Bimmerlorris

Medlem
  • Innholdsteller

    1080
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Bimmerlorris

  • Rang
    Brigader
  • Bursdag 08/14/1969

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hamar
  • Interesser:
    BMW
  • Kjøretøy
    535ia 1990 modell

Nylige profilbesøk

2397 profilvisninger
  1. Bimmerlorris

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Velkommen til E34-galskapen 😂 Og gratulerer med å kjøpt deg verdens beste bil 😉 Ang airbag. Har den airbag ? Hvilken årsmodell er bilen ? Har midtblåserene i dashen rødt og blått på åpne/lukke-hjulet ? Ang lysene så kan de justeres ved å skru på justeringsskruene som du ser inne i grillen. Du kan se skruene hvis du lyser inn der. Airbag-lys problematikk skal jeg ikke mene så mye om. For sånt har jeg ikke peiling på. Jeg tror ikke E34 er moderne nok til å ha sensorer i setene. Tror de først kom på E39. Håper du finner nok glede i den nye kjerra di og velger å få den opp i god stand 😃 Hvordan er den for rust ?
  2. Godt å lese at bilen nå startet og virker å være bra, bortsett fra litt host og hark. Kanskje ikke så rart mtp hvor lenge den har stått. Bra tips du får her ang smøring av kam og vipper. Da jeg åpnet dekslet på min og kikket på oljeflowen, syntes jeg røret sprayet godt med olje, men akkurat da tenkte jeg ikke over hva jeg intuitivt la merke til, for å si det på den måten. I "øyekroken" syntes jeg at jeg så det flommet mer olje utover kammen, fra midten og bakover. Og sett i etterkant så var jo kammen mest slitt over sylinder 1, 2 og 3. Så jeg vil anbefale deg å kikke nøye på dette oljerøret og kammen. Det er også oljekanaler i vippearmakslingene og verksmesteren fortalte meg at ved feks skifte av disse, så er det überviktig at akslingene monteres pinlig nøyaktig, slik at hullene i akslingene synker med kanalåpningene i toppen forøvrig. Men dette er jo bare aktuelt dersom du velger å overhale toppen som følge av slitt kam feks 😉 Så jeg håper at alt dette er unødvendig for deg å tenke på. Men ville nok kanskje byttet dette oljerøret siden den har stått i så mange år. Kan fort ha leiret seg en del i løpet av denne tiden. Ang fjusk og smell, så burde vel det handle om enkle ting. Korrodering, fukt, sprukne vakuumslanger/belg. Kjør på Jan 👍
  3. Så bra !!! Ja det gjelder å ha lav puls og kaffejustert hode så funker det meste 😂👍 Godt å lese at dette nå er i orden 👍 Det med at du legger ut omtrent alt du gjør, skaper en leseglede av dimensjoner og sånt liker jeg veldig godt 😃👍 Artig at det blir litt sosialt her inne. Flere av trådene her skulle vært slik. Det skaper jo et slags samhold innen vår felles hobby 😃
  4. Bimmerlorris

    E34 520iA

    Viktig å se det litt som lek. Prøve og feile er jo veien til suksess i de fleste tilfeller. Jeg er så usikker på hva jeg skal velge på mine forskjermer. De er jo orginale, så passformen er perfekt og såvidt jeg kan se så er de veldig hele og pene hele veien ned til der rusten starter, i bunn. Skal jeg kjøpe nye så mener jeg de koster over fire tusen pr stk. Uorginale har en tendens til å avvike på én eller flere plasser i passformen. Litt derfor jeg synes du er modig. Ja dersom vi snakker om orginale skjermer 😉 Ang toppen så er min plan å gå saaaakte til verks og dobbelt og trippelt sjekke at jeg monterer dette i henhold til Bentleymanualen. Har demontert og montert toppen på Corsaen min. Gjorde det i fjor sommer. Gud hjelpe jeg brukte lang tid på den monteringa 😂 Men ved ikke å forhaste meg, ble det suksess 👍 Har tusla rundt ca 4-5000 km i fjor høst og nå i vinter og bilen har vært feilfri 😃 Så det skal nok gå dette her også. Samme prinsipp, bare liiiitt større motor 😂 Ha ha ha, bare du ser lenge nok på den frontløse, så skal du se du starter og fullfører prosjektet ditt 😂👍
  5. Skulle ønske jeg visste svaret på klemproblemet 😫 Men det er nok en logisk forklaring. Jeg har ofte stått og klødd meg i hue. Og da stort sett de gangene jeg har litt høyt stressnivå. Løsningen da har i de fleste tilfellene vært en timeout og roing av sjela 😂 Merkelig hvor mye som løser seg bare man slipper litt tak i problemstillingen og tar fatt når man har roet seg ned. Mye som virket ulogisk, blir logisk igjen da 😉👍
  6. Bimmerlorris

