Jump to content

fxslin

Members
  • Content Count

    1410
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

fxslin last won the day on August 24

fxslin had the most liked content!

3 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    X5 Z4M Z3M Z3 Coupe i3

Recent Profile Visitors

10243 profile views
  1. Gratulerer med flott Zed! Ser ut som et meget flott eksemplar. Lykke til med taket, vet det er flere i BMW Z Norge gruppen på FB som har hatt problemer med disse. Men felles for alle er at det virker som ganske enkle løsninger å fikse dette.
  2. Takker! Skal nok gå greit å få tak i deler og reparert det jeg har. Tok en liten time i dag og demonterte litt. Kort sagt, så ser det ut til at det er mest plast som har røket. Men fant bitte litt bøyd metall bak lampa, type 3-4mm bøyd. Men nok til at litt sveis har røket. Fant også at skiva til en mutterne på kollisjonsdemperne hadde tatt kvelden. Men fant ikke noe bøyd eller knekt metall ellers. Ikke mye igjen av side lampe fanger av og sjekket kollisjonsdempere. Så helt ut. liten bøy her en skive har tatt kvelden (tror den var morkent og rusten) og hele kollisjonsdemper var flyttet 1-2mm imot passasjersiden fanger bør kunne plastsveises den kollisjons fangeren (alu greia inni i fangeren) ser hel og fin ut. sjekka litt lampene og ser ut til at det er egne til Z3M og Z3 Coupe. Så tror jeg går for å lime på de knekte festene igjen. Men ser ut til at det blir bil av denne igjen.
  3. Gratulerer! Var vel egentlig ikke så mye tvil om dette
  4. Takk for hyggelige ord! Denne Coupen ble jo kjøpt inn for å kjøres med både på bane og andre motorsport events, så at den går på en smell engang i blant må påregnes. Jeg ønsker jo også å bli en bedre fører og eneste måte er som du sier er å finne grenser på fører (meg) og bilen jeg kjører. Dog så må jeg innrømme at etter i går så går tankene litt imot å prioritere bedre stol/belter og kanskje et halvbur etterhvert. Altså øke sikkerheten så langt det går samtidig som jeg beholder skilter på bilen. Skal jeg være ærlig så husker jeg at jeg tenkte "Faen, dette blir dyrt" mens jeg var i slengen Så ble positivt overrasket der og da. Og du har rett ting har gått såpass bra mtp alle de rundene jeg har kjørt. Men jeg kjører nok nærmere ulike grenser nå enn tidligere. Nei er kjipt og kjenner jeg er litt oppgitt over meg selv Men dog får ikke gjort noe med det, så må bare brette opp armene og fikse dette. Nivået av fiks vil selvsagt dikteres av tilgang til kronasjer og så hvilken finish det blir til slutt får vi se på. Mulig at det ikke blir showroom finish, men DIY finish på ting. Har dog "los" på ny fanger allerede (den hadde jeg inngått avtale før smellen) + at jeg har ca. 1/2-parten den gamle Z3'en til @And-reas liggende på hos meg. Så tror jeg skal klare å få bil av denne igjen Men jeg var veldig fornøyd med hvordan bil fungerte før smellen, den er selvsagt ikke på høyde med en M bil. Men jeg hadde det kjempe moro og koste meg hele dagen, tiltross for til tider køkjøring Eneste som jeg kunne klage på er dekkene som begynner å bli ferdige.
  5. Ble en spontan tur på Rudskogen i dag for litt trackday lek. Var litt keen på teste bilen med nye bremser og se hvordan det ville utarte seg. Pga av Corona situasjonen ble det ganske mye køståing i forbindelse med at alle måtte fylle ut en sånn smittevern erklæring. Brukte vel ca 30 minutter i med kø ståing pga dette. Men kom meg inn etterhvert. Siden det var bra vær og ikke for varmt. Så var det veldig mye biler der i dag og i de første heatene ble veldig mye køkjøring. Så jeg hoppet over til R heat med raskere biler, da ble det mer moro og jeg kunne pushe på litt. Rent teknisk så fungerte bilen veldig bra og når jeg fikk tillit til bremsene dermed så begynte også rundene å sitte bedre og bedre. Utrolig moro når bilen går som den skal og det er jeg som er begrensingen. Men var en del trafikk i R heatene også og siden jeg er "snill gutt" så lar jeg raskere biler/fører få lov til komme forbi. Men fikk klokka inn en ny pers selvom runden i seg selv er ganske dårlig, så tror at det bor mer i bilen med riktig kjøring. Tenkte jeg skulle prøve å ta et par stint til å prøve å treffe bedre på brems, spor og gir. Men så kom "regnet" og jeg gjorde en førerfeil som fikk konsekvenser. Jeg kom inn i T1 og tok curben slik jeg pleier, men jeg hadde undervurdert hvor vått det hadde blitt. Så fikk en sleng som jeg ikke klarte å kontre, men fikk heldigvis bremset ned en del og rettet opp bilen noe. Før jeg traff autovernet Trodde det var mye verre, men tok en skikkelig sjekk i pit. Og der da konkluderte jeg og banemannskapet at det var mest plast som hadde sprukket