Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å bytte automatoljen på min g01 2021 hybrid. Da den har 150k+ kmstand og usikker om dette noen gang er gjort. Ser det er mye forskjellige meninger om man burde begynne å bytte etter så og så mange km. Vanlig er vel å bytte på rundt 60k km. Tenkte ikke på en tradisjonell flush, men kun bytte av oljepannen som inneholder filter og fylle på med ny automat olje. Anbefalinger? 

Skrevet (endret)

Det regnes vel som tryggere å bare ta et vanlig oljeskift med tanke på at en "flushemaskin" er designet for å slå løs partikler som ligger i girkasse og kjøler. Et ordinært oljeskift gjør ikke dette men du skifter ca halvparten av olja i tillegg til filteret. Det viktigste er visstnok å få på plass ei ny bunnpanne med nytt filter. Personlig hadde jeg nok flusha med din kjørelengde for å få skiftet ut all olja men det er min mening 😊  Å la være er ikke et alternativ slik jeg ser det

Endret av Hpi
Skrevet (endret)

Hvis ikke den girer feil og rart så hadde jeg bare byttet olje og filter(bunnpanne) OG jeg hadde kjøpt originalt ZF olje og bunnpanne. 

BMW sier Longlife, men ZF anbefaler bytte etter maks 120 tusen km.

Jeg hadde ABSOLUTT bytte den.

Endret av Øyvind L.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...