Rune-K

Medlem
  • Innholdsteller

    539
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om Rune-K

  • Rang
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sarpsborg
  • Kjøretøy
    83 mod. 735, 05 mod. Z4

Nylige profilbesøk

1279 profilvisninger
  1. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg har tenkt litt på det og jeg tror at om noen år. Les 15-20 så blir den eneste måten og kunne kjøre veteranbil og bygge den om til elektrisk. Rent teknisk så tror jeg det kan bli bra. Har filosofert litt om hvordan det hadde blitt i syvern. Man kan ta og erstatte automatkassa med en elektrisk motor, størrelsen der bør bli noenlunde lik og vekten bør være gunstig plassert. Bensintanken kan man bare ta ut og erstatte med batterier, hundre liter bensin eller hundre kilo batterier bør vel ta omtrent like stor plass. I motorrommet kommer batteriladeren og annen eletronikk sammen med så mange batterier man får plass til. Må bare passe på vekten. Men nå veier jo en M30 nesten 200 kilo så man får vel endel batterier for den vekten. Det største problemet jeg kan se er varmeapparat. Trenger også en hydraulikpumpe til servoen og en liten vakumpumpe for klimaanlegget. Noen som påtar seg jobben? M30 motoren får man lage et salongbord av.
  2. Man må nok bare innse at Europa ikke er primærmarkedet for denne. I Kina og resten av Asia så er nok dette innertier, Men ikke for det jeg hadde nesten sett for meg at den skulle være mye værre. Dette var slett ikke galt.
  3. Rune-K

    Hagen´s E24 635csi oppdatering!

    Bøffelhud er bare konge. Jeg har det i syvern og det er en helt annen klasse enn den vanlige skinninnredningen. Så mye mere behagelig og sitte i.
  4. Rune-K

