Jump to content

Hpi

Members
  • Content Count

    2546
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Hpi last won the day on July 17 2017

Hpi had the most liked content!

2 Followers

About Hpi

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    750ix 2013, ESS tuning.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://www.xdelete.app/ Her er nettsiden til utvikler, det er en app som legger inn og ut 4hjulsdriften
  2. Ser det er flere i USA ihvertfall som kjører med Xdelete hele våre og sommeren og legger inn Xdrive på vinteren. Da kan det jo egentlig bare følge vinterdekkene og man kan ha hva som helst av sommerdekk og felger. Når det ser sagt så det nyttig med Xdrive på disse 50i motorene, det er såpass med krefter at de ikke holder med bakhjulsdrift for å få kreftene i bakken. Det så man også på siste M5 med bakhjulsdrift at akselerasjonen gikk saktere pga manglende grep. Selv på min gamle E39 530D med TRF steg 4 med 350hk savnet jeg periodevis drift på alle 4, i hvert fall ut av rundkjøringer etc og spesielt når det var vått ute.
  3. Nei som jeg skrev lenger oppe så blir det jevnlig spurt på de Amerikanske gruppene om det er noe som har "high milage" på disse uten problemer og det er alltid mange som bekrefter dette så det er litt vanskelig å vite hvor stort problemet er. Han som driver N63intake.com har selv en tidlig 550i som har ca 700whp og som brukes på diverse striper rundt om. 700whp og 700 ft/lbs wtrq blir regnet som grensen før rådene bøyer seg på disse. Denne går med lavere temp på olje og vann og får ny 5w50 olje hver 6000km
  4. Ja det er helt vanlig at disse veldig varme "hot V" V8`erne bruker noe olje. Jeg skifta kjøleslangene til turboene på ca 100.000km. Da var det spor etter lekkasje. Jeg skifta bare slangene, ikke tubingene da disse ikke blir slitt og også er en god del jobb å bytte. Skifta de originale T-stykkene i plast til messing for lang levetid. Her ser du bilder fra når jeg gjorde det: Veivhusslangene bytta jeg på 107.000km ser jeg. Tror ikke de gamle feilte noe men ville være sikker, jeg skulle av med de for annet vedlikehold og var usikker på hvor sprø de var blitt av noen år i varmen
  5. Jeg har N63tu motoren med 449hk så det er vel denne det gjelder her. Min er kjørt ca 150.000km nå uten annet enn oljeskift og nye plugger og coiler. Jeg kjøpte den på 75000km. Den har vært veldig stabil for min del. Den bruker 1 liter olje pr 5000km sånn ca og har gjort det siden jeg fikk den, dette er jo en av tingene det har vært mye støy om i USA. Jeg har skifta kjøkeslangene til turboene og slangene for veivhusventilasjonen, dette er 2 andre ting det har vært mye støy om i USA. Det dukker jevnlig opp spørsmål i de Amerikanske gruppene om noen har N63 nonTU som har gått lang uten større problemer og det er det så det er litt vondt å få et inntrykk av hvor stort omfanget er men TU med 449hk versjonen har ikke ryktet på seg for å være dårlig. Den får ny olje hver 8000km så har jeg gått opp til 5w40 istedenfor 0w30. Jeg har kjørt med tuning fra ESS siden jeg fikk den. 550hk
  6. Bare mine 2 cent men hvis du ønsker mer effekt så er det greit å ha som utgangspunkt at effekten kommer av dieselen. Antall gram diesel du sprøyter inn i motor har direkte sammenheng med hvilken effekt du får. Skal du ha mer effekt så er det lurt å begynne her. Er de dysene du har maxet ut må du ha større dyser. Så kan du som neste punkt vurdere om turboen er for liten til de større dysene. Å henge på en stor treg turbo som er beregnet på en større motor som produserer mer eksos uten å gjøre noe annet tror jeg ikke er det lureste stedet å legge pengene.
  7. Hpi

    BMW dieselmotorer

    Du skal lese ca 500mg/slag på tomgang ved kald motor og egr deaktivert. Ligger du nede på 400mg ish blir bilen treg ut av kryss etc. De leser opp til 1500mg/slag +/- Ved full pedal brukes ikke verdiene fra LMM
  8. Hpi

    BMW M

    Ja det skal veldig lite til før Amerikanerne dømmer en bil nord og ned. Jeg var med i 2 forskjellige amerikanske BMW V8 forum og det gikk ei stund før jeg fant ut at det kun handlet om hvordan BMW forhandler eller 3dje part forsikring skulle betale for alt som var feil med bilene. Når man kjøper garantier/forsikringer som gjerne koster 50.000,- i året så gjelder det å finne masse tullball å klage på. Facebook er faktisk litt bedre, endel mer fokus på DIY og lærdom der men det gjelder å forstå kulturforskjeller i advokatlandet i forhold til Norge når man søker info om bil
  9. Kjøp dere en Supra MK 4, de er jo gamle men fremdeles utrolig tøffe
  10. Gikk forbi denne utenfor Toyota Haugesund for et par måneder siden. Kul bil. Mulig det er denne som går rundt som demobil 2019, 3.0L 340HK
  11. Litt interessant video hvor de leter etter Bmw deler på en 2020 Supra, de fant veldig mye utenom motor.
  12. Min F01 siger også når den står noen dager. Den siger helt ned i løpet av ca 3 døgn. Jeg har bestilt ny ventilblokk nå og nye nipler og rød og blå slange for å begynne et sted. Denne blokka fordeler til høyre og venstre side. Den finnes ikke i Bmw sortimentet, der har de bare komplett kompressor men den fås kjøpt løs flere steder. Ihvertfall på F01 så er denne ofte synderen. Ble ca 1500,- i deler for ventilblokk, nye slanger og nye nipler. Jeg bestilte fra http://www.air-suspension-shop.com/ for å få original Wabco. Jeg har en uoriginal navnløs liggende som jeg kjøpte på Ebay men jeg ser det er endel som har kjøpte uoriginale, bl.a på Amazon som melder at de ikke virker skikkelig så derfor går jeg for en original for å slippe å gjøre jobben 2 ganger.
  13. Det blir jo kledelig og gir mening i forhold til bilen det skal på, kjør på er min mening.
×
×
  • Create New...