Jump to content

hsd

Members
  • Posts

    2380
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

hsd last won the day on June 25 2020

hsd had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Recent Profile Visitors

8985 profile views
  1. Tror nok bedliner er bra greier det også, men eg tror nok 3m sin er litt bedre. Bedliner har derimot en stor fordel, nemlig at du bestiller det med innblandet farge. Veldig greit på litt lav bil i tilfelle du tar nedpå, med 3M så har jo du kun lakk utenpå så det blir jo grått/hvitt med en gang. Igjen, så skraper jo man fort inn til stålet uansett om uhellet først er ute. Har en e36 som skal taes om noen år, der blir det steamvask, punktblåsing, spyle ned alt med vasketynner og smekke på raptor. men på en annen e30 eg har som skal taes 100% så blir det nok 3M igjen tror eg. Har du kjøpt frontfanger enda? så ikke det på forrige bilde anbefaler virkelig å gå for komplett carbon frontfanger når du kjører s50, i kombo med panser har du snart spart inn ekstra vekten kontra s14. er mye BRA deler tilgjengelig om du vil betale litt, men org frontfangere er jo blitt så dyre det ikke er stort forskjell.
  2. eg endte opp med 3M sin på små poser. det er ett helvetes stoff, aldri har eg vert borti noe tynnerbasert svineri som "gasser" mere enn det der. ikke noe man roter med selv i små doser uten maske Det "slår" deg omtrent å komme inn i ett rom som har ørlite ammoniakklekkasje - overveldende. https://odegard-lakk.no/produkt/tetningsmasse/sproytbar-tetningsmasse-gra-3m08800-250ml/ det som er synd, er at jeg har kun funnet det i de 250ml posene. Veldig rart dem ikke leverer i 1L bokser. Er herder i bunnen av posen, med en slags ziplock lignendes tetning imellom som du drar ut og så knar posen til det er blanda. Det hefter vanvittig godt, og det er der ofte problemet med slike masser er at med tiden så sprekker de fra underlaget og blir rustfelle. Selv om jeg maskerte bilen, så kom det en prikk her og der, og selv på nypolert og vokset lakk så må det regelrett skrapes av. med litt rabatt og sånt gikk det vell ca 6-7000 kun under i m3n, men eg tenkte som so at det er under halvparten av ei mercasolbehandling på en bruksbil. eg regner med du har sett hvor mye jobb det er å få bort all understellsmassen, eg tenkte ivertfall slik at om så det koster 10k så blir det ingenting i timen iforhold til tiden det tar å slipe rein en bil under om man gjør det skikkelig reint. anbefaler deg å se på bjelker i carbon, de originale er svintunge. folk sier man ødelegger e30 m3 med s54, jau løft en original e30 m3 fanger så skal du bli frelst.
  3. Ikkje begynn med piratdeler om det e org bil, kjøp bmw 👍👍 Blir bra til slutt, berre å pusle på 🙂
  4. Har du funnet noen som ordner støping av nytt hvitmetall enda?
  5. løs problemene fra rett ende, uansett om du har noe mekanisk problem som følge av lite gjennomtenkt map på ecu så burde jo du bytte map så ikke det skjer igjen. Husker jo det du skrev at når dem fikk bytta plugg eller coil eller hva det var så fungerte bilen - ei stund. Komp er ikke noe som kommer og går. Klart du kan ha brent en ventil, men sett bilen tilbake til org og prøv det først. er vell knapt hodeverk som kan hentes ut på sugemotor uten andre modifikasjoner uansett.
  6. Neste gang du skal i krig med loddlim anbefaler jeg på det varmeste dekorfjerner til drill, det fungerer helt fantastisk. Fåes både på biltema og wurth o.l, har prøvd både dyre og billige men dem er egentlig like https://www.biltema.no/verktoy/poleringstilbehor/poleringsverktoy/dekorfjerner-2000032675
