b-havers

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om b-havers

  • Rang
    Sersjant
  • Bursdag 08/24/1963

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus
  • Kjøretøy
    97 E36/7, 06 E86, 09 E61

Nylige profilbesøk

460 profilvisninger
  1. Imponert - både over jobben og mengde (eller mangel på) rust du fant Dette er en enkel jobb som de fleste burde gjøre på bilene sine, særlig de som kjører rundt i saltslaps om vinteren.
  2. Fortsatt litt å gå på - var det ikke 11 komplette sett og to sett tomme felger vi talte her?? Men bare litt over halvparten til Z3, dog... Når jeg ser på profilbildet mitt her, er jeg litt glad for at jeg solgte de felgene som er avbildet på den grønne...
  3. Jeg støtter @Skulebollen Alpina-felgene gjør seg bedre på Z3'en - selv om jeg ikke er 100% fan av dem heller.. Men som alltid; smak og behag. Du begynner jo å få et greit lager med felger å velge mellom nå @fxslin
  4. b-havers

    2006 Z4 Coupe 3.0Si

    Jeg har vært så heldig å ha @magneten's ex-Z4 i mitt eie et års tid. En lykkelig periode med en ekstremt godt vedlikehold bil. På denne tiden av året dukker det gjerne opp andre interessante biler også. Siden mitt bil-hjerte egentlig ligger på øya i den engelske kanal, må jeg nå forsøke å realisere litt kronasjer for å kunne handle en rå lekebil. Vi var på 2500km ferietur med Z4 i sommer. Jeg ble imponert. Både over bilen, kjøreegenskaper, fartsressurser (antagelig pga lett modifisert motor - dog udokumentert) og ikke minst bremsene. Bilen føltes like trygg i nær 200 km/t som i 50. For ikke å snakke om bagasjeplassen. Bagasjerommet svelger unna uante mengder stæsj. Men, nå må jeg altså vurdere å sende denne flotte maskinen videre. Og du får sjansen til å eie et av BMWs peneste design, med rekkesekseren (N52 B30) under panseret. Her sitter du lavt og godt, mens 265+ hester sparker deg avgårde. Giringen er kort, tight og fin. Stüber-eksosen i kombinasjon med innsugslyden fra motoren synger i flott harmoni for ørene. Artig på småkjøring – en drøm på langtur. Eiet av entusiast, selges for å finansiere ny entusiastbil.. Litt info om bilen: Eksteriør: MoncaoBlau Metallic Interiør: Saddlebrown skinnseter/dørtrekk og deksler i carbon KM: 113500 Originalutstyr verdt å nevne: L801A - National version Germany S1CAA - Selection of COP relevant vehicles S224A - Driving dynamic control S230A - Extra package, EU-specific S249A - Multifunction f steering wheel S2R3A - BMW LA wheel, star spoke 203 S313A - Fold-in outside mirror S320A - Deleted, model lettering S345A - Chrome Line Interieur S423A - Floor mats, velours S428A - Warning triangle and first aid kit S430A - Interior/outside mirror with auto dip S438A - Fine wood trim S441A - Smoker package S493A - Storage compartment package S494A - Seat heating driver/passenger S502A - Headlight cleaning system S508A - Park Distance Control (PDC) S520A - Fog lights S521A - Rain sensor S522A - Xenon Light S534A - Automatic air conditioning S540A - Cruise control S548A - Kilometer-calibrated speedometer S609A - Navigation system Professional S612A - BMW Assist S620A - Voice control S633A - Preparation, mobile phone, Business S672A - CD changer for 6 CDs S676A - HiFi speaker system S704A - M Sports suspension S710A - M leather steering wheel S711A - M Sports seats S851A - Language version German S863A - Retailer Directory Europe S879A - On-board