Evopower

Members
  • Content Count

    2600
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Evopower last won the day on March 15

Evopower had the most liked content!

2 Followers

About Evopower

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Recent Profile Visitors

4014 profile views
  1. Evopower

    Evopowers tråd

    Ja det er vel prisen en må betale for motor langt bak og optinal vektfordeling 😛 Bakkant motorrom er veldig trangt hvertfall, og utenom dette, har jeg ikke skrudd så mye på e6x enda. Men det er uten tvil trangere på nyere bil som dette er kontra eldre biler. Men man skal ikke mer enn en generasjon ned til e39 hvor jeg kommer til alt fra motorrommet med god plass Den modellen med mest skruplass tror jeg må være e34 518i. Ja man må ofre seg litt, for nå vet man at veivhusfilteret er i orden selv om det gamle egentlig var strøkent. Denne bilen har hatt en så pertentlig eier før at det er en fryd å ta over eierskapet det viser seg jo mer vi har denne bilen.
  2. Evopower

    Andreaskarm's Titansilber F10 M-Sport

    Alcantara er et must på f1x. De kan samle en del usynlig skitt, så den jobben du gjorde her, er gull verdt
  3. Ja både B3s og D3 tiltaler meg tildels like mye. Men som daglig bil så er vel forbruket i D3'en grunnet til at det er denne det finnes flest av i Norge og ellers på finn. Samt at momentet er like mye som i m550d bare i en 200kg lettere bil. Kan tenke meg det er rått! B3s er selvfølgelig sangmaskinen å ratte på svingete veier Har sett alt av tester av begge modellene av Joe Achilles og Chris Harris opp igjennom. Skulle vært moro å prøvd/eid en selv om det er D5 som tiltaler meg mest. Den i F11 er drømmen. En av de siste episodene med Mr Clarkson så tester har G30 B5 mot M5. Og jeg er så enig med han; B5 er modellen å velge der. Er det råskap man er ute etter så har man M2 comp. Så av de to er Alpinaen mer passende i den størrelsesorden som en 5 serie er blitt nå til dags.
  4. Og da er det godt vi har Alpina som et alternativ når M blir for voldsomt Alpina prisene er i skuddet om dagen. Kjøp en brukt D3 F31 nå og selg den om 3 år til samme pris.
  5. Forskjellen er at man nettopp må ha en Elise eller S2000 i garasjen for å bevare det helt enkle og råe mekaniske. Da kan man ha en moderne 2,3 tonns suv i tillegg som er tryggere og mer allsidig til familiebruk. Før var en bmw bilen som kombinerte alt dette i en og samme bil, selvfølgelig i forhold til tiden og konkurrentene på den tiden. Tenker på de fleste 3 og 5 serie med 2.8 til 4 liter. Vippepunktet ble på e46 og e39. Etter dette ble bilene større og mer polstrete i kjørefølelse og dynamikk (e60 m5 er likemye en kvikk kjøremaskin, men for autobahn mer enn vestlandsveier)
  6. Evopower

    Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport

    Veldig fin og innholdsrik lesing veldig betryggende å lese fra en bmw entusiast, da du tar frem flere ting som er "viktige". Rekkevidden i tankmåleren, den likte jeg Jeg skrev i en annen tråd at jeg mener bmw har nådd enden av det som er ærketypisk bmw, og at jeg ikke er villig til å følge så mye av det videre. Godt er det da å lese at g30 er en bil man kan leve med, og at jeg kan finne en slik brukt om 7-8 år si 15 år før bmw eierskapet kan komme til en ende. Og det er bra! Bmw dieselen du har er jo styggrask, ca likt som f10 m550xd. Jeg ser på tuning options at det ikke er noe å hente på 540d, da den sikkert allerede er makset ut fra en 530d. Men det er jo bare positivt. Ser du for deg å blende egr eller fjerne dpf i framtiden? Har denne bilen active sound alltid eller kun i sport+?
  7. Evopower

