Jump to content

fxslin

Members
  • Content Count

    1428
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

fxslin last won the day on August 24

fxslin had the most liked content!

3 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    X5 Z4M Z3M Z3 Coupe i3

Recent Profile Visitors

11363 profile views
  1. Nei dessverre har bare et m52b28 liggende (TU varianten)
  2. Det ser utrolig bra ut! Noe sånt kunne jeg tenkt å ha kompetanse på! (Må lære meg å sveise ) Blir vel fin lyd i den også?
  3. Når det kommer til Våler og Rudskogen så er det AC jeg sitter i ja. Men blir ikke mye der, kanskje bare et par runder dagen før jeg skal dit selv. AC banene er ikke så bra som ønsket. Sitter mest i iracing om dagen og kjører ulike serier der. Jeg brukte Harrys laptimer fram til i år, men har gått over til Racechrono pro nå. Liker den bedre når det gjelder å se nærmere på detaljer når jeg er ved banen. Samt at autoslalom gjengen ofte legger ut banene til den, som vi kan laste ned før trening. Alt kjøres på iphonen og jeg monterer den i front ruta på passasjersiden slik at den kan filme mens jeg kjører. Appen ordner resten med å lage videoen osv. Ganske enkle greier men praktisk
  4. Jeg er helt enig med deg, jeg bommer på bremsingen og får feil linje. Vet ikke om du la merke til det, men jeg prøver kompensere for den dårlig linja og roter til utgangen også ved å trampe på for mye tidlig (Jeg får litt hjulspin og liten sleng).... Men i simulatoren så virker det som at det raskere med Z3'en (motorsvake bil generelt?) å bremse litt tidligere å ta svingen trangere (saktere?) og få tidlig exit. Skal være helt ærlig at jeg er forsatt der at det jeg kan i teori og faktisk utførelse av teorien ikke alltid matcher Hvis jeg ser på den aktuelle videoen i med kritiske øyner, så bommer jeg "mye" på Angsten (funker bedre med tightere linje opp/ut av den), litt reservert på gassen opp fra angsten, roter til Slakteren og første svingen etter Slakteren. Der prøver jeg egentlig å gå bredere og gå mer oppå curben for mer fart ut. Ser jo at optimal best tiden med denne bilen er på høye 1:43.x i Harrys laptimer, så jeg har litt å ta tak framover Tror ikke jeg vil klare 1:43.x tallet med Gamla,mistenker at laptimeren er litt vel optimistisk. Men 1:45.x bør være mulig med litt trening og bedre svinger. Setter veldig pris på tilbakemeldinger som dette!
  5. @sveigis neste gang vi møtes og vi har litt bedre tid. Så skal du få prøve en Zed bil , så får du enda noe å sammenligne med! Z3 er jo en bastard av E36/E30, men forskjellig nok fra begge disse til å gi en litt annen opplevelse.
  6. Kult å se evolusjonen i bilen! Jeg personlig er sucker for style 24, men Rondell hjula funker også utrolig bra! Har du hatt Rondell 0021 på denne noen gang?
  7. Var hyggelig å hilse på deg igjen, ble dessverre litt kort. Ser ingen problemer med at du kjører med 3'ern din, det handler mest om ha det gøy og leke med bil Men skjønner godt at du savner 1'er din, jeg synes disse virker som fine bil til litt lek og moro, samt at de er fornuftige små biler. Jeg har faktisk blitt anbefalt den gamle diesel motor tom 2006, de skal visst nok være veldig skudd sikre? Var vel mest at han ikke gadd å sette på R dekka på MX5'en og lånte BMW til en annen kamerat som også kjørte den dagen. Tror @hagenisse ikke gidder eldre biler lenger og mye skruing. Mer opptatt av kjøretid og enkelt bilhold, noe jeg forstår godt. Kan bli litt mye garasjetid med disse eldre bilene av og til.
