Gå til innhold

FransEirik

Medlem
  • Innholdsteller

    362
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av FransEirik

  1. Må ha svensk bankid for det der. Kun forhandlere som går an å sende mld / mail til.
  2. Etter 2 glødeplugg-sett som bilen ikke ville kjenne igjen siden de var metall, så bytta jeg til keramiske og ny modul. Jaggu gjorde det susen… hadde feilkode på feil glødepluggtype montert .. etter 1stk ny dyse, regenerering av dpf, valnøttblåsing av innsug, rens av inntaksmanifold, ny MAPsensor, LMM, lambdasonde, egr og swirl flap delete så er kaldstart og turtallgangen strøken. Noe som har plaga meg veldig… så det var gledelig! etterfulgt av litt panserpolering. Fargen er stratusgrå metallic
  3. Det gjør forsåvidt takvinga og 😊
  4. Det er klart at nivå sensorer sender feilsignal når bilen ligger helt nedpå baken, da dette er utenfor rangen til sensorene. for meg så høres dette ut som defekt ventilblokk siden ingenting skjer. https://www.autoupgrade.no/products/bmw-f11-f707-f01-ventilblokk
  5. Penetrant er et stoff som kryper inn i sprekker, for at du skal se sprekk lettere. har du gått over med bryne på anleggsflaten?
  6. https://www.finn.no/461469243
  7. Første meter med ACS fjører og en Excel fil med nye deler.. litt justering på høyden bak så blir det perfekt. Også style 356 som jeg har pulverlakkert som blir vinterhjul… etter hvert 👍
  8. 550d får acs fjører, nye fjørbeinslager og mansjetter🙂 fjør var knekt høyre framme så var ekstra moro å få i orden dette. heldigvis er demperne bra
  9. Unik vakker bil. Hvilke dekk står på style409 og hva ser du for deg i pris?
  10. Kjempefornøyd 😁 kommer ikke skikkelig fram på bildet.
  11. https://www.benzinfabrik.com/de/led-auto-innenraumbeleuchtung/led-ambientebeleuchtung/7975/2x2016-smd-led-modulplatine-ambientebeleuchtung-fuer-bmw
  12. Så på denne. Fin bil, men litt høy pris!
  13. Vurderer å hente, men da må m550d selges
  14. https://www.blocket.se/18794174 oioioi… 🤤
  15. https://www.finn.no/427375166 e53 4.8is uten panorama? Dog et prosjekt jeg virkelig kunne tenkt meg
  16. Motor må ut. Men har man 2 søyler i garasjen så er jo det kos
  17. Leverer ikke m50d oljepumpa vesentlig høyere trykk? Er dimensjonsforskjell på tannhjula i hvert fall
  18. Har fått pris på 85kFra Turbopower AS for originale fabrikknye turboer. Koster også en brøkdel av dette visst du sender de man har til overhaling. Dieselgrossisten kom med tilbud på 25k+mva + pakninger.. dette har jeg sjekka kun for å sjekke opp i forkant. det er ikke slik at det er alvorlig dyrt på m50d. Det koster også skjorta på en ny Toyota.
  19. Helt enig med alt som skrives her om m50d. Sover godt jeg. Men så har jeg alltid holdt bilene godt utover det normale og ikke minst venta oppimot 1 minutt både før kjøring og stopp av bilen. Største feilen på N57 er «30 000km serviceintervall». Det er vel doble av hva m57 har? Kan man ikke bytte lager før skaden har skjedd og dermed ha bil ganske lenge?… jeg kjøper inn litt å litt til en litt større jobb neste vinter. og ja, man må gjøre litt selv, ellers blir det fort dyrt med dagens verkstedpriser.
  20. Oppgradering av led moduler til ambient light, for en forskjell! Rens av skinn i dørpanel i samme slengen samt gentleman function også😋
  21. Det skal stå minimum tykkelse på selve bremseskiva. når du har hatt av calipper bør man lufte hele systemet. Er man alene så passer gjengene på trykkbeholder-pumpa til Biltema. et hvilken som helst skikkelig diagnose-verktøy kan kjøre luftesekvens for deg.
  22. Noen som har denne delen, eller vet hvor jeg får tak i? Er hurtigkobling for spylervæske til Night Vision kamera, klarte å knekke av selve rørstussen…
  23. Det er gjort. før valnøttblåsing: etter noen minutt:
×
×
  • Opprett ny...