og flyttet litt på seg, samt at stolheten min fikk seg en skikkelig knekk. Men forstilling så bra ut og jeg merket ingenting under kjøring (føltes normalt). Så teipet på skiltet og lunket rolig hjem. Klarte ikke helt å la bil være bil når jeg kom hjem, så endte opp med å ta den opp på bukken for en liten kjapp inspeksjon. Foreløpig status (uten å demontere ennå, så dette kan endre seg) er: Sprekt/Bøy framfanger Knekte fester på fører lampe Viskose vifte deksel har et knekt feste Luft trakt i fanger er maltraktert Venstre kjørelys i fanger er pulverisert. Panser ser ut til å ha klart seg bra. Fant heller ingenting muffens under bilen og forstillingen. Men jeg antar jeg finner en flere skadede fester og andre ting etterhvert som jeg demonterer. Så spørs om det blir noe mer kjøring på denne i år og at jeg nå må bruke litt tid å samle deler og fikse denne opp igjen..... Denne var litt kul!
  6. Kan ikke svare deg på noen spørsmålene dine..... Men fy faen for en grom bil!!! Full misunnelse tilstand her på min side nå....
  7. Liten update bare for å holde tråden igang, skjedd et par småting forrige uke. Besluttet forrige uke at nå blir det vinterlagring av Z3M for i år, så tok like gjerne turen bort for å hente den på lagret. Så jeg kunne sette opp lagringshjulene. Men hadde ikke satt på lader sist jeg parkerte den, så nå var den litt svak på "juice". Så Gamla måtte trå til og bidra litt. Fikk slengt inn slengt på "vinterhjula" og benyttet meg samtidig av muligheten til å ta noen Roadster vs Coupe hekk bilder. Ellers så ble det lite oppmøte på Tyrigrava med på sånn "europeisk torsdag" Cars&Coffee greie. Z4 Coupen på bildet er dere godt kjent med (til salgs foresten). Meget imponert over oppmøte og traff på kjent folk som hadde kjørt langt for å være med på treff. Så var vi kommet til ukas høydepunkt NM i Autoslalom på KNA Varna. Hvor vi var 3 stk fra TDL teamet som stilte, 2 av dem i Kl 2 som var/er NM Klasse. Mens undertegnede stilte i Nybegynner klassen (kl 3), som rett og slett er for oss som er ferske/rookies Moro å få lov til å være med å kjøre NM sløyfa og se på de gode førerene, selvom man er nybegynner. TDL lagkamerat i sin Z4M Roadster: Selve konkurransen var uhyre spennende å se på og tidene var ekstremt jevne. Det skilte på tideler/hundredeler imellom de beste. F.eks så var @hagenisse et riv unna tredje plassen, hadde han ikke revet hadde han tatt bronsen med 0.02s. Selv kjørte jeg helt OK, men følte at jeg var preget av konkurransen og turte ikke helt å bare "gi faen og makse" igjennom konkurransen. Da jeg regelrett "dreit" meg ut på første runde, som dere ser her Men utrolig moro å delta på dette. Det er også såpass heftig nivå at jeg må legge i skikkelig hard trening for i det hele tatt henge med i denne klassen (kl 2) neste sesong. Undertegnede på vei ut (bilde lånt fra https://bilsport.no/ ) Lite bilde av sivilbilene til TDL teamet som deltok: Heller i mot sesong slutt nå Men håper å få tatt et par treninger/løp både i autoslalom og litt et par trackdays til før det over.
  8. Gratulerer med kul bil! Tror som deg at dette er en fryktelig morsom med kombo liten bil og litt pulver i motoren!
  9. Data er oppdatert fra SSV (tok en manuell update nå), men jeg må ta en runde til og legge til flere modeller. Samt fikse litt på småting som jeg mener kan bli bedre.
  10. Skjønner deg godt! Synes du har vært uheldig med bilene i det siste. Men denne er nok lurt å beholde til motivasjonen kommer. Så håper du får hengt med både på bane/autoslalom i 2021!
  11. Rett under 10kg, ser det ut til. ref: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/236
  12. Meget bra arbeid som vanlig @sveigis. Kjente meg igjen når du skrev "for å ikke få den tlf" fra gutta som driver med hjulstillingen, dette har jeg selv opplevd Kan ikke skjønne annet en at EU'en går bra og du får denne klar nå!
  13. Skal være helt ærlig at den kl. 5 avreisen var meget hard. Men var verdt når man står på startstreken og klar til å kjøre løpet Dessuten så er autoslalom gjengen en fantastisk og inkluderende gjenge å henge med, samt veldig moro å se de andre kjøre. Veldig underholdende "sport" å se på, skjer alltid noe sprelsk under løpene! Synes det var kult gjort av deg å dra opp bilen din og "bidra" litt til dialogen iblant medlemmene. Ang. få tak i et medlem, bare PM meg når det trengs! Vi var veldig sparsomme med annonsering utover FB gruppen i år. Helt ærlig så trodde jeg ikke vi skulle klare å gjennomføre treffet mtp Corona situasjonen. Skal bli flinkere neste år legge ut en liten notis om dette, alle er jo selvsagt velkomne både til å se bilene, prate og ta seg kopp kaffe på stedet
×
×
  • Create New...