Evopower

Medlem
  • Innholdsteller

    2408
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Evopower vant dagen sist Mars 15

Evopower hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Evopower

  • Rang
    Generalmajor
  • Bursdag 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Nylige profilbesøk

3825 profilvisninger
  1. Evopower

    Bækkmann's F06 640d M-Sport

    Gratulerer med flott skute En biltype jeg har kikket mye på selv. Hadde lagret 1 stk f06 på finn her i uka, og såg tilfeldigvis i går at den var solgt. Så var du som kjøpte den ja Finnes vel nesten ikke en penere bil fra bmw, og med utstyr som B&O, adaptiv drive og edc er det en kontinentkrysser av rang. Lykke til
  2. Hva er det du ikke liker med g20? Mange sier det er den beste 3 serien siden e46. Jeg har bare sett bilen, så ikke vet jeg.
  3. Masse og riktig utstyr er først og fremst viktigst nå bilen fremdeles er ny og dyr, typisk 3-6 år gammel. Når bilen er 15 år gammel, rusta og slitt, har ikke utstyr så mye å si. Mye av de elektriske er gåent uansett. Da er bilen i en prisklasse for en ungdom som skal herje ut det siste av bilen, og som ikke bryr seg om det er det ene eller andre. Den selger uansett. Men msport er et must uansett. Annet utstyr som jeg måtte hatt på en slik: - Bang og olufsen anlegget eller minimum hifi 677a. - komfortseter med memory, ventilasjon og massasje. - klimakomfort ruter - edc og adaptive drive - lyspakke - stor navi - alcantara eller entrasitt taktrekk(sistnevnte en del av msport pakken) - facelift lci fra 2014 opp. Da fikk man penere og bedre(?) Frontlys. - farger på skinninteriør samme hvilken så lenge ikke svart, og alle andre utvendige farger enn karbonsvart. Mange vil generelt ha full kjøreassist pakke med lane assist adaptiv cruise, køassistent og sånne ting. Head up display, panoramatak og automatisk bakluke er og et must for mange. Det eneste riktige svaret på en slik bil er alt eller ingenting. Problemet er at ytterst få biler har alt. Noe jeg ikke forstår. Bil til 1.4 mill men det gjensto 60.000 kr for å få full pott på ekstrautstyrlista 😂 Selv kjøpte jeg 530d fordi det var min prisklasse. Jeg lette etter motsatt av mange. Altså non msport, manuell, ikke soltak, og minst mulig utstyr. Kravet var kun 3 liter, manuell, 4x4 og komfortseter og største lydpakken. Til slutt fant jeg akkurat det, til en rimeligere pris enn markedet. Så hvordan blir det da med videresalg for min del? Jo... bilen var så "rimelig" og jeg skal ha den såppas lenge at jeg viser til det jeg skrev tidligere i innlegget. Når den tid kommer så selger den nok for 30k samme om den har mye eller lite utstyr. Jeg fant en flott en her på finn og selvfølgelig for den ganske fort. Kjøperne av disse bilene vet akkurat hva de skal ha. Derfor blir noen stående lenge mens andre selger tvert. Utsyr is king på disse. Link til bilen under: https://www.finn.no/142333684 Men denne er rå: https://www.finn.no/141227238
  4. Evopower

    Stjernemerkede dekk -- igjen...

