Jump to content

bmwe30is

Members
  • Content Count

    662
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

bmwe30is last won the day on April 25

bmwe30is had the most liked content!

About bmwe30is

  • Rank
    Oberstløytnant
  • Birthday 11/18/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    sira

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mellomaksling tilbake fra Powertrain og montert med original alu hardykobling: Eksos ferdig heftet. Noen timer med sveising igjen bare: Ellers så har jeg bøyd noen alurør til veivhusventilasjon og retur bensin: Da er bilen på veien igjen med "ny" bakstilling og drivlinje. Meget godt fornøyd. Fast og fin.
  2. Det er/blir litt jobb ja. Men det er jo halve moroa
  3. Det passet jo bra at det dukket opp en E92 M3 DCT med 55000km på telleren hos en hugger i nærheten nå som jeg hadde nede bakstillinga: Fikk kjøpt mellomaksel, diff og høyre stikkaksling fra denne. Venstre aksling var knekt. Fikk tak i en venstre aksling fra Tyskland som kun hadde gått 7000km. Ser tydelig at M3 akslingene er noe kraftigere enn 335i akslingene: Kjøleribbene på diffen hadde fått seg en smell. Fikk lappa det sammen på et vis: Mellomakslingen er sendt til Powertrain for innkorting og bytte av flens mot girkasse. Flensen stamm
  4. Noen nye bilder. Har frest hull i innsug og sveist inn portene til dysene: Prøvemontert innsug med fuelrail i bil for planlegging av bensinrør/slanger, plassering av bensintrykkregulator, servotank og olje-catch can: Den nye motoren kommer nok ikke i bilen denne sesongen, men satser på å få brukt bilen en del likevel. Så da tenkte jeg å ta en gjennomgang av understell. Nye stabstag, H&R 27mm foran, 20mm bak: Bakstilling nede: Ikke mange E9X traverser som fortsatt har maling og strekkode på seg. Men denne var ikke så verst.
  5. Litt fremgang igjen. Etter å ha studert grenrøret fra Docrace, så kan jeg ikke si jeg er veldig imponert over kvaliteten. Her ser man tydelig hvor mye røret bommer på eksosporten: Så her var det bare å finne frem vinkelsliperen. Da ble det sånn: Fikk sveist på fester til EGT-sensorer også: Spjeldhuset har jeg hatt en del arbeid med. Det startet med at jeg ville demontere det da jeg skulle sveise på Vibrant klemma. Det er vist ikke mulig å demontere det uten å ødelegge det. Så da endte det sånn:
  6. Jo, takk Skjer ikke al verdens, men litt fremgang er det. X60001 kontakta mellom bil og motor ferdigkoblet: Laget adapter til map-sensor: Måtte finne på noe til å holde VAG coilene på plass, så da tegnet jeg denne og fikk 3stk skjært ut i laserbord: Å få dynamoen til å lade med uorg. motorstyring var ikke så lett, siden den blir styrt av BSD (Bit Serial Data) fra ecu. Så da prøver jeg å bygge om laderegulatoren med en gammel type regulator. Gjenstår å se om det virker: Vibrant klemme som skal sveises på spje
  7. Jeg har undersøkt litt rundt dette. Man må fremlegge syklustest som viser nytt CO2-utslipp. Dette gjøres i Tyskland og koster fort 50k+. Jeg hadde tenkt å bruke Alpina B3S som grunnlag for dokumentasjon. Denne har 400hk/540Nm og samme bremser som standard 335i. Men det hjelper vel ikke når det er snakk om 1-serie her🤷‍♂️
  8. Skjer ikke så veldig mye for tiden, men noe framgang er det. Det blir mye handling av nye deler før man kan begynne å skru sammen dette maskineriet. Kambryggene er jo et kjent problem på disse. Eksossiden ser bra ut, men innsugssiden måtte kjøpes ny. Nye vanos solenoider + komplett register ble også kjøpt. Laget beskyttelsesplate til simmering i framkant av veiv og ny flens til vannslange. Nye typen ECU, MSD81 ble kjøpt inn: Men så tok prosjektet en uventet vending da jeg gikk til innkjøp av et MaxxECU R
  9. Den kan monteres på to måter. Sett fra girkassen så skal akslingen svive med klokken. Da vil man ha det partiet av koblinga med mest gummi der som bolten fra girkassa dytter på bolten i mellomakslingen. Ikke drar som det har gjort her. Det pleier også å være en slags pil på koblinga som skal peke mot flensen av enten kassen eller akslingen
  10. Hardykoblinga er montert feil ser det ut som. Ny kobling montert riktig så blir det nok bra👍
  11. Det har ikke skjedd så mye dessverre. Mye av delene blir handlet fra USA, og det ble plutselig veldig dyrt å handle derfra siden krona har blitt så svak. Tenker å vente litt for å se om situasjonen endrer seg litt før jeg handler så veldig mye mer. Quaife diffen kom på ca. 13300kr inkludert moms og frakt. Fra birdsauto.com. Takker Ferrea +0.5 ventiler, fjærer og retainers har kommet. Men jeg har fått feil fjærer, så disse må returneres 👎 Ellers så her jeg boret noen hull i veiva og prøvemontert crankhuben fra Kies Motorsports.
  12. Jeg har et lite håp om å klare 800 på hjulene. Først og fremst vil jeg prøve å bygge en solid bunn-del, så får vi se hvor det bærer etterhvert Takk for det Takk Skal prøve å ikke la det gå 6 år til neste gang😂
  13. Nesten 6 år siden sist innlegg, kanskje på tide med en oppdatering. Jeg hadde egentlig tenkt å selge bilen for et par år siden da jeg skulle kjøpe bolig, men heldigvis slapp jeg det. Siden jeg da skulle beholde bilen begynte jeg å gjøre noen småting. Laget ny eksos bak og bytta ut originale coiler med Precision Racewerks sine coiler. Vinteren 18/19 fikk jeg lyst å gjøre noe med bremsene på bilen. Kjøpte et sett med skiver og calipere fra en 15 modell F82 M4. Jeg laget noen braketter for å få dem til å passe. Prøvde å bygge dem sånn at de monteres litt laver
×
×
  • Create New...