TRF

Members
  • Content Count

    6132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

TRF last won the day on April 26

TRF had the most liked content!

About TRF

  • Rank
    General

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Før jeg fikk med meg denne nyheten så kom altså sønn, og kone, ved to forskjellige anledninger for relativt dramatisk å fortelle meg at "Niki Lauda har gått bort". Utrolig trist og i relativt ung alder ift hans fokus på sunnhet og helse. Ellers anbefaler jeg å lese om når Niki Lauda tok kontakt med Alpina for å kjøre
  2. TRF

    Tilhengervekt X5

    Det som er litt snodig er at på e70, med 233 koden, er det såvidt jeg kan se kun en ekstra kjøler som er forskjellen (og større vifte muligens). Diff er lik på 30sd, men større på 30d. Burde jo være mulig å få ettermontert :s karosseri og understell er helt likt.
  3. Cp4 står i "alt". Jeg tror dog Bosch har gjort noen grep på siste generasjon av pumpa. Jeg har dog ikke full oversikt over alle detaljene i hva de har gjort og hvor bra det vil fungere, eller om alle de eldre modellene egentlig får disse som erstatning (jeg tror ikke det). Jobber litt på si med en mulig oppgraderingspakke til cp4. For ikke bare går de i stykker men de har ganske begrenset kapasitet også.
  4. Jonas Ueland - 483 68 630
  5. Ingen G serie med powergate enda
  6. Vi har også en som selger TRF produkter i Siljan om det skulle være mer aktuelt.
  7. TRF

    F31 B47 stopper hardt.

    Litt usikker på om jeg skjønner problemstillingen. Når du stopper motore kuttes innsprøytning umiddelbart. Det er da kun bevegelsesenergien/massetregheten som gjør at det tar noe tid før motor stopper å rotere. Alle diesel med DPF (fom m47n2 / m57n) har spjeldet som nevnes, og det er der primært for dpf regen, men brukes altså også til å stoppe motor hurtigere for å unngå raklinga. Man kan tydelig høre at det åpner igjen etter stans. "software bugs" på den måten du nevner er heller ikke en greie. Er all hardware montert riktig sammen? Ingen lekkasjer?
  8. TRF

    Ødelagt fjør foran på e39

    Der har dere det, alle mekanikere, bare å renne ned delelagersjefer over det ganske land og få de til å si ifra til BMW at de leverer slitte og krympa fjærer... Finnes det fjær/demperkombinasjoner som ikke lar seg montere slik? Ja. Med M-sport? Fult mulig, som regel går det dog helt fint. e39 med sportsunderstell har i alle tilfeller for meg, og "alle andre" på gulvet, bare vært å montere som nevnt. Det krever jo dog som tidligere nevnt en form for vilje. edit: Jeg sier her "som regel" da det tross alt er ganske mange år siden jeg har stått å skrudd på den måten dag inn og ut. Mao, om det fortsatt er slik på f30 aner jeg ikke. Men som hsd er inne på er dette ganske standard prosedyre for alle som har skrudd nok til at de gjerne vil spare tid og ikke dille med alt mulig av utstyr med mindre man må.
  9. TRF

    Ødelagt fjør foran på e39

    Har noen av dere bytta på M-sport understell foran til e39 før? Du komprimerer den tilstrekkelig med håndmakt til å få sammen igjen med kun litt god gammeldags vilje. Monter "sammen" delene, mutter klar, bruk kroppsvekt og vips er mutteren på.
  10. Forsiktig med lekkasjer på luft siden av turbo, det er en sikker måte og overspoole og dermed potensielt ødelegge turbo
  11. TRF

    X5 med høyt oljeforbruk og startproblemer

    Nei, men dpf går tett når det er slik. Dette fører i neste rekke til en hel del problemer med å få brukte bilen, og om den er tunet kan utfallet bli "interessant". PS: Jeg har en 30sd motor stående ("til overs").
  12. TRF

    X5 med høyt oljeforbruk og startproblemer

    1. Ja. Endte med å bytte motor. 2. Ja. Du må bytte den aktuelle kabelen, man pleier å bytte den sammen med rele/modul.
  13. TRF

    Motorbytte/turbo

    Nei. Det er ikke lurt. Bytt bil.