Jump to content

Netlandet

Members
  • Content Count

    1090
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Netlandet last won the day on November 6 2019

Netlandet had the most liked content!

1 Follower

About Netlandet

  • Rank
    Brigader
  • Birthday 11/16/1992

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Askim, Østfold
  • Kjøretøy
    BMW E39

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Blått relè har ikke noe med starteren å gjøre, forsåvidt ikke DME heller. Ta ut CAS og kontroller kretskortet.
  2. Brent CAS modul. Skjer pga. dårlig motorjording. Du må erstatte jordkabel og bytte + programmere inn ny CAS modul. Sitter i området under rattet, lukter garantert svidd.
  3. Jeg kan fikse det, men har ca. 4 ukers ventetid. Prisen er 30 000,- inklusive mva. 2 års garanti og garantert nøyaktig utført arbeid 😊 Kontakt meg på 97077741 eller Netlandet AS på Facebook/Instagram om det er interessant. Mvh Thomas Netlandet
  4. Oxfordgrønn prefacelift E39 er noe eget Jeg har også barndomsminner fra disse bilene, og jeg er enig i at starterlyden (og motorlyden) i disse er noe eget. Min første bil var en 1997 mod. 523i med manuelt gir. En fantastisk god bil. Det er veldig stor forskjell på 520i og 523i, selvom tallene på papiret ikke er så ulike. Legger ved noen bilder av en 96 mod. Oxfordgrønn 528iA jeg hadde og bygde om tidligere. Heldigvis litt mer futt og turtall i S50 motoren, men også mye spissere lyd som ikke nødvendigvis er like «rund og god» som i M52. Kan sammenlignes med S55 kontra N55 i M2 C
  5. Vel, jeg synes kjørefølelsen generelt er ganske kjip når det ikke skjer noe når man trykker på gasspedalen, fin lyd eller ei. Det er nettopp derfor jeg er glad for at turbofirere har tatt over på mindre modeller. Endelig kan en 116i eller 320i også være underholdene å kjøre, nettopp fordi motoren har punch i mellomregisteret. Det er så mye mer som definerer en bil utover lydbildet motoren produserer, og de egenskapene har utelukkende blitt bedre hos bilene etter sugesekserens tid. Men hva vet vel jeg, med capsen bak frem og halmstrå argumenter 😂
  6. Liker at du lar deg provosere så mye av påstandene at du går til personangrep. Jeg har greie på dette og hvis du vil kan jeg gjerne gå dypere teknisk inn for å underbygge argumentene mine, men jeg er usikker på om du er verdt den tiden. Det eneste jeg sier er at gamle BMW seksere uten turbo har lite moment i turtallsområdet man vanligvis bruker og de er i tillegg unødvendig lange og tunge i forhold til effekten de leverer. Alle som har kjørt en 520i skjønner hva jeg mener, M54 eller ei. Så du nevnte F30 328i sammenlignet med E46 330i. Der har du et perfekt eksempel på hvor mye mer effe
  7. Mercedes sin konkurrent til E39 520i og E46 sin 320i motor var såvidt meg bekjent 200 kompressor motoren med 163hk. Den motoren har ikke seks sylindre, men et vanvittig mye bredere register og fleksibilitet enn M50/M52B20 motoren (som var helt utrolig lat under 4000rpm). Audi’s 1.8t motor fra samme periode var også mye mer anvendelig.
  8. Hva skulle de ellers hatt? Overkompliserte v-motorer eller overtrimmede firesylindrede motorer? Jeg sier ikke at det er noe galt med rekkeseksere, de gir flott lyd og mye effekt. Men at en lett og kort firesylindret motor med turbo er å foretrekke foran en tung og lat rekkesekser uten turbo, det er det ikke tvil om. En F30 med N20 motor er definitivt mer villig til å svinge enn tilsvarende modell med N55 motor. I tillegg har den mer moment enn en gammel tung S50 motor 😊
  9. Fascinerende å se hvordan dere glorifiserer disse gamle late BMW sekserne. Turbomotorene i de nye bilene, både de 4 og 6 sylindrede utgavene, er milevis mer anvendelige og mer fleksible enn de gamle motorene. I tillegg veier de mindre, står lenger bak i motorrommet og komplimenterer chassiset mye bedre. Tror dere bør ta dere en tur i gamle E46er/E39er og se hvor langt utviklingen (heldigvis) har kommet siden den gang. Det er klart det er fint med sekserlyd, men SÅ definerende for bilen er det ikke.
  10. Flushing kommer ikke til å hjelpe, det har ingen reparerende effekt. Det er en 8mm umbrakoskrue på siden av girkassa under bilen. Her skal det dryppe ut olje forsiktig på tomgang i park. Kjør gjennom girene med motoren igang før du tar ut pluggen.
  11. Det skjer jo litt her om dagen. Lar bildene tale for seg selv 😊 Mvh Thomas Netlandet
  12. Dette høres ut som klassiske clutchproblemer i fordelingsgiret. Jeg har lang erfaring med reparasjon av disse, ref. denne tråden. Hvis du vil kan jeg prøvekjøre bilen og gi deg et prisoverslag på reparasjon. Send meg en PM 😊
  13. Anbefaler å bytte hele kjedet m/skinner før de knekker og havner i bunnpanna. Ta av oljelokket og kjenn på slakken i kjedet med en skrutrekker. Det skal ligge forholdsvis stramt. Om du ønsker kan jeg hjelpe deg med å bytte kjedet. Har lang erfaring med reparasjon av disse motorene Send meg en PM, så finner vi en løsning.
×
×
  • Create New...