Jump to content

Slavearbeider'n

Members
  • Content Count

    3181
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Slavearbeider'n last won the day on July 17

Slavearbeider'n had the most liked content!

2 Followers

About Slavearbeider'n

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo, Norway
  • Kjøretøy
    E36 M3/ E46 328 ESS TS2

Recent Profile Visitors

7970 profile views
  1. De tyvene har spesialverktøy som passer til alle bolter sp de tar hjulene enten du vil eller ikke. Jeg har sjeldne hjul som gikk ut av produksjon for snart 20 år siden. Bruker vanlig bolter da de som sagt tar dem om de vil. Bedre at hjula forsvinner en andre skader på bilen som kan oppstå i ren frustrasjon fra tyvens side
  2. Kast den driten til skogs! Om en tyv vil stjele hjula dine så tar vedkommende hjula dine, låsebolter eller ei
  3. Har hatt ett par biler med firehjulstrekk selv. Har ingen problemet med å kjøre det. Men for den gjengse bilist kan det være en utfordring. Særlig de som ikke har prøvd å leke litt firehjulstrekk.
  4. Nå er det forskjell på proffe sjåfører som er klin hakka gærne å kjører i over 200 km/t på skogsveier, og Gunvor i sin flunka nye suv der hun ikke skjønner en puck når bilen først mister grep og styring. Må sammenlikne epler med epler her
  5. Har pusla litt med fangeren nå og begynt på liming av magneter. Tar det nå før fangeren skal på lakkering. Brukte skiltplata som guide for teipen Plata skrudd bort og kasta til skogs Litt vask må til Mål opp senter av fangeren Måtte låne skiltet fra elbilen siden de andre er levert inn, senter målt opp der også Krasjbjælka må fjernes Snart klar for liming Kjøpt magneter hos Kjell og Company som de foregående gangene Liner opp fanger og skilt Finner egnede plasser å lime magnetene foran og bak Hutigtørkende bygglim tas frem. De som bruker Tec7 til liming kan ta seg en bolle, finnes langt bedre alternativer der ute Lim påført på baksiden Neste steg er liming av magneter på skilt men da trenger jeg jo skiltene så det får vente en stund. Siden limet allerede var fremme kunne man jo lime litt til. Har merket at fangeren ikke har hatt den beste passformen tiltros for at den er original. Ved nærmere sjekk har noe av innerskallet løsnet i plastsveisen. Plastsveise kan jeg ikke, så får lim duge. Lim påført Ett par andre kjappe fikser Eller så kommer delene til oljepumpa i morgen.
  6. Da var selve pumpa demontert. Startet med pick up røret. Mutter og tannhjulet løsnet fra pumpe Pumpe demontert Litt nærmere inspeksjon på benken Dessverre bortfaller teorien min ang tap av oljetrykk. Pick up røret er helt og fint. Men en grunn kan være at ‘’hatten’’ bygger veldig lite ned i bunnpanna kontra Z3 røret. Deksel og drev demontert Alt demontert Så nå satser jeg på at blir noe gode priser på deler under BF
  7. Hør med ett Snap drive eller Mekonomen verksted. Å benytte bmw på noe så enkelt som clutchbytte er høl i hue på en 15 år gammal bil.
  8. Mange bruker karroserilim, og det funker helt fint. Er ting allerede sprekt må man dessverre frem med sveiseapparatet
  9. Nå er jeg på ingen måte noen ekspert på sveising men om man bruker sveis som går igjennom på baksiden for å sveise sprekkene som har oppstått skal man ikke trenge å kappe fra bagasjen og sveise på ‘’oversiden’’(?) Min bil har fått sveiset inn forsterkninger, dette ble gjort preventivt så jobben er litt annerledes. Da kun sveising av platene må til. Hvis bilen skal brukes til vanlig kjøring på vei eller du har økt effekt med kompressor f.eks, ser jeg ikke noen grunn til at du trenger avstiver.
  10. @fxslin du har kanskje ett til overs, har ikke du b30 innsug på Gamla nå?
  11. Vanlig standard understell på denne. Gjorde jobben for han før idag. De mest slitne demperne jeg har sett. Disse har stårt på bilen siden bilen var ny, garrantert. Ene topplageret var rustet fast på ene demperen og tykkelsen på stempelet var nesten halvert.
  12. Han var sist inne for snart 5 år siden. Så å få svar er nesten like sannsynlig som at julenissen finnes
×
×
  • Create New...