fxslin

Members
  • Content Count

    1268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

fxslin last won the day on November 23

fxslin had the most liked content!

3 Followers

About fxslin

  • Rank
    Zedder

Profile Information

  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    E70 E36/7M E36/7&8 2.8 i3

Recent Profile Visitors

8204 profile views
  1. Det har blitt ganske mye bedre, men om det er godt nok er litt personlig. Det er selvsagt forsatt en tradeoff mtp på kvalitet på grafikken. Men for min del er opplevelsen verdt den tradeoffen:-D Med Rift S er det krystall klart framover ca. 50-80meter (f.eks interiøret er som å være i bilen, liten tekst på knapper osv er lesbart). Over 80meter så er det ikke krystall klart, men ikke dårlig heller, ikke noe problem å se og vurdere linjen iforhold til sving osv... Men igjen VR er noe som en personlig må teste og vurdere selv. Ang. kvalme så er virker det som at det er mulig å bli kvitt dette med å starte med 5min sesjoner , deretter øke til 10 osv... Jeg sitter fint i et par timer nå uten problemer. Glemmer totalt sted og tid Det går helt fint, men jeg må påregne oppgraderinger med neste gen VR briller kommer. Litt derfor jeg egentlig bare kjøpte godt nok i denne omgangen, vil tro at når neste gen VR kommer. Så er det heftige krav til CPU, minne og skjermkort, slik at oppgradering må gjøres uansett HW man kjøper i dag. (FYI: 2060 har 3 utganger). Jeg endte opp med å gi 4000kr for Rift S headsettet, det var bare et par mnd gammelt. Så jeg sparte 700kr iforhold til hva f.eks komplett tar for det. Sikter du til 3TPA pedalene? Disse skal vel bli OK med load cell mod?
  2. Først av alt, vi kan ta det her. Kan jo være at flere lurer litt på dette her eller har info de kan bidra med. Hehe! Kjenner meg igjen Jeg har fått med meg at du holdt på litt også og så du spurte på FB etter spor kjøring. Så kan være at jeg kan sette opp en server etterhvert, så kan de av oss som vil kjøre spor kjøre sammen der Uansett, ja det koster litt. Vet ikke hva du kjøpte av HW, men jeg endte opp med budsjett variant fra komplett "Komplett Gamer i30", men jeg endret litt på spekken. Slik at jeg endte opp med RTX 2060 skjermkort, 16Gb RAM og bedre SSD disk. (skal oppgradere RAM til 32Gb etterhvert) Selvom jeg jobber med IT og er ganske oppegående på HW også, så måtte jeg låne kompetanse av en kollega som er enda mer inne HW delen og utviklingen som har skjedd de siste årene. Så jeg har stor forståelse for at mange synes det er litt mye å sette seg inn i når en skal handle data utstyr. Mitt beste tips er å se på komplett og tilsvarende nettbutikker etter ferdig pakker. Jeg endte opp med Oculus Rift S VR briller, hadde vel egentlig tenkt å prøve Samsung Odessey da mange simracere anbefaler disse. Men ett Rift S headset kom opp 500 meter fra meg på finn og var helt nytt og billig, så endte opp med den. Fornøyd med den og veldig deilig å slippe eksterne sensorer på den. Veldig mye lettere når ungene skal spille sine tilmålte VR minutter Dette finnes mye bra VR Headset der ute, f.eks pimax og HTC Vive, men de koster deretter også. Jeg tror det kommer til å skje mye de neste årene i utviklingen, så slo meg til ro med Rift S og regner med at ila 2 år. Så kommer 3gen VR... Generelt om VR, så trenger man en kraftig PC og kraftig skjermkort. Min løsning klarer det fint og fungerer veldig bra. (se screenshot for spec og VR score av min PC) Kostnad på min løsning ble noe under 15K for både PC og VR headsettet (et par mnd gammelt). Ratt og pedaler fikk jeg av en kompis, Logitech G27 som forsatt er det beste budsjett løsningen til PC i dag. Har jo moddet det en del og justert mye på ratt innstillingene. Buttkickeren fikk jeg tak i relativt billig på finn.no og er veldig kult. Løsningen er slik at den tar lyd fra spillet (eller telemetry data) og sender de ulike frekvensene til buttkickeren som da driver en liten "motor" (tenk subwoofer uten lyd) som gir deg feedback. Er litt å sette opp og jeg driver forsatt å justerer den for å finne riktig balanse på feedbacken. Kan virkelig anbefale en slik løsning, det gir en helt ny dimensjon til kjøringen.Jeg er allerede i prosessen med å se på utvide dette til 4 bass