Gå til innhold

Din første bil.


bmwgrace
 Share

Anbefalte innlegg

min førstebil var bmw e36 318is.

Planen var alltid og ha bmw e30, det som var drømmebilen.

men da det kom til stykket, mye diskuteringer med om og men med min far, så falt jeg litt og litt bort fra e30. pga overpriset, og gammelt til og ha som bruksbil.

Da gikk valget over på hakket nyere, e36. the king of kebab!

Har alltid synst disse bilene såg veldig pene ut med m-tech, ser veldig moderne ut og bra og kjøre.

Valget fallt på en 318is, pga 325 var det for dyr forsikring.

320 cupe var dyrt vist du skulle ha en i grei stand =)

falget fallt på en 318is, 1995 modell. Fargen er diamant svart, og er veeldig pen i lakken til og være 15år!

bilen har sports intriør, mtech front, angel eyes, lyktesenkere, Coil overs, m3 lister ute og inni bilen, carbon emblemer, m3 list på bagasjeromm, tonet alle rutene, 19'' ats felger, og mye mer i vente!:)

azj7rr5m2xe31k51jtby.jpg

4drbpeltyda811rmwjp7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil var en E39 1997.

Har også, som han over her, tittet mye på E30, men falt for denne E39'n som er i herlig god stand, flott i lakken, og interriør er helt strøkent i bil bil som har gått 255000km.

Kjøpte den for omtrent ett halvt år sia, og har hittils bytten noen lykter, bremser, coilovers og diverse småplukk.

Vasket bilen idag, 2. gang på 3 dager.. pollen!!

dsc00389g.jpg

dsc00387y.jpg

dsc00378x.jpg

Venter bare på framleppa, baklukelista og nye lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil e34 530i V8 godkjent ombygd fra 518

Faderen ville ikke att eg sku ha bil før eg blei 23 for da vart forsikringa billegare, men som ein av dei få gangane gjorde eg som eg ville. Har alltid ha sansen for e34 og 525.

Så var de ein kompis som hadde 525ia som eg tenkte å kjøpe å bygge om til manuell, men den va i so bra stand att den vart for dyr meinte han. So han tilbydde meg dene 530i.

Kjøpte dn på 18år's dagen :)

Har forsikra dn som 518 slik att eg ikke skal bli fattig på andre måter enn bensinforbruket.

p9fx6hrgqihliugszug5.jpg

v8tx5rixqv0or0jny7ep.jpg

har hatt dn i 3 mnd no og bilen er like heil, til tross for littforskjellig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta med en koksgrå 3-dørs 86 Golf 1,8 C. Den var i kjempegod stand, kun to voksne eiere og hadde lav km-stand. 90-fangere, lavprofil, senk og sotspray på lykter var det store, og hvem som hadde raskest bil ble flittig debattert. Den går fremdeles som ungdomsbil her i byen, noe mer rånete og mer oppbrukt enn hva den var i mitt eie.

Den gang var forøvrig E21 fremdeles et ganske vanlig syn, E30 svindyre ungdomsbiler, E32 et slagskip man knapt visste hva var, E34 en lyxglider for voksne, E36 uoppnåelig og E39 i sin spede ungdom.

De fleste ungdommer suste rundt i en sliten Volvo 140/240/740, Opel Ascona/Kadett/Rekord eller en Golf 1/2. En kompis av meg dro strikken litt lengre enn oss andre og kjøpte en dønn strøken original tornadorød Golf 2 GTI 16V. Husker at vi var DYYYYPT imponerte.

