Jump to content

Evopower

Members
  • Content Count

    3530
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Evopower last won the day on June 3 2020

Evopower had the most liked content!

2 Followers

About Evopower

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Recent Profile Visitors

7250 profile views
  1. Det er jo en faktor. Men for å se på det på en annen måte: hvor mye kan en leaf til 250k tape seg på 5 år? Gjensalgsverdi på 50k? Ok, da har man tapt 200k. Men man har tjent inn 100k på drivstoffbesparelse kontra en bensin og dieselbil, samt servicekostnader med oljeservice og slikt. Kanskje enda mer enn 100k også faktisk. Så da er det reelle tapet på leafen 100k når regnestykket er avslutta. En som kjøper en 530d i dag til 1 million, der vil den om 5 år ha salgsverdi på 450k (forutsatt om at det ikke er dieselforbud i norge om 5 år, i så fall er bilen tungsolgt) da har eieren av en dies
  2. Nettopp når ix blir 200k dyrere så er de jo der som mange andre. Nermere millionen blir for mye rett å slett. Spesielt på en avgiftsfritatt bil. Differansen går rett i lomma på importøren tenker jeg
  3. Xdrive er vel mer en moteting og en fiktivt krav/ønske som har oppstått over tid. Noen trenger det selvsagt ofte, men de aller fleste klarer seg uten. Dersom du skrev at xdrive er et minus, med tanke på kjøpergruppens krav så ser jeg jo den helt klart. Den blir nok tungsolgt uten dette må-ha utstyret som drar 4 hjul. Jeg som ønsker rwd ser på ix3 som et bra alternativ. Husk veldig mange klarte seg plutselig både med sedan og rwd når tesla kom. Rart hva som går bare lommeboka får nyte godt av godene. Så sånn sett skal vi ikke avskrive salget på ix3, men at en suv-kjøpergruppe ønsker seg 4
  4. Skikkelig norgesmodell 😀 tesla er noe billig platikkjuggel i forhold. Porsche beholder sin integritet og byggekvalitet. (hvor mange mandagsbiler er det meldt om av taycan kontra tesla?) Fikk sitte på i en taycan her om dagen. Makalaus bil 😀
  5. Men sensatec selges jo som "skinn" i annonser, forhandlere og diverse annet. Er klar over forskjellene på skinn. Har dakota selv men drømmer om merino 😀 men når alt kommer til alt så er alcantara best. Mange tenker på det med renhold og barn. Barn skal ikke grise. Det er teppebelagt i hele baksetet når jeg har unger med og det er av med sko politikk etc. Så lyst skinn, alcantara eller stoff går alle helt fint. Svart skinn er noe av det vanligste som er og dermed kjedelig 😅 Jeg tenker på massemerker som kia og paugeot. Skinnet her selges jo som skinn. Men det er jukseprodukt. Det er jo her
  6. Problemet med skinn er st mesteparten er jukseskinn. Ikke noe bra å sitte i, lukte på, eller holdbarhet. De beste skinntypene på bmw er av typen skikkelig skinn, men dette er kostbart. Alcantara er det beste fra alle verdener. Bra å sitte i, ser bra ut og det er animal free hvis det betyr noe. Hborfor ikke alcantara er standarden forundrer meg. Dette har jeg på e39'en og vil ikke ha noe annet senere. Volvo har jo fått noen flotte tekstilseter i biler som v60 cc og lci xc90. Ullstoffet er direkte stilig! Hvorfor det er skepsis til dette og alle skal ha sort skinn det forstår j
  7. Bra du har landa på noe. Da er sikkert jeg den eneste i landet som faktisk kunne kjøpt bilen din om jeg var i den budskjett klassen 😂 kun rwd på meg også. Kjøpte en xdrive men komplikasjoner, kostnader, og døll styrefølelse veier ikke opp for den ene dagen det er kjekt å ha xdrive her på sørvestlandet 😅
  8. Det er vel med phev som med de fleste nye premiumbiler i dag, veldig viktig å kun eie disse innenfor garanti. Mye kompleksitet som du sier ja. Og verditapet kan bli stort på disse dersom det viser seg å være kostbare biler å eie for eier nr 2 og 3. I videoen nevner han en kjøreopplevelse som er på nivå med bentayga. Får man av runflatdekkene og litt mindre hjul eksenpelvis 19" så tenker jeg det blir enda bedre. En meget bra totalpakke av en bil er det jo.
  9. Om du kommer ut av det uten tap så ville jeg personlig gått for den almandinbrune g31 du linket til. Nydelig sak! Men jeg er blind på 5 serie, og kan ikke være objektiv nok i det valget 😅 for meg er det 5 serie foran 3 serie any day.
  10. Oljeskift og resetting av adapsjonsverdiene har du gjort det? Mitt blindeste tipp her er at det er dette som måler trykket på clutchpakkene som i noen tilfeller i en gitt situasjon kommer utenfor idealverdiene og derfor slår opp den meldingen du får.
  11. På fargeprøver ser det ofte mørkere ut enn i virkeligheten 😊 jeg fikk se en x3 phytonic som sagt, og den bikket mer mot knall blå enn noe annet.
  12. Får du bare hevet kjøpet og refundert beløpet da? Brukt g30 540i kontra den nye g21'en? 🤔
  13. Dette er vel mer vag enn noe annet. Har hatt nok av de bilene til å vite at de bryter sammen etter garanrien går ut. Selv innen elbiler har de altså kalkulert holdbarheten til akkurat 5 år... Interessant. Det er fullt mulig å legge bremserørene i en annen trasé. Dyreste utvei er ikke den som alltid blir best. Selvfølgelig må dere vel prise jobben som at det skal bli utført likt som fra fabrikk, men i slike tilfeller må det vel finnes en plan b? Legge bremserørene en annen trasé er mulig på e39 som også får rust over tanken, så da burde det vel gå på andre biler igså
  14. Nå kan jo du skru alt selv. Regnestykket blir noe ganske annet for en akademiker som ikke kan noe (og det er vel den typiske nordmann nå om dagen? 😅) På 350.000km har han/hun spart betydelige driftsutgifter. De fleste av disse tesla eierne lader vel gratis på jobben uansett.
  15. Kul retrofit dette her 😄 enig med deg, morro å putte på ting og tang dersom man får tak i det. Ting som ikke alle valgte som utstyr da bilen var ny. Fint arbeid med interiør og tilpassing 😀👍
×
×
  • Create New...