TRF

Members
  • Content Count

    6505
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

TRF last won the day on February 14

TRF had the most liked content!

About TRF

  • Rank
    General

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TRF

    E61 525D M57 pre lci DPF delete

    Naturligvis har vi det Vi har kunder over hele landet, også steder der vi ikke har forhandlere Sender deg en pm.
  2. TRF

    E61 525D M57 pre lci DPF delete

    Ehm.. posten går fortsatt?
  3. TRF

    Oppdatering av Bimmers - Uke 10, 2020

    Hei, ser nå at det i flere tråder havner reklame (størrelse stor) mellom 2. og 3dje innlegg i tråder.. :S ?
  4. Du kjører ikke så langt du med andre ord
  5. TRF

    E61 525D M57 pre lci DPF delete

    TRF Steg 2 kit (som bla inkluderer det du ber om) på lager
  6. TRF

    F15 25d - uvanlig med svidd lukt?

    e53 er det vel DKP som har, og disse var vel 4,6is eller 4,8is eller husker jeg feil?
  7. TRF

    E46 radiatorvifte push/pull?

    Skulle nesten tro at noen hadde tenkt litt og forsøkt å reelt løse et problem med den kjøleren der... Fin var den Ang skiltholder så minn meg (eller quickfix) på det neste gang du handler noe så skal jeg legge ved
  8. Du mener at 1/3 av prisen ikke er "mystisk"? Hvorfor skulle det være noe billigere i tyskland enn i norge? Man ser jo på det "testkortet" til den gjengen at det er juks og fanteri.
  9. TRF

    BMW dieselmotorer

    Det spørs jo helt hva fokuset ditt er, men om det er geografisk plassering så vil jeg jo si det kanskje er et dårlig parameter for valg av hvem som skal sette opp motoren din. Vi har TRF forhandler på Jæren, ellers så har vi to forskjellige "gjør det selv løsninger" hvor du enten sender inn ecu til oss, eller betaler noe ekstra for håndholdt OBD flasher.
  10. TRF

    Den store finn.no tråden.

    Jeg tviler ikke på at dette kan være noe av motivasjonen. Men problemet er at de historisk (senere) har gitt det amerikanske markedet produkter som nettopp gjør motsatt av det du sier her. S52 er et godt eksempel, automatgir i US e36 m3 er et annet. Andre bremser for å minske risisko for problemer et tredje. Betydelig redusert launch control på US e46 m3 SMG et fjerde. Tidvis fravær av reelt M-sport atlernativ etc.
  11. TRF

    Den store finn.no tråden.

    Støttes, begge deler Det er fordi de "vanlige" bilene med "SMG" egentlig er noe som heter "SSG". Dette kom på e46 (325i og 330i), og het først SSG. Etterhvert så tror jeg markedsavdelinga ikke greide å motstå fristelsen for litt mersalg ved å assosiere dette systemet med "SMG" (SMG 2 og 3 vel å merke). Det er dog teknisk to helt forskjellige systemer. "SSG" systemet er magneti marelli, og tilsvarende det du finner i 360 med F1 giring (om ikke jeg husker helt feil). Det er ZF kasser som er bygd om med dette systemet. "SMG" er utviklet internt av BMW, og er elektronisk (drivlinje) betydelig mer omfattende (også getrag kasse og BMW/siemens styring). Motorstyringa er helt sentral og den gjør "alt arbeidet". SMG styringa "styrer" bare selve kassa.
  12. TRF

    Den store finn.no tråden.

    En stor del av "hatet" mot SMG er jo nesten for en posør greie å regne. Fordi "ekte bilentusiaster verdsetter manuell", så da må liksom SMG være dårlig for å bevise "hvilken fremragende bilentusiast" man er. Finnes det feil på eks pumper? ja da. Men akkurat som alle "turbohavariene" som ikke var turbohavari ved dieselens inntog så er nok kompetanse på de som feilsøker vesentlig her. Jeg sier ikke at def pumpe ikke er vanlig, men heller at prosessen med å komme dit oppleves som fortvilet og trøblete for brukeren. Ellers så tror jeg nok hovedårsaken til manuell som alternativ i usa er for å minke faren for en eller annen sinnsyk class action sak. Forbrukere står veldig sterkt i slike saker i USA. Det er ikke selve SMG kassa man er redd for, men at de skal spise opp clutcher med launch control. Du ser det samme på enkelte andre BMW modeller at amerkianerne får en litt kjedeligere og tryggere variant enn det vi får i europa.
  13. TRF

    bmw f10 525d bremses

    ehm, hæ? Dersom du kun skal bytte skive og klosser kan du ikke ha noe større skive enn du har i dag. Dersom du snakker om å bytte klaver i tillegg er et det ikke umulig at selve kalipperen er brukt på større varianter, og det sjekker du enkelt i ETK. Når det er sagt så vil du jo uansett være låst til samme tykkelse, så det er mulig du finner svaret ditt allerede der.
  14. TRF

    Sliter innside på bremser

    Jeg støtter kvasi sitt forslag. Sjeldent, men det skjer jo. Når jeg spør om mer detaljer så mener jeg at du må kjenne bedre etter når dette evt henger på. Problem.et mitt er nemlig; hvis det mekanisk løper fritt så vil du ved hydraulisk trykk slite begge klossene. Å slite en kloss får du liksom bare til ved at det ikke løper fritt. Umulig å se på bildet, men er klaven din utslitt? Altså er det stor grop der hvor den aktuelle klossen ligger?
  15. TRF

    Sliter innside på bremser

    "det er ikke et problem". Derfor jeg, og Otis, peker på det åpenbare, klaven din (eller noe annet mekanisk). Før man begynner å spekulere "ned i mørke hull" bør du spe på med litt mer detaljer om eksakt hva som skjer under hvilke forhold. Det skader heller aldri å ta med hvilken bil det er snakk om.