Jump to content

hsd

Members
  • Content Count

    2365
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

hsd last won the day on June 25 2020

hsd had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Recent Profile Visitors

8552 profile views
  1. hsd

    BMW dieselmotorer

    finst det noe grafer på ladetrykk på en "frisk" m57d30 i e39? sliter med at min ryker veldig svart med hardt pådrag. Ved vanlig kjøring så fungerer bilen bedre enn noen gang. - Ingen relevante feilkoder. nye vakumslanger, nye ladetrykkslanger, ny brukt tett IC, nytt grenrør etc, downpipe uten katt, ny org bmw ladetrykksregulator. usikker på tuning, og tetninger på innsug har eg ikkje bytta enda. - vakumsystem mener jeg er ok. Har brukt å testa det ved å ta av slangen nede v akkumulator v turbo og suge der med munnen, men nå er det så pass tett at jeg får vakumsugelyd ved demonterin
  2. Folk klager over at det diskuteres så mye elbil her på bimmers, så kommer det en og vil bygge noe tøft og så er det også galt. Dette med å "ødelegge" er helt subjektivt, mulig han har 2021 750i som bruksbil og bryr seg drallen om en gammal e60 han skal ha 535d manuell motor i og bruke som softisbil. her må man passe på seg selv. Bygg sine egne biler slik man vil, og sett pris på det andre gjør med sitt. ta det mekaniske selv og prat med trf, men det er jo også andre som driver på med slikt som f.eks fekzen.
  3. enklest og mest nøyaktig å måle midt på en av tennene på kronhjulet, lås pinjongen om du sliter med å få samme målet hver gang. er mye slakke i en diff, medbringer spline, indre lamell spline, de 4 store tennenepå utvendige lamellene osv, og såklart tannklaringa. alle bekker små di er gjør mange stakkars differ blir kasta selv om de er helt ok. men mål klaringa, den er viktig.
  4. skal vell være nesten nada, ca 10 hundredeler. anbefaler å måle så du vet med måleur der må være nok til at det fortsatt er klaring når det blir varmt, men til lengre man er utenfor spec til mere "rykk" får man i dødgangen når man tar løst.
  5. skal ikke du ha brunt interiør? hvorfor ikke farge det du har? eller farge ett du får tak i. det blir like bra som nytt om du bruker skikkelige produkter. Faktisk bedre, da bmw sin skinnkvalitet overgår 99% av det som blir levert av omtrekkere. Recaro Pole position du ser på? Kjøp ferdige trekte fra AMX Performance i Polen. Har handla fra han selv, veldig flink å trekke. ikke mitt bilde, men han leverer det slik du vil ha det og ordner stoler i samme slengen.
  6. Tror det blir bra. blir derimot å drøye det litt siden en nesten må slutte å sette seg inn med arbeidsbukse når det blir ny farge. E39 touring er ufattelig praktiske biler. Fikk faktisk inn begge contoursetene, en ekstra ribba rygg + supra deler og en del verktøy uten å legge ned setene. Tror han gjorde ett meget bra kjøp, veldig fin bil tvers igjennom. eurospec, men solgt i uk så rattet på "feil" side, alt ettersom hvem man spør i det miljøet derimot har eg skjønt Tror det må være en av de karosseria som folk flest har ett godt forhold til. Kjørte bak fra Trondheim til Ørsta, h
  7. merker litt ja, men veldig fornøgd ellers så langt Fikk sammen bilen, og den har egentlig fungert greit. Plagdes litt med at selv med ny master cyl og nytt rør fra den og ned så smalt det ut 2 ganger med clutching. Veldig gøy å stå der uten clutch. Måtte faktisk sette det nye klipset fra sachs mastercyllen i skrustikka og komprimere det 3-4mm ekstra for mere spenn, men da ble det bra. Videre var det etter forstillings sjauen og manuell ombygg rett på PKK, der fikk jeg feil på dårlig parkbrems og "naturligvis" skeiv hjulstilling. Fikk ordna parkbrems, og hjulstillings kontr
  8. Delesanking hos Lesjas store sønn og kamerat som har kjøpt miljøkvote toyota.
  9. Ingen er levert med sorte hella OE nei, men de er OEM og kvalitetsmessig identiske med både de franske gule og blanke lykter som var levert OE fra Hella via BMW. Svarte lykter har ett stålkryss i ene, og svart reflektor i andre. Er noen oransje skumgummi aktige tetninger mot reflektorer og på pæreholderene som mister "presset" ganske fort og blir varig deformert, de er derimot like på alle Hella lyktene. Grunnen til at svarte lykter derimot har ett dårlig rykte er derimot at det ofte faktisk ikke er Hella, men bl.a kina kopier fra Depo eller liknende. De ser veldig bra ut, forskjellen er
  10. muligens 30 år gamle lykter som trenger nye tetninger til noen hundrelapper, gud hjelpes meg for ett jallafirma Hella er. tetninger kan forøvrig kjøpes rett fra bmw
  11. kan sjekke bl.a hardtop, pedi eller min tråd på overhaling av diff om du er intr skal du stille preload på korrekt måte må du ha slepmoment nøkkel som koster 4-5k bl.a fra stahlwille. men berre smekk den sammen til du akkurat kjenner motstand eller at det blir seigt, så fungerer den nok 20-25 år til Har tatt det på feelingen siste 3-4 diffene, aldri vert noe problem. Lagde meg fancy mothold osv første gangen, bruker bare en liten muttertrekker på batteri no. Det fungerer veldig fint. skal ha veldig uflaks om du må stille tannklaring og tannbilde på lagerskift, det er somregel om
  12. mine er bare 4 stk 300, så pass motor du har må du ha 10" bak men skal du ha Apex så kjøp med NMS, ikke mteknikk. Har handla en del med Nordic Motorsport, han ordner alltid ut om det er noe problemer o.l.
  13. 300/301 starter vell på ca 10k pga dem er litt skjeldne kontra 4stk 300. Jeg tenker sånn ca 10k for ett som ett som du må blåse og lakke, og ca 15k for ett i bra stand. Er vell enklere å få tak i apex, og tror kvaliteten er helt grei, men kopielg er kopifelg På originalen får du valget om å kjøre med senterkopper også.
×
×
  • Create New...