Mortenej

Members
  • Content Count

    199
  • Joined

  • Last visited

About Mortenej

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ålesund
  • Kjøretøy
    E34 520iA, F10 525d

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Takker, min mistanke at det går fint lite igjennom dette. Har 2 hull på et par-tre millimeter, men ingen bensinlukt. Tenker også at det er mangelen på drivstoff som gjør at de ruster, virka nesten som det var rusta fra innsida....
  2. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Da er nye brilleforinger bestillt fra Koed, de hadde på lager og kunne sende dette idag. Så bare opp til posten om jeg har jobb te helga. Må også bytte ene bensinrøret bak, det midterste av de tre som går fremover har flere rusthull rett over bensinpumpa. Tenker å kjøpe rør på Bilteam ov skjøte dette, er det innafor i forholdt til EU, eller må det byttes helt frem? Mulig det er like enkelt å bare bytte heler veien? noen som har erfaring her?
  3. Mortenej

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Skal ikke stjele tråden til Tore her varer fra GS (Bud) til Ålesund går ofte via Oslo. Men GS hadde heller ikke disse på lager.
  4. Mortenej

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Lærer så lenge en leser og følger med her inne Flott det ordner seg for deg og. Håper at posten kjører som planlagt denne uka da så har du arbeid te helga. Blir å starte foran for min del så snart jeg har fått på plass alt bak. Håer det ikke er så mye å ta tak i der, men bruker jo å balle på seg når en først starter Fikk tatt en tlf til Koed i dag og lagt inn ei bestilling der. Sender iløpet av dagen, så da er det brae opp til posten å få delene til Ålesund før stengetid på onsdag.
  5. Mortenej

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Kjipt at demperne ikke passet med lagerne du hadde. Var ikke klar over at det kunne være flere valg på topplagerne foran. Er det gjengene på demperen som avgjør hvilket tårnlager som skal på? Ser vi er 2 som sattser på at deler kan ekspederes kjapt på mandagen
  6. Herlig bilsamling Skal M30 langt avgåre? du må jo ha dem innen rekkevidde så du får kose kjørt
  7. Mortenej

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Veldig bra Tore. e så vanvittig gøy å montere sammen og kjenne at en kan sette et kryss på nok en god jobb. Ser fin ut høyden bak no. Bare å få den ned forran. Bra du bruker mye pasta, så skipper du både gnikke lyder og ikke minst at det er mulig å demontere seinere. Det at dine dempere satt løst er jo en god påminnelse hvor viktig dette er.
  8. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Takker. Ja, fordelen er at det kommer mere nye deler, om de trengte å byttes e jo ikke godt å vite. Etter en runde med Sne måking (ja vi har fått påskeføre levert på døra i år). så blei fristelsen for stor, så da var det frem med verktøy igjen. Gikk rasende greit å bytte denne. Den jeg tok ut kjenntes også fin ut, ikke noe slakke, og tette pakninger. Men no e no denne ny også Rakk ikke mere i dag, jentungen hadde bestem seg for å komme opp en tur i helga, og der stod øvelses kjøring på ønskelista. Så da var det bare å legge bort verktøyet og lyster ønskene God Lørdag dere
  9. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Amatør tabbe.... eller hukomelse svikt, vet ikke hva som er verst....😱 Skulle jo bytte foringene på stabilisator staget, men da jeg hentet frem kassen med foringer, så var det feil foringer som lå der. DVS styreforinger og brilleforinger er ikke det samme, bare nesten... er vel straffa for å sitte på hotellrom å bestille deler, og ikke ha helt kontroll på tankene.😓 Positive er jeg får byttet disse nå. Det kipe er at jeg ikke får tak i brilleforinger før etter påska, så da blir det ikke å få den ned på hjula enda. Fikk gjordt litt likevel i kveld, tektylert støtdemper tårnet på passasjer sida, så er klar for å montere dempere. Men usikker på om jeg skal vente med det til jeg er ferdig med foringene. Er langt bedre plass å jobbe på når demperne mangler. Ja, blir litt ufrivillig stilstand her da.
  10. Nytelse Jan. Flott å kunne ta ut denne å kjøre. Helidig dere som har været med dere, henter jo en mnd på sessongen i sør Her kom vinteren for fullt igjen i natt.
  11. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Ukesrevy Mandag fikk jeg tatt noen telefoner, og endte med å bestille foringer hos GS, de hadde på lager og kunne sende samme dag, så burde komme iløpet av uka. Mens jeg ventet på deler måtte litt overflatebehandling til: frem med primer, før jeg fikk lagt på lakk. Var jo litt overflate rust både bak foringa og demperne. Med 5 grader ute, så tar tørk lengre tid enn ved 20 grader, passet på å varme opp områdene som skulle primes, men lot det likevel tørke over natta før det ble lakk. Desverre ikke noe bilder av lakk, men i mangel av riktig farge, ble fant jeg fram sort, ikke mange som skal under her å se så det får gå Onsdag kom pakken fra GS, var rett på posten etter jobb og deretter til verket: Gule fine foringer Håper dette blir bra 15 min senere og begge sider ble slik Veldig smertefri montering. Etter at foringene var i traversen var det bare å jekke den rolig opp og slippe boltene ned. 4 skruer og 2 muttere seinere og jobben var gjort. Var i godt driv og greit med ledig tid i kveld, så var bare å fortsette. Sammen med demperne kjøpte jeg foringene til stabilatorstaget, så heiv meg på å tok ned det: Var bare å skru rett av både disse, Foringene så fine ut, men fikk de nye ganske rimelig, så velger å bytte. Brilleforingene gikk like lett av:) Tok ut stabilatorstaget tenker det er lettere å få på brillefronger da. Fikk meg en overaskelse når den ene foringa skulle av. Kun håndmakt, og knakk den rett av! Så godt jeg tok tak i dette Så helga vil gå med på til å montere sammen stabilatorstag og få på demperne, kun et bensinrør igjen og mener da jeg er ferdig med bakenden.
  12. Mortenej