  8. Lykke til med salg! Dette er faktisk en bil jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe av deg, synes prisen virker fornuftig og kjennes ut som et trygt kjøp (uten at jeg kan noe om E30 markedet, dette er hva min mage følelse sier) Dessverre så er det smekk fullt hos meg disse dager og må få orden i eget rot først. Vil tro at denne får bein å gå på når den havner på finn og FB?
  9. Karra til et par små eventer til sånn på tampen av sesongen. Har en "voksen" nevø som holder på med førerkort og på en familie middag ble vi sittende å diskutere biler og førerkort. Så viser det seg at han bare har øvelses kjørt med EL biler og andre litt kjedelige biler (varebiler osv). Så når jeg spurte ham har du fått kjøre noe gammelt med manuelt gir og OK understell? Svaret var nei og dette kunne jeg ikke "akseptere" Så han fikk marsj ordre om å komme til meg påfølgende uke for å kjøre litt med Gamla, så ett L merke ble handlet inn og klasket på. Til min store glede, så kjører han veldig bra. Og dette ifølge ham så var dette det morsomste han hadde kjørt, skikkelig lyd og "pulver" i gassen (lar ham ikke kjøre en M bil ennå ). Han kjører såpass bra at jeg utfordret ham til å være med på neste autoslalom trening for å teste litt grenser på bil. Noe han sa ja til. Så samme uke dro vi på trening på KNA Varna, klasket på L merket og kjørte ut på banen. Trenger vel ikke å si at det ble ikke mange rundene på undertegnede den dagen. Lot ham få kjøre meste mulig, selv om det regnet og var glatt så klarte han seg skikkelig bra. Litt små stolt onkel nå Stort mangfold i på bilene på treningene! Som man ser på bildet over, så var forsatt ikke pansret helt perfekt alignet. Og dette irriterte meg såpass at jeg tok en runde til på dette og endte faktisk opp med å demontere låsene fra pansret for å fin innstille dem på lavest/kortest punkt. Som jeg da justerte ut helt til de låste seg skikkelig når de var montert igjen. Fikk også klasket å de nye sidelysene. Nå ble den endelig ganske OK og helt godkjent på en bruksbil. Siden jeg hadde utfordret nevøen til å stille på årets Autoslalom event på Lillehammer og at vi skulle ta det som en øvelseskjøretur for han. Så stilte han opp og hjalp til med siste justeringer av forstillingen. ene bærearms foringen hadde vridd seg slik at kaster ble feil. (eksentriske foringer). Dessverre så glemte jeg helt å ta bilder av vår kjøring (sitter på som ledsager). Men @hagenisse tok ihvertfall 2 plassen med en E36 Grompact (323 hvis jeg husker riktig). Så BMW klarte seg OK, selv om undertegnede var på bærtur den dagen. Og nevøen karte seg fint. All den øvelseskjøringen og deltagelse i sin første konkurranse har nå gitt nevø mersmak på bilsport. Så nå vil han gjerne ha en liten hatchback lignende bil. Han har alltid likt Scirocco, så da ble det bestemt at han skulle finne et par kandidater så skulle vi se på et par stk. Fant en på Lørenskog som matchet på pris og kjørelengde. Så vi lånte den en tur og testet litt. En helt orginal bil og god å kjøre, selv i helt orginal stand. Dette var en 140hk. Den syntes vi var litt slapp og samt nevøen hadde forsket litt mer på disse motorene som sitter i disse bilene. Er visst mye problemer med dem. Så etter å ha tenkt seg litt om hørt litt med kamerater som er mekaniker på på ulike verksteder. Så nå har han endret mening og er nå på jakt etter en 118d/120d tom 2006 modell. ( jeg er helt uskyldig i denne sammenhengen, men klager ikke på det ) Så har det slik at vi har en I3 her i stallen også, den trengte sårt litt TLC også. Bremsene på hadde rett og slett rustet i stykker, enda jeg har prøvd å bruke bremsene på den når jeg har kjørt den. Siden det er konas bil, så ble jeg positivt overrasket