fxslin

Members
  • Content Count

    1282
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

fxslin last won the day on November 23 2019

fxslin had the most liked content!

3 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7&8 2.8 i3

Recent Profile Visitors

8498 profile views
  1. Når man henter ut bil fra vinterlagring.... den følelsen
  2. fxslin

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Style 32 må være en av felgtypene som kler flest BMW modeller?! De sitter også veldig bra på Z3'er også. Jeg hadde Supersport dempere på min første Z og kan ikke si noe annet det fungerte utmerket til vanlig og inspirert gate kjøring. Så dette tror jeg blir veldig bra på din bil, var ikke rare kontroll seddel du fikk!!
  3. fxslin

    Reset`s F80 M3

    Ah! Gratulerer med rå bil!!!
  4. Dette er jeg glad for å lese! Blir kult å få deg mer med bane kjøringen i år!!! Du var så uheldig i fjor!! Edit: har du forska litt på dekk i vinter? Jeg skal ha nye til Z3Men i år og vurderer Cup2 dekka fra Michelin. Tenker at dette er gode dekk som også funker til bane bruk. Tanker? Kanskje PS4 er allround dekk?
  5. Det der med rusten batteri kasse er en gjengangere på disse eldre bilene! Veldig greit å ta dette med engang det oppdages!
  6. Hehe! Ja den kunne ikke «slaktes» for å bli ren bane bil. Nå havner den ihvertfall hos en entusiast og blir nr 1 lekebil og ikke nr 3 som den ble hos meg. Egentlig ikke så mye magi det å kjøre seg opp i en den Porscha. Det hele handler om nok «seattime», etterhvert så kommer følelsen for bilen. Skal være ærlig å si at det tok litt før jeg ikke snurret eller spant i hver sving Etterhvert så blir det mye trening på å hente de siste sekundene på de ulike banene (da handler det mest om bremse punkter og sporvalg). Det kule er at for deltagerne i NM så har vi fått gratis datapakker med telemetry data (VRS) fra en av verdens beste ePorsche kjører Josh Rogers. Med disse analysene henter jeg ofte ytterligere 1- 4 sekunder og det er veldig gøy å analysere egne bremse punkter osv opp imot en av de beste i verden. Men med Porscha ligger jeg gjerne 2-4sekunder bak de beste i Norge , selv med mye trening. (Med bmw m8 som jeg har kjørt mest med fram til NM er jeg er innafor sekundet bak de beste på mange baner. Men m8’en er derimot lett å kjøre kontra Porscha) iracing er noe overveldende i starten, men anbefaler deg å investere litt tid i det. Er helt klart det beste online simulatoren for gode race! Mye takket være rating løsningen deres. @sveigis @Slavearbeider'n har rett! Den røde sitter veldig langt inne å selge:-) Ønsket meg en rød Coupe veldig lenge og denne har jeg planer for!
  7. Da har jeg så smått kommet igang igjen med biler igjen! Men først en litt kjip nyhet, jeg har solgt den svensk importerte 97 Z3 2.8 Roadsteren min. Ble rett og slett litt for mye for meg å ha 3 Z3'er, samt at den var jo for fin og god stand til å bygges helt om til en bane bil. Jeg har gitt den en god del TLC og gjennomført noen oppgraderinger på den, som resulterte etter min mening en meget morsom og god bil å kjøre både på vei og bane. Så denne kommer til å bli veldig savnet, selv om jeg forsatt har de 2 andre Zeddene. Den gode nyheten er at den er solgt til en BMW Z Norge medlem og påtroppende BMW entusiast, så bilen "forsvinner" ikke ut av