hsd

Medlem
  • Innholdsteller

    2193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

hsd vant dagen sist Juni 16 2018

hsd hadde mest likt innhold!

1 følger

Om hsd

  • Rang
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Nylige profilbesøk

4804 profilvisninger
  1. hsd

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    denne bilen/tråden var en vesentlig grunn til at jeg reiv ut s50n i blåbilen og handla s14 prosjekt. kan ikkje selge denne 🤗 s14 er knalltøft som 2,5 og opp. er dårlig til å reise på treff, men mykje kjekkare å sjå sånt enn gnikk og gnu biler
  2. bare vær så snill å ikke kall den "evo" hehe. ser ut som en fin bil, komt seg enormt fra 2009 til nå.
  3. hsd

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Den i sølv? var omsveist ja. og etter det jeg har hørt særs dårlig utført mtp komt igjen rust.
  4. hsd

    Joachim's E30

    Vert på besøk med Anbjørn ja😅 ikkje langt unna, handla mye med han 😀
  5. like greit å lage en, sveis sammen m26 og m16 mutter så har du overgang til m16 gjengestang. Da er det bare å finne noe tungt stål som passer, evt borre hull i en akslingstubb med mutter i enden.
  6. Sett flere med sånne trestokker, men det har ikke jeg noe troa på. mesteparten av slaget/kreftene går bort i fjøring i treet. Må ha ett "kontant" og dødt rykk skal det skje ting. Patenten i filmen til Scoot er bedre, men ville hatt enda mere stål for mere vekt i det selv. Har du for lite vekt i glidehammeren, så blir det omtrent som å slå 4" spiker med sånn liten barnehammer. Kan slå så hardt man vil, men det må være litt vekt i det. Har ikke tatt ut dyser på min, men har mange ganger opplevd å demontert drivknuter som andre ikke har fått av selv om de har rykt "1000" ganger på 2 slag bare med mere/nok vekt i enden. Har en del sånne type ting på jobb som må draes ut, bruker å bytte ut de loddene på glidehammerene med stålaksling med hull i. Så stå oppå motor så du får litt kraft i det. Er vell ikke akkurat så bra for dysa dette, men siden den er def så skal den vell ikke brukes alikevell. men ha det litt i bakhodet at om den knekker så blir ting en del verre. PTFE spray som finlube er fint, og smører mye mere enn wd40 o.l. det er jo bare tynn tectylolje.
  7. hsd

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Er en her oppe som heter sandblåsaren, han blåser ei bakstilling for noen hundrelapper. Han kan også levere til Stål for pulverlakk for samla pris. blir veldig bra, og veldig enkelt 😛 orker ikke blåse slike store deler med gravrust selv. Har du fått tak i 188 diffbrems enda bjørnar? eg har egentlig en 3,15 e36 m3 diff til overs...
  8. hsd

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    jobba ikkje du i Vik/Ørsta? eller husker jeg feil? her i Ørsta ordner dem privat pulverlakk svært rimelig, hovedkomponenter i bakstilling er ca tusenlappen pluss moms. du får sikkert enda bedre priser/gratis. sender vell litt deler imellom? selv har jeg pulverlakkert alt, både billigste og vanvittig slitesterkt. Er mye seigere og fleksibelt enn man tror. mange mener det blir steinhardt, men det er feil. vil ikke anbefale hagmans på bakstilling selv, pga at når du får steinsprut så blir det masse gule prikker overalt.
  9. hsd

    NilsP`s never ending E30 M3 story

    Tråd e flott nils, har igjen 50 innlegg å lese for hvert man poster i sin egen tråd. Bra invistering, samt artig å se tilbake på.
  10. hsd