over at hun meldte interesse og ville hjelpe til. Så da ble det motorsport på TV'en og kosemekking sammen i garasjen. Disse har sittet på bilen 66K km, var egentlig ikke slitt bare veldig rustent. Fram skivene hadde alvorlig gravrust på innsiden, smått utrolig at det gikk igjennom siste EU. Så glad vi tok tak i dette nå. Bak klossen så slitne ut, men var masse gods igjen. Men byttet alt når vi først var igang. Alt nytt på nå, vi har også investert i 4 nye vinter dekk på den i år også. Så nå bør den være klar for både vinteren og mange km til på veien. En bil som vi har vært veldig fornøyd med som en DD bil. Rakk akkurat siste autoslalom trening for i år også, hvor nevøen igjen slang seg med. Var en knall dag og fikk avsluttet med et par ganske gode runder for min egen del. Men så prøvde en tidligere Norgesmester min bil og slo min bestetid med 1.4s på sin andre runde i min bil (ja, han bommet på en port, men hadde forsatt vært raskere enn meg). Så ble ganske godt satt på plass, men lærte et par ting ved å sitte på. Og fikk veldig verdifull tilbakemelding på oppsett av bilen som jeg tar meg med inn vinter sesongen. Så denne gangen legger jeg med video av hans kjøring og ikke min. Ganske tydelig at Gamla kan kjøres hardere Gamla fikk også æren av være med opptak av noe intervju greier, tror det var en sånn generell reportasje om autoslalom. Men nå står samtlige biler på lager, gamla fikk oljeskift og lagringshjul på i dag Blir bare å dra henne ut for en sist vask ila helgen. Men nå det blir nok litt jobb på henne i vinter, for det dukker stadig opp litt små deler. @havers95 var så kul at han printa ut nye trakter til meg. Siden jeg maltrakterte den ene på Rudskogen i år. Også dukket disse opp på finn til en rimelig pris. Så mulig disse kommer på også i vinter, har slitt litt med at klossene blir veldig skjevt slitt på bremsen foran. Planen for Gamla (altså plan og ikke dermed sagt at det blir gjort 😞 få inn bøtte stolen (må handle fester) og optimalt 5 punkt sele også. få plass trakter å rute opp bremse kjøling fra front istedenfor. få plass kjøling til bakbremsene lakkere opp kalipere, greit at ting er litt pent. Nye dekk, har helt slitt ut R dekkene nå. Blir vel R888 eller A052, mao litt opp i kvalitet. få lagt nye slange med kaldt luft til luftboksen (Bruker en av bremse traktene nå) ta ned bakstillingen og bytte alt av foringer der. sjekke sveisepunkter i bakenden (kjent svakhet på disse bilene) Justerebare topplagere, så jeg kan få satt opp optimal hjulstilling. Vurdere å bytte ut vifta med en elektrisk vifte, så en Z3 hvor vifta har tatt kvelden og bulket panseret... Vannpumpe og ny kjølevæske Ser ingen grunn til å gjøre så mye mer med ytelse nå. Gamla går greit nå og det er forsatt undertegnede som er begrensingen. Selvom det har vært et "corona" år, så ser jeg jo bildene at jeg har fått kjørt litt i år også. Vært veldig fornøyd bilen etter at jeg fikk på bremsene og den nye tuningen. Håper dog at vi er mer i normal gjenge neste år og att jeg får møtt flere bimmers folk på bane/treff neste år. PS: ser at tråden min er snart 5år gammel. Vanvittig hvordan tiden flyr!
  10. Stemmer ilag med resten av crewet. Fin høyde nå og ikke rånete på noen måte!
  11. Årets siste lek med Gamla før vinterlagring. Fotograf: Roy Nilsen
  12. Dette blir bra! Håper du har alt klart til sesong start neste år, så du får vært med mest mulig på ulike aktiviteter neste år.
  13. Har litt peiling på dette med E30'en. Men synes dere var maks uheldige med 2 biler som ville ha litt oppmerksomhet samtidig! Men dette fikser dere lett!
×
×
  • Create New...