BMW miljøet. Bilen står riktignok forsatt hos meg på lager, til været tillater ny eier å hente den. Bilen ble solgt med Alpina felgene mine, så nå må jeg virkelig steppe opp felg prosjektene mine. Har ikke helt bestemt for om jeg skal pusse på Z3M felgene og koste på nye dekk på dem. Eller om jeg bare skal koste på nye dekk på RH felgene. Tar gjerne innspill på disse, men hadde vært kult å pusset på Z3M felgene med S54 farge (Z3 S50 felgene er litt lysere enn de som kom med Z3 S54). RH - (ACS look a like): Z3M OEM felger: Ellers så har jeg vært med som test/prøve kanin på et finsk prosjekt med å utforme luftetrakter for erstatte tåkelysene på Z3 2.8 framfangere. Hvor @havers95 har vært så kul å printe ut 3d modellene for meg, mens jeg har testet dem og målt dem på bil. For så sende infoen tilbake til Finland for videre justeringer. Slenger med et par bilder av prototype V2 (maler til V3 er nå sendt over til @havers95, men vi tror V3 er vil passe helt flush nå) På bil, som dere ser ikke helt perfekt fitment med V2. Med V2 så oppdaget vi en del småting og avvik som er fikset i V3 modellene. Kan bli ganske bra dette her og det er håp for å få en permanent løsning til bremse kjøling. Istedenfor den løsningen jeg har i dag, hvor tar dem av og på ved behov. Nerde advarsel vedrørende neste avsnitt! Ellers så har simracing tatt litt av og gir bare mersmak. Det er et utrolig bra miljø rundt dette i Norge, med mange profiler som er helt der oppe i verdens toppen (både i simracing og ekte racing). Så jeg har på en måte blitt "sugd" inn i den verden og endte opp med å melde meg på NM rundene i iracing. Hvor det kjøres med Porsche 911 GT3 Cup, en bil som jeg nesten ikke hadde kjørt. Og siden jeg meldte meg på et par dager før første runde, så ble det mye trening med den bilen. En meget luneful bil:-D Fikk også oppgradert stolen på rigget til noe litt bedre en Solberg playseat stolen jeg hadde, før første løp. Så nå er "immersion" veldig bra og ryggen flekser ikke når jeg bremser hardt. Første løp gikk tålig bra, klarte ikke å kvalifisere meg til A Finalen. Men jeg hadde jo bare kjørt den bil i ca 1 uke og nivået i Norge er veldig høyt. I selve B finalen var jeg litt uheldig i T1 hvor en kjørte inn i meg og ødela høyre forhjul, så endte bakerst i feltet og utviklet stygg vibrasjon i forstillingen. Men klarte å kjøre meg opp til litt over midten av feltet, så egentlig helt godkjent for en nybegynner som kun har kjørt iracing i 3-4 mnd. Men apropos det uhellet i T1, så fikk jeg denne vibrasjonen i forstillingen. Men jeg syntes også at ting var litt ubalanse under løpet og det var litt mer gynging en vanlig. (samt at jeg har buttkicker også, så kjenner jeg dumper, curbs osv under kjøring) Men siden jeg hadde debutantnerver og satt med full VR, så tenkte jeg at jeg bare så "inne" i løpet. Inntil alt var over og simulatoren skrudd, da oppdaget jeg dette: Ene støttehjulet hadde faktisk sprukket opp og hele rigget gynget Ikke at det hadde noe å si for resultatet, men var litt morsom sammentreff med T1 uhellet. Men jeg skjønner hvorfor de mer seriøse sverger til stive aluminiums rigg, for det flekser ganske bra i rigget mitt når jeg kjører. Fikk også tak et F1 ratt til rigget, så ved neste guttekveld så kan vi ta litt F1 kjøring Nå gleder jeg meg til sesong!
  8. fxslin

