Jump to content

Evopower

Members
  • Content Count

    3634
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Evopower last won the day on June 3 2020

Evopower had the most liked content!

2 Followers

About Evopower

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Recent Profile Visitors

7885 profile views
  1. 😀 Flott diy, det å få fjærene klemt sammen på e6x xdrive er noe for seg selv, aldri opplevd så vanskelig sammenklemming på noen bmw før. Bra å se du fikk det til med nokså dyr klemme. Jeg leverte mine fjørbein med alt av deler til et verksted og betalte en tusing for at de skulle sette alt sammen.
  2. Tett Dpf har mye å si. Min gikk fra ca 7 sek 0-100 og til 12 sekunder. Skal fjerne dpf i disse dager. Det er en klar feil ved eu kontroll derson det blir oppdaget. Kan være lurt å ha det gamle filteret liggende og bytte til eu.
  3. Min e61 530xd har samme symptomene. Dauere enn hva man skulle forvente og spesielt ved aks fra stillestående og ved forbikjøringer som du sier. På min var det tett partikkelfilter. Km stand 210.000km. Verdt å ta en måling på partikkelfilteret ditt dersom du ikke finner ut noe mer
  4. "Hva skjer med Porsche 911? Mazda MX5, diverse offroadbiler/pickuper osv. Ser aldri for meg en elektrisk eller hybrid Land Cruiser 😂" Det som skjer er vel at disse modellene fases ut, og de som allerede eier en slik bil sitter på en fremtidig gullgruve etterspørselen økes når tilgangen synker.
  5. Argh! Det kan være greit og ta av topp og bunnpanne nå som skaden er skjedd og avdekke hva feilen er. Plutselig kan det reddes med noen nye lager/stempel? Om så er så har jeg en M30b35 men jeg ser på bildene av din motor at min er av typen med den nyere innsprøytningen. Kanskje kan du ta bunndelen fra min og sette over i din med nypreppa topp? Tommelfinger regelen på slike motorer er at det ofte er billigere å få tak i en ny brukt enn å overhale den du har, så ser jo det at du ikke gidder å legge noe mer i denne motoren. Veldig surt, men ta nå likevel å avdekk feilen etter at
  6. Dette går nok bra og lykke til😀 har knekt to løftere selv som sagt og da har det ikke vært følgeskader ned i toppen. Men forvent alltid det værste, det blir mye kjekkere etterpå 😊
  7. Evopower

    Problem bilen

    Mulig slitt converter, ilag med dårlig vanos. Diagnose vil gi mer svar. Slitt vanos og slitt converter er ikke alltod så lett å bare lese av med en pc. Få en drevet mekaniker til å kjøre en tur med livedata tilkoblet.
  8. Er det banebil så vil jeg tro motoren passer oppi. Både e46 og e39 har sumpen bak traversen. Har tilogmed vitnet en m20 med sump foran som gikk oppi en e36, det var bare å kappe ut traversen og bygge ramme rundt. Jeg tipper den går oppi men motorfestebrakettene ville jeg skaffet fra en e46 med m52 dersom du skal ha håp om at det passer på originalfestene. Hvis ikke er det jo også mulig å sveise egne fester, da går det meste.
  9. Skal ikke uttale meg om de feilene trådstarter opplever, men generelt den holdningen med at bakhjulet og dødgangen "skal være slik" og "dette har vi aldri hørt om før" kjenner jeg meg igjen i og det er fraser som begynner å bli brukt opp/gjennomskuet nå. Utrolig irriterende! Jeg har inntrykk av at har du kjøpt bil ny der og er innenfor garanti så får du verdens beste service og alt er gratis. Synd det skal være forskjellsbehandling. Bavaria merkeverksted i Haugesund har jeg brukt et par ganger fordi jeg må. De har byttet noen deler i understellet som ikke var mulig uten spesialverk
  10. Etter lamdaene/downpipene, Samle de to rørene til 1 stk 3" rør og en god kvalitetspotte helt bak.
  11. Bra med input fra deg som har opplevd det samme Har kjørt den god og varm og kjørt regen flere ganger etter at feilmeldingen først oppsto. Da ble verdiene bittelitt bedre, men neste tur var det like tett. Og nå klarer ikke bilen å regenerere selv om jeg tvinger den med diagnoseutstyr under kjøring. Jeg har helt siden jeg kjøpte bilen for 3 år siden ikke vært spesielt imponert over sprekheten i motoren. Det skrev jeg vel tilbake her da jeg hentet bilen. Den gikk ca likt som min e39 520d. Oppe i fart har den vært sterk nok, men akselerasjon 0-80 har vært veldig svakt så lenge jeg har
  12. Dette var fint å se 😀 bilstein på e28 blir som en ny bil, helt perfekt valg. Det motordekselet gjorde seg, slike detaljer utgjør mye på en m30. Litt puss og lakk magi på delene i motor rommet her så blir det som nytt. Følger med her og ser jo med glede at du er over de tunge øktene og får tid til vel så viktige viktige pynte og ryddeoppgaver i e28. Vel unt 😀
  13. Takker for det 😀 kan aldri gå feil med alpina. Sjangsen for å møte en lik er meget liten. Kjører standard xdrive understell med nye sachs dempere foran og bak oem spec. Byttet til nye sachs fjører foran samtidig i original høyde. Uendret høyde på luftputene bak. E61 xdrive får man som kjent ikke senket, og de har kun en høyde samme om det er med eller uten msport. Det finnes vel noen som har senket disse men du spiser drivakslene foran ganske fort. Men har du uten xdrive så ville jeg sett på muligheten for lett senk, eventuelt sjekket hva det koster med originale alpina fjærer. Da får du
  14. Den er nok det ja 😂 bilen går dårligere for hver tur. Nå står den å jukker på tomgang tilogmed. Dpf delete hadde allerede vært gjort dersom jeg hadde fått kontakt med de som skal ta jobben.
  15. Takktakk 😊 ja det er akkurat slik du sier. Rust er det lite av, noe smått under skjørtene som du ser på bildet der kanalen er vasket, men ikke værre enn at det skal pusses og behandles senere. Av med sideskjørt på denne er 15 min pr side så det går fort. Ikke noe rust på kanaler som er veldig betryggende å ha sjekket. Den er bare 6 år nyere enn e39 jeg hadde og den var kanalene oppspist på. Virker som e6x tåler rustangrep bra. Skvettlapper er praktisk i tillegg til at det ser bra ut 😀
×
×
  • Create New...