Jump to content

hsd

Members
  • Content Count

    2335
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

hsd last won the day on June 25 2020

hsd had the most liked content!

1 Follower

About hsd

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Recent Profile Visitors

7905 profile views
  1. kjekt når ting blir på stell selv om det koster litt der og da er jo det greit å skru sammen i den måte at man har gjort alt man burde gjør innen rimelighetens grenser. skal til å skru sammen en s14 motor til sommeren, den har en cyl som har 0,07mm i ovalitet, men det får bare våge seg med nye ringer. så du skrev for noen innlegg siden at du hadde gap ett sted mellom 0,15 og 0,2 på sylinder/stempel. men stusset litt når jeg såg du skrev stempler var målt til 91,6, er vell kanskje 91,96? ellers hadde vell 0,4 bladet ramla igjenn? måleutstyr er forøvrig ikke allverdens dyrt, har hel
  2. m42 er en flott motor, hadde den i e36 i mange år. Ville derimot heller gått for en 320i dersom tilstand/pris er lik. Kan både lese og diskutere om ytelser, kjøreegenskaper og vedlikehold, det meste i favør 318is kontra 320i. Det blir til slutt litt subjektivt, men jeg syns i en sommerbil er sjarm viktigere enn det meste, og der vinner ivertfall for meg sekseren i vanlig e30. Selv med sine 130hk fungerer en 320i overaskende godt med rett utveksling. Syns det ser ut som en fin bil. Prisen er derimot for meg mer i retning av en fin 325i. Kanskje også m-tech modell med bittelitt sm
  3. ja enten 51mm eller m3. ville sett på komplett løsning fra KW med deres M3 bein om du ikke har kjøpt noe enda. k-sport har vell ikkje tüv eller støvmansjetter på stemplene med mindre dem har komt med noe nytt? ville ikkje søkt med det selv. berre å ta kontakt, men er ingen ekspert på området men har selv en bil som har godkjent søknad/under bygging fra akkurat han der karen der. Vet også mange som har godkjent biler i M&R har fått rare svar fra han der i starten, men etter litt frem og tilbake ordner det seg.
  4. sfoor har lagt retnignslinjer egentlig utenom de h35 24v papira for godkjenning opp til 330hk/350nm i e30 enten det er m3 eller ikkje. Husker ikke krava i farta, men er noe sånt som 300mm bremser forran, 280 bak og tårnstag. f.eks e36 m3 forran og std e30 m3 bak så er man innafor med tårnstag. + såklart enten tuv på deler, eller at de er fra andre bmw modeller og montert på en forsvarlig måte. Han der Helge karen skjønner jeg meg ikke helt på, for jeg veit han har godkjent flere e30 med s50/s54 og kjenner GODT til dette. Typegodkjenninga til hartge h35 finner du fort med google søk, men
  5. Kjem tilfeldigvis ikkje fra møre og romsdal, og fått svar fra "Helge"? Uansett har dem klare linjer rundt dette. Kontakt sfoor direkte.
  6. "Ny" travers på plass. Montert sammen zf kassa med oppgraderte skiftepinner og nye simmeringer. Litt permatex på utgående flens slik ikke oljes skal komme ut på innsiden via spline. Nytt Sachs utløserlager, slavecyl og nylontapp. Demonterte clutch delay ventilen for å borre igjennom, men fant ut det var like greit bare å droppe hele greia å bøye litt på røret istedet. obs til andre som bygger om fra automat til manuell: automat hardy har m14 mens manuell har m12. En av grunnene er manuell hardy
  7. Monterte svinghjul med nye bolter, kom deretter på at jeg ikke hadde sentreringstapp til clutchplata, da er det kjekt med dreiebenk. Hadde tetningene til oljefilterhuset og oljekjøler saken, tror ikke det lakk noe her men nå er dem ivertfall bytta. Overhalt starter fra Koed/Bosch. Tror dem er rimelig lei å bytte når kassa er montert. Ekstra vask av forstillinga og motorfester. Merk at høgresida er i 2 deler Montert sammen med nye org BMW fester. Skal lage til vakumdelen med nye slanger også nå, ettersom det har ve
  8. husk sentreringslageret som skal inn i bakkant av veiva
  9. Ja tror det blir bra nå. Kjørt i 3 år med kasse som slurer, så blir greit å få kjenne litt mere på hva som bor i m57n. Håper det blir bra ei stund nå ja. Neste fokus blir å rydde opp innvendig, spesielt bakluka er ett trist kapitel med knekte clips og fester. Bakstillinga står også for tur, men det tror jeg blir tidligest til sommeren. Er en del overflaterust i området akkurat over, så hele bakstillinga og tank blir nok tatt ned for sandblåsing. Nå blir det bare behandlet med fluid film som midlertidig tiltak for å bremse det litt. Får ikke hull noen plass, men det begynner å bli bra bru
  10. Variert innhold er egentlig enklest å kjøpe via verft o.l Syrefast er derimot mere normalt enn rustfritt, men begge deler er ganske dyrt i innkjøp i ren kilopris. Kjøpte en ø28mm aksling på 80cm til ett vedkløyver prosjekt for noen år siden, tror bare den stubben ble over 800kr når jeg kjøpte på lokalt firma som driver mye med syrefast. Dem tok ganske enkelt kilopris, så det var ikke noe å diskutere på. Fikk kjøpe gjennom jobben før, da vi har bra priser på stål. Etter nye skattereglene rundt goder o.l skrinla dem derimot hele greia med privatkjøp med trekk på lønn. Fikk derimot alt fra
  11. noen små turer, så fikk eg ånda igjen skal på pkk i februar, og like greit å skru når det er salt ute kontra sommeren. - Fjerne lett rust under og behandle med Mercasol selv. - Bygge om til manuell - Få bort oljelekkasjer - Komplett overhaling av forstilling. Avfetting og steamvask av hele bilen under ettersom den skal behandles med mercasol. aut kasse ute Drenerte olje før demontering, og den var mørkere enn motoroljen. diverse prefab deler Bytte av skiftepinner og foringer på 530d kassa gr
  12. Med skiver og? Er veldig stor forskjell i et på skiva, den kommer en god del nærmere fjørbeinet, ca 25mm.
  13. Mag, mison 18 gass. mig er co2. Mag er Metal active gas, mens co2 er metal inactive gas. Byttet ut litt hjulbue Hagmans epoxy som slipegrunning for å kompansere litt for mangler i sparkling 🙂 La denne nesten inn til tunellen, fuga deretter alle skjøter og la 3m strukturmassse ut til kanalen. Vasket over gulv og verksted for å prøve å minimere støv Var en del løs lakk/overflaterust nederst, så det ble slipt reint med mbx slipern, grunna med zink epoxy og malt med epoxy toppstrøk.
  14. Effektivt arbeid er det ikke all verden, ordner det nok greit på ei uke om man vil det. Har derimot bare sulla litt på kveldene her, har vell strekt seg over i 3 uker allerede så er egentlig godt på overtid men har en annen bil tilgjengelig, så det er ikke noe stress. er ikke noe problem å ordne dette selv, ett rimelig mag app arat og tynnplate er man godt på veg. Værste jobben er egentlig i starten med å fjerne innerskjermer, vasking, få vekk evt brennbart og kappa ut det som skal byttes. Sveisinga går av seg selv bare man blir kjent med apperatet, så er jo det platebankinga me
×
×
  • Create New...