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Perfekt!
  9. fxslin

    Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT

    Oh, dette har jeg ikke fått med meg! Må lese mer bimmers.... vært mye annet på meg i det siste! Spennende, har ikke du ganske OK bremser på den bilen fra før?
  10. fxslin

    Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT

    Mycket bra! Gratulerer, tenker det var godt å få den ut "verden din". Selvom det egentlig er en rå bil, men skjønner at du har nok å styre med
  11. Selvsagt skal du ha tråd på denne :-D Så veldig fornøyd med at du bøyer for flertallet :-D
  12. Der kom den ut her også Gratulerer igjen. Ser jo veldig ryddig ut og i riktig @sveigis tilstand, vil tro du fikser den opp greit i god brukstilstand!
  13. Ang. vondt lukt. Hvis du hadde hadde hatt stabil minus grader hos deg (kanskje du har en stor fryseboks?), så kan det hjelpe å la teppet ligge til "frys" i et par dager. Dette funker ofte veldig bra med klær som har blitt litt "sure" (f.ek bållukt). Ellers så minsunner jeg deg ikke denne jobben, vært igjennom noe tilsvarende selv. Men det som overrasket var hvor enkelt en slik jobb er bare man tar tiden. Er riktig nok mye skruer, klips og andre duppeditter, men holder man tunga rett i munnen så det ofte greit. Liker at du bytter litt ting når du først er i gang, slik alt er på 110%.
  14. Ojoj, ser det har gått langt over 1 mnd siden mitt forrige innlegg her. Dette er dårlig av meg, så får kjøre på med en litt blogaktig innlegg. Tenker jo at influencer kanskje kan være en mulig karriere vei for meg Men først og fremst: Godt nytt år til dere alle! Det var mildt sagt noen hektiske uker før jul mtp at jeg måtte bli ferdig med oppussing av rommene i kjelleren. Slik at både eldste datter og svigers hadde et sted å være i Julen. Så ble noen heftige uker med sene kvelder jobbing til langt ut på natten. Men rommene ble klare til lille julaften og husfreden var reddet. ( Jeg hadde litt "flaks" at de listene jeg skulle ha vinduer og dører var utsolgt, så disse har jeg måttet utsette til 2020 ). Men med dette prosjektet nesten i mål har jeg kjøpt meg selv litt fred og tid til biler når sesongen starter Endte også med et lite spontant kjøp før jul og prøvde meg på en ny variant på årets pepperkaker. Så til alle store glede så kunne jeg slenge fram den under pepperkake bakingen. Men jeg overlot "pimp my ride" ansvaret til ungene og det er helt klart tydelig at far må ta en alvors prat med avkommet. Slik at de vet hvordan BMW'er skal pyntes pimpes Men de smakte godt allikevel og julen freden ble en suksess. Med tid til både litt gaver og en liten tur fjellet. Hvor jeg fikk testet litt gamle ferdigheter, følte meg som kongen på haugen i bakken. Helt til jeg så videoen som sjefen tok av meg i ettertid, så jeg var rimelig stiv og lite elegant i kjøringen min, mao lite som minnet om glansdagene mine. Holdt meg ganske greit unna bigjumpene som ungene kjører på. Er det bare meg eller har de blitt gigantiske med årene? Får jo høydeskrekk bare av tanken på sette utfor og hoppe. Du føler deg lite kul, når du ser på hoppet. Så kommer den en liten 10 åring i hundre, som hopper ut stratosfæren og tar noe sånt som 3 millioner saltoer pyntet med et par skruer slengt inn her og der, samt lander fjellstøtt. Men trøstet meg selv med at jeg hadde noen kalde stående klar til på hytta Uansett hva skjer når man sitter på en hytte med bra internett, mens unger og kone er slitne etter lang dag ute i bakken eller skispor? Jo man sitter å surfer på bil deler eller bil relaterte deler. Har jo fått litt dilla på simracing igjen og bygde meg et lite rigg før jul. Det ble ganske bra og er moro å kjøre med. Så endte opp med klinke til i affekt med å bestille meg nytt ratt og pedaler til simrigget under årets romjulssalg... Så da vi kom hjem fra fjellet så lå det noen hente lapper til meg på posten. I pakken lå det et sett med Fanatec Cubsport V3 (med loadcell) + brake performance kit. Dette er så kalt entry level pedaler til simracing, men ganske gode pedaler. (og realistiske) Samt at jeg endte opp med Thrustmaster TS-PC ratt, som er på entry level nivå mtp simracing. Så da ble rigget plukket fra hverandre og modifisert litt for å få montert dette. Måtte også lage en ny og forsterket plate til ratt, slik at rigget er stivt nok til det nye og ganske mye kraftigere rattet enn det gamle G27 rattet som var på. Ble også noen små nye løsninger i endringen av rigget, blant så lagde jeg muligheten til å justere vinkelen på pedalene. Var litt usikker på de boltene ville holde, men har holdt så langt. Og det er ganske mye krefter så kommer på de når jeg bremser nå ( Må blant annet kjøre med sko, har stilt bremsene så harde at jeg får vondt i bremsefoten når jeg kjøre lenge). Etter litt mer arbeid og montering av 65" tommer, så ser det nå slik ut