Jump to content

Hpi

Members
  • Content Count

    2696
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Hpi last won the day on July 25 2020

Hpi had the most liked content!

1 Follower

About Hpi

  • Rank
    Generalløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    750ix 2013, ESS tuning.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Boost pressure control kan vel gi nød tror jeg. Hull i trykkslange, defekt mapsensor, vnt styring som ikke fungerer, "overhalt" turbo som ikke er kalibrert skikkelig, tuning fremdeles ikkje bra?
  2. Lakkrens og carnauba voks idag, burde vært gjort for lenge siden men bedre sent enn aldri.
  3. Ja da kommer pakkene fra Wish og Alibaba kanskje frem før 17.mai likevel 😊
  4. Hatt 2 runder med skinnpleie nå etter altfor lang tid uten. Er flink til å vaske utvendig men har mye å gå på innvendig. Ble først Swisswax skinnrens og så 2 runder med Swizzwax leather milk. Har bestilt meg bilpleiesett til støvsuger og diverse annet til innvendig bilpleie. Bare må bli flinkere til dette, det er jo så mye triveligere å kjøre når det er skikkelig rent innvendig
  5. Hpi

    BMW V8 problemer?

    Dette spørsmålet er jevnlig oppe i denne Amerikanske Facebook gruppa for n63/n63tu. I Usa er det veldig mange av disse og mange går også med endel modifikasjoner og tuning. Her er et eksempel hvor det er ca 50 stk non TU som har svart. Mange av disse har 200.000-300.000km på original motor. Har selv en problemfri 750 som jeg har som min daglige bil og har kjørt den 90.000km de siste 3.5 årene. Så det er mange som ikke har problemer slik det også er med n47, n57, n46 etc men ting kan skje selvsagt med alle motorer. Men det er i hovedsak de tidlige 2009-2010 non tu som hadde alvorlige probl
  6. Dette er til oljeskift, en flush krever 12-15 liter og en egen maskin. Jeg har flusha hver 60.000km på begge Bmw`ene jeg har hatt. Jeg bruker Automatgearservice i Bergen. Du får forskjellig svar etter hvem du spør men uansett hva du velger å gjøre så husker jeg Netlandet som jobba hos Rats tidligere skrev en gang at det aller viktigste var å få bytta filteret før det ble helt tett.
  7. Jeg testa min gamle 184hk E39 530Dat da den hadde Trf steg 2+ som vel var ca 260hk. Det stoppet på 220-230km/t på speedometeret , om jeg gikk tom for gir eller om den ikke orka mer husker jeg ikke.
  8. Ja jeg vil mene at denne er det beste du får med LL04 godkjenning. Den har spesielt gode egenskaper ved høy temperatur som våre motorer drar nytte av. Den har lav noack på 6% som betyr at fordamping er lav og dermed slipper man at viskositeten endrer seg ved en tids bruk og begrenser koksing rundt i motor. Den har høy HTHS på 3.9 som er et tall for viskositet ved 150°C og styrke på oljefilmen ved samme temperatur. Husk at olje blir svært varm når den pumpes rundt i motor i nærheten av forbrenningen. Den inneholder både wolfram og molybdenum, tidligere kjøpte jeg Liqui Moly Ceratec og tilsa
  9. Fikk seg skikkelig grom olje nå sist, Ravenol Rup 5w40. Har fra før Ravenol på begge differ, fordelingskasse og girkasse.
  10. Ser ut som fritaket i bomstasjoner for el-varebiler bare gjelder for Oslo, ihvertfall pr idag. Jeg sjekket Ferde som jeg har min Autopass avtale hos og her lokalt i Haugesund/Karmøy og omegn så er det halv pris på nullutslippskjøretøy, kr 4.40,- pr passering mot 8.80,- for fossile biler opptil 3500kg Har ei hytte på Bømlo så jeg sjekket Bømlopakken og der er det forsåvidt det samme, 27,60,- for nullutslippsbiler mot 55,20,- for fossile biler opptil 3500kg, men her er det gratis for el-varebiler over 3500kg. Jeg vet ikke hvilke biler som kommer i denne kategorien men det er ihvertfa
  11. Jeg er litt usikker på hvor det bør måles 😊 Jeg får ta å sette meg inn i en med skillevegg og kjenne hvordan det føles tenker jeg. Takk for tilbudet 👍
  12. Takk det var jo noe å tenke på, jeg kan så lite om dette at jeg har vært i den tro at alle elbiler har det samme avgiftsregimet uavhengig av grønne eller hvite skilt. Dette er jo en veldig god grunn til å gå for grønne skilt.
  13. Jeg trenger ikke bakseter men jeg tenkte mer på om man får svi om man har en med grønne skilt og fjerner skilleveggen, man leser jo tidvis om folk som får store regninger for å ha tuklet med veggen på fossile varebiler 😊 Om dette ikke er tilfelle er det helt topp for jeg kunne egentlig tenkt meg den korte utgaven og det virker ikke som den kommer som 5 seter. Kanskje det ikke er nødvendig å gjøre noe med veggen heller slik som Otis opplever bilen
×
×
  • Create New...