Jump to content

Alpejohn

Members
  • Content Count

    6213
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Alpejohn

  • Rank
    My about me page
  • Birthday 05/24/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hareid M&R
  • Kjøretøy
    BMW 530d

Contact Methods

  • Skype
    ja

Recent Profile Visitors

5160 profile views
  1. Hei, Du har jo nesten funnet problemet da, siden du sier det kommer durelyder fra motorrommet. Eneste du da må gjøre er å lokalisere hvor lyden kommer fra, og hva det er som lager lyden og ta det derfra.
  2. Alpejohn

    Mistet skru

    Syns en bør tåle ganske mye tull når en registrerer seg på et BMW forum, for å spørre om AUDI relaterte spørsmål.. Du ber liksom om bråk da, etter min mening. 😆 Det haller vel mest mot trolling spør du meg da men.. 😀
  3. Det er vanlig "forum-folkeskikk" å ikke spamme andre sine tråder med dine egne problemer. Du har din egen tråd så ikke spør om hjelp i alle andre sine tråder, der de gjerne vil ha fokus på sitt eget problem.
  4. Må si meg enig med @Otis og @E.C.. Har vært 15-20 minus her også et par ganger i det siste, og var ute for at vifta på min E39 gikk opp og ned da tempen på motor var 43/44 grader. Så ved 44 grader økte vifta, men så gikk temp ned igjen og vifta gikk tilbake et par hakk. Så gikk temp opp.. osv. Dette var i starten på kjøreturen da, og webastoen gikk, men kjørte sakte og ble lite varmeutvikling. Satte vifta på manuelt og lavt stille ei lita stund til tempen kom opp til 48-49c så ordna den resten selv. Jeg ville latt apparatet stått i auto hvertfall, så styrer den vifta i forhold til tem
  5. Aldri hatt 1 serie så det kan jeg ikke uttale meg om. Men startere kan jo ryke, men det er vel ikke veldig vanlig, vil tro det skjer oftere at batteriet er dårlig/gåent. Er jo som regel det som er det største problemet om vinteren når folk ikke får start. Du har konstant strøm til starteren i den tjukke ledningen, så du trenger ikke prøve å starte for å måle. Kunne vært dårlig jording på motor, men vil tro du da også hadde hatt en god del andre problemer. Men det går jo an å måle det også. Bilen må ikke gå når du måler batteriet nei, da får du målt strømmen på batteriet, går bile
  6. Har vært borti forskjellige tilfeller med dårlig strøm på starter ja. Måler med multimeter, jord å pluss på starteren. Skal ha samme volt som direkte på batteriet.
  7. Starteren sier jo bare "Klikk" om den får for lite strøm.. Det er vel ikke helt usansynelig at det er den, men jeg hadde målt strømmen før jeg bytta, for å være sikker. Vet ikke hvordan det er på din, men den sitter jo litt nedi motorrommet, så er ikke sikkert det er veldig enkelt å komme til.
  8. Jeg ville målt strømmen på starteren før jeg byttet den hvertfall. For å være sikker på at du får strøm fram dit. Kjipt å bytte starter, for så å finne ut at det ikke hjelper for der ikke var strøm. Gratis å sjekke hvertfall.
  9. Er det like perfekte forhold på tunet ditt da? 😜
  10. Er fult klar over at batteriet må registreres, det har jeg sagt til det tidligere her, Jeg vet ikke om det kan ødelegge batteriet, men det er ikke utenkelig.
  11. Er ikke sikkert alt er ok nei, om batteriet er gåent. Men du må nesten sjekke en ting av gangen for å utelukke at det er gåent. Det er slik man feilsøker for å finne ut hva som er problemet.
  12. Jeg vet ikke hvilket batteri som er bra, men de fleste er vel ok regner jeg med. Uten å si det helt sikkert, så tviler jeg på at testeren til biltema kan registrere batteri. Kan eventuelt sjekke i diagnosetråden om du har noen som bor nær deg og kan registrere det til deg privat. (Der er en liste med folk som tar på seg sånt). Du kan jo også ta deg en lang kjøretur, og se hvordan den starter dagen etter.
×
×
  • Create New...