fxslin

Members
  • Content Count

    1250
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

fxslin last won the day on September 17

fxslin had the most liked content!

3 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7&8 2.8 i3

Recent Profile Visitors

8121 profile views
  1. Nice! Veldig godt å høre at det det hele gikk smertefritt og at dere nå har "ny" bil klar for den kommende mørketiden.
  2. fxslin

    Gabz' E92 330XD

    Samme som jeg vurderer det. Jeg har vært litt i kontakt med dem om mine planer. Men har ingen erfaring med dem, annet enn at de virker seriøse og villig til å finne custom løsninger rundt mine ønsker. Får se om du blir fornøyd før jeg bestemmer meg
  3. fxslin

    Gabz' E92 330XD

    Ooohhh nice! Dette blir bra! Bygger du selv eller bruker du noen lokale i området?
  4. Takker! Fungerte så tålig bra at når værmeldingen ble slik den var sist helg. Så ble det til at jeg lot husprosjekt være dødt prosjekt og stakk en tur på BMW CCN sitt høst treff på Skøyen. Hvor jeg møtte opp med en kompis med hans ganske så råe Z3M Coupe (Opprinnelig satt opp for kjøring på ringen). Var som vanlig mye fine biler, som det gjerne er på slike treff. Men falt veldig for denne! Og ikke hverdag man kan se nærmere på en Z8 Alpina. Fikk også gleden av å dobbelt parkere foran @NeonMuffler sin E34. Gikk noen runder å studerte den motoren Knall tøff bil! Og siden været så ut til å skulle holde seg på søndagen også, tok jeg en spontan trackday sjekk på bilen lørdags ettermiddag og satte kursen nedover søndags formiddag. Besto teknisk kontroll selv om jeg hadde med meg svær hockey bag og køller tett pakket i bilen. Siden jeg skulle videre på ettermiddagen og spille årets første seriekamp i ishockey (som vi vant forresten). Ble noen undrende blikk da jeg pakket ut av bilen (CCM bagen diskret gjemt bak bilen) Fikk meg en hel dag på Rudskogen i fin været, fikk ikke mange runder uten mye trafikk. Men koste meg skikkelig med å bare ligge bak gromme biler og "bli" mer kjent med Coupen. Fikk også øvd såpass med ned bremsing og riktig sporvalg, at jeg kjørte meg ned 1.2 sekunder i ny bestetid. Er forsatt mye å hente på fører, men nå henger jeg litt mer med utpå banen. Utrolig digg å avslutte sesongen med en god dag både av og på banen. Fikk også noen bilder av Femmerpix som jeg kan dele her. Bilen fungerte bra hele dagen, bortsett fra at den er litt nervøs i hekken ved hard bremsing. Og for de som lurer, jeg har fått for vane å sjekke motorrommet nå og da igjennom dagen nå Så nå står god bilen trygt parkert i avvente at jeg skal få litt tid til å fikle med den. Planen igjennom vinteren er følgende: Få ferdig bremse research prosjektet, samt overhale valgt bremse kombo og litt lakk på disse (har fått tak i 315x28 skiver til testing nå). Lakke Style 21 felgene og få noe gode dekk der (Tenker cup 2, da de får mye skryt både til vei og bane) Ned med bakstilling og bytte alt av foringer der. Gå over motor, inn med M54B30 innsug, bytte veivhus ventilasjonen og evt. andre ting jeg ser. Bygge om eksos. Vurderer 1/2 bur fra Weichers Vurderer noe bedre stoler mtp trackday. Kjenner meg selv rett, så blir det krampe oppstart i mars.... Synes selv at det ikke har vært så begivenhets rik sesong, men når man setter seg ned å leser egne notater og ser på bilder/videoer. Så har det blitt en del moro i år allikevel og mange nye bekjente. Ikke kommet i mål med alle egne målsetninger, men kommer en sesong til neste år! Dere tåler kanskje et lite bilde til?
  5. fxslin