shakers, slik at jeg får en på hvert hjul i tillegg til stolen. Min neste investering blir nå bedre ratt og ser at du har TM RS500, så er veldig nysgjerrig hva du synes om den? Hva slags setup med ratt og pedaler hadde du før? Har litt lyst til å gå all in med Fanatec CSL Elite, men det koster jo blod Så blir nok et TM T300 sett på meg. Angående 3 (4) skjermer kontra VR briller, så var dette også noe jeg sjekket litt på. Rent Hardware messig, så trenger man et kraftig skjermkort til begge variantene. For min del så var plass i mancaven + at veldig mange simracere anbefaler VR headsett iforhold til "immersion". Dette finnes mye bra VR Headset der ute, f.eks pimax og HTC Vive, men de koster deretter også. Veldig mye lettere å kjøre bra når man har "dybden" riktig og jeg er heldigvis en av de som kan sitte flere timer med VR headset på uten å bli sjøsyk (Eller første dagen slet jeg litt, var rett og slett "dritings" etter de første 15 minuttene). Spør du meg, så anbefaler jeg å starte med et medium bra VR Headset (som Rift S) og prøve det.
  3. Lenge siden jeg har oppdatert her. Vært hektiske dager med jobb, oppussning og enda et side prosjekt bare fordi jeg er en ustrukturert tulling. Ang. bremse prosjektet så har jeg ikke rukket å se så mye mer på det. Men ligger flere deler klart ute i garasjen, så blir oppstart der igjen når kjeller prosjektet er ferdig. Dette blir en liten annerledes post enn det som er vanlig i min tråd. Men er såpass bil relatert at jeg tenker at det kanskje er OK for dere å lese om:-D Mørketid er tid for litt sosiale ting med kompiser (med @Havers blant annet), så vi kjørte en pizza/øl kveld + litt sim kjøring. Siden jeg forsatt er barnslig og synes bilspill forsatt er gøy å spille. Så har jeg oppgradert PC'en litt i år og handlet inn VR briller for litt mer "immersion" som det kalles. (Og det er vannvittig forskjell å kjøre med VR, lettere å se inn svinger og utgang. Samt finne bremse punkter som fungerer) Annen grunn til oppgradering av PC var for å kunne kjøre nordiske baner i Assetto Corsa som rudskogen, våler osv med en Z3 Coupe 2.8 selvsagt Lite bildet fra guttekvelden. Ble mye prat om at det hadde vært rått med litt bedre utstyr enn enkel playseat stativ som flekser litt her og der. Samt at selve playseat rammen og stolen tilhører en kompis, som har nå hintet om at han vil ha den tilbake i januar. (den har vært lagret hos meg i snart 2 år....) Og siden jeg har mye materialer liggende fra oppussningen, samt "lokaler" hvor alt snekker larsen verktøyet mitt lå klart. Så ble en liten ide født og jeg tuslet ut i garasjen og gjorde dette: Hvorfor ikke bygge meg en liten budsjett simrig med ca. Z3 dimensjoner for litt kos i vinter? Starten på en mockup for å se hvordan ting kunne bli, basert på målene. Hadde også en fungerende Z3 stol understell liggende på lager, så droddlet litt med muligheten for å integrere denne. Etter noen timer med "prototyping" så hadde jeg en mockup, som kunne fungere. (Fant noen slitne playseat stoler på finn, hvor jeg endte opp med å få 2 stk veldig billig). Pedalene fra G27 settet mitt, ble demontert og klart gjort for "reverse pedal mod". Pedal løsningen skulle bli noe i den duren som avbildet under. Så etter å ha fått satt opp en mockup, så ble det klart at dimensjonene ble ikke for store og tilsynelatende så kunne ett simrig i denne retningen fungere. Men måtte tilbake litt til tegnebordet og justere litt ned på på lengde og bredden samt se om jeg kun forenkle konstruksjonen ytterligere. Gikk også noen runder med design og tanker rundt tenkt praktisk bruk av den. Så litt deler ble bestilt og tid satt av inne imellom prosjektene her. Dessverre så glemte jeg helt å ta bilder underveis når endelig resultat skulle bygges, men endte ihvertfall med noe i denne duren her. Mangler forsatt "senter konsollet" på dette bildet her. Fikk også landet endelig posisjon på pedaler og ble veldig fornøyd med stivheten i rammen. Så var det bare å demontere alt sammen og klar gjøre for litt lakk. Gikk for sånn billig BT emalje lakk, så håper den tåler litt støt og flytting i framtiden. Mens lakken tørket, så var det tid for trekke opp gulvet, "dashboardet" og "senter konsollet" med billig høyttaler stoff