Evopower

Members
  • Content Count

    2661
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Evopower last won the day on March 15

Evopower had the most liked content!

2 Followers

About Evopower

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    520d, e46 m3, 530xd

Recent Profile Visitors

4324 profile views
  1. Evopower

    Sveigis sin e34 535i Shadow line/e28 535i.

    Nydelig bil du har der. Rette motoren og fargekomboen og det bildet bakfra, er den peneste vinkelen på e34 mener jeg. For meg er e34 en penere bil enn e28. Blir godt den får det stellet den fortjener
  2. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    R129 er en av få MB som jeg har må-ha følelse for. Jeg har planer om en dag å romstere litt i husholdningen og skaffe meg en veteranbil/klassiker. Krav er makspris 200k, den må holde seg eller stige i verdi, være fra 80 tallet/ tidlig 90 tall, ha v8 eller større motor og helst manuelt gir og bakhjulstrekk. Har sett sett meg ut noen modeller: Mercedes R129 500 BMW 840Ci Corvette C4 Ford Bronco
  3. Trist det med rattet og de påfølgende skadene fra Bavaria. Hadde bilen min inne på hjulstilling og fikk den tilbake med knekt lårpute justering på setet og deksel under setet som lå halvveis ut på gulvet. Etter gjentatte purringer og slile svar som "vi skal se på det, bare kjør avgårde så ser vi en dag" og deretter totalnekt for at de har ødelagt bilen, selv med fotobevis fra meg når jeg hentet bilen. Deres svar var det at det var en vanlig feil på disse bilene som tilfeldigvis skjedde akkurat da den var på hjulstilling. Mekanikeren sa at han ikke hadde ødelagt noe, sa kundebehandler, og vi måtte stole på hans ord. Og kunden har alltid rett betyr ikke noe? Det endte med at jeg måtte betale en liten egenandel på utbedringen, men det han sa når jeg hentet bilen var at jeg var heldig fordi jeg nå fikk hele jisteringsmekanismen ny, ikke bare del delen som pleide å ryke. Denne mekanismen kostet hele 7000kr. Men jeg fikk ingen dokumentasjon på deler og arbeid som bevis dersom denne delen ryker senere. Jeg mistenker derfor at de har plukket fra noe de har liggende. Nå er ikke jeg kunde der da jeg gjør alt selv som regel, og det er vel det de vet. Om de mister meg som kunde for fremtiden så taper de ikke noe på det totalt sett. Men veldig arrogant holdning, nekte mot bildebevis, holde kunde for narr og sende han vekk uten svar på saken, og først 6 mnd senere når jeg eksploderte i kundemottaket så ga han seg og det var ordnet etter en uke. Trist med Bavaria sin arroganse..
  4. Evopower

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Rex dieselen har ennå større andel biodiesel i seg. Bedre for miljøet sier dem, men det knuser jo høytrykkspumper i fleng... Vanlig diesel er nok bedre sånn sett.
  5. Evopower

    Hagefunn E32 750IL

    750 prosjektet kunne jeg tenkt meg selv! Æsj... men solgt er solgt. ser jo det at du trenger tid på kjekke e28 prosjekter.
  6. Evopower

