir termometer fra jobb, og dra ut heater` en bare for og sjekke tempen på den, kan være noe software greier som gjør at den starter lavt og går gradevis opp. Er det forbruk så er det en forbruker en plass og den forbrukeren generer ener
  6. Da har jeg skrinlagt prosjekt electric auxiliary heater. eller på tysk når man leiter i ncs elektriche zusatzheizung høre jo nesten mere kinesisk ut. Når har jeg byttet store deler for å få noe varme. Så nå går jeg over i en fase der jeg rett og slett må vente til problemet melder seg på andre plan. Det som har blitt byttet til nå er: den elektrisk varmeren. Nytt batteri Ny Ibs sensor Ny spennings regulator med børster Nytt klimapanel. Har kodet alt og har i-level oppdatering e89x-18-502 Jeg har trekk på strøm til varmeren ca 30-55 amp (noe som ti
  7. En ting er sikkert tid tar det. Men TS har han fått løst problemet? Jeg kan anbefale bimmerupgrade norge, men de er et stykke unna plasseringen til TS. Mulig vis du sjekker diagnose tråden mener på første side der står det hvem som har icom og hvor de holder til, og hva de kan gjøre. Men den er kanskje ikke helt up to date. Men skader ikke og høre. Har de hatt icom så har de den kanskje ennå🤔
  8. Er dette noen år siden? Sjekket akkurat sp daten til e89/90, og cic på v67.1 er på cirka 3,75gb totalt til cic pro nav. det er cirka 6,5GB med data, men det kan være med liten skjerm, stor skjerm osv så med utgangspunkt med stor skjerm med navi så er det 3,75GB. Med 500 kbit/s som er teoretisk det høyeste du kan ha på d-can det vil utgjøre 500/8 = 62,5 KB/S som da per min utgjør 62,5KB *60=3,75 MB per min 3,75 MB *60 225 MB per time så på ti timer så har du fått 2,25 GB som er litt over halvparten. Og pga combox så må han bruke enten e70 eller e89 cic sp daten. pga e60 sp daten støtter ikke co
  9. ikke for og drepe gleden, men har du prøvd og oppdatere cic`en med d-can? Det har nemlig jeg! etter 12 timer så var den fremdeles ikke ferdig. CIC oppdateringen er noe av det største du kan oppdatere. med D-can så har du utrolig lav hastighet, typ 0,5 mb. fila er på 2-3 gb. Så det er en grunn til at de anbefaler optisk kontakt, på akkurat denne biten. Enkelte andre ting kan du enkelt oppdatere igjen winkfp. Men akkurat CIC blir da vidre formiddlet via dcan. Når du kobler til optisk så snaker den direkte til cic. så veldig stor forskjell på hastighet. Oppdatering med optisk tar ca 1-3 Timer kom
  10. Høres ut som den nye pumpen som er montert ikke var helt god. Altså når trykket på høytrykspumpen er så lavt så er det et problem. De feil kodene du har opgitt tidligere sammsvarer med bmws feil koder som er 4560 0g 4600. som indikerer får lavt trykk. Er det Tu utgave den motoren din? vis det er tu så skal det ligge på 13 31 Fuel Pump with Drive and Pipe M47TU / M57TU / M47T2 with ignition ON and fuel pump running mbar 3500 ... 7000 Fuel return pressure mbar 200 ... 800 Har du fått
  11. Nja skal komme opp feil melding vis den ikke er fornøyd, men er ikke lett og få de opp igjen vis de er slettet. Ville kanskje ha fått tak på noe verktøy som du kan lese av live verdier med. Kan være noe som gjør at dysene ikke åpner slikt som diesel styring,veiv/kam aksel sensor greier også. Er vanskelig og si over nettet. Får du diesel frem til dysene?
  12. Mener og huske at det skal være mellom 4,8-5 bar. Men ble plutselig litt usikker. Har vært en salig miks av mbar, psi oppi mellom.
  13. Min var levert med tysk fra fabrikk iallefall. Så jeg kan sjekke opp om V/O koden er endre. Det har jeg ikke sjekket. 7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth Navi Professinal M.handyvorb.bluetooth 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 851 Language Version German Sprachversion Deutsch 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.
  14. Det var det samme hos meg også, var egentlig ikke noe stress. fjernet meldingen, men fikk ikke noe varme fordi om. Har jo garasje med varmepumpe i også så jeg kan parkere der så har jeg varm bil. Men så begynte jeg da, og da har jeg ikke lett for og gi meg heller. Så nå har jeg nok brukt rundt 14 000kr på skiten, men fordelene er at dere slipper og bytte disse tingene, for sannsyligheten for at disse tingene er i orden er ganske stor. og jeg vil anta at det feilen jeg leiter etter er mulig den som utløser koden også, tiltross for at jeg ikke har fått feilkoden etter bytte av den elektriske var
  15. Jeg lurer på om jeg har kommet over det i ista p. jeg mener det skal ligge under conversion/coding. Men om det er bare tekst eller om det også er voice comand er jeg usikker på. I værste fall må du kansje fjerne V/O og evnt legge inn V/O til engelsk bil. Jeg hadde flaks og fikk en admin bil fra bmw med engelsk språk og dab.
×
×
  • Create New...