fra BT. Valgte den enkleste løsningen med med kontaktlim og stifter på baksiden. Med utskjæring til girspaken + hull for ledninger, slik at det meste blir skjult. Ferdig trukket og klart til montering. Fikk også delene som ble bestilt, så jeg rakk å gjennomføre en modifisering på pedalene mens lakken tørket. Som går ut på installere en stivere og progressiv fjær på bremse pedalen. Flytte bremse pedal fjæra til clutchen og clutch fjæra til gassen. Med det resultatet at det hele blir stivere og mer følsomt. (senere testing, viste at dette var en stor forbedring) Gammel versus Ny fjær Tok også litt sort kaliper lakk som jeg hadde liggende, på stolunderstellet + de modifiserte stolfestene fra playseat rammen. Så alt skulle se relativt ok ut. Så var rammen + delene endelig lakket 2 ganger og tørket godt nok til å kunne monteres sammen igjen. Men nå skulle dette settes sammen i "mancaven". Slang på noen enkle hjul fra Jula, for å gjøre det lettere å flytte den. Fikk også laget til custom fester i tre på stol understellet og samt kablet den opp imot en gammel laptop lader (AC/DC 12V med 5A ut) som jeg hadde liggende i rote kassen. Hjalp veldig når stol og "gulv" kom på. Så kom "dashboardet" og "senter konsoll" på. Herifra og inn så var det en plundring med kablingen og tenke litt praktisk på løsningen. Har rigget til egen grenuttak med bryter på stolen, slik at stolunderstell, ratt/pedaler/gir og "bass shaker" får strøm fra den. Da blir det kun en USB, lydjack og en stikkontakt som må kobles til for at rigget er operativt. Ser også på bildet at den er mer nære en ekte bil (Z3 mål) i størrelse kontra playseat som står ved siden av. Fikk også tak i en Buttkicker gamer 2 (og ja sjefen reagerte litt på den når den kom i posten, butt kicker hva for noe????). Fordi de som ikke er helt inne i dette, så er dette en enkel bass shaker som får rigget til å vibrere etter motor, underlaget (f.eks curb, dumper osv...), hjul slip og hjul lås osv. Mao det gir en fin feedback til rygg og rumpe under kjøring. (Med dette på så ble det merkbart lettere å føle slipp og understyring, enn å kun få denne feedbacken fra rattet). Buttkickern ble montert rett på den ene stolfestet slik at mest mulig skulle kjennes, dette fungerte så bra at jeg har skrudd ned vibrasjonene med til ca. 50% styrke. (Bruker noe som heter simhub for å justere de forskjellige feedback effektene, så har f.eks skrudd ned motor vibrasjon en god del). Forsterkeren til buttkickeren ble montert foran pedalene, slik at alt er integrert i rigget og flyttbart. Ferdig resultat: Ble en ganske forbedret kjøre opplevelse, med stivere rigg og slik at ikke vibrasjoner fra rattet forsvant i det lealøse playseat rigget. Samt at vibrasjonene fra "chassiet" føles veldig bra (buttkickern), var ganske kult da jeg prøvde det første gangen og bilen står på tomgang i pit boks Forsatt en del oppgraderinger på ønskelisten, skal prøve å få byttet ut rattet (G27) som forsåvidt er ganske bra nå etter en del fin justeringer. Men ønsker litt større ratt og sterkere/renere feedback på sikt, men dette blir ikke prioritert (type om det dukker opp noe billig og i nærheten på finn.no prioritet). Pedalene trenges ikke å byttes ut med det første etter modifiseringene, samt at det å snu dem å montere dem likt som i Z3'en hjalp veldig. Planlegger også et brekk etterhvert, så jeg kan kjøre litt mer følsom brekk når jeg drifter Men jeg kjører mest spor, så det kommer når det kommer. Jeg vet: jeg er barnslig, men veldig gøy også å tusle ned i mancaven å ta seg et løp også VR har blitt så bra nå at innlevelsen og opplevelse i en SIM er helt rått. Flere baner jeg har "gått" ut av bilen og tusler rundt ser på banen og omgivelsene.... Avslutter med en liten video av Z3 stolunderstell rigget i rigget.
  4. Litt dårlig bilde, men ligger et par lapper her. Hvis du vil ha.
  5. Faktisk når jeg tenker meg, så tror jeg at jeg har noen nye skvettlapper liggende som jeg kjøpte til Hellraten i sin tid. Skal sjekke "lagret" i morgen, de kan du få av meg hvis jeg har dem forsatt og du vil ha dem. Er så sånne universale, så bør passe fint.
  6. Slenge på noen skvett lapper? Just in case? er stygt som fy, men sparer vel kanaler og lakk mye!
  7. fxslin