    BMW F10 Motorfester

    Hvis det er som på e6x så er det vakuum styrte motorfester. Prøve å beveg på samme måte mens det er litt turtall på motoren så skal du se de blir stivere
  8. 1 serien i klippet høres ut som en gammel ascona med enem kam og litt ekstra fortenning 😛 jeg elsker gammel ascona, men å høre den lyden på en ny bmw skurrer på så mange plan at jeg blir avkoblet til bilen. Som du sier Fredrik, jeg merker også en adskillelse fra merket BMW nå som de velger å gi etter for markedet. For uten de gamle bmw kvalitetene er det mye annet man kan velge. Og heller kun ha det som transportmiddel. Og så kan man heller unne seg en eldre bmw som sommerbil/veteranbil Blir vel ikke mye igjen på forumet her om alle skulle slutte med bmw lidenskapen 😅
  9. Bmw generelt sliter med markedsføring om dagen. Misforstå rett, de reklamerer som bare det for i3 og 330e. Men legg merke til at det ikke lenger er en eneste reklame fra bmw med sport, turtall, eller kjøredynamikk. Hvorfor? Fordi bmw vet den nye generasjonen ikke forstår det. Jeg er over 30 så kan nå anse meg som forrige bmw kjøpers generasjon :p. De nye kjøperne som bmw må fange nå, de vil ha en økovennlig bil. Og vi som skal ha av gamle sorten, vi vet hva vi skal ha, og trenger ingen reklame. Vi bestiller ferdig spekka, eller finner noen pent brukte på finn. Reklamen generelt er ikke rettet mot bilen lenger. Det er mer formulert som en annen måte å bevege seg på...selvfølgelig uten utslipp. Viktig trend for kloden, men en skummel trend for bilinteressen
  10. Det er akkurat det som er dumt. For bmw er blitt litt enten eller. Enten kan man få en 3 sylindra fwd sak uten utstyr til 400k, som i gamledager var en helt ok 2 liter sekser (sikkert tregere enn dagens 3 syl men det betyr ikke noe) eller så kan man budsjettere ca 1 mill i dag uansett hvilken modell det er, så lenge man skal ha sekser. Og det er mye penger for noe som "bare" er en upper class personbil. Tenk så mye stilig man får for 1 mill. Så ikke kjøper man den rimeligste, for da får man mer for pengene i en godt utstyrt bil fra et annet merke. Og ikke har man råd til den som er ansett som ekte bmw. Så hvor skal bmw selge? Ja de har hybrid og elbilsalg men da blir de bare som alle andre. De vil nok overleve men på kostnad av merkets identitet.
  11. Evopower

    Evopowers tråd

    17.07.2019. Km.stand 174470. Skiftet olje og filter i dag. Ca 12.000km siden sist. Også denne gang med biltema 10w40 først ilag med bosch filter. La gå varm, og tappet av. Fylt på med Gulf 5w30 denne gang ilag med original oljefilter. Byttet også veivhusfilteret, som ikke ble tatt sist. BMW er generelt greie å skru på, men veivhusfilteret har dem ikke plassert servicevennlig nok. Sto i 1,5 time med å demontere stort sett "alt" i bakkant av motorrom 😛 kutta meg tilogmed. Men så godt når det er gjort! Fikk også opp varsel på klosser bak, men ser at det er 1cm belegg igken på dem, så drøyer den litt til. Gammelt filter vs det som ble med ut i oljeskyllingen på skift nr 1. Alt ok Lite klosser igjen bak sier bilen
  12. Det siste Matt sier summerer vel opp det meste. For folk flest så er den nye m135i en bedre bil enn m140i. Da bmw tydeligvis sikter seg mer inn på mainstream markedet og skal ta kjøpere fra Golf gti, Focus ST, Hyundai i30N (min favoritt i klassen) Bmw fanboysen må også her ta til takke med den utgående modellen, som er bedre på alt, bortsett fra bremsing. Akkurat som at bmw gir etter for markedskreftene istedenfor å fortsette å tilby det sære vi er kjent for å like ved merket. Altså, ingen store overraskelser i denne testen, bortsett fra kanskje at de har valgt Aisin girkasse! Det er en slappfisk som jeg mistenker bmw å bruke kun pga innkjøpspris.
  13. Fint arbeid og stilig prosjekt! Utrolig at du klarer å få noe slikt godkjent i Norge. De fleste av oss får avskilting nærmest bare det står slissa og borra skiver på bilen 😛 Volvomotor støtter jeg fullt ut da jeg kommer fra rallycross og ser hvor effektivt dette er. Med tanke på vektfordeling spesielt. 16v turbo er nok ideell til ditt bruk som blir vei/rudskogen bil?. Men hadde brukt bmw kasse med adapterplate fra KL Racing. Så lenge det ikke er en original m3 så må du bare kappe og bygge om. Stå på!
  14. Det kan se ut for meg som at grillen er nesten uendret (heldigvis) men gjenstår jo å se. Det som derimot er gledelig er at man kan skimte noe rimelig tøffe klarglass/led baklykter. Disse gleder jeg meg til å se, og kanskje det blir en must have oppgradering på dagens g30? på g20 er jeg av dem som mener at grillen er hakket for stor. Akkurat som det er limt en 5 serie grill på en 3 serie. G30 har nå stabilisert seg hos meg som pen, og ok. Nettopp siden g11 fikk låvedør-grillen, så blir g30 sin grill helt ok, selv om denne også- er hakket for stor. Som om man har 7 serie grill på en 5 serie. Men uten denne endringen, hadde den nok blitt for lik f10, så ser jo hvorfor. Alt i alt, g30 og gran coupeene er de peneste bmw i dagens modellutvalg. Men regner med dette står for fall fremover når disse skal byttes ut... Btw: hva er den fæle gatebil nettinggreia inni nyrene? Regner med det er kun nå i kammo utgave??