Jump to content

Andreas_R

Members
  • Posts

    134
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø
  • Kjøretøy
    E46 M3 / I3 / F11 520d

Recent Profile Visitors

1246 profile views

Andreas_R's Achievements

  1. Grom bil du har her. E90 M3 står høyt på lista mi over verdige arvtagere til min E46 M3. Angående det røde interiøret du vurderer, sier jeg bare en ting, og det er kjør på
  2. Jeg mener det skal mye til før det ikke lønner seg med elbil, så lenge man lader hjemme og til bortimot uansett strømpris. Vi putter inn i gjennomsnitt ish 180kWh i måneden i vår I3 ifølge ladehistorikken i appen. Her i nord har vi akkurat nå lavere strømpris enn dere sørpå, men for å bruke 2kr/kWh så blir jo dette i vårt tilfelle 360kr på en måned. Noe som er uslåelig hvis man tenker kostnad til drivstoff isolert sett. Vi kjører ca 4 mil om dagen til jobb, 20 arbeidsdager, det blir 80mil. 80 mil på 360kr er jo et pent regnestykke. Så har jeg jo mine entusiastbiler på siden av, som stort sett står i ro, blir skrudd på eller er på langtur. 545i som går på ca 1l på mila på langkjøring, og M3 som sikkert ligger på 1,2l på uøkonomisk kjøring. Jeg har forlengst konkludert med at man er nødt til å ha flere typer biler skal man få tilfredsstilt de forskjellige behovene vi som er litt interessert i bil har. Så kan det selvsagt diskuteres om mine per nå 4 biler (520d er til overs, til salgs..) er "nødvendig", her blir jeg aldri enig med meg selv. M3en er jeg for glad i til å selge enda, så da må jeg ha en til bil i tillegg til I3. Et evig dillemma. Har flere ganger tenkt at fy faen dette er galskap med alle disse bilene, men hvilken bil kan erstatte 545i og M3?? Til en normal pris?? Jeg tror jeg lander på F1x 550i eller G3x540i. Evt F01 750i. Men disse taper seg jo i verdi, i motsetning til M3 og til dels 545i. Nei jeg gir opp. 😛 For øvrig mye interessant lesing i denne tråden, har ikke vært innom her noe særlig tidligere, artig
  3. Ja de kjennes veldig bra ut, har kjørt 1km med dem så har ikke prøvd dem på langtur enda. Men det blir i helga! Jeg trodde det var p&p, jeg var helt sikker på det. Helt til jeg fant ut at memory funksjonen ikke virker? Alt annet virker uten feilkoder eller noe. Har ikke hatt tid å se så mye mer på det. Når jeg trykker på M knappen på setet, lyser den ikke, trodde den skulle det? Mulig jeg må legge til comfort seter med NCS Expert?? Men i hvilken modul? GM? Komfort setene har vel flere justeringsmuligheter ift sportsetene. Så setemodulen kan ikke være den samme, selv om den har de samme tilkoblingene mot bilen, som er bus og strøm.
  4. Takker! Setene ble rengjort med Swisswax leather cleaner, og så behandlet med Chemical Guys quick detailer. Skal prøve Colour lock sin når Swisswaxen er oppbrukt Får se om jeg gidder å bruke mere tid på den telefonen. Neste tiltak her er å få lagt over de mest brukte telefonnr på sim-kortet, slik at jeg slipper å punche nr manuelt hver gang
  5. Åpner denne gamle tråden igjen. Kan noen svare på om differensial fra samme motor / gir konfigurasjon er lik både på E60 og E61? Har en noe spesiell bil, E61 545i SMG, hvor diffen er slakk og klunker. I følge realoem er det kun differensialer fra E61 545i / 550i manuell og SMG som har samme delenr, ikke akkurat godt utvalg på bruktmarkedet på disse 😛 😛 Vurderer å få den overhalt, men så dukket det opp en rimelig differensial fra en E60 545i manuell i Sverige. Samme utveksling osv, men passer en diff fra en sedan i en stasjonsvogn??
