TRF

Members
  • Content Count

    6398
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

TRF last won the day on January 10

TRF had the most liked content!

About TRF

  • Rank
    General

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TRF

    BMW dieselmotorer

    Vanligvis er det sprekt termostathus på disse. Du må gå over det du har vært borti på nytt.
  2. TRF

    Bytte fleksirør E46 320d M47-D20

    Du må jo kappe av den gamle og sveise på den nye. Om du ikke er komfortabel med det, kan du jo kjøpe komplett downpipe av oss, uten kat, for kun litt mer enn det repsettet koster. Rustfritt stål, bolt on.
  3. Det der ser ikke uormalt ut (naturligvis avhengig av bruk)
  4. TRF

    BMW dieselmotorer

    Datalogge / livedata er gjerne det greieste for å få tydelige svar. Se for eksempel på turtall inn og ut på kassa etc
  5. TRF

    BMW dieselmotorer

    Du må finne ut om det kommer fra motor eller girkasse først.
  6. TRF

    Bmw e34 525tds

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525tds-lim/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-51-injection-pump-control-section-mixture-control-unit/Af82SIn
  7. TRF

    Bmw e34 525tds

    Det har jeg gjort, i første svar. Derfor jeg ba deg lese det igjen.
  8. TRF

    Bmw e34 525tds

    Elektrisk og mekaniske pumpe gir eksakt det samme, du har bare full "rettefrihet" på elektrisk imotsetning til mekanisk som du selv kun får justert max mengde.
  9. TRF

    Bmw e34 525tds

    Les svaret mitt en gang til. Hvorfor ikke beholde pumpa du har, og mappe?
  10. TRF

    Bmw e34 525tds

    Tror du blander her. Motor går 2 runder per pumpe runde. Men ikke ødelegg en så fin motor med mekanisk pumpe da :s hva søker du å oppnå?
  11. TRF

    BMW dieselmotorer

    420bar er mer enn nok for start. Hva bruker du til å lese av feilminnet med?
  12. TRF

    BMW E60 520D m47tu2 motorfusk

    Tja. Hvor kommer denne "nye" turboen fra?
  13. TRF

    Nødmodus

    Ja. "Einspritzanlage". Så kan man enten velge å fortsette å bytte deler blindt, eller lese av feilminnet og feilsøke.
  14. TRF

    BMW dieselmotorer

    Trenger ikke å ohme injektorene, det er mot et helt annet problem. Dersom du har kjørt bilen etter oppstart en gang så er det ikke luft (med mindre du har en lekkasje et sted). Det kan dog være stor indre lekkasje i en injektor, dette må de normalt i testbenk for å sjekke (piezo skal egentlig kjøres med mottrykk). Men som et billig første inntrykk kan du kjøre dem rett ut i lekglass som på gamle solenoid dyser. Da vil du tydelig se om du har stor indre lekkasje i en injektor iallefall. Kjør også livedata og se på hvilket railtrykk du har når du forsøker å starte.
  15. Her er vi rimelig enige. Den har vel heller ikke peak effekt fra begge motorene samtidig. Legg på et tvilsomt "firehulstrekk" på flere av disse sammen med nevnte aut kasse og vekt så ser man tydelig hvorfor de volvoene ikke er så spreke som det høres ut som.