Jump to content

TRF

Members
  • Posts

    6871
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

TRF last won the day on July 7 2020

TRF had the most liked content!

Profile Information

  • Kjøretøy
    Flere

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wow... Har de ikke et fungerende mb forum disse folkene kan slå seg løs på?
  2. TRF

    Tuning N47

    Skulle gjerne sett prt scrn fra ETK på hvilke e91 320d n47 som har GM kasse?
  3. TRF

    N47 dyser

    Samme Bosch nummer = Samme del
  4. TRF

    N47 dyser

    Hva er bosch nummeret da? 0445 ... ..... ... eller 0986 ..... .... ...
  5. Det mangler litt detlajer om hvilken motor du har (finnes 2 varianter), men kort forklart så vil du få "TDS" ved IC og TDS styreenhet av samme generasjon som den som sitter der i dag.
  6. Du kan evt bruke turboen, om den er vakuum styrt. Litt større komp hjul, litt mindre eksoshjul.
  7. Jeg vil anta du har en e92 325i påmontert div hartge deler, og ikke en faktisk hartge bygd bil? Meg bekjent har de aldri bygget noen 325i. Om dette er tilfellet, verdimessig ikke noe å prate om. Finnes utrolig mange slike i Norge (spesielt e70).
  8. TRF

    BMW dieselmotorer

    Desverre ikke første gang jeg ser det der nei. Og antar du mener at du ser sår på kompressorhjulet?
  9. Ja, nettopp. Ser ikke for meg at de får gokjent så eksponerte hjul. Videre har den et bur med veldig høy strever (vanskeliggjøre det å komme inn og ut). Også er den presentert på slicks... Den har også en del aero detaljer, hvor bla å få den diffuseren til å fungere godt på gata tror jeg blir vanskelig (men Porsche har fått til lignende før) med mindre bilen skal være et bortimot ukjørbart "trackweapon". Men lekker var den! @Lifeasiknowit_bmw - GT3 er meget lekre og gromme biler (og har alltid vært det). Selv ikke 992 har så bananas aero som denne, så mistenker at det vi ser på desverre er en løpsbil.
  10. Jeg likte den veldig godt, og tror den blir fenomenal. Men må presisere at det vi ser på er en løpsbil som har detaljer en gatebil ikke kan ha.
  11. Det er helt rett at "alle kan sjekke for rust" - men man trenger tilgang under bilen, litt tid og verktøy - og det hjelper med litt kjennskap til bilene. Jeg trodde heller ikke det var så enorm forskjell på "tørr stat" bil og norsk, helt til jeg hadde et par turer med arbeid der borte og fikk se godt brukte, til og med biler på knoksen av typ e28,e30,e34 som så ut som nye under. Det går knapt å beskrive uten å se forskjellen. Norske biler med 1 vinter ser fort dårligere ut enn 12-15år gamle biler. Speedometer på e9x m3 viser km/h og mph. Litt sjenerende ja. Enkelt å bytte. Samme med refleks. Det siste du skriver er jeg også helt enig i, US biler er oftere godt brukt og med en betydelig slappere grad av "presisjon" på tilstand. Jeg skal likevel gjenta og oppsummere mitt første poeng: a) Skal du bruke bilen året rundt er det viktig med en rustfri bil til å begynne med (hvis man ønsker å mitigere verditap), b ) biler fra tørre stater er rustfrie (generelt) uavhengig av bruk, og c) e9x m3 US er samme bil som ECE, i motsetning til eldre biler (hvor trolig hele "US biler er mindre verdt" stammer fra) Jeg tror ikke vi egentlig er så uenige, spesielt fordi det ikke er så mye meninger jeg presenterer men heller informasjon. Vi kan gjerne diskutere informasjonen, men jeg tror ikke mange egentlig er uenige i påstandene over.
  12. Absolutt nydelig bil! Det ryktes at du har ei ganske grom forstilling på denne..?
×
×
  • Create New...