Jump to content

Flataas

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

About Flataas

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39 530d

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ser den, er god komfort og greie biler. Greit med plass for alle, god original stereo, noe knotete mtp feilsøking osv da ikke alle apparat kommer seg inn i systemene. Virker som det er slitesterke biler som tåler noen mil bak seg, hadde en S80 D5 tidligere og den største utgiften vi hadde på 10år var regreimbytte, bremseskiver/klosser og en propp mellom motor og gir. Er ikke som BMW der man har Koed og GS hvor man får tak i deler osv, har funnet noen butikker men ikke en som har alt, tegninger osv. Har lest litt på nett og veldig mange kjøper deler på biltema når det gjelder volvo 😅 virker som dem har det meste
  2. Er ikke en E39 nei 😂
  3. Venter enda på deler, spesielt oljepumpe huset med drevet jeg trenger så jeg får satt motoren i bilen igjen. Innså plutselig at bilen ikke blir ferdig til datoen jeg egentlig hadde satt så da måtte jeg handle meg bruksbil, dette ble desverre ikke en BMW 😕
  4. Har hørt med wiechers å de sier at det ikke passer. Snakket med Tommy hos Koed i forkant å han sa at det passet. Fant samme stag i noen utenlandske butikker og der står det kun til sedan. Har ikke sett tüv på noen av stagene jeg har funnet. Må nok vurdere å lage selv men problemet er hvor skal det stå. Mellom belger, mellom toppen på demperne eller mellom hjulhusene?
  5. Begge var like ja, bare at den ene har fester som kan vinkles. Blir overhode ikke klok på hvor staget skal stå da det ikke var noen instrukser med. I følge Koed så passer staget til sedan og touring, og i følge Wiechers så passer det ikke til touring Det er for langt for å passe mellom demperne og luftbelgene, og det er for kort for å nå hjulhusene 🤔 Eneste som står er følgende hos Koed: "Installeres mellom de to bakerste hjulhusene. Ved montering er det nødvendig å borre hull i hjulhusene til monteringsboltene."
  6. Om du bare skal bytte motor så tror jeg du kan beholde hjernen fra den gamle og bare kode inn de nye dysene
  7. Langvarig prosjekt 😅
  8. Ser at jeg er på overtid når det gjelder oppdateringer her Har endelig fått et verksted som er brukbart og som jeg er fornøyd med. Snapchat-2737557.mp4 Fikk for en stund siden girkassen til bilen, ZF 6HP28 fra 335d Oppdaget at ene "tappen" til oljepumpe drevet var knekt så ny er bestilt. Har stort sett alt av deler for å gjennomføre ombyggingen nå, mangler noe smått her og der. Har byttet bakre akseltetning, vakumslanger og slikt som er vanskelig å komme til med motor i bil. Fikk svaret jeg håpet jeg skulle få fra SFOOR og det er at ombyggingen er forhåndsgodkjent så her er det bare å dra på. I følge dem så trengte jeg egentlig ikke å oppgradere til M5 bremser men siden jeg har søkt om det så må jeg ha det Var i en tidligere sak opplyst fra BMW at det ikke skal være noen styrkemessige forskjeller på E39 og M5 karosseriet . I tråd med ny forvaltningspraksis så kan de nå godkjenne en motoreffekt på inntil 20kW/100kg, bruk av denne formelen ser til en viss grad bort fra dreiemomentbelastningen på karosseriet, så lenge dreiemomentet ligger innenfor rimelighetens grenser Basert på egenvekten til bilen så gir formelen en maksimal motoreffekt på inntil 349kW Når det gjelder karosseriets styrke/motstandskraft med tanke på dreiemoment, mener dem at karosseriet i original utførelse med montering av tårnstag både foran og bak, har tilstrekkelig styrke til motoreffekten. Har søkt og søkt etter tårnstag bak til touring og i følge de koed selger så passer dem til touring men monteres i mellom hjulhus Har bestilt 2 stk fra samme merke men med litt forskjellig utførelse så her får vi se om det går, regner med bilen blir stiv da jeg skal kjøpe stabstag kit fra Eibach etter tips fra @Ingvaldsen i tillegg til tårnstag foran og bak. Fikk endelig downpipen jeg hadde bestilt fra Lønsethagen Chiptuning etter litt over 1 måneds ventetid Ellers så holder jeg for øyeblikket på med ledningsnettet da dette må kobles om. Ser endelig et lys i enden av tunnelen for bilen
  9. 50 er vell den bredeste de har så ja. Tror det lureste valget mtp spørsmålet ditt er å ringe til svv og spørre
  10. Finner ut av det når de kommer i posten men ja de ser like ut når bildet ble stort
  11. Har bestilt de 2 forskjellige tårnstagene koed selger bak, grunn til at jeg kjøpte begge er for at de har forskjellige innfestninger. Tommy hos Koed sier at dem passer til touring og Wiechers(produsent) sier at dem ikke passer Står følgende på begge: "Installeres mellom de to bakerste hjulhusene. * Ved montering er det nødvendig å borre hull i hjulhusene til monteringsboltene." Legger ved bilde av dem.
  12. Kan faktisk anbefale biltema sin "borrelås tape" (https://www.biltema.no/hjem/klesstativer/klesruller/borrelasband-2000034649) Kjøpte en spillerny skuter for 2 år siden å da ville jeg ikke poppe skiltet fast og fant ut jeg skulle prøve borrelås, kjøpte den bredeste dem hadde og la en stripe over skiltet. Sitter utrulig godt i både vær og vind men skal du først ha av skiltet så må man være forsiktig da det heller vil bøye seg enn å løsne
  13. Skjønner ikke hvorfor det står at de passer touring, må nesten kontakte produsenten å spørre dem
  14. Får demontere bagasjerommet og sjekke
  15. @Ingvaldsen sier at det ikke finnes da det ikke er tårn på touring
×
×
  • Create New...