Jump to content

fxslin

Members
  • Content Count

    1473
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

fxslin last won the day on April 21

fxslin had the most liked content!

2 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    X5 Z4M Z3 Coupe i3

Recent Profile Visitors

12535 profile views
  1. Så da fikk man kjørt innom GS og hentet siste reste av manglende deler til diffen. Når jeg først måtte bytte diff lokket, så ble det til at jeg også "måtte" handle ny diff foring, tappeskruer og ymse pakninger. Stakk innom min lokale verksted og spurte pent om de hadde tid til å presse foringen inn for meg. Noe de kunne så ble oppstart med jobben samme kveld. Motivasjonen var ikke helt på topp, men ruslet ut til dette..... Ny versus gamme, ikke store forskjellen. Ble litt styr med å få papirpakningen til å sitte riktig mens jeg monterte. Men etter et par 3-4 forsøk + plu
  2. Fulgt litt med å denne prosessen din! Meget bra jobb og imponert hva du har fått ved å gjøre alt hjemme. Vet godt selv hvor PITA mye dette kan være når man må ligge under en bil og alt er j.....g trangt og smått! Overrasket over at Supersprint hadde så dårlig passform, er jo ellers ganske bra saker.
  3. Eneste jeg vet om som potensielt kan kanskje gjøre jobben og har gjort det før, men som ikke driver med dette til daglig er Valsemesteren: http://www.valsemesteren.no/ som holder til Sarpsborg. Vet ikke om du er medlem i FB gruppen BMW Z Norge? Det er flere som har gjort dette der og muligens kan peke deg videre i retning til hjelp i Oslo området. (var kanskje du som spurte der for noen dager siden om diagnose hjelp med tak?). Selv har jeg ikke hatt behov (ennå) å gjøre denne jobben selv på min Z4, så har ikke satt meg inn detalj hva som må gjøres. Men vet at det er litt PITA men
  4. Forrige uke ble en slags arbeids uke på M Coupen hvor jeg tenkte jeg skulle få tatt et par punkter på arbeidslista før søndags treningen som var nå i helgen. Første og mest kritiske punkt var noen litt urovekkende dunke lyder jeg oppdaget etter forrige autoslalom runde når jeg kjørte på veldige humpete veier. Så var redd jeg hadde røket tårnlager bak og ett eller annet foran... Først ut var lyden foran, som hørtes ut som som noe som dunket på noe metall. Når jeg virkelig vugget bilen.. Så fikk bilen opp på bukken og begynte å sjekke de mest logisk stedene, dempere, tårnlag
  5. OEM Z4 var ganske gøy pushe litt, litt myk til dette bruket men overrasket positivt. BMW viste hva de gjorde med disse S54 bilene. Føltes veldig stor de første rundene, men kom seg etterhvert. bilde tatt av @hagenisse
  6. Denne har vært sveiset opp og forsterket før jeg tok over den. Har tittet litt på arbeidet som er gjort og kan ikke se annet at det ser solid ut og vil holde en stund. Litt mangel på finish bare, men er godt utført og bra grunnet osv... Ville kanskje fått sveiset og sjekket den sprekken du har. Litt kjipt hvis det skulle bli plutselig mye større eller starte å ryke andre steder pga av den sprekken du har?
  7. Litt diverse sysler har og et par punkter på todo lista er tatt videre på M Coupen. Hadde airbag lampe som lyste og som jeg "diagnostiserte" (håpet at det var) til å være krasj sensoren under passasjer settet og ikke ledningsbrudd. Så bestilte en brukt del fra ebay, da flere BMW'er deler disse og dermed heldigvis ikke er så dyre. Stolen kom selvsagt raskt ut og med deler fra dele lagret kunne jeg konstatere at tidligere diagnose var riktig ganske raskt. Digg å se lampa slukke og alt virker å være på stell. Også greit at airbag systemet fungerer mtp mine kjøreferdigheter.
  8. Som jeg skrev i forrige post så skulle jeg få orden på manglende radio i M Coupen. Tanken var bare kjapt sette inn inn en OEM radio jeg hadde liggende. Og sist jeg tittet nedi der så oppfattet jeg at jeg bare måtte rydde litt i kablene bak spilleren. Så en litt sen ettermiddag denne uken, så tuslet jeg ut og tenkte nå bruker jeg en liten time på dette. Begynte å rote nedi bak der og dro ut en masse kabler før jeg kom til noe som så OEM ut og jeg fant OEM radio pluggen bak sikkert 2 sett med overganger. Men nedi bak der fant jeg noe mer, så ut som enda et gammelt subwoofer opplegg med e
  9. får klinke til med bilde av style 24 på 1-serie også. Funker det også😎
  10. Ang. Felger til 1-serie, hvis evt skal handles nye felger til den. så ble jeg positivt overrasket hvor bra style 68 kledde 1-serie.
  11. Gledelig at den grønne gikk greit igjennom, tenker at du har du kommet deg over toppen og er "ajour" mtp veldikehold av denne!!! Spent på E28 planene, aner jeg en liten "oppgradering" på gang?
  12. Vært stille her i tråden en liten stund, men ting har gått framover. Etter forrige post var det endelig tid for årets første autoslalom løp i regi av KNA Varna! Så i den forbindelsen måtte M Coupen preppes litt. Og endelig hadde jeg fått inn de første delene jeg hadde bestilt til den. Først ut så ble nytt luftfilter poppet inn og ble overrasket over hvor stor forskjellen var imellom gammelt og nytt. Hadde bestilt dette av gammel vane og tenkt at den som sto i ikke var så ille.....😇 Fikk også poppet inn det nye innsugbelgen så var det på stell. Fikk også temporært løst
  13. Ja det har jeg. Det samme gjør S50 min også. Alltid litt høyere turtall ved kaldstart, også går den rolig ned til tomgang. Alltid tenkt at dette var normalt jeg?
  14. Det blir litt annen lyd ja. Mulig jeg tar feil, men mener jeg at mine gikk litt bedre etter å ha fått unna noen kilometere. Noe med at hjernen må tilpasse seg litt. Husker jeg testet min tidligere Z3 stock M52B28 imot @Havers sin Z3 M50swapped M52B28 på skogen. Da ble det ganske tydelig at han dro fra meg når vi kom opp i turtall bortover, ikke natt og dag forskjell. Men sakte men sikkert dro ham fra meg bortover sletta, selv om jeg hadde bedre utgang enn ham.
  15. Litt offtopic post av meg siden det går på Roadster og ikke cab. Men har lyst til å nevne at Z4 40i kjørte ringen på 7:55 i 2019 mens f.eks M2 klokket inn på 7:58 i 2015. Er riktignok noen år med utvikling og to forskjellige biler, men farten totalt sett er relativt lik. Og jeg tenker med min uvitenhet at en slik fart på ringen setter «like» og «strenge» krav til sportslige egenskaper på Z4`ern som på M2? Så helt klart at BMW klarer å videreføre noe kjøreegenskaper over på sine åpne biler. Er dog usikker på om andre cab`er fra bmw vil kunne matche sine tilsvarende motparter. Z biler er tr
×
×
  • Create New...