    E34 520iA

    Jada, følger med vettu 👍 Synes du er modig som prøver deg frem. Learning by doing er det som gjelder. Foreløpig er jeg fremdeles best på demontering 😂
  7. Har ikke lest denne tråden, men har jo blitt rimelig godt kjent med deg gjennom de andre trådene 😃 Så tipper at den som kjøper denne bilen får noe av det beste av E60/61 som er å oppdrive 👍 Når jeg er ute og kjører på vinterstid blir jeg helt oppgitt og forferdet. Jeg tror jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har kjørt på tørr asfalt i vinter. Uansett om det er 0 eller 10-15 kuldegrader, så er veien våt pga saltinga og det slushet skal jeg si har vært brutalt mot gamle corsaen min 😢 Enda jeg har spylt og maskinvasket den minst et par tre ganger i mnd så popper det fram nye rustflekker 🤬 Så derfor kjenner jeg på en voldsom ulyst til å legge større summer i en nyere bruksbil. Denne vegsaltinga er jo helt ødeleggende på bila våres. Så for min del tenker jeg å fortsette å eie gamle verdiløse helårsbiler og heller bare kose meg med firråtredve fra vår til høst 😉 Masse lykke til med salget av en kjempefin e61 😃👍
  8. Dette ser meget bra ut 😃👍 Er smart å legge tid og energi i å få sånt gjort skikkelig. Godt å vite at en slipper å styre med masse småplukk senere. Likner mye på det jeg gjorde på 525’n min for to år siden. Hadde en motor og motorrom som ikke så ut i det hele tatt. Masse oljeklin og møkk blanda sammen. La to ukers arbeid i å rengjøre alt til minste detalj og dæven så rent det ble. Digg å kjenne det lukter varmt metall i motorrom heller enn varmt oljeklin 😉
  9. Bimmerlorris

    1988 E34 535ia :)

    Huffda !! Godt det gikk bra med fruen da 🙏 Kryr av grå e39, så her bør det være grei skuring å skaffe lykt, panser, fanger og skjerm, som er det jeg umiddelbart ser er ødelagt. He he ang at 535 med automat pusher på, kan jeg skrive under på. Vet ikke om det skal være sånn ? Merker ihvertfall at det sitter 61 hk mer og drøyt mye mer NM under huven enn 520’n med automat😂 Fruen din blir nok kjapt vant til å kjøre den 👍
  10. Hmmm, så ikke innlegget med pumpetrøbbelet 😫 Men huff, det er vel bare sånn det kan gå med gamle biler og spesielt når de har stått og surna i åresvis. Må vel nesten bare regne litt bøll da 🙈 Tenkte litt på Liffi når jeg så dette. Kanskje han har no sånt liggende ? Han har jo så mye rart og også en e28. Kanskje høre der også ?
  11. Nydelig nyhet Jan 😃👍 Da er det bare å vente på det store spørsmålet; starter herligheten opp og går som et skudd 🙏😃🤞
  12. Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Takk for det Gabz 😃 Må jo få detta firråtredve-røkkelet opp i stand 😃👍
  13. Bimmerlorris

    Post bilder av din E34 her!

    Litt fotos av noen av firråtredvene mine 😃 De siste er av den nye 535’n min som skal opp i 100% koste hva faen det koste vil 😉 1988 modell 525i 1994 modell 520 1988 modell 535 Samme 535 etter ca 70k oppussing 😉 Samma vraket 😉 1991 modell 525 før den ble pussa opp 😫 Samma slean før oppuss. Nesten ferdig fiksa. Samme 1994 modellen 520 525’n ferdig pynta 😃 Samma 525’n Solgt i vinter for å finansiere fix av den nye 535’n på de neste bildene Den nye 535’n min 🥰 Fine 525’n ❤️ Nye 535’n før jeg kjørte den i vinteropplag Nyvaska 535 og klar for vinterlagring 👍
  14. Bimmerlorris

    Aleksander’s E34

    Synes du har fått alt annet enn et LITE sted å stå 😂 Ser jo kjempesvært ut. Mange som kan misunne deg den plassen der 😉👍 Selv har jeg brukt denne endeleddsavtageren fra Biltema. Funka fint for meg 👍 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/endeleddavtrekker-2000019461
  15. Hørte det skulle snø i bøtter og spann der nede i sør 🙈 Vi vil vel ha vår nå vel Jan ? 🤬 Ny olje er aldri feil 👍 Selv kjørte jeg en runde med Biltema sin renseolje først. Den var svart som bek da jeg hadde kjørt 20-25 minutter på tomgang 😂 Så sikkert lurt på din som har stått i ti år 😉