Gå til innhold

N47D20C registerkjede


b-havers
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har en 2009 (reg aug.2008) E61, med N47D20C motoren.
Har lest og hørt at  N47-motoren  fra tid til annen har hatt registerkjede havari rundt 150.000 km.
Vår bil har gått 148.000, uten andre problemer enn at trådene til bakluken er for korte - og det gir jo mange artige feilkoder...

Vurderer å få byttet registerkjedet, bare for å være på den sikre siden.
Men så fant jeg dette;

The N47D20C might suffer a little chain noise but the chain won't snap!
The problem cars were the N47D20A engines from 2007 to the start of 2009, they were the ones most likely to snap.
I'd save your money.

Så...
Er dette problemet relevant på N47D20C - eller er det bare på D20A-motorene??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerproblemet er nok desverre fortsatt utbredt uansett motorkodebetegenlse, enten det være seg A,B eller C. Siste update fra BMW PUMA er jo at biler produsert etter 03/2011 ikke behøver arbeid fordi de er fiksa, men det hender at en eller annen bil produsert etter denne datoen får registerhavari. 

Litt av problemet er at dette kan skje uten at bilen gir fra seg noe ulyd. Noen har opplevd at kjede røk etter en kaldstart når dem skal på jobb tidlig, men dagen før var alt normalt. 

Personlig tenker jeg at om man har de økonomiske midlene tilgjengelig for å bytte kjedet preventivt, så ville jeg gjort det som en "billig" forsikring. Enten det, eller selge bilen. Bytter du kjede på 150 000 km, så kjører du bekymringsfritt iallefall 150 000 til :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, b-havers skrev:

Hei,

har en 2009 (reg aug.2008) E61, med N47D20C motoren.
Har lest og hørt at  N47-motoren  fra tid til annen har hatt registerkjede havari rundt 150.000 km.
Vår bil har gått 148.000, uten andre problemer enn at trådene til bakluken er for korte - og det gir jo mange artige feilkoder...

Vurderer å få byttet registerkjedet, bare for å være på den sikre siden.
Men så fant jeg dette;

The N47D20C might suffer a little chain noise but the chain won't snap!
The problem cars were the N47D20A engines from 2007 to the start of 2009, they were the ones most likely to snap.
I'd save your money.

Så...
Er dette problemet relevant på N47D20C - eller er det bare på D20A-motorene??

 

Min 2010 modell, produsert desember 2010, havarerte rundt 152 000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, b-havers skrev:

Takk for svar.
Skjønner jeg må droppe ferietur og heller bruke feriepengene på nytt registerkjede i år...

Eller kombinere en ferietur til Tyskland med skifte av registerkjede der nede ?😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tilsier at registerkjede begynner og rasle på en gitt km. Bestill deg heller en time å få det sjekket. Mye billigere enn og bruke 25000kr på noe som kan komme senere. Du bør derimot kjenne til lyden. På min gamle E91 begynte registeret å raske på 118000km.  Hyppigere oljeskift har jeg hørt er nøkkelen. 

For ca. 2 år siden var jeg innom en Circle K å skulle fylle diesel. En unggutt sto på tomgang ved hovedinngangen med en 318d, jeg hørte raslinga fra kjede fra der jeg sto. Måtte gå bort til han å spørre om han viste om det. Noe han ikke gjorde. Sparte han noen 10 tusen lapper i motorhavari. For noen dager etterpå fikk han konstatert registerkjede havari av BMW. 

Denne filmen viser et klassisk eksempel på registerkjede havari. Hør etter slamrelyden over den normale motorlyden. 

 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eivind320x skrev:

 

Denne filmen viser et klassisk eksempel på registerkjede havari. Hør etter slamrelyden over den normale motorlyden. 

Har heldigvis ikke lyd som er i nærheten av å ligne på dette.
Men.. Kan jo være greit å få sjekket det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...