Jump to content

TRF

Members
  • Content Count

    6825
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

TRF last won the day on July 7 2020

TRF had the most liked content!

About TRF

  • Rank
    General

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TRF

    kranglete e61

    Er nok ikke vakumstyrt turbo på denne. Ellers som de andre sier ift videre feilsøking.
  2. Men @Ron Jeremy - akkurat hovrdan el og eller hybrid vil holde seg godt i pris / eller "dieselen vil rase i pris" har vi hørt på i snart 10 år her inne (og ellers i mediene), og eksakt det motsatte har skjedd, akkurat som et lite fåtall av oss hentydet. Dere hopper også elegant over det faktum at man legger inn ca 200kg mer i hybriden... Å ikke "klage sin arme nød" over dette, samtidig som man i andre tråder messer om hvor tunge dagens biler er for meg litt rart. Å ha nesten 150kg i bagasjerommet er for de fleste helt uaktuelt og vil veldig merkbart påvirke bilens adferd.
  3. Takk for info. Men om ikke kufatecen gir ut denne matespenningen, ville jo det bety at ingen kufatec har fungert noen gang på biler med original DAB, på tross av at de har et kit spesifikt for disse bilene? (ref at den nye enheten er helt lik). Har desverre ikke ekstern antenne. Når jeg leter i katalogen: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E70/SAV/Europe/X5_3.0d-M57N2/LHD/A/2007/december/browse/audio_navigation_electronic_systems/ Hva er det som er antenneforsterker her? Diversity trodde jeg var for nøkkel og slikt, den andre er merket "tv". Kan antenneforsterkeren
  4. Supert med flere som engasjerer seg. Mine sideruter ser ut som bildet @Øyvind L. la ut Alt annet forøvrig, også den doble "coax kontakten" hvor en er tatt ut, ser ut eksakt som på Kufatec Fistune manualen jeg la ut. Vet ikke om jeg kan si det på flere måter. Bilen min har DAB. Den er ikke klargjort for DAB, jeg har ikke montert noen annen antenne, den har DAB originalt. Akkurat som utstyrskoden jeg la ut tidligere tilsier. Eneste grunnen til Kufatec Fistune er å få DAB+. Hvordan kan jeg kontrollere antenner for eksempel?
  5. Tror jeg må oppklare litt: Bilen har original CCC med DAB. Jeg er klar over at DAB og DAB+ er forskjellige, og begrepene er brukt ihht dette. Kufatec (dab+ modul) har en egen versjon for biler med CCC+DAB, og det er denne jeg har (også den nye - 40148-1) Legger ved pdf fra kufatec. pdf side 12 og utover. Såvidt jeg kan se er alt koblet riktig (dette var gjort av forrige eier) Dette er ikke "vanlige dårlige signal problemer", den kan stå å veksle inn og ut hvert sekund om bilen står statisk eller kjører, andre ganger kan den fungere helt fint (sjeldent) på samme s
  6. Men dette er altså en egen enhet, med eget delenummer spesielt for CCC med DAB fra før..? (Annet nummer enn de som kun har CCC og dermed må ha ekstra antenne) Og monteringsanvisning beskriver å bruke original antenne? @Otis - den har vært sånn så lenge jeg har hatt den.
  7. @Otis @Basse Lusk Har da forsøkt med ny kufatec fra GS. Samme nummer etc som den gamle, og det er den som er for biler "CCC med DAB". Feilen er fortsatt lik. Hva er neste trinn for å feilsøke dette?
  8. Spjeld er ikke EGR ventil, det er to forskjellige komponenter. Spjeld er en vanlig feil, det slutter å holder seg i åpen stilling "Chipping" pleier å betydelige øke belastning på DPF DPF pleier å leve rundt 200kkm Det er på ingen måte "vanlig med feilkoder på DPF", så de kan du legge ved, sammen med evt andre ting du mener ikke var relevant For å kontrollere DPF sjekker man baktrykk, mens man kjører, full belastning gjennom registeret og noterer seg baktrykksverdier
  9. m57n med to turboer har 272hk, m57n2 (m57n2TOP) har 286hk. Skal du justere opp effekt betydelig er det m57n2 286hk som gjelder. Utenom dette er de generelt bra, de er "like" (mtp feil) sine 30d varianter på det aller meste. Vakumslanger og de elektriske ventilene som styrer dette er gjengangere, og må byttes "ofte".
  10. @E.C. Men, er det ikke en greie at folk får til å gå ifra bilen slik at rattet "spenner i mot rattlåsen", og da greier ikke rattlåse å dra av?
  11. @Ingvaldsen - brukte bare ei enkel "skumgummi" madrass. Dersom madrass i seg selv blir for tynt kan man jo evt spe på med typisk termarest XL underlag (opplåsbart).
  12. @Ingvaldsen - den har vært nyttet som telt/soverom mange ganger før også 😅 Og er helt enig, den fungerer ypperlig til det! Ellers må jeg si bilen ser irriterende lekker ut 👍
  13. Å bytte 3 turboer på måfå ... :S Jeg vil jo da anta at alle var helt iorden, og at den faktiske kilden til problemet forstatt er tilstede.
  14. Hvorfor lage en post ned litt uklare spørsmål rundt spesifikke uttrykk hvis du ikke brydde deg om de spesifikke uttrykkene? Uttrykkene og hva de betyr kan du lese om på vegvesen.no evt lovdata. Men for bedre å svare deg, hva er det egentlig du lurer på? Hva er det med bilen din konkret du er usikker på ?
×
×
  • Create New...