Jump to content

b-havers

Members
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About b-havers

  • Rank
    Fenrik
  • Birthday 08/24/1963

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus
  • Kjøretøy
    '06 E86, '09 E61, '19 i3

Recent Profile Visitors

1138 profile views
  1. Ja.... men veldig dyrt for kunden om det IKKE er det.... Uansett greit med second opinion
  2. Helt klart. Starter med den lokale Svendsen Eksos, så får vi se hva de sier. Om det peker på samme mulig feil - er det greit å få flere tilbud på jobben.
  3. Yupp, har bestilt time neste uke :-)
  4. Om det er denne biten er det jo kjempeenkelt å skifte selv - men siden de sier at den sitter i varmeapparatet... Hva sitter der? Hvor vanskelig er det evnt å skifte det selv? Er oppgitt pris for reparasjon OK (merk at de sier feilen TROLIG ligger der; de er ikke sikre...).
  5. Ja, det ble sagt at det var i varmeapparatet. men jeg finner ikke noe hverken via Google eller hos de kjente leverandørene som kan forklare hva dette er...
  6. 2008 E61, 155K km uten problemer Byttet registerkjede pga kjent svakhet for et par måneder siden. Etter dette blåste AC bare varmt. Inn på verksted for sjekk - de hadde glemt å fylle gass etter å hatt motoren ute. Fungerte OK og blåser kaldt og godt etter refill av gass. Bilen har nå stått ubrukt i ca to uker, blåser nå kun varmt igjen - ikke antydning til kjøling. Tilbake på verksted, litt feilsøk, og de konkluderer med at det 'trolig' er lekkasje i AC radiator i varmeapparatet (?), pris for reparasjon 32.000,-! Med goodwillrabatt 26.000,- og forsikring om at dette IKKE har noe
  7. Har heldigvis ikke lyd som er i nærheten av å ligne på dette. Men.. Kan jo være greit å få sjekket det.
  8. Takk for svar. Skjønner jeg må droppe ferietur og heller bruke feriepengene på nytt registerkjede i år...
  9. Hei, har en 2009 (reg aug.2008) E61, med N47D20C motoren. Har lest og hørt at N47-motoren fra tid til annen har hatt registerkjede havari rundt 150.000 km. Vår bil har gått 148.000, uten andre problemer enn at trådene til bakluken er for korte - og det gir jo mange artige feilkoder... Vurderer å få byttet registerkjedet, bare for å være på den sikre siden. Men så fant jeg dette; The N47D20C might suffer a little chain noise but the chain won't snap!The problem cars were the N47D20A engines from 2007 to the start of 2009, they were the ones most likely to snap.I'd save your
  10. 1997 BMW Z3 1.9, 140bhp – pre-facelift Produsert 29.4.1997, importert til Norge i juni 2002. Utstyrt med 1.9 liters M44-B19 motor på 140HK/103kW. En artig og turtall villig motor som ikke må forveksles med den slappere 1.8 liter versjonen. Km stand står på drøyt 192.000, men hverken bil eller motor synes å være merket av dette. Litt slitasjemerker finnes i setene, men ellers er det ikke mange symptomer på høy kilometerstand. Godkjent PKK i april 2019, for hva det er verdt... Nye bremseskiver/klosser bak, samt bærearm foran – etterfulgt av forstillings justering -
  11. Ser det har uteblitt litt kommentarer her... Etter noe tid med nye plugger begynte bilen å oppføre seg slemt igjen. Litt studie omkring på den store verdensveven tilsa at det muligens kunne være veivakselsensoren, evnt kam-sensoren.. Å begynne å handle sensorer i hytt og gevær for å teste, blir fort dyrt. Så; jeg kom over en kollisjonsskadd Z3 med samme motor som jeg handlet inn og demonterte til den minste skrue. Og - da kamposisjonssensoren ble byttet, våknet den lille grønne til liv igjen. Og siden har den vært snill.
  12. Imponert - både over jobben og mengde (eller mangel på) rust du fant Dette er en enkel jobb som de fleste burde gjøre på bilene sine, særlig de som kjører rundt i saltslaps om vinteren.
  13. Fortsatt litt å gå på - var det ikke 11 komplette sett og to sett tomme felger vi talte her?? Men bare litt over halvparten til Z3, dog... Når jeg ser på profilbildet mitt her, er jeg litt glad for at jeg solgte de felgene som er avbildet på den grønne...
  14. Jeg støtter @Skulebollen Alpina-felgene gjør seg bedre på Z3'en - selv om jeg ikke er 100% fan av dem heller.. Men som alltid; smak og behag. Du begynner jo å få et greit lager med felger å velge mellom nå @fxslin
  15. Jeg har vært så heldig å ha @magneten's ex-Z4 i mitt eie et års tid. En lykkelig periode med en ekstremt godt vedlikehold bil. På denne tiden av året dukker det gjerne opp andre interessante biler også. Siden mitt bil-hjerte egentlig ligger på øya i den engelske kanal, må jeg nå forsøke å realisere litt kronasjer for å kunne handle en rå lekebil. Vi var på 2500km ferietur med Z4 i sommer. Jeg ble imponert. Både over bilen, kjøreegenskaper, fartsressurser (antagelig pga lett modifisert motor - dog udokumentert) og ikke minst bremsene. Bilen føltes like trygg i nær 200 km/t som i 50.
×
×
  • Create New...