  6. Fikk montert comfort stolene i går kveld. Skal på 50-mils tur i helga så da får jeg testet de og kjent på forskjellen fra sportstolene.
  7. Takk for det! Ja telefonen virker med tvilling sim, men den trådløse telefonen får jeg ikke syncet med bluetoothen. Usikker på hva som er feil her, og generelt usikker på hvordan systemet er tiltenkt å funke? Hva skal man med den telefonen i midtkonsollen egentlig? Kupeviften har jeg feilkode på! Fungerer fint allikevel, men nå begynner det å bli kaldt ute og da er det litt ulyd til å begynne med. Så denne skal byttes før vinteren.
  8. En liten oppdatering her da! M3 fikk seg en spontan jobbtur til Mo i Rana, i overkant av 20mil en vei. Herlig bil å kjøre altså. Mulig jeg har sagt det før, men jeg synes comforten i E46 er overraskende god! Og etter alle oppgraderingene på drivlinja i vinter, er bilen tightere enn aldri før. Ble noen forbikjøringer på fjellet i 4.gir, herlig å smelle inn 5. å bli klemt baki setet i god hastighet En vask måtte til da jeg kom hjem igjen. Så fikk F11 fungerende bagasjeromsrollo, ny plastdel med tilhørende skrue og wirefeste fulgte med. Litt plunder med å få på plass D-stolpe dekselet, men gikk bra uten ett eneste klipshavari Så til E61. Her tok jeg meg nok en roadtrip, denne gang til Bjerkvik, 30mil en vei. Hentet disse hos en hyggelig kar, som forøvrig ble helt satt ut over hva som befant seg under panseret på min bil Stolene er i ok stand. En beltestrammer er slått ut, og det kan se ut som ett av dekslene mangler. Skal gi de en shine før de går inn i bilen. Samtidig skal jeg bytte kupevifta. Har også hatt av og demontert speilet på passasjersida. Begge speilene har defekt autofold, og låser seg ikke i korrekt posisjon. Irriterende. Nye speil er dyre, brukte er dårlige, så jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med dette...noen som har tips? Det finnes jo replika M5 speil: https://www.ebay.com/itm/133594446384?hash=item1f1ad97a30:g:kmQAAOSwZcRfxgWt Noen som har erfaringer med disse? Er jo nye, med auto fold, memory og varme til en pen pris.. hvor gale kan de være??
  9. Hehe enig!! Synd man ikke får hengerfeste på 6-serien 😕
  10. Ja helt rå bil den der M5en. Herlig farge. Og, den har hengerfeste!!
  11. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226639231 Drømmebil!!
  12. Jeg må bytte begge speilene mine. De står alle veier 😛 Har plukket det ene speilet i molekyler men skruer knekker og alt er bare eiret og fælt. Man kan vel få til å reparere foldefunksjonen, men borring og sveising må til ser det ut som. Brukte speil er en mulighet, men ikke så mange med lyspakke, autodim og elektrisk varme å finne. Dessuten begynner jo disse å bli veldig gamle og det er jo ikke gitt at de er så mye bedre enn de jeg allerede har. De få jeg finner i varme strøk i USA blir ganske dyre. Derfor har jeg begynt å se på alternativer, og kom over disse: http://www.bekkers.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=bice60m5mirror Noen som har erfaringer med slike billige replica speil? Er jo generelt ikke glad i sånt, men det frister ikke å kjøpe nye originale til 10000kr - uten glass.
  13. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=147593693 Individual M5 V10 til en ok pris. Men felger og skjev eksos trekker ned.
  14. Helt enig. Herlig bil! Og silkemykt maskineri, dette må jo være et flyvende teppe
  15. Utrolig at den i det hele tatt fikk luft igjennom 😛 Luftmengdemåleren (MAF) kan vel være defekt uten å gi feilkode har jeg hørt? Mener jeg leste noe om det i dieseltråden som TRF har laget.
×
×
  • Create New...