    Langhelg i Munchen 😁

    Ja, så vidt jeg vet. Man går i grupper og må følge guiden. Ganske strengt på hva du får lov til å ta bilder av f.eks..
  8. Bra det ordner seg. Har inntrykk at av dyser og tilsvarende kan være lurt å kjøpe nytt med engang. Selv om det er mye penger å spare på brukt deler selvsagt. Krysser fingra for en problem fri vinter for dere og X5'en nå.
  9. fxslin

    Langhelg i Munchen 😁

    BMW Classics (dette var høydepunktet for meg) og fabrikk tour er viktige elementer Husk å bestille i god tid, var der selv i starten av året i år. Og hadde veldig flaks at vi fikk sneket oss med på både fabrikken og Classics delen.
  10. Her kom du med så mye nyttig info at jeg må nesten svare litt lengre til deg. Først vekt på bremser (og ja har veid dem for å bekrefte tallene), sakser bare inn en print screen av regnearket mitt for å slippe å skrive/kopiere så mye. (Økning kontra standard bremse vekt ved rød prikk) Det du lurer på er vekt forskjellen på kalipere, så veier en E39 kaliper 2.1kg per stk da disse er i aluminium. Mens en E46 330 Kaliper veier 3.84kg per stk. Mens skivene til E46 330 veier 8.8kg per stk og Z3M skiver veier 7.5kg per stk. Så det blir en ganske stor økning kontra OEM bremsene med E46 330 løsningen , 7.7kg som tidligere nevnt. Jeg har ikke regnet ut hva E90 330i kaliperen utgjør i vektforskjell, men den har mindre stempel enn E39. Så har ikke sjekket så mye rundt den ennå. Så E39+Z3M skiver veier hele 6.37Kg mindre enn E46 løsningen. Samt at E39 har 60mm stempel, som er betydeligere større enn f.eks E46 330 løsningen. E36 M3 og Z3M bremser er ikke like, så vidt jeg kan se på realoem.com. Vet at for å byte til Z3M bremser, så må spindel og slave byttes for at disse skal bli bolt on. Men om E36 M3 bremser er bolt on på ikke-M Z3 vet jeg ikke, tror ikke de er bolt on å vanlig E36? I såfall så er det en hyper aktuell løsning! For ingen tvil om M bremser er bedre en f.eks 330/E39 setupen. Ang. BBK sett så tenker jeg det samme som deg at ting kanskje bygger her og der. Som vil kreve at andre hjul osv... Men Porsche løsningen (og forsåvidt E38 brembo løsningen) er noe jeg ser og tenker litt på også. Men synes det hadde vært kult om jeg fant en bolt-on løsning med E39 Kaliperen ;-D
  11. @StigJ synes det er plass med gratulasjon til Coupe'n med å være forside pike på siste utgave Fahrfreude! Og helt fortjent i mine øyne både mtp bilene, men også over selve bildet! (som er tatt av @Gorg, hvis jeg har forstått det riktig) Utrolig flott bilde og selvsagt så er vi enige om at ivaretatt Hellrot lakk er en av de finere BMW fargene
  12. Må slenge meg på dette utsagnet, basert på bildene. Så må det være visuelt umulig å gjette km.stand på denne bilen!
  13. Ah den plastikk rensen må være en OCD'eres beste venn Tror nesten jeg må skaffe meg en sånn til neste sesong. Har noen lyse grå flater, som jeg kunne tenkt meg å fått orden på i mine biler!