    Dette er google translate fra svensk til norsk. Ordforrådet er svensk, og enkelte ord direkte dårlig oversatt. Dette er for dårlig av BMW!
  5. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Model 3 er forferdelig designmessig, og det sier jeg ikke bare for at jeg er forutinntatt negativ til elbil. Jeg synes for eksempel at Jaguar i-pace er mer korrekt i proposjoner og i interiøret. Det er rett å slett en flott bil som like gjerne kunne blitt solgt med forbrenningsmotor. På samme måte mente jeg Tesla S var en råtøff bil da den kom. Endelig en elbil som ser ut som en bil tenkte jeg. Den kunne også like godt hatt en v6 under panseret. Interiøret i Tesla S var derimot en stor skuffelse da jeg prøvde den. Den føles billig. Etter at hypen med skjermen, som den gang var noe nytt, hadde lagt seg så var det så der... Så model 3 er kanskje bedre enn S i opplevd kvalitet, men skjermen inni er grusom. Utvendig ser den ut som en frosk. Så en i dag. Prøver å legge godviljen til men det går ikke. Den er og blir feil i mine øyne. Interiøret taler nok til andre personer enn meg, men det er også ufattelig plaint og kjønnsløst. Mercedes sitt nye heldekkende skjermsystem mener jeg er en perfekt måte å kombinere analoge målere og digital info i en blanding av futuristisk og retro. I tillegg kan det designes INN i dashen. Ikke kleises utenpå, slik som mercedes gjorde bare for noen få år siden med A og C klasse. Så det har de nok tatt selvkritikk på da skjermløsningen i E klasse ble introdusert. Audi har klart å evolusjonere det interiørdesignet de har vært kjent for. Det følger tiden meget godt, og nye A6 er virkelig gjennomført. Liker at dem har laget en ny versjon av den klassiske personbilen, og ikke faller for fristelsen å lage den for futuristisk. Samme som BMW har gjort med G30, bare at BMW holdt altfor mye igjen her, og den ble et antiklimaks da den kom, kontra F10 som var en sexy bombe da den erstattet noe merkelige E60. F10/11 overgår E60 og G30 any day er min mening BMW som kanskje har det kjedeligste interiøret om dagen. Bra isolert sett, men både Audi og MB er bedre på dette nå. At MB skulle gå forbi BMW i interiørdesign hadde jeg aldri trodd for 6 år siden. BMW tar det selvsagt igjen på de indre kvalitetene Dette er bare noen få av mange tanker jeg har om bildesign. Jeg har selvfølgelig feil 😂 mange mener det. Men det er jo det som er så fint med å ytre meninger. Jeg mener for eksempel at den peneste 3 serien noengang pridusert er av de siste årgangene e36 med original mtech. Er ikke det unormalt så vet ikke jeg 😜
  6. Da er det 2 bolter ja 😂 oljeskift slurv er vel heller vanlig i den norske bilparken, derfor kan rørene gå tette. Var det jeg også mente. De går ikke tette av seg selv.
  7. Ta av toppdeksel. Start motoren og se om det drypper fra oljerøret som ligger over kammen. Dette skal dryppe over kammen og løftere. Røret er skrudd på med 3 stk m6 bolter. Problemet med disse oljerørene er: De tre boltene kan løsne. Olja renner ut her istedenfor å gå inn i røret der det skal. I røret er det små hull som skal dryppe olje ned på motoren. Disse kan gå tette. Hullene pirkes opp/røret blåses rent. Når du drar til boltene, bruk rett moment. Klemmer du for hardt, klemmer du røret flatt og du får ikke oljegjennonstrømning Beste måten å rense motoren på er egentlig 4 liter delsynt olje + 1 liter biltena rengjøringsolje ilag med nytt oljefilter. La motoren gå 15 min og tapp det av og hell på ny 10w40 delsyntetisk olje med nytt filter. Castrol gtx har jeg stor suksess med når det gjelder å holde m30 motoren ren. Ellers er er mobil1 superserien gull på disse
  8. Knall oppgradering synes du holder folk på pinebenken ved ikke å vise den på M5 hjula 🤔😂
  9. Ut ifra det som leses av meninger på forumet her om bmw sin nye trend, være seg design eller fwd modeller, så har bmw store utfordringer med salg fremover. Jeg velger å tro at de fleste på forumet her er av den gamle bmw skolen, den harde kjernen, som verdsetter urverdiene i merket....som fases mer og mer bort. Og de på forumet er kanskje 3% av bmw sin totale salgsgruppe. Så at det blir færre entusiaster til merket rundt modeller fra si 2014 og oppover ja det tror jeg. Mens de nye bmwene er mer bruk og kast for imagebevisste kjøpere, som egentlig ikke bryr seg i hvilken ende bilen dras i. "Slike" personer er ikke heøt heldig for merkevaren, men forstår at bmw kryper til korset for å tilfredsstille disse kjøperne og dermed oppretrholde salg. De gamle modellene vil da igjen stige i verdi og vi entusiaster for holde oss til de gamle modellene Kanskje min nyeste bmw stopper på F11 i fremtiden? Til nøds g31.
  10. Uansett så er lci fra 2014 og opp å anbefale. Hvor du legger deg i pris er bare å vente å se. Tror nok en 14 modell kommer under 500k merket om 1 år. Mitt valg hadde vært en godt utstyrt lci f11 535d eller 535i
  11. Gratulerer med oppstart! Endelig så er drømmebilen i bevegelse. Termostatlokket er av erfaring lurt å bytte hele lokket når du samtidig bytter termostaten. Det blir porøst og sprekker. Har skjedd med meg. Så får du nytt alt med lufteskruen og alt Motorfjusk; jeg ville tatt av fordelerlokket og sjekket for fukt/korrosjon og sprekker på lokk og rotor. Plugger av typen NGK samt sjekk LMM for for fuktskader samt se at den beveger seg som nevnt. Jeg skal lete etter en ekstra e28 535i LMM jeg har sett en plass i flyttesjauen. Om jeg finner den skal jeg ta kontakt. Kjekt å ha. Det kan også være så enkelt som en sliten coil og kontakter (sjekk f.eks jording fra motor til gods) eller pluggledningene. Litt her og litt der gir tilsammen slakk spenning på pluggene som kan gi deg symptomene du har. Jeg er av typen som på en så spesiell og gammel bil hadde skiftet hele tenningssytemet uansett da det koster forholdsvis lite. Men jeg vet du pusser å gnikker på det du har helt til det ikke er noen annen vei enn å få tak erstatning. Jeg tror imidlertid at mye ordner seg bare av å la bilen gå et par tanker og lange turer Gleder over å se fortsettelsen!. Steg 1 er gjennomført med glans Gikk fint uten matepumpe?
  12. Jeg tenker det samme som du summerer opp. Nemlig at 550d prisene vil gå ned. Det er stor dieselmotor som er sett ned på at markedet og folk flest. Dermed vil det påvirke prismarkedet. 550d vil nok alltid ligge dyrere enn 530d likevel. Og de som skal ha 550d, ja de SKAL ha det. Uavhengig om hva trenden, naboen eller andre sier. Så at det er lett å få solgt en 550d tviler jeg ikke på. Men prisene går nok likevel nedover, rett å slett pga kjøpers marked.
  13. Evopower

    F11 535XD Svak ule-lyd når jeg svinger *LØST*

    Lavt oljenivå på servo muligens
  14. Evopower

    E60 530D vil ikke starte

    Har du målt at det ikke er kabelbrudd i ledningene til kamsensor og veivsensor?
  15. Evopower

    Veltebur

    http://www.pedersenracing.no Disse leverer ferdig bøyde bur til mange biler. Om de ikke har biltypen din, så bøyer de på mål. Du fyller ut et målskjema bare. Dette gjorde jeg til e28 og passformen ble veldig bra. Tror jeg ga rundt 3000kr den gang (2006) for buret