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Nice Tore. Her er jeg ute av Bimmers i 2 dager, så gjør du en slik knall jobb. Gøy at jeg kunne være til motivasjon for engang skyld. Har hentet mye fra dere her inne selv. Må si du var heldig med demperne, stått såppas lenge på bilen og kunne bare bankes ut. jeg endte jo opp med vinkelsliper til slutt. Står ganske likt bilene våre nå, men ser det er en som jobber raskere her. Venter på foringer selv, skal komme i posten i dag/morra så te helga så skal bilen forhåpentligvis få bakhjula ned på bakken igjen. Følger deg videre her blir spennende å se ABS ringene hvorda ndet går.
  13. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Tusen takk for inspill. Blir nok å sjekke begge i morgen. Ser ut til at GS ha på lager, så er jeg heldig ligger begge her iløpet av uka, og montering kan begynne. Har jo noen lokale alternativer også.
  14. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Ja dette gikk så smertefritt at motivasjonen steg mange hakk. Tenker at 42-44 mm pipe passer enda bedra ja. 46 ble en milimeter for vid til å gli mellom "ørene" Får søke litt etter PowerFlex, evnt ringe GS/Koed i morgen.
  15. Mortenej

    E34 520iA - Travers update

    Takker Jan. Trengte ikke å løsne diff festet, men har ikke montert demperne enda, så har mye fleksibilitet der. Trengte ingen oppvarming, her var det bare presset fra jekken, ikke rart jeg hadde risting hvis disse egentlig skal sitte helt tight. Men hvor lenge skal disse foringene vare? ser av papirene jeg fikk med bilen , så var det kommentert på EU i 2002 og 80' km at de var deffekte. Ingen kvitering på bytte, men etterkontroll (på nytt verksted) fra noen mnd seinere så var det null feil. Så Blir de igjen kommentert på EU i 2007, og da på 100' km. Ligger med kvitering på bytte her. Siste EU er fra '15 og ca 145' km og ingen kommentar her. Og nå står klokka på 167' Trodde også Koed, hadde, men blir ikke listet via ETK katalogen, og søker jeg på powerflex, står det at de ikke passer valgt model (Altså min bil). Ja, nærmer seg no. Kjenner at jeg får mer og mer kontroll på tilsatanden også og vet hva jeg må holde et øye med fremover. Fortsatt 2 dører og en skadet hjulbue som må rettes, men først teksnisk så finish.