  14. Takker. Har selvsagt sjekket ulike BBK sett og det finnes faktisk et par løsninger som kommer med/uten TUV (f.eks v-maxx sitt), men vi snakker da fort 8-10 lapper for kun frambremser osv. Nå skal det sies at det kan være at jeg ender opp med noe slikt. Men når jeg begynte å planlegge neste års "oppgraderinger", så tenkte jeg vel at jeg skulle bruke det E46 330 settet jeg hadde liggende. Men når info om E90 klave+E39 Kaliper+315x28 skiver kom opp på FB og med bilder av fungerende installasjoner. Så er jeg satt sammen slik av natur at jeg blir nysgjerrig på om det var hold i "internett myten". Samt at tanken på om det var mulig å få en løsning nærmet seg Z3M bremsene for noen få hunder lapper er forlokkende (Skikkelig klosser må uansett kjøpes, så det ligger litt KR der). Til nå har jeg vært heldig å funnet deler på finn.no og ebay.com rimelig for testing. Men de siste E90 klavene, kan det se ut som at jeg sliter med å få tak billig... Ang. Z3M bremser på vanlig Z3 så er det godt spørsmål. Men det har seg slik at en må bytte hele spindelen for at disse skal være bolton og samt at hvis jeg skal legge KR i OEM Z3M Bremser. Så kan jeg like gjerne kjøpe et skikkelig BBK sett. Bakstillingen ligner veldig på E30, er bortimot likt. Er noen få ulikheter bare. Godt å høre. Fant selv svært lite info på det store internett om å bruke av bremse deler fra mer moderne biler på E36 forstilling, virker som alle går rett på E46 330 eller et BBK sett. E46 330 settet legger på hele 7.7kg i uavfjæret vekt, mens f.eks E90+E39+315x28 løsningen legger kun på 1.7kg ekstra i uavfjæret vekt. Og bør både bremse og kjøle vel så bra som E46 330 løsningen.
  15. Ble en liten tur til Oslo Motorshow som sikkert nesten alle her inne har vært på selv eller fulgt med på ila helgen. Som vanlig veldig mye fine biler der og moro å se bredden i norsk bil entusiasme. Tok ikke så mye bilder, men fikk ihvertfall med meg denne. Som var en av høydepunktene for meg. E53 X5 Le Mans prototypen, leste mye om denne da jeg selv hadde E53. Ganske rått bygg som fikk kjørt seg godt på ringen, kult at slike sære bygg kommer seg til OMS! Fikk også gleden av å se Hellrat'en igjen, ny eier jobber som bare rakker med denne. Nesten alt blir vel byttet med tiden (snakk om widebody konverting), eneste som han ikke planlegger å bytte ennå er selve motoren da den går som klokke. Samme opplevelse som da jeg hadde den. Men nåværende Hellrat eier hadde også med en liten pakke til meg, som han hadde plukket opp i sitt nabolag for meg. Et par helt nye M3/Z3M bremseskiver i størrelsen 315x28 som jeg hadde funnet på finn for noe skarve kronasjer, noe som betydde at jeg kunne gå videre med bremse research prosjektet. Så etter OMS besøket, så tuslet jeg ut i garasjen får pusle litt og se nærmere delene. Kontroll målte litt først og fikk bekreftet at ting var riktig, ble positivt overrasket over at de faktisk ikke var åpnet fra plastikken engang. Så bremseskivene har de riktige målene, da kunne jeg endelig sjekke om setup'en som han internet Z fyren mente skulle passe fungerte eller ikke. Først ut var E90 klaven, den passe selvsagt ikke rett på. Men det visste jeg, så rigget opp en liten stand og dro fram vinkel slipperen. Etter noen minutter med slipern, så passet E90 klaven fint på 28mm brede skiver. På dette punktet, så var jeg nå på det punktet som teorien om at fra nå av skulle alt være "bolt on" på bilen. (Repeteter teorien her: M3/Z3M 315x28 skiver + E39 Kalipere + Modifiserte E90 Klaver, skal være bolt on) 315 versus 286 (OEM) skive Bolta på 315 skiven, den passet rett på navet. Men så stoppet det opp.... fikk E90 klaven på dog litt trangt. Prøvde så deretter å få på E39 kaliperen, var ikke nubbe sjans. Måtte i så fall ha modifisert selve kaliperen litt også (slippe bort litt på