    Gabz' E92 330XD

    Rimelig strøkent vinter look nå! Liker modsa dine, veldig riktig i mine øyner!
  6. Et siste treff med CCN hos Bilia Skøyen, "teama" opp med en Z3M Coupe kompis... Meget bra med folk og mye kule biler!!
  7. hehe, har faktisk tenkt på litt om å få satt opp en eldre maskin til akkurat dette formålet
  8. Ah nice, tusen takk! Da får jeg prøve komme innom deg i meget nær framtid!!! Spørs om jeg rekker i helgen, men til uka går. (har jo også motorsport dekslene dine her. Ligger pent på benken min i avvente en retur til eier ) PS: er egentlig helt perfekt dette med å se på din bil. For da kan jeg ta noen mål samtidig!!!
  9. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, det hele har utviklet seg veldig Men så lenge det er moro, så antar jeg at vi kan unnskylde galskapen Kult at andre kan dra nytte av det denne bremse "forskningen". Jeg synes slikt er litt morsomt og liker å finne ut av ting. Nå skorter det litt på dele tilgangen om dagen. Har slitt litt med å få tak i en eller to E36 M3 bremseskiver (315x28) for videre testing. Har fått litt mer info rundt setupen jeg ønsker meg, men trenger sårt en slik skive (prøver enn så lenge å unngå kjøpe noe nytt kun for testing). Kunne sikkert skrudd av en fra Z3M'en, men den står på vinter lagring nå. Prøver å være flink til å bruke dem, blir selvsagt litt mindre på hver bil. Men totalt sett så blir noen km i året med en Z bil. Men vil tro Coupen er den som vil brukt mest til aktiv kjøring i framtiden. Har falt litt for den og kjøre opplevelsen den gir, selvom den "bare" har er en 2.8'er under panseret.
  10. fxslin

    Bakstilling + powerflex

    Jeg tar sikkert feil men tror ikke det finnes noe bolt on løsning for justerbare stag på Z3 (E30 bakstilling), uten å sveise på noe kit? Leser at mange velger RTAB foringer for små justeringer, men personlig tror jeg ikke det er verdt det etter lest litt mer. Tror kanskje beste løsning for meg nå er å sveise på et skikkelig kit eller bare kjøre "vanlig" black series der inntil videre. Mulig jeg slår til RTAB verktøyet, hvis den "lokale" supplieren ikke har et jeg kan låne
  11. fxslin

    danskiii's F10 525d

    Vi har gode tilbud på disse knappene disse dager....
  12. fxslin

    danskiii's F10 525d

    Må snart melde deg inn i ABF du (Anonyme Bildel Fanatikere ). Vi holder ukentlig møter og har fadder ordning med 24/7 telefon tid, spesielt viktig å ha fokus på dette i vinter månedene med lange ensomme mørke kvelder og Internett surfing
  13. fxslin

    Bakstilling + powerflex

    Jeg må bytte foringer på bakstillingen på min Z3 2.8 Coupe, da den er noe "løs" i rumpa ved hard kjøring. Forstillingen er tatt med Powerflex black series og dette ble veldig bra. Den er nå presis og "følsom" foran, men nå merkes bakstillingen bedre ( fjærer og dempere er også helt nytt, KW V2 ). Tenkte å gjøre samme jobben bak nå i vinter og ta ned hele bakstillingen. Da kan jeg like gjerne bytte alt, mens dette er nede. Ser for meg at jeg bytter følgende: 1. Travers foringer (black series) 2. Støttestag (OEM/OEM kvalitet) 3. stag foringer (purple series, de har ikke black series i 17mm) 4. Bærearms foringer Her lurer jeg på å prøve disse: REAR TRAILING ARM BUSH ADJUSTABLE https://www.powerflex.co.uk/product-details/Rear+Trailing+Arm+Bush+Adjustable+/10883.html Og håper på om noen kan si noe om de har erfaring eller om det er poeng med den lille justerings muligheten dette settet gir? Jeg er noe redd for at "justeringen" kan løsne ved hard kjøring og at ting må stilles inn på nytt igjen. 5. Diff foring Ser for meg at jeg slenger inn Black series her også. Men så mener jeg å ha lest et sted at dette kan bli for stivt for Z3/E30 differ? Da den kun har ett feste punkt og belastningen kan bli for stor og dermed forårsake problemer (subframe disaster, knekte fester osv). Så lurer på hva "ekspertene" tenker rundt dette med diff foringen? Det er punkt nr 4 og nr 5 jeg søker innspill/tanker på. (Evt. bedre alternative løsninger også ) (Bilde er kun lagt med for å farge opp posten litt )
  14. fxslin

    Vinterlagring av E39 540i

    Mange som liker å fylle litt ekstra luft i dekkene før lagring, når man en ikke har "lagringshjul". Skal visstnok motvirke at dekka står seg...
  15. fxslin

    Endelig!!

    Gratulerer med rå bil og utrolig lekker farge du har valgt deg ut!