Gå til innhold

Ruststøv på lakk og felger


RagnarS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har klart å fått masse ruststøv på både felger og lakk. Dette kommer av bremsene mine som er dårlig. Har noen forslag på hvordan man fjerner dette? Har prøvd og spyle det av men det hjalp ingenting. Så vil tro d sitter veldig godt?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre allerede har sagt så må du ha noe som er laget for å ta flyverust. Jeg hadde selv en runde på vinterfelgene mine etter noen år med for lite omsorg. De ble riktig så bra. Man ser at det blir lilla etter ei stund når det begynner å virke. 

På dørene så er det også samme stoff som må til i kombinasjon med clay

Jeg brukte disse 2:

https://www.garasjetid.no/turisimo/158385/turisimo-iron-killer-metall-og-flyverustfjerner

https://www.garasjetid.no/turisimo/18019/turisimo-iron-killer-paste-metallpartikkelfjerner-gel-250ml

Den siste er kraftigere og tykkere slik at du kan smøre den på som tannkrem og la den ligge så lenge som nødvendig uten at den renner av. Kan med fordel hjelpe til med en børste når stoffet har fått virka ei stund. 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med noe slikt selv. Kjøpte ny bruktbil i høst, hvor det fremgår av servicehistorikken at man har skiftet bremseskiver på grunn av rustkant, flere ganger. Siste gang ble det også skiftet en caliper. Har brukt en sånn felgrens som skifter farge. Latt den virke lenge og vel, i flere omganger. Satt i kveldssola og gikk over alle fire felgene med claybar. Brukte bare vann med litt oppvasksåpe som "smøremiddel". Den felgen som tilhørte "gåen caliper høyre side bak" er fortsatt full av bremsestøv. Er redd for å gå på med grov polering, men originale BMW-felger har kanskje tilstrekkelig med klarlakk på, til at det går fint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron x eller tilsvarende produkt ja. Legg det på i overskyet vær, så det kan virke lengst mulig uten å tørke inn. Det som sitter igjen tar du med clay. Biltema sin clay et helt ok, men f.eks. Bilt hamber sin er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...