innsiden). Og da er vi på et punkt som jeg tenker at det ikke noe poeng å måtte overmodifisere ting for at det skal passe. (Vet jo ikke hvilke svakheter man skaper osv) Samt at jeg visuelt kunne se at jeg ikke ville fått noe godt fitment på klossene heller. (Som bilde under viser: 315x28 + Modda E90 klave + E39 Bremse klosse) Men jeg hadde jo den E90 330i klaven også, så jeg prøvde kjapt med den. Et par runder med vinkel slipern, så passet den klaven også fint på 28mm skiver. Men som dere ser på bilde under (E90 330i klave + E39 Kaliper + 315x28 skive), så er det bare tull. Klossen vil komme for langt ut. Deretter prøvde også E90 kaliperen sammen med E90 330i klaven og 315x28 skiven. Samme resultat som over med E39 Kaliperen. Alt kommer fra langt ut iforhold til 315 skiven, noe som sier seg selv mtp på at det er laget for 330 skiver (325mm skiver) Så siste mulighet jeg ser at han (internett Z fyr) har fått til sin løsningen. Kan være at han har brukt E90 klave fra en E90 som har 300x24mm skiver (Dele nr: 34116769095 ), som kan stemme bra med de absolutt siste mm som mangler. Rettelse: Jeg har rotet litt med delenr, de E90 klavene jeg fikk av @ahj er de med delenr: 34116769095. Så min foreløpige konklusjon er følgende, til de av dere som følger bremse research prosjektet: Modda E90 klave + E39 Kaliper + 315x28mm skiver: Modda E90 Klave (dele nr: 34116769095) 39 Kaliper (dele nr: 34111163385,34111163386) 315x28mm skiver (delenr: 34112227737,34112227738 ) Passer IKKE Modda E90 330 klave + E39 Kaliper + 315x28mm skiver: Modda 330i E90 Klave (dele nr: 34116769097 ) E39 Kaliper (dele nr: 34111163385,34111163386) 315x28mm skiver (delenr: 34112227737,34112227738 ) Passer IKKE med 315x28 skiven. Men dette bør fungere fint med 325x25mm skiver fra E46 330x (delenr: 34116864047). Modda E90 330 klave + E90 330i Kaliper + 315x28mm skiver: Modda 330i E90 Klave (dele nr: 34116769097 ) E90 Kaliper (dele nr: 34116769093,34116769094) 315x28mm skiver (delenr: 34112227737,34112227738 ) Passer IKKE med 315x28 skiven. Men dette bør fungere fint med 325x25mm skiver fra E46 330x (delenr: 34116864047). Ikke ta min foreløpig konklusjon på for god fisk ennå. Men det ser ut som at E90 330i + 325x25mm skiver fra E46 kan være en bolton løsning på E36 forstilling. (Alternativt: E90 330i klave + E39 Kaliper) Så jeg har igjen to følgende komboer å prøve igjen: Modda E90 klave + E39 Kaliper + 315x28mm skiver: Modda E90 Klave fra f.eks 320d (dele nr:34116769095 ) 39 Kaliper (dele nr: 34111163385,34111163386) 315x28mm skiver (delenr: 34112227737,34112227738 ) Så jeg har en en kombo igjen å prøve: E90 330 klave + E39 Kaliper/E90 330i kaliper + 325x25mm skiver: 330i E90 Klave (dele nr: 34116769097 ) E90 Kaliper (dele nr: 34116769093,34116769094) eller E39 Kaliper (dele nr: 34111163385,34111163386) E46 330x 325x25mm skive (delenr: 34116864047) Men for å komme videre, så må jeg få tak en klave fra E90 som har 300x24mm skiver med delenr: 34116769095 og noen 325x25mm skiver. (Og må være billige for at jeg skal gidde å eksperimentere videre). Edit1: hadde rotet litt med delenr på E90 klavene, har strøket over det som var feil. Lar det stå, for sikkerhetsskyld. Edit2: dette bildet kom utilsiktet med. Hadde tenkt å ha en dårlig spøk om gummi og sikkerhet.... men droppa det og glemte å ta vekk bildet. Uansett gikk hardt for seg siste banedag.