De "tøffeste" pappaguttene kjørte E30, studerte Rieger-blekka i stedet for matteboka og kjøpte tysk harryplast for ukepengene. Slik er det jo fremdeles ser jeg, så verden har kanskje ikke forandret seg så mye likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil, Honda Accord 2.0 12v på 106hk kjøpt som 17åring hos faren til en venn som ferdigrusta vrak for 6000.-, i teknisk god stand, sveisa på ny bakplate fra delebil, spraybokslakerte fangerne og kjøpte brukte felger og senkefjærer fra delebil 40/40.

hadde såklart en 12" sub på flere tusen watt i bagasjerommet... lyskryssracing var daglig tema og burning for mest mulig røyk var tøft... gikk et par girkasser og mye forstilling... men den bilen tålte jammen mye juling :applause:

yhy5o5givwyne8xpuxtu.jpg

dqzqkc2tor2xbceimwg3.jpg

hadde 2 accorder og 2 preluder før jeg tok til fornuft og kjøpte min første BMW, som jeg forøvrig kjøpte hos odd-m:

7pcjrlhme852lh3tn8dx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil var en 97' E36 318i 4d

Var gått 121 000km da jeg kjøpte den i november 2006 og solgte den i slutten av januar 2009 grunnet studie. Fikk lappen i september 2007, altså hadde bil ei stund før lappen. Hvorfor jeg valgte akkurat denne var vel ganske tilfeldig. Så på mange biler, Toyota MR2 Mk1, Golf GTI mk1 og Corrado. Men fant ut at det ble kanskje litt for gamle biler og egner seg heller som bil nr. 2. Golf 3 var også innom tankene, men jeg takker meg selv den dag i dag at jeg ikke valgte den, makan til drittbiler.

Valget stod til slutt mellom 318i, 318is og 320i. Og bilene måtte befinne seg i en OK avstand fra hvor jeg bodde, og etter mange måneder leting kom jeg over en ganske så strøken 318i og det ble denne. Forsikringen stod på meg selv.

Etter jeg solgte denne har ny eier kostet på M-tech front og senket 30mm.

Har ingen bilder på denne maskin fra mitt eie, men har fra nye eier.

0nhzdrmb5gxigmfdkiof.jpg

75ba4g2y4c0cdk2uffaf.jpg

o3ns4pd8q0p6eysf1rvo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som første bil en BMW 730ia(utolat) 91mod. Bilen var grei den. Senka endel på original fjærene, so den var litt for sprettball. Hadde dårlige tårnlager bak, so det klunka heile tida mens eg hadde den (spesielt i kulda). Vart for dyrt å fikse siden det var soppass rusta at eg sikkert måtte kjøpe nye dempere og. Bilen var ikkje fin i lakken med masse steinsprut og masse parkeringsbulker. Den dugget noke forferdelig. Var egentlig berre sommerstid man kune køyre den forsvarlig, for til vanlig dugget den sånn ned at man omtrent kunne køyre ned noken. Bilen hadde gått nesten 300000km og motoren tikka mykje. Var heller ikkje spesielt sprek. Men automatkassa var veldig bra. Den gira veldig fint og slura aldrig :)

Det var lyst grått skinn interiør som var heilt grett. Dei fleste syns at bilen såg veldig bra ut, og visste heller ikkje om dei forskjellige småfeilene. Blei litt lurt kan man seie når eg kjøpte den. Betalte 45000 for den. Men fikk solgt den igjen for 33000 1.5 år etter. Fornøgd med det. Køyrte berre 10000km den tida eg hadde den. Den brukte svinmykje drivstoff. Oppmot 2liter på småkøyring, og ned mot literen på lang køyring. Men for en comfor i disse bilene.

7rcmgs6vyay8p853jsne.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredik : Kostet ikke den bilen skjorta i 1985?

Min første bil var en 320i Coupe 1992. Har alltid hatt sansen for bmw, og rekkeseks var veldig viktig. Forsikringa sto på fattern. Sparebak 1 skulle ha hele 34000kr vis den skulle ha stått på meg. Litt spesiel farge, men jeg personlig likte den veldig godt. Lagun grønn!

Noen Bilder :

wa55actsx9hn8i9xzcqn.jpg

kjsloq7vbm8bocdcjljq.jpg

uhgkndx9bnkqxvd37c7e.jpg

r0woniu0hf8yspx0bqdn.jpg

6218rhi70yh4jh9iqvvm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...