Jump to content

TRF

Members
  • Content Count

    6589
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

TRF last won the day on February 14

TRF had the most liked content!

About TRF

  • Rank
    General

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Så du er ikke interessert i hva de feilkodene er?
  2. Til vanlig er det noe mer å bryne seg på, da Rune Hollerud mangler i disse løpene, samt et par andre. Videre så er det et par av de andre deltakerne (Jan-Åsmund, Martin +) som driver å får justert inn etter store ombygginger. Vi skulle gjerne kjørt mer enn BMW Cup, men desverre så har vi et ikke ubegrenset budsjett. Noen sponsorer som kunne tenkt seg å satse på et allerede bevist vinner team hadde vært fint
  3. Desverre også her GoPro problemer, så kun begynnelsen: edit: Youtube jobber, den kommer i HD straks
  4. Ikke akkurat off-topic, men fra BMW CCN på rudskogen forrige helg:
  5. Men... hvorfor knakk den.. hvor ble den av? For å rimelig sette sammen og teste, så kan du nok bare bytte. Men hadde ikke vært helt fornøyd med å få levert den der.
  6. TRF

    BMW dieselmotorer

    Helt riktig på tall, men jo den brukes også på full gass
  7. TRF

    Custom chiptuning?

    Tja... lese litt i dieseltråden? Tuneren din bør jo ha ferdig utviklede oppsett med turbo, ikke noe generisk "hybrid turbo". Som vi naturligvis har. Og har hatt, lenge.
  8. Eller kjøpe det originale kittet, det beste, og fra han som har designet dette kittet alle andre har kopiert i ettertid.. info@trf-performance.no med andre ord. Ellers er resten av svaret ditt direkte feil. Det må programmeres bort, men ikke av grunnen du oppgir. Videre, det er enkelt å feilsøke på feilene du nevner. Vi har en forhandler ikke så alt for langt ifra deg @gamor69 - i slijan. Feilsøkingen er gjort på et øyeblikk (altså faktisk feilsøking, ikke bare lese feilkoder), og han har stort sett det som trengs av deler på lager. Send meg en mail hvis dette skulle være interessant.
  9. Nå må dere gi dere med den evinnelige fanboy praten som er helt blotta for forståelse. Det er en BMW, fult ut. Det at Toyota potensielt har valgt andre demperrater enn BMW betyr liksom ikke så mye. Det at de potensielt har satt opp "gasspedalmappet" annerledes, bety ikke så mye. Hvorfor tror du opphengspunkter ble diskutert først, og at dette tilfeldigvis endte opp med å stemmer perfekt med BMW sitt eksisterende opplegg? Den videoen er full av fjas og amatørskap. Det begynner å bli direkte komisk på toyota fanboysa sauser sammen. BMW har ikke hatt behov for Toyota sin kompetanse på bil, men derimot så har BMW hatt behov for en ekstra bidragsyter for å i det hele tatt kunne forsvare økonomien bak z4. At Toyota har vært med i prosessen er helt naturlig når man tar fram bil på denne måten, men nei, tro det eller ei, Toyota har nok ikke fått lære BMW å bygge motor. Edit: Prøv en slik bil. Gjør deg opp din mening om hvordan du opplever bilen. Og ignorer ønsketenkning som gjør den "mer" (eller mindre) Toyota.
  10. Oi.. her var det mye greier. Det er en BMW. På alle måter. Enten så lever du godt med det, eller ikke. Men du kan jo spørre deg hvorfor ikke Toyota gjorde dette selv hvis de kunne gjort det bedre innenfor samme pris. Prius, pålitelighet, brukt m6... det blir litt vanskelig. Mindre spekulasjoner, mer fakta, du finner masse av det her inne bla. PS, den er "såpass BMW" at toyota forhandlerne må kjøpe BMW diagnoseutstyr.
  11. Det er strengere krav til i hovedsak NOx som er rotårsaken til dette, utover det faktum at BMW er flinkere på dieselmotor. Strenge krav til NOx går normalt i konflikt med effektivitet, som da igjen blir en utfordring på forbruksfronten.
  12. Noen som vet om hvor man kan få tak i slikt? Delene er utgått fra BMW. Kan være brukt.
  13. Det er ikke en slik justering, men heller bare en iboende egenskap av kalibrering/oppsettet deres
  14. Når BMW justerer ned effekten på denne måten (150hk m47, 163hk n47,90hk n47 16d, 163hk m57n, 211hk m57n2) så dreier deg seg om en helt identisk kalibrering på motoren, med unntak av at man drar av dreiemoment (og dermed effekt) i området den normalt vil passere, i ditt tilfelle, 211hk. Derfor blir den merkbart latere på høyere turtall, ettersom BMW sine motorer tross alt går meget bra på høyt turtall.
×
×
  • Create New...