    Min E46 M3

    https://www.bimmerworld.com/Brakes/PFC-Direct-Drive-Rotors/PFC-Direct-Drive-V3-Rotor-E46-M3-CSL-Front-Left_2.html Var litt vanskelig å finne info, og ser ut som dem blir levert i 341mm istedet for 345m. uansett særdeles flotte skiver, har v3 til E36 M3 selv etter anbefalinger fra en som har kjørt skeive 2 sett med org bmw e46 m3 328mm skiver på bane. Jeg har ikke fått testet mine enda, men han ble ivertfall kvitt alle problemer når han bytta til pfc skiver også. TRF på forumet er forhandler av PFC. Ville ivertfall kjøpt pfc klosser forran og bak, det er noe helt annet enn de ebc greiene. Syns både klossene og skivene til ebc virker rett og slett jalla selv. Søker du litt rundt, så kommer det farlig mye dårlig om ebc. sprekker i skiver, bremsebelegg som river seg, bremsebelegg som skiller seg fra kloss o.l. Alle produsenter har dårlige reviews, men akkurat ebc kommer det opp latterlig mye på google. Ville heller gått for oem BMW klosser selv evt endless eller ferrodo.
  11. hsd

    Min E46 M3

    Performance friction. Dem har også skiver ivertfall fremme til std E46 M3 i langt høyere kvalitet enn bmw sine. prismessig er det ca likt.
  12. hsd

    BMW dieselmotorer

    Noen som har tips til meg for å lokalisere motorolje lekkasje på førerside fra en plass over motorfeste på e39 530d? Klarer ikke å se noe fra oversiden, prøvd å vasket rein under men fortsatt vanskelig å lokalisere. På bildet ser det ut som det kommer fra bunnpanne, men det kommer lengre oppe fra. Tenker å prøve å bytte tettingen på oljefilterhuset mot blokk om ikke noen har noe bra råd. den tettinga nr 11, er vell grei å ta i samme slengen?
  13. hsd

    F30 Lakk flasset ved vask

    Problemet er ofte at dette sprer seg til store deler/hele fangeren da det som regel er dårlig heft mellom selve plasten og lakken. Da nytter det ikke bare å lakke over, siden det løsner fra undersiden. Skal du til rot i det, må du egentlig slipe deg helt ned til bunn. Da er det ofte enklere med rett og slett ny fanger, eller brukt. Selv om man aldri skal gjøre det, så skal etter mitt syn lakk tåle bra røff bruk med høytrykkspyler uten at det skal flakne. Vasket en gang en mosegrodd Subaru Justy cm2 for cm2 med tornadodyse omtrent slik man nød redder gammel platting, uten at det forsvant noe lakk. Hadde klart aldri behandlet noen skikkelig bil slik, men mener fortsatt at om lakken er bra så hadde selv slik misbruk gått bra. Er det derimot ikke heft, så forsvinner jo det bare man drar vaskehansken over.
  14. Skal jobbe bra for å finne likare hjul for 5 lapper ivertfall litt usikker på om det blir bra på ett tungt dråg av en e39 derimot. Syns dem passer best på typ 3 serie egentlig.
  15. Bare dagdrømming desverre, sliter med tidskabalen. Bilen har derimot fungert bra hele sommeren. Det nærmer seg derimot pkk, må bytte litt småtterier til det som topplager og skiltlys bak. Blir å levere den tidlig, dukker det opp noe mere i forstilling blir det å bytte alt samtidig. Skal kjøpe inn dekslene som mangler under også så er ivertfall decat downpipen litt skjult. Bytte alle trykkslanger pga dem svetter litt. Intercooler lekker litt olje, så den skulle vell også vert bytta. Prøve å legge om veivhusventilasjonen for å få litt mindre olje inn uansett. Må derimot få sandblåst og lakket alle dørkanter nede inne neste friperiode så jeg ikke havner helt bakpå rusten. Jekkfestet er blitt utsatt til våren, men dem er så pass bra det ikke er noe stress. Ellers er det nye hakka 8 på veg, som skal på bbs rc301. 225/45 på 8,5 18" litt stort, men håper det går greit med litt ekstra bakkeklaring. Her på prøvetur etter at jeg fikk ordna ut i 2 store vakumlekkasjer til egr ventil ( blenda )og ventilen som styrer vakum til motorfester. Begge ut fra den forgreningen som også går til ladetrykks regulatoren. Bilen har økt forbruk fra 8.8 til 1.2 på kjørekomp i det siste, så litt spent på om det blir bedre. Går ivertfall mye friskere, bare automaten som holder igjen alt.