Jump to content

Faulken

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Faulken

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kristiansand
  • Kjøretøy
    E92, 330d

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Slik ble resultatet, rimelig fornøyd med det og var slik jeg ønsket👌 Spørs om ikke jeg må space ut litt, syns dekka forsvant litt når bilen ble lavere.
  2. Felgene fulgte med bilen og beskjed fra tidligere eier er at etter de ble «pusset opp» så ble det gitt beskjed om kast i felg. Usikker på hvilke felg det er snakk om og om det er reelt. Merket vibrasjoner i bilen selv og har kjøpt nytt sett. Merker også vibrasjoner med det nye settet, men ikke samme grad. Dekkene begynner å bli modne for å skiftes. Felgene ser strøkne ut rent estetisk. Selges da de tar opp plass i garasjen. Litt usikker hva jeg skal prise disse til, så jeg er åpen for bud.
  3. Okei, takk igjen! Da blir det riktig «stuk» på kjerra mi om ikke så lenge også👌 Arbeidshesten så riktig flott ut og det er de hjulbuene der jeg ønsker også👏
  4. Ser at H&R har et 50/25, usikker om det oppgir forskjell fra standard eller fra m-tech. Hvis det er fra fra standard så blir nok det ganske perfekt tenker jeg.
  5. Der! Takk! Har vært ett virrvar av mm å sette seg inn i og liten forståelse fra min side hvordan det i realiteten blir. Hvis det du sier stemmer, noe jeg også tror med at det siger litt så blir det nok tilnærmet tilsvarende bak med f.eks. Eibach bak. Etter jeg byttet til nytt orginalt foran ble det enda tydeligere høydeforskjell. Så da blir det forhåpentligvis mer forskjell foran og mindre forskjell bak med et helt sett fjærer.
  6. Takk! Han har gjort nettopp det ja, og virker ikke som han merker noe negativt med det. Ser han har uorginale dempere fra før (bilstein?). Artig type han der, må kikke litt mer på kanalen hans👌
  7. Takk for råd! Det er nok det beste å bytte slik at det blir mest mulig likt rundtom som du sier. Ser flere skryter frem eibach så blir nok det. Virker mer strevsomt og lite prisforskjell å kun bytte foran også.
  8. Etter noen timer med google-dama uten å ha blitt noe klokere kan kanskje en av dere hjelpe meg med å velge fjærer foran til en 2008 e92 330da. Grunnen til at jeg ønsker å bytte er at jeg griner på nesa hver gang jeg ser hvor mye plass det er hjulbua foran kontra hjulbua bak. Sett på fjærer fra eibach, H&R, sachs, lowtech og noen fler. Det meste av fjærer kommer i sett og jeg ønsker å beholde orginalt bak. Har sett at bla. Eibach, sachs og lowtec selger separate fjærer. (Har til info byttet fjær, støtdemper og lager foran nylig og bak skal det samme skiftes) Tenker at 25-35mm er d
  9. Tur fra Porsgrunn til Ringsakerfjellet, med siste del som selvbrøyt😅 Klarte seg dansende lett opp bakkene i nysnøen👌
  10. Riktig nok et par dager på etterskudd, men var på tur til verdens ende forleden👌
  11. Hadde bilen på en sjekk, og sant som dere sier så er støtdemperne modne for å byttes. Det jeg har begynt å vurdere da er senkesett fremfor orginalt, hva er det som er ålreit av det? Bilen gjør seg et par cm lavere rundt om når jeg ser på andres e90’r
  12. Takk! Jeg ble imponert over det gode lydbildet, er i utgangspunktet litt opptatt av lyd så det er veldig gøy. Vil ikke si jeg var så bevisst, men det gjorde selvfølgelig at den ble mer attraktiv å kjøpe. Så gøy, det er jo ganske kult! Det har jeg ikke tenkt på, den er jo egentlig ikke så fin når jeg ser litt nærmere! Takk for tips. Støtdempere rundt blir nok litt stivt for lommeboka med det første, og det kjennes ut som disse er i ganske ålreit stand enda. Olje og hjullagre samt en sjekk av understell blir nok det første. Takk igjen
  13. Takk! Det er nok lurt ja, tror faktisk automatkassa fikk ny olje nå på nyåret, men diffen trenger nok et skifte. Hjullagre syns jeg allerede at jeg kan merke trenger et skifte, hvert fall bak. Har også tenkt tanken på powerflex foringer etterhvert som det er modent for skifte, har du noe erfaring med disse?
  14. Det må jeg si meg enig i, for følelsen av å være «on the top of the world» kommer ofte ute på tur. Det er godt å høre at du ikke har det egentlig, da er det meste som det skal være; og forbli slik! Ja det blir spacere, er litt for smalt i forhold til karosseriet etter min smak.
×
×
  • Create New...