Slavearbeider'n

Members
  • Content Count

    2452
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Slavearbeider'n last won the day on May 12

Slavearbeider'n had the most liked content!

About Slavearbeider'n

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo, Norway
  • Kjøretøy
    E36 M3 tracktool

Recent Profile Visitors

6504 profile views
  1. Jojo, men der betaler du vel for å kjøre på skikkelige fine veier. Uten hull, sprekker og dårlig asfalt.
  2. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Takket være BMW så får jeg ikke satt motoren i bilen i helga. Tullete spør du meg å kun ha 10 stk strekkbolter til rådelagre på lager når man trenger 12 stk ved bytte av lagre. De bestilte visstnok opp 10 og 10 av gangen inn til lagret i Sverige. Så da setter vi neste helg som mål. Lagrene fikk jeg hvertfall levert på døra i går fra Litauen. Kjempekar han jeg har kjøpt motoren av. Han får tak i det meste.
  3. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Setter i motor med kassa på, så om vi trenger noen forsøk på å få på kassa riktig så får jeg bare gjøre det sånn. Enklere å knote med det, med motor ute av bilen. Hadde håpet jeg fikk med clutch verktøy men da måtte jeg nok bestilt trykkplate også.
  4. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Nå vet jeg ikke om jeg må ''breake in'' clutchen, men hvis jeg må det blir det mange koseturer på småveier i starten, så bare slenge seg med. Blir ikke noe bane før jeg vet at alt er helt 100% hvertfall _______________________________________ Ble en økt idag også. Startet med kjedestrammere. Skjønner hvorfor b32 strammer er bedre @hsd. Bare rør med b30 strammer Gammel Ny Simring på plass, byttet også metallpakningen mellom blokka og dekselet Svinghjulet gikk lekende lett også med litt kreativ tenking Clutch og trykkplate på plass. Ble bare på øyemål, men tror kassa smetter på Fikk fjernet masse oljerester og friska opp stabstaget i rødt så klart X-bracen fikk også en runde Gikk tom for rød, så ble sølv isteden Avsluttet med å få på tomgangsventilel. Måtte Google litt da jeg hadde glemt hvor den skulle, håper ikke jeg glemmer hvor andre ting skal😂
  5. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Fått gjort litt idag. Fikk levert clutch lamell, utløserlager og hardykobling idag. Koed igjen altså, leverer som bare det. Ble forespeilet 10-14 dagers leveringstid på lamellen men det tok 5 dager før den var klar til henting. Bøyer meg i hatten! Startet med å montere nye pakninger mellom toppdeksel og tennplugghullene, hadde en liggende fra før så bestilte kun en Dekselet blir svart på sikt. Det styggeste med hele bilen spør du meg Deksel av Coiler og topp av, klar for pakning Ny pakning Ny på plass Ny hardykobling var nødvendig Også byttet leddet på skifterarmen. Kjøpte feil, men flytta over skummet fra den nye til den gamle. Så god som ny Ny hardy, oppfrisket ledd og DSSR, så nå er alt klart for RTD shiftdr'n. Legg også merke til GSP festene. Nytt utløserlager måtte også til Nytt på plass Nytt veivhusfilter med tilhørende slanger Også fått flytta over riktig starter og montert nyvasket og strøken servobeholder. Planen i morgen er å bytte simring på veiva og montere b32 kjedestrammer. Får se om jeg får montert svinghjulet alene. Rådelagrene kommer på fredag, så monterer dem da og satser på å sette motor i bil ila helgen. Det gledes! Noen som btw vet torque spec på svinghjulboltene?
  6. Slavearbeider'n

    Den store finn.no tråden.

    Det er en ting jeg aldri kommer til å skjønne, hvorfor sette 4 utblås på en modell som aldri har blitt levert med det. 335 look er greit men ikke M3
  7. Slavearbeider'n

    BMW 330e 2020

    Akkurar det siste poenget er det svært mange som glemmer. Jeg er helt for og kan godt forstå at det er ålreit ha eie en kliss ny bil. Men om man tenker litt frem i tid lønner det seg sjeldent å full finansiere en ny bil til over 500 000,- og ikke eie noe mer enn klæra man står og går i. Men folk er forskjellige og det må man akseptere
  8. Looking good. Bare å sette coilsa på det stiveste. Kjørte med stivest mulig oppsett på M5'en og det funka fjell. Ikke ukomfortabelt heller.
  9. Slavearbeider'n

    Deler S50b30

    Har endel S50b30 deler til overs Komplett ledningsnett 3500,- Motorfester 500,- Grenrør 2500,- Servobeholder 500,- DME 3500,- Toppdeksel, mangler dekselet over coiler 800,- 6 stk coiler 250,- per stk Blokk, dog med hull i Topp med kammer Hentes i Oslo
  10. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Ok. takk, da veit jeg det.
  11. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Nå vet jeg ikke om det er E12 eller noe i den duren orginalt. Men boltene som satt der var 12 kant 12mm. Lagrene var hvertfall orginale
  12. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    ARP kan vistnok strammes opptil 100 ganger. Blir enda mer venting om jeg skal ha bolter fra USA. Hvis ingne norske aktører har liggende da
  13. Slavearbeider'n

    Slaven's E36 M3 tracktool - Masse nye deler

    Fått demontert bunnpanne, oljepumpe og drev. Fikk tatt ut rådelagrene istad for innspeksjon. Så ikke så gale ut faktisk. Blir nye lagere uansett fra King Racing når det er såpass lett å komme til. Viktig å holde orden Lagerskåler opp mot stempel. Cyl 1 fra venstre Lagerskåler mot bunnpanne. Cyl 1 fra venstre
  14. Slavearbeider'n

    BMW 330e 2020

    Jeg jobber med billeasing og kan med hånda på hjertet si at restverdien på hybrid er meget bra. Avhengig av modell og utstyr så er nok forventet restverdi på nye 330e mellom 50-52% Med full service leasing ordner selskapet alt, de stiller med bombrikle, drivstoffkort, tar seg av alle verkdtedfakturaer osv.
  15. Slavearbeider'n

    BMW 330e 2020

    Ta heller å lease bilen