And-reas

Medlem
  • Innholdsteller

    435
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om And-reas

  • Rang
    Major
  • Bursdag November 22

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    i en hule.
  • Kjøretøy
    E46 - E81 - E36/7 - E46

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. @Nytern jeg er klar for meet! Helt nye vinterdekk (first time ever!). Og de får jeg ikke testa her uansett. Null snø😁
  2. I leten etter noen gamle bilder, dukket det opp litt snacks fra sist jeg eide en BMW av E46-karosseriet, i 2014. Dette var min første BMW, og en solid opptur kjøremessig, sammenlignet med en oppbrukt SAAB 900, og en VW Polo med innsprøytningsfeil (typ måtte planlegge kjøringen for å holde tritt med trafikken på E6). E46n imponerte meg med sitt solide interiør, og jeg syntes den kjørte godt (husk, referansen var en nedkjørt SAAB med nær 250 tusen kilometer på telleren. Karosseriet var veldig bra på min bil; som en bonus fikk jeg skiftet ut førerdør og bagasjeromslokk på grunn av rustutvikling innenfra. Dessverre skulle det vise seg at motoren var rimelig utslitt allerede etter 170 tusen kilometer.. Den gang turte jeg ikke å røre noe særlig av mekanisk arbeid på bil. Det medførte at titusenlappene løp raskt avgårde. I slutten av eieperioden ble blant annet en Z4 2.0i prøvekjørt. Bilen overrasket positivt, og jeg synes nå som da, at den tar seg meget godt ut. 2.0 i-motoren fristet derimot ikke. Hvis ikke jeg husker helt feil, var den aktuelle bilen priset høyt, ettersom det var en facelift-utgave med meget kurant kilometerstand(199 000,- + avgifter).
  3. Hadde rc 300/301 liggende for et par år siden. Hadde en eller annen fiks idé om at de skulle passe på 1-serien min. Angrer dypt på at jeg solgte de 😐
  4. And-reas

    BMW e46 Sedan, kjølevæske lampe.

    Min E46 320d fra 2000 ser ut til å ha defekt termostat. Og jeg har ikke lært - så også denne gangen tok jeg service med skifte av kjølevæske tidligere i høst, uten å undersøke om termostaten var i god form. Nå er det kaldt i været, og kjølevæsken blir ikke tilstrekkelig varm, selv etter bortimot en times kjøring.. Det er nok bare å bite i det sure eplet og tømme ut kjølevæska på ny for å bytte termostaten. 😁
  5. And-reas

    BMW e46 Sedan, kjølevæske lampe.

    Ellers er det ikke helt ukjent at ekspansjonstanken (der du manuelt peiler væskenivået) får noen små sprekker etter hvert, og dermed begynner å lekke. Kanskje like greit å skifte tanken, ettersom den må ut for å skifte sensor? (eller husker jeg feil - fire år siden jeg gjorde jobben)
  6. And-reas

    Kjøp av E91 320i automat

    Har hatt mine tunge stunder med n46b20 ja. Den ble ikke bra, selv etter å ha kastet (bort) flerfoldige tusen i reparasjoner på den. Fylle olje, og peile bensin, er bare et eksempel på hvordan det kunne være. N46 er motorkoden for 316i, som kom i E46 (3-serie fra og med 2002/2003). E90 og E91 med 320i fra 2005 og fremover, slekter på denne. 3-serien med m47 begynner å bli rimelig fint priset nå. Eventuelt kan du se etter rekkesekser bensin. 325i og oppover. Men de koster en del mer..
  7. And-reas

    Kjøp av E91 320i automat

    Ja, men det står i annonsen "liten risiko med bensinmotor" 🤭 Nei, finn heller en tilsvarende bil med m47 (dieselen) Ikke den mest spennende motoren det, heller. Men langt mindre tull med den, enn det er med 320i av denne årgangen.
  8. And-reas

    Bråk og bulder under bilen fremme

    Er dette slik det ser ut nå, etter bytte av delen? Ser ganske gåen ut de mansjettene der ihvertfall..
  9. And-reas

    Sveigis sin e34 535i shad.line.

    Velkommen i klubben 😁
  10. And-reas

    Eiriks E38 740iL

    Blitt hel bil igjen, jo 😁 Gleder meg til å følge med videre her.
  11. And-reas

    Er E46 M-tech hjul verdt noe?

    Det finnes absolutt folk som setter pris på hele, originale BMW- felger. Jeg har aldri hatt problemer med å få solgt det, ihvertfall. Er selv i markedet for noe slikt, men det er ikke aktuelt før til våren. Du får huske på det i mars /april😉
  12. And-reas

    Pris på E46 M sport utgave

    Blir skremt av mengden synlig rust på bilene du linker til 😂 Tør ikke gjette hvordan det ser ut under kanalskjørtene.. I juni betalte jeg 27 000 for min 2000 320d (autolat, touring, ikke m-sport). Den har ulakkerte dørhåndtak, gule blinklys, elektronisk innfellbare speil, takluke og skinnseter med el korsryggstøtte😎 Det som førte til dette kjøpet, var et servicehefte hvor det fremkom at bilen kom til Norge først i 2007, og deretter gikk den langt nord i landet. Mulig det ikke saltes så hardt? Hva vet vel jeg, som ikke har vært nord for Trøndelag. Det er ihvertfall ikke synlig rust i karosseriet på den. Et lite hull i forbindelse med en råtten gummipropp i gulvbrønnen venstre side bak; ellers er den hel under også. Tok den til EU-kontroll nylig. Justering av parkeringsbrems og nærlys, var feilene. Jeg har kun skiftet stabstagforinger på den. Ellers behøver den nye bakre bærearmsfôringer i løpet av våren, har noe risting i rattet ved bremsing. Støtter prisantydningen på +/- 30 lapper, forutsatt ålreit teknisk stand.
  13. And-reas

    Systom's E46 330cd

    Kommer innom i morgen 😁
  14. And-reas

    Sveigis sin e34 535i shad.line.

    Hvilket verktøy bruker du for å slipe bremseskivene? Ser på E46n at bakbremsene er i ferd med å gro igjen. De er knapt brukt - synd å kaste de..
  15. And-reas

    Risting i fart

    Skifta ut mine år 2010-produserte Michelin x ice- "semi-piggfrie" dødsfelledekk i går😏 3-serien er av 2000-årgang, så bakre bærearmsfôringer er ikke knallgode lenger. Men med nye dekk, og avbalanserte felger, ser det faktisk ut til at bærearmsbyttet kan utsettes til neste vår. Før dekkskiftet var det risting i bilen, ved de fleste hastigheter. Det ble som å kjøre "ny" bil.