vehicle literature German S8SPA - Control unit COP S925A - Dummy-SALAPA Tidligere eieres modifikasjoner: Skal visstnok ha en ECU-tuning/Chip. Har ingen dokumentasjon på dette, men bilen går i hvert fall sinnssykt bra Stabstag under panseret hentet fra E46 M3/CSL Stüber eksospotte (Perfekt lyd og utseende) (for lydprøve; Forrige eiers modifikasjoner: Stubby-antenne ZHP-girkule i skinn, kortere og tyngre enn den originale girkulen BMW Performance alu-pedaler Originale BMW senterkopper EBC Turbogroov bremseskiver Nye bakluke-sylindre Nye panserbuffere GruppeM Carbonfiber-varmeskjold rundt K&N-filter. M-front (original front følger med) M-motordeksel/underdeksel. M-Luftinntak m/fester. Dette erstatter tåkelysene. M-sport ratt Carbonleppe foran (ikke montert) Carbon grillnyrer Carbon diffuser (avstøpning av OEM) Carbon interiørlister Bakluke spoiler RPI V3 Ram Air Induction Scoop Knesidestøtteputene på setene trukket om i saddle brown Magnet-feste på skiltene, for enkelt demontering ved vask/utstilling CD-veksleren er erstattet med en Intravee II + Alpine KCA-420i LED-skiltlys bak hentet fra E89 Stereo-knotter hentet fra X3 Service: Keramisk lakkforseglet sommer 2017 Rustbeskyttet med FluidFilm hos Haugaland Antirust 2016 Service hos Bavaria Haugesund 2017: Byttet kjølevæske. Byttet motorolje og oljefilter. Byttet girkasseolje. Byttet differensialolje. Negativ Camber fremme. Hjulstillingskontroll. Service hos Ja-Bil Ski april 2018: Byttet motorolje Justert ventiler Montert tilbake originale M-fjærer og kjørt 4-hjuls justering Service hos Ja-Bil Ski september 2018: Full overhaling av topp; planing (Ski Motorverksted), nye ventiler, løftere, foringer etc - god som ny! Felger/dekk: Zito, med Michelin Pilot Super Sport 19x8,5 ET35 225/35 foran og 19x9,5 ET35 255/30 bak Det følger også med original luftfilter boks, CD-veksler, gir kule, original frontfanger, karbonleppe under frontfanger samt H&R 35 mm senkefjærer. Ingen innbytte. Ingen annonseselgere Prisantydning: 300.000,- - eller et bud jeg ikke har råd til å si nei til Bilen finnes på Ski utenfor Oslo Les gjerne tråden om bilen og dens modifikasjoner siden import til Norge i 2016: Se gjerne tidligere eiers instagram-konto for flere bilder: https://www.instagram.com/magne.mikkelsen/ Utstyr: • Sommerhjul • Sentrallås • El.vinduer • CD-spiller • Elektriske speil • Oppvarmede seter • Servostyring • Airbag foran • Sideairbager • Klimaanlegg • Metallic lakk • ABS-bremser • Antispinn • Cruisekontroll • Antiskrens • AUX-inngang • Air Condition • Bagasjeromstrekk • Bluetooth • Handsfree opplegg • Kjørecomputer • Lettmet. felg sommer • Midtarmlene • Multifunksjonsratt • Navigasjonssystem • Parkeringsensor bak • Radio FM • DAB+ adapter • Regnsensor • Seter i helskinn • Sportsseter • Xenonlys Kontakt meg gjerne på ba(.)haver -at- online(.)no for ytterligere info/spørsmål Litt bilder, og en lyd-fil: Z4 Aks.m4a
  5. b-havers

    M44 - tomgangs problemer

    Lynkjapp update... Veivhusutlufting og -filter (CCV) ble skiftet i slutten av påsken, uten merkbar endring i oppførsel. Så kom mini-me, @Havers, og spurte "husket du å skifte tennpluggene vi kjøpte i høst?" Vel er jeg gammel og lutrygget, men dårlig hukommelse har jeg ikke. Så svaret var et litt forsiktig 'ja, vi gjorde vel det....?' Men DET gjorde vi ikke... Nye plugger, og bilen går som en klokke igjen. Makan.....
  6. b-havers

