Jump to content

Alpejohn

Members
  • Content Count

    6183
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Alpejohn

  • Rank
    My about me page
  • Birthday 05/24/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hareid M&R
  • Kjøretøy
    BMW 530d

Contact Methods

  • Skype
    ja

Recent Profile Visitors

3956 profile views
  1. Har ikke tid til sånt 😄 Kanskje jeg skal skrive en oppsummering til sommeren når det årlige store-vedlikeholdet er unnagjort😁
  2. Alpejohn

    Gm modul e39

    Bare hyggelig🤏
  3. Alpejohn

    Gm modul e39

    Sjekk delenummeret på din orginale på realoem feks, så ser du om den nye du har skal passe med delenummer. Muligens du må gå bakover på utgåtte nummer for å finne.
  4. Se her. Øverst står en liste med ting du må demontere først.
  5. Nei er vel Euro3 om jeg ikke husker feil.
  6. Har vært på EU mange ganger uten EGR og med feilkode på denne, uten noe problemer..
  7. Ikke noe annet å gjøre en å følge denne tråden her! Det har vært sagt mange ganger, men fy flate for et arbeid! Gleder meg til å se bilen i sin helhet! 🤩 Forstår godt at du vil ha automat. 😊
  8. Alpejohn

    Nødmodus

    Om du har sjekket feilkoder, så er det en fordel å poste de her. Du sier heller ikke noe om hvilke symptomer du har, om noe er unormalt osv. Vanskelig å foreslå ting ut i fra en lampe som lyser, da blir det bare gjetting.
  9. At de ikke lever lenger en 5 år er jo bare tull.. Min E39 hadde gått 148 000 km når jeg kjøpte den, har bytta en belg pga lekkasje og bilen bikker snart 380 000 km. Mao. den andre belgen har nå holdt 232 000 km og 10 år i mitt eie. Far min kjøpte sin E39 når den hadde gått 80k elns i 2000, den har nå gått 230 000 km og han har vel bytta en belg han også på den tiden. Men systemet er ikke feilfritt på noen måte. Men forbanna greit å slippe volvo 240 stuket bare du har et par passasjerer i baksetet!
  10. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Ut i fra det jeg kan se i WDS, så ser det ikke ut til at de henger sammen på noe vis da, temp sensoren har noe koblingspunkt mellom sensor å speedometer/ecu. Men railtrykksensoren går direkte mellom sensor og ecu. Tanken min var at om den oppfatter at motoren er kald, så vil den kanskje kjøre på mer diesel i forhold til når den plutselig blir varm igjen,og at dette kanskje kunne skape ujevn gange. 🤔
  11. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    For en tid tilbake skrev jeg om ustabilt rail trykk og ujevn tomgang, det ble vel konkludert med at dysene sansyneligvis var problemet. En stund etter dette, forsvant problemet. Tomgangen var jevn og fin, rail trykket varierte ikke lenger og var tilbake til det jeg tidligere hadde ansett som normalt. Slik var det en stund, men nå har den begynt å jage igjen. Rail trykket går opp og ned sammen med tomgangen. Nå merker jeg det også godt om jeg kjører veldig sakte i motbakke, da vil hele bilen "hoppe" fremmover på en måte. Var inn kikka på livedata for en tid tilbake og la merke til at temperaturen på kjølvannet hoppet veldig mye opp og ned, alt fra -40 til +200 eller noe slikt. Da begynte jeg å lure på om dette kunne ha spilt noen rolle på varierende trykk? Nå var den plutselig stabil igjen da, men den jager fortsatt. Ser også at der er to temperaturer, en som heter motortemperatur (den lå på 16 grader) og den andre var kjølevann som lå på 89 grader. Virker litt rart at dysene skal være utslitt en dag men fine en annen dag? Jeg testet jo lekkasje, og de var jo ikke i tipp topp stand på den fronten selvsagt. Så de er nok ikke helt sånn de skal være da. Får se etter hvert hvor ille det blir, eller om det plutselig gir seg igjen. Kanskje prøve noe dyserens elns.
  12. Jeg vet der er et par muligheter på E39, husker ikke hvilke i farta men det hadde noe med hvordan PDC ble aktivert. Så vil nesten tro det er mulig å justere på E60 også.
  13. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Ja, det forklarer kanskje den merkelige oppførselen på trykket ved pådrag.. Gikk jo opp, og ned, for så og gå enda høyere opp og litt ned igjen.. Så for meg at det ville gå opp å ligge der det skulle hele tia, men var ikke veldig stabilt. 🤔
  14. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Da tester jeg den "Nye" ventilen og ser om det forandrer noe, så bytter jeg til sommeren. ☺️ @TRF Du aner ikke hvor lyst jeg har på din software. 😏😎
  15. Jeg er enig, det er så ille at ITavisen som from til et par år siden har fokusert på pc, spill og generelle IT greier. De skriver faen meg nesten mer om Tesla å daglige oppdateringer på hvor mange som har bestilt sybertrukk. De skriver til og med nesten mer om Tesla en Apple, og det sier litt! Men nå må ikke vi skrive like mye om Tesla i en tråd om en bmw podcast. 😜
×
×
  • Create New...