  7. gjør som trf tipsa deg om i ecu tråden med å la bmw ta en reset/update på hjerna sånn du blir kvitt det som trolig lager problem for deg nå
  8. eg ville droppa det på svart ivertfall, er også greit med silkematt på understell. Tok diffen og bærearmene mine bak på m3n med klarlakk, men siden understellsdeler "blir som de blir" med tanke på skavanker og småtterier fra fabrikk som sveiseperler osv så blir alt slikt mye mere synlig. får både metallic, klarlakk osv i pulverlakk systemet, ingen problemer. RS sentera mine er lakka i gull pulver metallic m klarlakk pulver og det ser 10000 ganger bedre ut enn de sentera jeg har fått lakka med vanlig billakk så i sitt rette element er det kjempegreier. ser ut som det er 1mm klarlakk.
  9. s50 liker best ngk, eller org bmw så hold deg til det uansett Har du funnet noe olje/smuss på pluggene eller nedi hulla ved demontering? ikke uvanlig topdeksel tetningene lekker olje inn der og da skjer det mye rart. Har du prøvd å ta en start med startgass? Har du prøvd med nye coiler? ser det var litt frem og tilbake der, men coilproblem på s50 er ganske vanlig så det er ikke værste å ha på hylla uansett om det ikke skulle være problemet her.
  10. hva er grunnen til at diff blir 20k? 535d diff + quaife o.l.? eneste grunn til å bytte utveksling er vell for at kassa ikke skal tulle? e30 m3n skulle være på vegen for 5 år siden 😅bare å ta seg tid og gjøre det skikkelig og kjøpe det man må kjøpe ellers kan det bare være 👍
  11. ja men 200k er jo ikke galt, har jo sikkert bikka 140k på min med innkjøpt og både nødvendige og unødvendige oppgraderinger. En med Toyota Tundra jeg møtte på jobb en gang som hadde kjørt ivertfall 8t med 4kr/km etter statens reiseregulativ, spurte hva v8 toyotan brukte på mila og fikk til svar 1 liter - resten på hobbybudssjettet. sånn jeg tenker med å kjøre gammal bruksbil er at hadde jeg casha ut en 5 serie til 800k hadde den snart hatt verditap i året tilsvarende innkjøptskosten av e39n - da har man jammen meg råd til å kjøpe seg litt deler med god samvittighet. neste bruksbil blir derimot ikke gammal, men det er rett og slett fordi jeg heller vil skru hobbybil enn bruksbil. nei eg har skikkelig trua på denne, spesielt med at du går for automat som klart er mer styr. med litt større prosjekt er det bare å sulle litt hver gang man har mulighet, så ordner det seg til slutt.
  12. har skikkelig trua på dette selv, og prislappen blir vell ikke så alt for gal heller tenker jeg. m57 er gode motorer, men klart når man bikker 350k km med småkjøring er jo det klart ting begynner å røyne på innvendig. En ting er effekten, men er jo veldig greit å få en frisk start med lav km moderne motor også. man "må" jo ikke sette inn en 535d motor heller, en moderne 530d motor er jammen meg bra friskus den også
  13. rart hva som dukker opp når man soper over gulvet på fredagen en ting å rote bort en konvolutt med en 50 lapp, men jammen meg rote bort 2 meter med mellomaksling så er det litt tafatt. bra det ordna seg, dette blir bra
  14. gammel sentreringsring som sitter på der? er jo litt rart der er 2 "step", syns det ser ut som blank alu. Prøv med skrutrekker om hun får liv i den. ( om den er der) Kan også måle gamle felgene å se om de er f.eks e39 med Ø74mm.
  15. er jo mulig den har vert bytta prevantivt på f.eks 150k, 100k på ei vannpumpe er jo sånn sett ok men hvem vet. Sveriges kullagerfabrik har vell mandagsdeler de også, men er jo også ett av verdens mest kopierte merker der delene faktisk selges, og blir akseptert som "ekte"
×
×
  • Create New...