    M44 - tomgangs problemer

    Etter ca 60 mil med Z3 i helgen, hvorav den oppførte seg OK på under halvparten av turen, sitter jeg med følgende observasjoner: Turtall under 2000 rpm; hoster og harker, ‘treg’ respons på gasspedalen, går ujevnt på tomgang Turtall 2000-4000 rpm; går helt greit på flatmark, unntatt om gasspedalen bunnes – da hoster og harker den, skyter og det høres/føles som den går på tre sylindre I motbakke må jeg være særs forsiktig med gassen, turtallet må ligge på ca 2500 rpm. Hvis ikke fusker den noe helt for j***, rister, skyter – og høres som en gammel to-sylindret snekke. Hva kan dette være? Vann i bensinen, som kommer inn ved gasspådrag? Neppe – da skulle det vært slikt hele tiden Utåndingsslangen fra veivhuset… Etter at den ble renset i høst gikk bilen bedre en periode. Det kan umulig skade å skifte denne samt filteret, koster ca en tusenlapp uorginalt. Vakum-problemer, som gjør at under visse turtall og belastning justeres ikke tenningen i forhold til vakum? Jeg har tro på ett av de to siste alternativene – kanskje begge i kombinasjon? Hva tror dere? Forøvrig ble isbanekjøringen avlyst pga for varmt vær (...), så jeg tok meg en fjelltur istedenfor..
  7. b-havers

    M44 - tomgangs problemer

    Utåndingsslangen og tilhørende filter ble tatt ut og sjekket når jeg sendte min på verksted. den var mer eller mindre grodd igjen med kremet olje. de renset den, og da ble bilen noe bedre. Fullgod ble den først når bensinfilteret ble byttet også. men nå tuller den litt igjen. vurderer å ta kosten med å skifte slangen og filteret - når det blir litt varmere i luften..... nå er det først litt isbanekjøring med z3 på helge-programmet
  8. b-havers

    M44 - tomgangs problemer

    Jeg gav opp min, og kjørte den på den lokale sjappa. De fant heller ikke noe fornuftig ved å lese av kodene, så de begynte litt manuelt søk. De tok av utåndingen fra toppen, den var full av 'gjørme'. Den ble rengjort, og da gikk bilen noe bedre. Etter at jeg i tillegg skiftet bensinfilter, ble den helt Ok igjen. men... den siste uken er problemet tilbake. jeg kjører nesten uten unntak kun småturer, så det er sjelden motoren får kjørt seg varm. Tok en titt under oljepåfyllingslokket i går, der var det mye kondenskrem. Tenkte å ta en litt lengre tur i dag, for å se om det hjelper å kjøre den gjennomvarm. første gangen dette oppstod, var på en tur fra Trondheim til Oslo-området sist sommer, så det er ikke sikkert det er relatert til motortemperatur, kondens i veivhuset, temperaturføler eller annet...
  9. De er jo bygget for å brukes, og med greit vedlikehold er de flotte helårsbiler
  10. b-havers

    Hjulbolt - alu- vs stålfelg

    I de gode (...) gamle dager (70 og 80-tallet) var det vanlig å ha forskjellige bolter til hhv aluminiums- og stålfelger. Er det slik fortsatt? Min teori er at bolter til alu-felger er mykere enn bolter til stålfelger, og vil bli ødelagt om de brukes på stålfelg. Motsatt; om stålfelg-bolter brukes på alu-felg, vil de kunne ødelegge anleggsflaten på alu-felgene. hva er meningene om dette omkring?
  11. Hei jeg er på jakt etter 16" (15" går bra også) vinterdekk på felg til Z3, 1997. Både piggdekk og piggfritt er av interesse 5 x 120, og ET mellom 35-40 går vel bra. Fortrinnsvis innen en times kjøretur fra Ski, Akershus
  12. b-havers

    Vindskjerm E36/7 - Z3 kjøpes

    Har kjøpt - trenger ikke fler