Jump to content

Qeamer

Members
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    E39 520dt, E61 525D 3.0L

Recent Profile Visitors

583 profile views
  1. Fiksa biffen du! Takk for alle som bidro, neste er å bytte pluss kabelen i bagasjerom på verksted pga innkalling 😑
  2. Så, ny starter og jordkabel. Startet med en gang! Monterte t.o.m motorvarmer😂 Får feil på takluke, må resette på ista for å klare å lukke den hakk for hakk?
  3. Har ikke skjedd noe videre enda, men lurer på: Noen som vet om CAS kan byttes eller at den må klones mtp VIN eller lignende? Har snakket med Tuningservice, de kan klone selv om den er svidd ut fra chippen,
  4. Nei sant det, var på 12v men veldig høy ampere da. Om CAS er i tilfelle svidd her nå, kan man bare bytte en med rett delenr. Så resette den og synke med gammel nøkkel? Må sikkert klones?
  5. Kan si at jeg brukte en stor verkstedlader/booster på 230v til 12/24v, har testet den i ettertid på ett batteri her og du kan høre syren koker med en gang på full instilling. Jeg var nok litt kjapp i svingene å lettere irritert i vinter.. Kun på vanlig boost mode her etter.
  6. Det gir mening mtp at jeg kjørte boosteren konstant og lenge (har lært), kan DME/DDE i motorrom være svidd også da? Har bytta blått relè
  7. Hei takk for svar, ehm ja kanskje? En pluss kabel fra kobling til motorrom (batteri), og en til dynamo er på samme pol. Så er det en minus kabel på en pol under. Og den til innslaget såklart. MEN se bildene, jordkabelen så fin ut, men så morknet den opp når jeg tok på den! Nei, pluss kabelen tar ikke innpå jord. Bare rar fotovinkel
  8. Hei, har bytta starter på M57D30TU2 fordi den ville ikke mer i 30- i januar med booster. Er litt bekymra her nå, for det er ingen reaksjon på start knappen og jeg får opp feilkoder: A0C1 output , terminal 50 A0C2 output, terminal 50 RS 42CE BSD-Communication with altenator Får den ikke kontakt med dynamo? Kan det være innslaget på starter? Tok såvidt på jordingskabel til motor på passasjersiden, den så grei ut fra oven.. Har snakka litt med Otis her før, da trodde jeg det var EWS sync, det har jeg fiksa med ISTA+, men CAS, IHKA er gul på diagnose selv under sletting av koder? Har rota litt rundt, resett CAS f.eks, fjernet IBS, tatt av - polen og de fleste kabler i sikringsboksen bak, sjekka sikringer.
  9. 2007 525d Facelift 3.0 E61 Hei Har hatt -25 her og bilen starter fint i 20- ellers, men har kjørt den kanskje litt for langt nå med booster uten motorvarmer en dag. Batteriet er fulladet, har bytta starter men ingenting skjer. Har synkronisert EWS, men DDE er gul på ISTA+ selv om jeg resetter den.. Har bytta blått DDE rele, kan det ha noe å gjøre med saken?
  10. Har glemt å svare, men gjorde som @kimhas sa å sprayet absolutt alt fra boksen (motip dpf cleaner) i slangen til trykksensoren. Lot bilen stå i 15 minutter på tomgang å kjørte en halvtime med litt hardkjøring imellom på landevei. Har gått 14 dager, ingen beskjed om at DPF'en må byttes.🤓 Sparte meg fort 5-8000,- det her om det ikke kommer tilbake, har da en reserveflaske til overs. Mange takk!
  11. Okai, nei det hadde ingen hensikt med høyt turtall fant jeg ut.. Nr 7 på bildet? Og er det slangen som kommer opp der?
  12. Hallois! 2007 E61 525D Facelift med 3.0L DPF filteret lyser opp i skjermen om at det er tett, har kjørd i 3 gir 3000rpm osv. Har kjøpt DPF rens type 2 sprayflasker, men så lurer jeg på hvor jeg skal sprøyte det inn? Lamdasonde? Prøve det først, istedenfor å bytte, så håper noen kan svare her
×
×
  • Create New...