Jump to content

BjornarHS

Members
  • Posts

    1340
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

BjornarHS last won the day on August 27

BjornarHS had the most liked content!

About BjornarHS

  • Birthday 09/10/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sunnmøre
  • Kjøretøy
    1996 BMW 320i B28

Recent Profile Visitors

7050 profile views

BjornarHS's Achievements

  1. Langt mellom slike funn, til tross litt kilometer Mener faktisk å huske når denne var annonsert tilbake i 2014 🤔 https://www.finn.no/231951843
  2. Se der! Skal bli kjekt å følge ett e36 prosjekt 😊👍
  3. Fikk gjort unna rens av interiøret i helgen. Baksetene var igrunnen værst, da det tydligvis drar seg inn endel støv der gjennom vipperutene bak 😮 Ellers så går det mye i andre ymse prosjekter og: Restaurering av enda en FZ50 (har tatt to tidligere og, men dette var nok den mest mangelfulle jeg har hatt). : Øverste bildet viser utgangspunktet, med ramme i orginalfarge. Denne ble lakkert opp i estorilblå 335. Samt en corvette med litt småplukk og motorproblemer: idget spanWidget spanWidget spanWidget spanWidget spanidget span
  4. Tøft bygg. Blir vell mye lik csl denne, med tanke på carbontak, fanger og farge? 😊
  5. Sjelden mulighet https://www.finn.no/228403251
  6. Yess, en på andebu som driver å overhaler disse motorene. Han kunne støpe lager, og tilpasse de veiva. Blir nok nå bare å få syrevaska blokk, og sendt nedover Takker 👍 Ja, begynner å bli noen år nå. Må vell tilbake til april 2013. Prøvde å finne igjen finn-annonsen men fant ikke den. Fant der imot igjen salgstråden inne på bimmers her. Årsmodellen er vel og merke feil
  7. Litt smådilling: Nye deler, ikke noe spennende, men nødvendig: Nytt tanklokk: Nye dørstoppere, da bryteren på den gamle begynte å trøble ifb. lukkefunksjonen når døren blir slått igjen. I tillegg har jeg begynt å fjerne motoren på den gamle forden jeg har. Dette da jeg avdekket sprekk i det støpte rammelageret på denne motoren. Her ser man ene halvdelen av de støpte lagerene på disse. Problemet var at det aktre lageret (til venstre) hadde sprekkdannelser etter mange år med tung slitasje. Mye skyldes nok vekten på svinghjulet på disse: 65pounds/30kg, så det merkes
  8. Må nesten prøve å få brukt den litt. Fin langtursbil igrunnen med god comfort og cruisecontrol. Slikt skjer ja, bare heldig det ikke var en mer kritisk slange. Blir bra når en får skiftet denne. Må nesten bare holde bilen i stand, til tross en har 1001 prosjekter på gang for tiden, både av hus og kjøretøysrelatert
  9. Tenkte en kunne legge ut litt bilder ifra helgens miniferie. Ble en tur i lokalområdet, innover mot stryn, opp strynefjellet og nedover mot Geiranger. På veien svinget vi oppom Dalsnibba. Bilen fungerte utmerket opp, men når en skulle starte turen ned igjen var tomgangen litt rar. Tenkte først det kunne være luftendringen som spilte ett puss, men da den stoppet hver gang en klutchet inn, forstod jeg det måtte være noe annet. Tenkte først at kansje det kunne være lmm'en eller tomgangsregulator, eventuelt vakumlekkasje. Feilen viste seg vell nesten å være "alt". De vil si slangen mellom innsugsbelg og tomgangsregulator hadde meldt sin avgang etter 25år. Aldri tenkt over det, men dette er eneste slangen som ikke er skiftet på denne bilen nå. Trodde først jeg skulle greie å kappe slangen og feste den igjen, men det gikk ikke da den har litt spesiell utforming. Endte da opp med å blende av hull i belgen med en kombinasjon av slepeøye og tape. Inngangen på tomgangsregulator stod open. Dermed gikk det å kjøre med videre, til tross trøblete tomgang, samt mest sannsynlig ugunstig fuel-blanding. Turen gikk dagen etter videre mot Trollstigen, ned til åndalsnes og videre hjem. Sjekket litt forbruket opp mot kilometer. Ser ut som det har gått på cirka 2L/mil noe som er mye for denne. Dette er nok en kombinasjon av mye opp/ned bakker, samt en ugunstig blanding (vanligvis har denne brukt å ligge på tett under literen). Har nå bestilt inn litt diverse deler, på ting som igrunnen har skulle blitt gjort en stund; -Nye brytere til el-vipperutene bak. Sliter med dårlig kontakt i ene bryteren, så da får en bare skifte begge. -Nye dørslå med microbryter, da elruten på passasjersiden ikke alltid "lukker" seg når døren blir lukket. -Nytt tanklokk da pakningen igrunnen er gåen. -Ny slange mellom belg/regulator. Ser også dekkene mine er slitte nå. Vurderer å prøve noe ala pilotsport / contisport. Har idag kumho dekk, som igrunnen har vært greie dekk, foruten at jeg synes de har litt flate dekkvegger visuelt. Noen med noe anbefaling? Fikk også montert individual-merke på trelisten på dashboardet
×
×
  • Create New...