Jump to content

Knekten

Members
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

About Knekten

  • Rank
    Fenrik

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eller kan det være feil på sensor/ledningsnett fremme som gir uriktig/lave målinger og dermed kjører pumpa for hardt?
  2. Jeg husker dessverre ikke eksakt hvilke moduler jeg fikk K-CAN line fault på denne gangen, men det var ganske mange. Sannsynlig feil på flere moduler enn det finnes bak i bilen.
  3. @E@Haugene.NU Jeg også hatt problemer med K-CAN line fault "overalt" på min E70, og synderen i mitt tilfelle var korrosjon/brudd i kabelbunten (de grønne kablene) som ligger på høyre side bak, som @Otis og @E.C. nevnte. Denne kabelbunten gnikket mot chassiet. Her er en post med litt detaljer rundt mitt tilfelle, som kanskje kan hjelpe feilsøkingen:
  4. Familiebilen vår, 2008 E70 med Hartge-pakke, opprinnelig kjøpt hos Strandveien Auto i Trondheim Rakk heldigvis å bestille nye emblemer for panser og bakluke før Hartge stengte dørene.
  5. Kanskje svetting fra returslangen? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-53-fuel-injector-nozzles-lines/Hgyu9Wi
  6. Har selv en 1-serie 2008-modell, som hadde samme symptomene du beskriver i fjor. Også i mitt tilfelle var det rust under tannkransene på drivaksel som var problemet.
  7. Et mulig alternativ: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e71-x6-xdrive30d-sac/components-connectors/components/u-radio-devices-emi-suppression-equipment/u400d-ulf-sbx/1VnZAsK5hf
  8. Har etter vinteren slitt litt med DSC/ABS-varsler i dashbordet, og at motorkraften har blitt kuttet under normal kjøring, spesielt i krappe svinger. Etter en kjapp sjekk på ABS-ringene på bakakslene var det tydelig at, på den ene siden, hadde ringen vært i kontakt med ABS-sensoren. Endte da opp med å bestille 2 stk ABS-ring-kit fra uk parts direct: Og i helga fikk jeg heldigvis tid til å gjøre jobben. Bakaksler ble demontert: Den blanke overflaten på den ene ringen tyder på at den har vært i kontakt med sensoren (dette var også synlig uten å demontere noe som helst).
  9. Heh, jeg fikk dette kit'et i posten igår: På min E82 '08 har det blitt rust under denne ABS-ringen, slik at ringen har utvidet seg og nå tar borti sensoren, som da forårsaker samme disco i panelet som du har. Mulig det er det samme som har skjedd hos deg.
×
×
  • Create New...