TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    6039
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    30

TRF vant dagen sist Januar 2

TRF hadde mest likt innhold!

Om TRF

  • Rang
    General

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. TRF

    M57D30

    Du trenger ikke å bytte DDE og ews ved motrbytte.... De fleste vil nok anse det som kjappere og enklere (og ikke minst billigere) å bare bytte motor. Har et par stående på Jæren. Gi bud. God stand. Lav km.
  2. TRF

    BMW dieselmotorer

    M27 ganger noe fint tror jeg.
  3. TRF

    M57D30

    Bør byttes. Vet ikke hvor du holder til, men jeg har slik motor stående.
  4. TRF

    BMW dieselmotorer

    Da ville jeg ha prata med Quickfix
  5. TRF

    BMW dieselmotorer

    Det må feilsøkes ordentlig. Hvor var det du holdt til igjen? Jeg tror potensielt en av mine forhandlere er mer riktig sted å dra.
  6. TRF

    BMW dieselmotorer

    Det er jo egentlig relativt enkelt. Har du vakum, og i så fall, er reguleringsventilen ok?
  7. TRF

    BMW dieselmotorer

    Jeg skjønner ikke helt greia her, eller hvorfor et turbo bytte har forekommet. Kjører VNT mekanismen som den skal under testmoduler?
  8. TRF

    Ombygging til manuell 330d

    ......
  9. TRF

    Gabz' E92 330XD

    Hehe. Nei, Steg 3 er det høyeste til 330d (for her er dyser store nok).
  10. TRF

    Gabz' E92 330XD

    Til info så gir TRF Steg 3 på 330d det samme som TRF Steg 4 på 325d
  11. TRF

    Ombygging til manuell 330d

    Ja. ECU må programmeres om. Pin 6 og 10 på ews må laskes. Tut og kjør.
  12. TRF

    Gabz' E92 330XD

    Disse "noen" har lært et prinsipp, men har ikke greie på hva de prater om når det gjelder disse motorene. Det jeg sier her stemmer forøvrig med BMWs egen beskrivelse .
  13. Det er på grunn av slike (relativt kunnskapsløse) videoer Fredrik, at folk tror SMG2 kassa ikke er noe særlig. Den er helt nydelig, til sitt bruk, spesielt i CSL konfig. Selvfølgelig under forutsetning at alt er i orden. Ellers var det jo en underholdende (dog upresis) video
  14. F90: Hvorfor skal "man" kjøpe noe sånt. At et ordentlig museum kan ha bruk for dem sier jo seg selv. Dersom man ønsker å ta vare på (for å bruke) gammel bmw så er det kun en ting som betyr noe, og det er tilstand på råkarosseri. Alt annet kan relativt sett rimelig fikses til like god (eller bedre) tilstand enn ny. Kluet da er å finne slike biler i "ørkenområder". Har sett e34 som så _bedre_ ut under enn disse i linken, stå på huggeren med liten bulk i fronten og gåen toppakning...
  15. Og hvis ikke de skal brukes, hvorfor skal man kjøpe noe sånt da? Avgift (bruksfradrag) beregnes fra førstegangsregistrering. Om du får lov å regge en så gammel bil (ift miljøkrav), så vil du se et interessant avgiftskrav.