Jump to content

TRF

Members
  • Content Count

    6776
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

TRF last won the day on July 7 2020

TRF had the most liked content!

About TRF

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Med all den informasjonen som er lagt her, og andre steder, om dette problemet synes jeg det er helt utrolig at man velger å kjøre videre med railtrykksfeil på n47. Men ok. Jeg støtter egentlig det @Otissier. Om du skal spare penger kan du dog vurdere å bytte pumpe, koble retur fra dyser og pumpe "ut" i fri slange og ned i dunk, og starte bilen for å flushe denne delen av systemet. Dette er jo dog ikke 100% risikofritt.
  2. @E.C. , yes! m50 er "ikke bare robust", den finnes ikke "robust" sammenlignet med b58. Dersom målet er "å bygge selv, og lære på vegen", og det er greit at resultatet blir middelmådig minus, og typisk til slutt like dyrt og gjerne dyrere, så er det klart m50 er en fin motor (for ja, m50 _er_ en fin motor). Men b58 finnes det i hopetall (utenlands), den lar seg relativt enkelt koble opp i din bil, og den gir et totalt overlegent resultat. " Avansert er den vel og å trimme med turbo sammenlignet med en M50" --- avansert? Du trenger ikke å bygge turbomotor, det er allerede en turbo
  3. Spon sjekker du ved å ta ut mengdereguleringsventilen på ht pumpe. Dersom ikke spon bør du kontrollere indre lekkasje i dyser.
  4. TRF

    M52B28 (Turbo?)

    Overalt...? Ebay og lignende. De koster nok i området 50k. Billigere enn det du tenker å bygge. Og langt bedre. Og verdt noe den dagen du skal selge.
  5. TRF

    M52B28 (Turbo?)

    Oi... det du foreslår her er langt dyrere enn du tror. Som jeg svarte i en annen tråd her, b58 er nok den beste løsningen.
  6. Det er jo det beste, men det er også mulig å klippe til noe tykt blekk etc å legge imellom. NB! på eget ansvar, skulle noe løsne så har du et kjempeproblem.
  7. to siste: Ja, men det er ikke det jeg spør om. Du må fysisk blende selve EGR sløyfa (eksempelvis som det er gjort på din bil ned på eksosmanifolden). Spjeld, ja. Pleier dog å være feilkoder på det om det tuller seg. Første: Prøv heller å blende EGR som beksrevet først (vil få feilkoder, men kan gi en klar indikasjon).
  8. Har du prøvd å fysisk blende egr? Litt vanskelig å si noe om tall som ikke er linket til turtall, i et område hvor motoren er under kraftig og hurtig endrende parametere. Videre, har du kontrollert at spjeldet står helt åpent?
  9. Her var det litt forskellig... Det EC skriver er korrekt (tross min leif i første innlegg). Faktorene som i hovedsakt dikterer hele desginet på en bil som skal gå fort (motorsport) : - "Hvor store hjul er det lov å bruke" - "Hvor mye motor er det lov å bruke" (og hvor lett kan bilen være) - "Hvor mye aero er det lov å bruke" Jo mer gummi i bakken, jo bedre. Man skaper ikke understyring ved å sette på bredere dekk bak, da man tross alt ikke har satt på mindre foran. Når bilen nå på et tidspunkt potensielt understyrer så går det altså _fortere_ enn om du hadde min
  10. Du vil jo ikke skape understyring med bredere bakdekk. Du reduserer tross alt ikke grepet foran, du øker det bak. Når det er sagt så er jo litt av poenget med like dekk at du kan rotere disse ila ei helg for å få noe jevnere belastning.
  11. Nja, du vil fint kunne teste de likevel. Med mine rabatter betaler jeg ca 7200,- pr stk foran. Jeg synes det er horribelt mye penger for en støtdemper på en "bruksbil/familiebil" 🥵 (banebilen er noe helt annet).
  12. Har samme selv. Såvidt jeg vet er de ikke byttet. Jeg fikk testet de og resultatet var helt ok. Synlig brukte, men ok. Jeg har likevel begynt å tenke på hvordan jeg skal skaffe nye. Har du funnet noe til en rimelig penge? Forsøkte å nå "nagelknast" (eller hva de nå heter) uten hell.
  13. Har du aktive dempere på din @Otis?
  14. Hei, dette er ikke noe nytt med siste oppdatering, tror det alltid har vært slik på den nye plattformen. Men jeg sjekka litt mer: Dersom jeg går inn på for eksempel "teknisk", får jeg opp den visningen du har der. Men dersom jeg bruker en aktivitetsstrøm ("innhjold jeg har skrevet i" for eksempel), "ulest innhold" etc vises ikke denne "x visninger". Ei heller om du søker, ei heller når du har tråden åpen. Mulig mitt bruksmønster er litt rart, men jeg bruker som regel enten "ulest innhold", søk, "innhold jeg har skrevet i" etc til å navigere i forumet. Heller sjeldent jeg bare åp
×
×
  • Create New...