TRF

Medlem
  • Innholdsteller

    6075
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    30

TRF vant dagen sist Januar 2

TRF hadde mest likt innhold!

Om TRF

  • Rang
    General

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Klimakontroll panelet..... Det burde vært straffbart med "ett klikk" i hver retning greier. Kanskje den største feilen med e39, og rælet har fått nytt liv igjen.
  2. Bodensee og for eksempel mainau er jo ikke så langt unna. Spørs litt hva dere (frua) er ute etter.
  3. TRF

    E36 1998 "M3" BMW Cup bil

    TRF stw forstilling er lagd slik at du kan velge å kjøre stw +20mm RC korreksjon på travers, eller ikke. Det finnes gode grunner for begge. Men det du snakker om er primært endring i Roll Center ved å endre indre festepunkt.
  4. TRF

    E36 1998 "M3" BMW Cup bil

    Nei.
  5. Våre håndholdte kan nå ta F serie via obd
  6. E53 er ikke bygd på l322 selv om det er populært å hevde. e53 er ene og alene en høyere e39/38. L322 har masse bmw spesifikke greier da BMW eide LR på denne tiden. Jeg vet det har blitt hevdet at bmw ville ha "LR sin 4x4 teknikk" men altså.. jeg venter i spenning på hvilken teknikk det er snakk om. Det høres ut som noe fra en halv dårlig pressekonferanse.
  7. TRF

    E39 530d med e60 3.0 turbo og dyser

    Særs dårlig ide.
  8. TRF

    Mer krefter mindre forbruk bmw e38 728i

    Min kommentar forutsetter at bilen er i orden.
  9. TRF

    Mer krefter mindre forbruk bmw e38 728i

    Bytte bil. Det eneste som kan minne om økonomisk forsvarlig.
  10. TRF

    E46 320d-335d swap

    Du bør regne iallefall 50-60k på selve motorbytte og integrering/programmering (noe avhengig av hvor mye du betaler for motoren i seg selv), + som du sier 330d 204hk bakstilling (komplett), mellomaksel, girkasse, bunnpanne. Du må også lage ny eksos, samt mindre tilpasninger i motorrom.
  11. TRF

    E46 320d-335d swap

    TRF Performance har den eneste full integrerte løsningen, som også er riktig konvertert til manuell gir. Men dette er et omfattende prosjekt som koster litt. Har du satt av et budsjett til dette?
  12. Nei. Dette er din mening, regelrett feil, og ikke i samsvar med tysk lovgivning. Det er ikke noe "men ikke hvis". Du skal flytte deg ut av venstrefila for hurtigere trafikk. Enkelt og greit. Dersom de som elsker å ligge å vase i venstre fila begynner å planlegge kjøringa noe mer, sjekke i speilet før de kjører forbi, så legge seg inn igjen, så er problemet løst (for deres egen del). Det er lov å varsle med lyshorn at du kommer i høyere hastighet i Tyskland. Og det er helt normal adferd (i DE) som ikke gir noe grunnlag for å bli fornærma. Det gir bedre flyt i trafikken, som et botemiddel på at somlekoppen ikke følger med. Det kan med fordel gis i god tid dog, og ikke når du allerede har måttet bremse. Du har vikeplikt når du bytter fil. Trafikken du har vikeplikt for kommer nødvendigvis bakfra. Og i Tyskland spesifikt, som nevnt over, plikter du å flytte deg ut av venstre fila for ikke å hindre hurtigere trafikk. Jeg er også av en helt annen oppfatning enn at "svært mange tyskere" holder seg til 130km/t i frifart soner. Når du nærmer deg Danmark derimot så rakner jo alt. Det går sakte, folk ligger i venstrefila og somler, og gidder ikke å flytte seg selv om du signaliserer i god tid. Hemmeligheten er å forholde seg til loven for sin egen del og være på tilbydersiden i trafikkflyt. Hvor fort andre velger å kjøre på A-Bahn trenger altså ikke de som somler å bry seg noe med. Bruk den tiden til å tenke på noe annet, og å komme seg ut av venstrefila.
  13. Og på Saltkjelens måte, ihht lovverket på a-bahn.
  14. Du skal flytte deg (ut av venstre fil) for hurtigere trafikk på a-bahn. Så hva "flere og flere" svarer er vel ikke så interessant.
  15. TRF

    Downpipe X5

    Du kan sende ECU per post og få en komplett ferdig pakke tilbake om du ønsker det