mancaven min. Kjører mest med VR, men er fint å ha skjerm for kompiser som ikke takler VR og for å se på den som kjører. ( Kjører mest BMW M8 på iracing om dagen, så det er det som er på avbildet på skjermen) Legger med et bilde av en kompis som prøver simracing for første gang med mye latter og banning. Ble så mye av det gode at han endte opp med å kjøpe de gamle delene mine + en stol og han nå bygger sitt eget rigg hjemme nå (Hva han gjør på gresset vet jeg ikke...) Men det har ikke bare blitt virtuell bil på meg. Det var tid for service på E70'en og jeg hadde utsatt det til etter julen mtp alt styret før jul. Men på vei ned fra fjellet kom brake pads replacement signalet på. Etter å sjekket litt priser på verksted for et kjapt bytte av bremser, så endte jeg opp med å kontakte GS istedenfor og fikk noen veldig hyggelig priser på nye skiver, klosser og sensorer til alle 4 hjul. Men siden garasjen min for tiden er snekker verksted og lager for ubrukte materialer. Så måtte jeg tigge min far om å få lov til låne hans garasje. Så det ble bare å pakke sammen litt verktøy i en bag og installere seg hos han. Egentlig ikke så glad i skru på vinterskitten bil og burde nok ha tatt en vaskerunde, men fikk plutselig arbeidslyst og temperaturen lå godt over 0 grader. Så det var bare å klemme til. Det gikk veldig greit å skru, ingenting som hadde rustet seg fast eller satt unødvendig hardt. Så det tok ikke lang tid før det så slik ut foran. Og klossene var helt klart på siste vers, slitasje varsleren var helt nedslipt og samt at skivene var også slitne. Helt tydelig at bak bremsene blir ikke aktivisert mye slik jeg kjører ( i trafikk er jeg ganske defensive som sjåfør og bremser sjelden hardt og lenge ). Ser selvsagt ekstra ille ut siden det er vinter føre, men det var like greit å bytte bak også. Her kommer det litt flaue, jeg klart på død og liv ikke få slakket bremse skoa. Sånn at skiven skulle komme løs, men fikk lirket skiva så pass at jeg kom til bakfra løsnet fra baksiden. Viste jo hva jeg skulle gjøre (etter å ha søkt litt råd hos en kompis som er fag ansvarlig hos bilia ), men klarte ikke å skru på tannhjulet igjennom bolthulene. Men kom i mål med dette også, så da gjenstår kun EU og nye bremsevæske så er servicen tatt på denne. Dette skal Bilia få til å ta for meg. Ellers så fikk jeg meg en liten morsom overraskelse da årets NSK kalender kom ut. Bakerst som November og Desember pike dukket min gamle Hellrat opp som nydelig kalender pike. Bildet må være tatt på en av de siste bane dagene jeg hadde sammen med henne. Tror bildet er heftig redigert, da hun ser veldig bra ut på bildet! Fikk også en ganske morsom melding av nåværende eier som også NSK medlem om dette Slenger også med noen bilder jeg har fått av Femmerpix (usikker på om jeg har delt her med dere), som jeg titter på av og til når savnet etter å være ute med bilene blir for stor. Ble en lang post, men greit å få dere på track igjen. Driver også jobber med ZedFest 2020 og så langt så ser det ut til at vi skal få til et kult arrangement i år også. Målet er å samle 50 Z biler på et sted (ifjor var vi 46 Z biler). Det blir nok noe arbeid iforbindelse med med BMW Z Norge klubben på meg framover, da jeg har et par baller i lufta i den sammenhengen. Samt jeg må få kommet igang med å ferdig stille bremse prosjektet til Coupe'n, har alle delene liggende i garasjen. Så det er bare snakk om å få ryddet litt i garasjen og komme igang. Har også Throwingstar felg settet som jeg må få lakkert opp, så framtidige poster trenger dere ikke å være bekymret for
  15. Det har blitt ganske mye bedre, men om det er godt nok er litt personlig. Det er selvsagt forsatt en tradeoff mtp på kvalitet på grafikken. Men for min del er opplevelsen verdt den tradeoffen:-D Med Rift S er det krystall klart framover ca. 50-80meter (f.eks interiøret er som å være i bilen, liten tekst på knapper osv er lesbart). Over 80meter så er det ikke krystall klart, men ikke dårlig heller, ikke noe problem å se og vurdere linjen iforhold til sving osv... Men igjen VR er noe som en personlig må teste og vurdere selv. Ang. kvalme så er virker det som at det er mulig å bli kvitt dette med å starte med 5min sesjoner , deretter øke til 10 osv... Jeg sitter fint i et par timer nå uten problemer. Glemmer totalt sted og tid Det går helt fint, men jeg må påregne oppgraderinger med neste gen VR briller kommer. Litt derfor jeg egentlig bare kjøpte godt nok i denne omgangen, vil tro at når neste gen VR kommer. Så er det heftige krav til CPU, minne og skjermkort, slik at oppgradering må gjøres uansett HW man kjøper i dag. (FYI: 2060 har 3 utganger). Jeg endte opp med å gi 4000kr for Rift S headsettet, det var bare et par mnd gammelt. Så jeg sparte 700kr iforhold til hva f.eks komplett tar for det. Sikter du til 3TPA pedalene? Disse skal vel bli OK med load cell mod?