Jump to content

Hpi

Members
  • Posts

    2798
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Hpi last won the day on July 25 2020

Hpi had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    750ix 2013, ESS tuning.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kan også anbefale denne N63 gruppa på Facebook, mest Amerikanere men folk fra hele verden. https://www.facebook.com/groups/166175510553458 Her er alle motorgenerasjoner, N63, N63TU, N63TU2. Her er liten tvil om hvilken motorgenerasjon som ryker mest selv om det er bøttevis som er helt problemfrie også. De som ikke har problemer gir ikke så mye lyd fra seg slik det er på alle forum så omfanget er vondt å vite
  2. Jeg hadde den feilmeldingen når kompressor tok kvelden. Det ligger en time out i systemet på hvor lang tid den har lov å bruke på å oppnå riktig høyde. Usikker på om det er denne som gir feilmeldingen men hos meg lagde kompressor ulyder og tok sikringen uten at den klarte å pumpe nok trykk i belgene.
  3. SI B34 08 14: Ticking Noise from Front Axle When Cornering Dette er en bulletin om klikkelyder når man kjører i sving. Denne lyden kommer såvidt jeg vet når man har flytende bremser og kommer av at bremseskive ikke ligger skikkelig an mot navet. De tar av bremseskiva og pusser anleggsflate med 80 papir, så rengjør de flaten på navet før dette blir satt sammen igjen. Ingen smøring. Jeg hadde forøvrig klikkelyd på min F01 som kom av dårlige ytre mansjetter foran. Bavaria byttet mansjettene og pakket med ny grease og lyden forsvant. Dette er flere år siden og det er fremdeles ingen ny lyd. Jeg kjørte noen uker med denne lyden så drivaksel ryker ikke nødvendigvis med en gang. Dette sa de også på Bavaria da jeg spurte om jeg måtte parkere bilen mens jeg ventet på verkstedtime men det var ikke nødvendig sa de til meg.
  4. Jeg likte nok Bilstein best, kan ikke helt forklare det men de hadde både både komfort og var passe sportslige når det behøvdes. Sachs var også veldig bra men synes Bilstein var hakket vassere samtidig som de var like behagelige.
  5. Jeg hadde Bilstein b8 foran og b6 bak på E39 touring. Det var dessverre i den perioden hvor de slet med vann inni demperen på b8 så jeg ga til slutt opp. Uansett synes jeg Bilstein var strålende å kjøre på og jeg antar at vannproblemet er løst for lenge siden. Gikk over til Sachs da jeg ga opp b8.
  6. Jeg kjører også på Ultrac Vorti +, liker de godt. Designet på siden er av den Italienske designeren Giorgetto Giugiaro. Ikke at jeg vet hvem fyren er men personlig liker jeg det, spesielt når jeg vasker dekkene og legger noe dressing på slik at de blir skikkelig sorte. Men men. smak og behag 😊
  7. Mener jeg har sett folk her inne som driver å skifter disse kjedene med strammere for vesentlig mindre enn 48000,-. (Netlandet muligens?) Fant en på Finn som reklamerer med 16500,- for jobben. Registerkjede N47 N57 N43 N46 N45 , TA KONTAKT | FINN.no Uansett så kan det jo være noe å tenke på, du kan jo eventuelt høre om selger kan bli med på å dele denne regningen. Frem til saken er avklart så bør du ikke kjøre til det smeller for da er det motorbytte som gjelder.
  8. Dette er programmer som koster endel høvdinger. Du skal ha de gratis. Da er det ikke unormalt at det krever noe plunder og heft for å få det til. Alternativt kan du kjøpe ferdig oppsatt laptop på finn.no til ca 2500,- Det gjorde jeg. Jeg trengte en brukt laptop dedikert til formålet så da kjøpte jeg likegodt en som var ferdig installert.
  9. Tror det er Wabco som sitter på F-serie. Vil anbefale å kjøpe en komplett brankett slik at både kompressor og ventil fordelingsblokk og ventvalve blir byttet i tillegg til det grønne releet som styrer strømmen til kompressor. Man får også kjøpt bare kompressoren men disse ventilene blir preget av noen år med fukt og salt, releet kan etter noen år henge seg opp slik at kompressor ikke stopper. Ved kjøp av ny kompressor er releet et krav for å opprettholde garanti
  10. Hpi

    Dyser til E39

    Du trenger ikke skifte hverken turbo eller dyser, de originale klarer omtrent 250hk. Du må muligens erstatte cat med en free flow downpipe. Power overview | QuickFix
  11. BMW Diagnose Pc | FINN.no Han her kjøpte jeg av ifjor sommer, veldig fornøyd. Mangler bare kabel
  12. Hos meg sitter det i bagasjerom på høyre side under sikringsboks. Jeg har en 7 serie. Vil tro det sitter i nærheten av kompressor hos deg også siden kompressor drar ganske mye strøm
  13. Nei det var jo snodig, hvis du har diagnoseutstyr som kan lese live data så viser den avlest luftmengde. Jeg brukte Inpa da jeg hadde E39 530D og testet vaskbart KN luftfilter opp mot det originale. Da fikk jeg opp mg/slag på tomgang og ved belastning. På tomgang var det typisk ca 500mg når egr var borte på E39. Hvis filteret ikke slipper igjennom nok luft så vil det avleste tallet være lavere enn det er med original filter.
  14. Du fikk alt skikkelig på plass slik at avlest luftmengde ble riktig? Høres helst ut som at febi ikke passer 100% eller at du ikke fikk alt skikkelig på plass igjen. Har kjørt med både originalt og KN på eldre 530D uten at det gikk an å merke noen forskjell bortsett fra lyden.
×
×
  • Create New...