    2017 330i xDrive F31 selges

    Ikke det at bilen ikke er verdt prisen, men som nevnt er det ingen som kjøper noe om dagen. Vi selger et hus som det er ingen som kommer på visning til. Slik er det framover.. Om markedet skal få bestemme, så vil jeg tro at den bilen du selger, går lett for 440-460.000 kr. Du ligger i en prisklasse hvor biler som M3 og M550xd også er, og mange kjøpere velger nok disse.
  7. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Throttle House; En kanal som jeg ser en del på. Anmeldelsene er nok litt vridd mot amerikanske øyne, men likevel så har disse gutta som regel veldig gode tilbakemeldinger fra motor og chassis, slik at vi som ikke har kjørt bilene skal forstå. Dette paret er helt på høyde, eller forbi mange av de andre kjente youtube anmelderne De har også flere artige sammenligningstester som f.eks M5 mot Dodge Demon.
  8. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Z4 M Coupe kunne vært noe. Som arvtager til z3 M Coupe. BMW har lekt med tanken om en slik modell med s58 motor. Men det blir nok ikke en realitet står det på bilnorge.no På bildet ser man tydelig at det er bygget på en Supra. Det er nok en gentlemans argeement at det er Supra som skal være banebilen av de to, mens Z4 skal mer være cruiseren for europa. Min personlige mening er at Supraen ser best ut av de to, og er den bilen Z4 burde vært. Z4 ser ikke bra ut, og den havner i ingenmannsland. Samtidig er ikke Supra arven verdig et nedtonet samarbeidsprosjekt som dette her. Ville jeg hatt en ny Supra? Nei, jeg ville hatt en 95 modell venstreratta 2jz manuell, uskrudd. Begge går vel for rundt 900k. Den nye supraen er bedre, men den mark 4 modellen er den korrekte.
  9. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Z4 M Coupe kunne vært noe. Som arvtager til z3 M Coupe. BMW har lekt med tanken om en slik modell med s58 motor. Men det blir nok ikke en realitet står det på bilnorge.no På bildet ser man tydelig at det er bygget på en Supra. Det er nok en gentlemans argeement at det er Supra som skal være banebilen av de to, mens Z4 skal mer være cruiseren for europa. Min personlige mening er at Supraen ser best ut av de to, og er den bilen Z4 burde vært. Z4 ser ikke bra ut, og den havner i ingenmannsland. Samtidig er ikke Supra arven verdig et nedtonet samarbeidsprosjekt som dette her. Ville jeg hatt en ny Supra? Nei, jeg ville hatt en 95 modell ventreratta 2jz manuell, uskrudd. Begge går vel for rundt 900k. Den nye supraen er bedre, men den mark 4 modellen er den korrekte.
  10. Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Veldig artig klipp og jeg må si jeg misunner mr Harris som får kjøre alle disse godbitene. Men så er han jo også rette mann til jobben. Han deler våre klassiske syn på mange biler og hva det å kjøre bil skal innebære. Han er en flink formidøer på nettopp kjøreopplevelsen. Hadde en 2.3 16v selv, dog aldri med hvite skilter. Ville hatt denne anyday over en e30 m3, men det er vel som å banne i kjerka her inne. Det eneste e30 var bedre på i mine øyne var stryrefølelsen (tannstang vs snekke)
  11. Evopower

    Sveigis sin e34 535i Shadow line/e28 535i.

    Wow, du har vaskeskills! De felgene trodde jeg var too far gone, men de ser jo ut som nye etter at du er ferdig med dem 👏👏 TRX dekk er det vel bare Michelin som lager til 4000 kr dekket eller noe sånt?
  12. Hva, er iD3 bakhjulsdrevet?? Jeg satt i iD3 nå på Oslo Motorshow, og for de som skal ha elbil så er den mye mer fancy enn elgolf, Leaf og Ioniq. Og i3 er veldig sær i designet. Så at iD3 kommer til å selge bra ene og alene pga design tviler jeg ikke på. I tillegg selger VW i norge bra uansett av en eller annen grunn. Men hvis et vag produkt blir rwd og bmw blir fwd, ja da sier det vel det meste om hvor feil bmw tråkker om dagen.
  13. Har kjørt en kamerat sin 550d og det er litt samme følelsen. Den går bedre enn det meste, men i bunn å grunn føles den bare som en chippet 530d. Enten er det noe feil med bilen (vet han har egr kjøler med lekkasje) eller så er det for mye elektronikk som demper momentet til drivverket. Jeg regner med bilen føles sprekere fra 150 og oppover men 0-120 så får man veldig følelsen av at noe demper momentet i motoren. Han har en 12 modell mens da jeg prøvekjørte en 15 modell hos bavaria xdrive tour så gikk denne vesentlig bedre mener jeg å huske. Det er uansett kule biler, og misunner deg b/o anlegget! prisene er jo blitt ganske overkommelige også. Jeg tror nok likevel en e92 m3 til samme pris kunne gitt deg det du savner i opplevd kraft og bensinmotor lyd.
  14. Evopower

    Streker på turtallsmåler = motortemp?

    Jeg har Lci E61 med samme motor som deg Gabz. Jeg har også ingen endring i strekene på min. Men på pre-lci jeg hadde tidligere, der endret strekene seg. Så det skal nok være slik på din bil men jeg savner også at strekene endrer seg etter motortemp. Slik som det er gjort på M modellene, slikt skulle det vært på alle BMW spør du meg.