hsd

Members
  • Content Count

    2264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

hsd last won the day on June 16 2018

hsd had the most liked content!

1 Follower

About hsd

  • Rank
    Generalmajor

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E30M3 - E39 530d - E36

Recent Profile Visitors

6091 profile views
  1. hsd

    ARP Headstud kit til Euro S50B30

    ja, har både til rammelager og svinghjul. Rådene er det carillo sine carr bolter. hadde titta på sånn karbonius s50 "csl" carbonboks om du skal kjøre sugis, dt e tøft
  2. hsd

    ARP Headstud kit til Euro S50B30

    S54 de jeg har ivertfall. Har ikke montert min ferdig enda, men står lagra m topp og arp sammen. Syns å huske dt passa fint. Men dt var noe styr med stoppskivene, så må ta vare på de originale og se hva som passer best. Arp eller org. Mener på dt er m10 i blokk på m50 og m11 på s50, men ble litt usikker når jeg googla delenr fra etk du linka til 🤔 Skal du til m presse? 🤔😁
  3. hsd

    ARP Headstud kit til Euro S50B30

    Jeg kjøpte gjennom cylmo, dem så ut til å passe fint ivertfall. skal se om jeg finner eska.
  4. avstanden fra senter til caliper blir jo den samme uansett hvordan du monterer dem sammen, men du kan jo space tilsvarende som tykkelsen på senteret for samme utstikk. men tønna er vell ganske nærme coilover slik som det er? du snakka vell også om å maskinere bakside av senter for litt siden, ville kanskje venta det litt av på framfelgene ivertfall til du får bremsene spørs litt på baksiden av felgsenterne og, men mine ACS type 1 sentre har veldig dårlig plass bak kontra hartge/futura. er kanskje enklest å få på m3 skjermer 😁
  5. blir bra med bremser husk at du sikkert må kjøre med spacere forran for at baksiden av felgsenter ikke skal kollidere med caliper. 4 stempla brembo stikker godt ut med 3 serie bremseskive innpress.
  6. hsd

    Hardtops 02 Alpina Gr.2 Bastard

    De trådene dine er rett og slett gull. Både i form av måten det dokumenteres men også alt det du gjør.
  7. hsd

    Bmw e30. Beskytte gulv mot rust

    bruker du skikkelig maling/lakk så trenger du ikke noe mere rustbeskyttelse der. anbefaler f.eks: https://billakk.no/h-11160-staalplast-ca-primer-gul-800-ml.html?gclid=EAIaIQobChMI8rS5sNfp5gIVQqMYCh0QOwh0EAYYAyABEgJcDfD_BwE 2k epoxymaling. Tørker raskt, selges flere plasser på nettet, men også ofte hos bilxtra o.l. Den har vell også 3 varsellogoer også mener jeg, så her er det faktisk litt virkemidler... bruk maske om du maler i lukka rom. den er guds gave til hjemmeindustrien, og er vanvittig bra maling, spesielt med tanke på prisen. Den er 2 komponent, blandes 50/50 maling/herder. Kan enten lakkes med sprøyte, eller males med kost. Bruker mest kost selv på slike plasser, er litt tynn med en gang den blandes, men slik jeg gjør det er at jeg blander nok maling til 3 strøk til det jeg skal male. Da blir første strøket tynt, men etter en times tid har malinga blitt litt tykkere slik 2 og 3 strøket blir tykkere. så topper du over med 2k industrimaling fra f.eks Jotun / International blanda på ral farge som passer ca til bilen. Koster ca 800kr for 5l maling inkl herder her lokalt. mao billigere enn bengalakk, og en million ganger bedre.
  8. hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    neida, er vell mere jagermeister bil mannen så var ikke i stuss ett sekund om at den motoren trolig er så bra som den kan bli etter 100k km og 30 år, for han driver ikke med tull.
  9. hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    Det blir ikke allverden, nye tetninger på spjeldrekke, bunnpanne, toppdeksel osv, sende innsugsboks og toppdeksel til pulverlakk for ny struktur kjøpte denne akkurat med tanke på at den har bra historie. ikke vert kjørt siden 2000, lagret tørt og fint. samme plass som alle andre stort sett, vet derimot hva jeg er på jakt etter, så når ting kommer ut har jeg egentlig allerede bestemt meg. Kjøpte s14 pakken 5 min etter den kom ut på fb Mange er mest opptatt av å "vurdere kjøp" eller gi skambud eller de hersens budrundene som har blitt så trendy. folk flest vil bare ha ett ryddig salg for den prisen de ser for seg virker det som.
  10. hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    Gått over ett år siden det er blitt skrudd bil, men datt på plass en puslespillbit rett før jul. Komplett uskrudd s14 inkl kasse osv med 100k km 🙂 Planen er å shine den på utsiden, bytte tetninger osv og montere i bil v anledning. Så kan jeg fortsette å samle deler til 2.7 mens bilen er kjørbar. Leita i flere år etter ekstra org e30m3 instrument, kom over det i vår til 320n. Fikk låne org sport evo rattet og, men det skal tilbake til blåbilen. blitt dyre de instrumenta, men syns det er en av bitene i likhet med stål c kasett som "må" være når man bygger "m3" med skilt
  11. hsd

    Typ 188 LSD 75%

    No. 😁 Even suppliers of 4 clutch rate their kits to 40% w 4 clutch and 45 deg. 30 deg angles cost 400 euro +
  12. hsd

    Typ 188 LSD 75%

    but then its about 40% and not 75%?
  13. hsd

    Typ 188 LSD 75%

    does it have the 30 degrees ramp angles in the lsd unit?
  14. hsd

    Daniels Estoril E46 M3

    jøye meg, det var mye prat for lite skruing i den filmen 😂 eg ville hørt med Apex Auto i Tysse mtp du bor i Bergen. drives vell bl.a av Yngve på forumet med 2.7 e30 m3 prosjekt om du titter der så ser du nok at det ikke er noe tull finner dem også på fb. er ikke kjent med e46 m3 lsd innmatene selv, men skrudd en del diff fra ZF og eg syns det virka løye at å shimse på litt mere forspenn "ordner" den. meg bekjent er vell de litt annerledes enn de geniale zf lsd enhetene fra e36 m3, e34 m5, e30 m3 osv. men er jo clutcher her og, er ikke dem som er slitt då? ble vell ikke bilen levert med den lyden ny, så det er vell slitasje en plass. mange bytter også til ZF lsd enhetene fra E34 M5 bl.a vet jeg i E46
  15. hsd

    Ingvaldsen's e39 530dat og M5 - livets bil

    lage so mykje styr for led angeleyes 🙄🤣