    Brann BMW i8

    Det rareste med denne saken må være at bilen er borte. Da jeg jobbet som bilopphugger så var det kun forsikringsbiler vi hadde og da var det stadig vekk biler som sto i karantene hos oss i påvente til at saken skulle være ferdig oppgjort. Det var aldri snakk om at bilen ble frigjort før oppgjøret var iorden. Enkelte kunne jo stå lagret i nesten 2 år før det var avklart så jeg synes det virker veldig rart og skrote bilen så fort.
  5. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg tror ikke danske @Fredrik har vært helt på jordet de siste dagene. https://www.tv2.no/broom/10334752/
  6. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er ikke mange som har gjennomført et jobbintervju liggende i kofferten på en MB 190 heller men det gjorde jeg da jeg skulle bli lokomotivfører. Mobilen i en hånd og skrutrekkeren i den andre. Ellers så tror jeg det finnes like mange sittestillinger som det finnes mennesker. Det slutter aldri og fascinere meg når jeg overtar for en kollega av meg hvordan vedkommende har stilt inn førerstolen. Noe annet som skuffer meg i moderne biler er at knærne mine alltid treffer rattstammen. Jeg kjørte bilen til søsteren min her om dagen. En knøttliten Toyota med en enda mindre motor. Etter at avstanden til ratt og pedaler ble riktig så slo kneet i rattstammen når jeg måtte gire og det måtte jeg hele tiden. Har opplevd det samme i andre biler. Har dere andre de samme erfaringene?
  7. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    ja jeg lærte mye på de årene der men nå begynner mye og bli utdatert, jeg sluttet tross alt som høgger i 2002. Jeg avsluttet karrieren med og slakte en nesten ny Audi A4, sjelden har en bil skuffet så mye.
  8. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg kan dessverre ikke svare deg men det var jo nesten bare Citroën som hadde slike seter på den tiden også. Andre biler fra 70 tallet hadde jo helt vanlig hardhetsgrad. Mulig det har noe med at bilbeltet skal være stramt i tilfelle en krasj. Så det var nevnt Peugeot 406 tidligere her og det var ikke så værst bil det men den hadde dessverre noen tilfeller av brann i dashbordet. Husker da jeg var bilopphugger så hørte jeg på radioen at det hadde vært brann i en slik en. Da intervjuet de infosjefen i Peugeot Norge og vedkommende hadde aldri hørt om dette før. Samtidig så sto det 3 stk ute på plassen hos oss som hadde hatt brann i dashbordet. Forløperen 405 hadde kun en svakhet og det var foringene i bakstillingen som fylte seg med sand og da ble de veldig fort slitt. Man plukker opp svakhetene på de forskjellige bilene når man jobber som bilopphugger.
  9. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Nå er vel ikke MB alltid kjent for og lage gode seter. For de som husker så langt tilbake så er jo ikke setene i en 190 eller 124 noe og skryte av. Man kan likesågodt finne en trebenk og sitte på. Hvordan de nye er vet jeg ikke men har hørt fra andre som ikke skryter av de så mulig de fortsatt ikke har lært. Jeg har jo helt standard seter i Z4en dog relativt sportslige og den holder det og kjøre en times til med før jeg må strekke på bena. Sammenligningen med setene i min 83 modell 735 er ikke rettferdig en gang. Og kjøre en 5-6 timer i den er ikke noe problem og kroppen er like sprek etterpå. Men det er vel ingenting som slår setene i en gammel CX, Da snakker vi komfort på et helt annet nivå.
  10. Det samme tenkte jeg. Siden de aldri har vært registrert kan man risikere at de regnes som en 2019 modell.
  11. Shelby kan jeg forstå at er spesielt men da kun de første årsmodellene da de var mer eller mindre håndbygd. Det jeg har mere problem med er at man kan påstå at av 2 i utgangspunktet like biler så er den ene mye sjeldnere da den har manuell mens den andre har en vanlig automat. Husker jeg så på et slikt hjernedødt bilprogram engang og da var det en cab som var levert med manuell gear og AC. Det var vist en utrolig sjelden bil, jeg vil vel si at det var en vanlig Mustang cab med en litt uvanlig utstyrskombinasjon.
  12. Du har jo dette treffet. http://lmk.no/informasjon/nyheter/vis/?T=MOTORKONVOIEN 2019&ID=13211 Ellers så har det vel aldri vært noen duell mellom Mustang og Corvette. Det var jo litt mellom T-bird og Corvette på 50 tallet men det var vel Camaro som var den direkte konkurrenten til Mustang. Jeg har litt sansen for noen av de amerikanske bilene, særlig endel Mopar fra 50 tallet synes jeg kan være fine. Amcar miljøet i Norge har jeg mindre sansen for. Faren min stilte et jorde hjemme på gården til disposisjon for diverse klubber til og arrangere treff på slutten av 80 tallet. Det var MC, boble og amcar i noen år. Det var artig det men alle sa jo at MC folkene ville det bare bli bråk med, sannheten var jo at de var det aldri noe tull med, amcar derimot... Jeg synes også skylappene er mye større hos amcar folkene. Husker jeg prøvede og forklare de engang at den ultimate luksusbilen i USA på 80 tallet ikke var made in USA men heller en MB eller BMW. Det ville de rett og slett ikke høre på. Jeg har heller aldri skjønt hvorfor en vanlig Mustang kan kalles sjelden bare fordi den har en litt spesiell utstyrsvariasjon.
  13. Det var vel den viktigste grunnen til at BMWccn ble støttemedlem. Og siden det ikke kostet stort for klubben så var det greit. Det er nok ikke så mange fordeler som medlemmene får ut av det som de ikke får gjennom LMK medlemskapet.
  14. Dette ble jo vedtatt på årsmøtet i våres så det er vel ikke akkurat noen nyhet. Det var bare endel personvernspørsmål som måtte avklares først. Det ser endelig ut som at bilmiljøene i Norge begynner og finne sammen igjen. Når til og med LMK http://lmk.no og Amcar begynner og samarbeide igjen etter at de ble uvenner på begynnelsen av 80 tallet så er det jo håp. 30 års regelen er forøvrig like mye LMK sin fortjeneste men de er ikke like flinke til og skryte av det de har fått til. Jeg har sagt det i mange år allerede. Amcar har 2 store feil og det er navnet og bladet de gir ut. Ellers så er de ikke så værst.
  15. Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Skal vi snakke om en helt annen type bil? De hadde noen gale ideer i statene også.