Alpejohn

Members
  • Content Count

    6180
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Alpejohn

  • Rank
    My about me page
  • Birthday 05/24/1986

Contact Methods

  • Skype
    ja

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hareid M&R
  • Kjøretøy
    BMW 530d

Recent Profile Visitors

3724 profile views
  1. Alpejohn

    DIY tannstang/styresnekke

    Se her. Øverst står en liste med ting du må demontere først.
  2. Alpejohn

    Motorolje 5w-40 C3 LL-04 for Diesel

    Nei er vel Euro3 om jeg ikke husker feil.
  3. Alpejohn

    Motorolje 5w-40 C3 LL-04 for Diesel

    Har vært på EU mange ganger uten EGR og med feilkode på denne, uten noe problemer..
  4. Alpejohn

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Ikke noe annet å gjøre en å følge denne tråden her! Det har vært sagt mange ganger, men fy flate for et arbeid! Gleder meg til å se bilen i sin helhet! 🤩 Forstår godt at du vil ha automat. 😊
  5. Alpejohn

    Nødmodus

    Om du har sjekket feilkoder, så er det en fordel å poste de her. Du sier heller ikke noe om hvilke symptomer du har, om noe er unormalt osv. Vanskelig å foreslå ting ut i fra en lampe som lyser, da blir det bare gjetting.
  6. Alpejohn

    F11 lekkasje luftfjæring

    At de ikke lever lenger en 5 år er jo bare tull.. Min E39 hadde gått 148 000 km når jeg kjøpte den, har bytta en belg pga lekkasje og bilen bikker snart 380 000 km. Mao. den andre belgen har nå holdt 232 000 km og 10 år i mitt eie. Far min kjøpte sin E39 når den hadde gått 80k elns i 2000, den har nå gått 230 000 km og han har vel bytta en belg han også på den tiden. Men systemet er ikke feilfritt på noen måte. Men forbanna greit å slippe volvo 240 stuket bare du har et par passasjerer i baksetet!
  7. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Ut i fra det jeg kan se i WDS, så ser det ikke ut til at de henger sammen på noe vis da, temp sensoren har noe koblingspunkt mellom sensor å speedometer/ecu. Men railtrykksensoren går direkte mellom sensor og ecu. Tanken min var at om den oppfatter at motoren er kald, så vil den kanskje kjøre på mer diesel i forhold til når den plutselig blir varm igjen,og at dette kanskje kunne skape ujevn gange. 🤔
  8. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    For en tid tilbake skrev jeg om ustabilt rail trykk og ujevn tomgang, det ble vel konkludert med at dysene sansyneligvis var problemet. En stund etter dette, forsvant problemet. Tomgangen var jevn og fin, rail trykket varierte ikke lenger og var tilbake til det jeg tidligere hadde ansett som normalt. Slik var det en stund, men nå har den begynt å jage igjen. Rail trykket går opp og ned sammen med tomgangen. Nå merker jeg det også godt om jeg kjører veldig sakte i motbakke, da vil hele bilen "hoppe" fremmover på en måte. Var inn kikka på livedata for en tid tilbake og la merke til at temperaturen på kjølvannet hoppet veldig mye opp og ned, alt fra -40 til +200 eller noe slikt. Da begynte jeg å lure på om dette kunne ha spilt noen rolle på varierende trykk? Nå var den plutselig stabil igjen da, men den jager fortsatt. Ser også at der er to temperaturer, en som heter motortemperatur (den lå på 16 grader) og den andre var kjølevann som lå på 89 grader. Virker litt rart at dysene skal være utslitt en dag men fine en annen dag? Jeg testet jo lekkasje, og de var jo ikke i tipp topp stand på den fronten selvsagt. Så de er nok ikke helt sånn de skal være da. Får se etter hvert hvor ille det blir, eller om det plutselig gir seg igjen. Kanskje prøve noe dyserens elns.
  9. Alpejohn

    Mulig å kode bort pdc og hill start assist e61?

    Jeg vet der er et par muligheter på E39, husker ikke hvilke i farta men det hadde noe med hvordan PDC ble aktivert. Så vil nesten tro det er mulig å justere på E60 også.
  10. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Ja, det forklarer kanskje den merkelige oppførselen på trykket ved pådrag.. Gikk jo opp, og ned, for så og gå enda høyere opp og litt ned igjen.. Så for meg at det ville gå opp å ligge der det skulle hele tia, men var ikke veldig stabilt. 🤔
  11. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Da tester jeg den "Nye" ventilen og ser om det forandrer noe, så bytter jeg til sommeren. ☺️ @TRF Du aner ikke hvor lyst jeg har på din software. 😏😎
  12. Alpejohn

    Ny podcast om bil

    Jeg er enig, det er så ille at ITavisen som from til et par år siden har fokusert på pc, spill og generelle IT greier. De skriver faen meg nesten mer om Tesla å daglige oppdateringer på hvor mange som har bestilt sybertrukk. De skriver til og med nesten mer om Tesla en Apple, og det sier litt! Men nå må ikke vi skrive like mye om Tesla i en tråd om en bmw podcast. 😜
  13. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Da er det vel noe som følger ventilen, finner ikke noe på delefilmen 🤔 @Ingvaldsen hadde med seg en annen magnetventil på turneen til Sunnmøre idag, så skal teste den å se om den oppfører seg noe annledes. Blir uansett å kjøpe ny til sommeren tror jeg, for å være på den sikkre siden.
  14. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Vacumslanger er bytta på hele motoren og motorfester, så jeg tror jeg utelukker det, turboen var ny for et par år siden, og den har ikke blitt daukjørt på noen som helst måte. Sikter du da til denne vacumtanken som sitter på turboen? Vet det var nevnt at denne kan bli tett og skape trøbbel. Vil det ha noe å si å kjøre uten denne? Eller er det noe man kan gjøre for å utelukke problemer med den? Blir nok å bytte solonoid til sommeren tenker jeg, så får jeg evt bytte denne tanken også. Har ikke noe sprekke i innsuget enda, så greit å unngå det.
  15. Alpejohn

    BMW dieselmotorer

    Det er mulig 🤔 For en tid tilbake rapporterte jeg om feilkode på ladetrykket og at det ble for høyt. Har nå fått bekreftet dette, og fikk det på film i dag. 🤪 Har full gass her, og rett etter 0:20 sek så faller trykket, fortsetter å holde full gass litt etter det. Hva kan dette komme av? Kan det være en ustabil magnetventil som gjør at trykket blir for høyt? Den er chippet, hos et omstreifende selskap, EGR er blokkert, og den har fjernet katalysator. Får så denne feilkoden: