BjornarHS

Medlem
  • Innholdsteller

    1086
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

BjornarHS vant dagen sist Mai 12 2018

BjornarHS hadde mest likt innhold!

3 følgere

Om BjornarHS

  • Rang
    Brigader
  • Bursdag 09/10/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sunnmøre

Nylige profilbesøk

3847 profilvisninger
  1. BjornarHS

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/133307618 Lekker E39 touring. Mener på den har vært oppe i tråden før, men kan være en annen og
  2. BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Takker, kjekt å høre Lykke til med e36-jakten, selv om det er begynt å bli lange mellom gode eksemplar. Så lenge man finner en som er fin for rust så kan det meste monteres i ettertid
  3. BjornarHS

    Bmw e36 coupe claypsorot

    Dette blir bra!
  4. BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Litt montering: Grunnet en skade på ene ireland-engineering foringen som stod i traversen fra før, så endte jeg opp med powerflex bak, og ireland fremme. Desse er av samme durometer styrke (80), så det bør gå fint. Grunnen til at jeg ikke bare tok powerflex i alt var at jeg mangler den "siste" foringen for å ha et komplett sett til traversen (altså kun 3stk hovedforinger)
  5. BjornarHS

    Bmw e36 coupe claypsorot

    Følger med her Om ikke jeg tar feil ligger det vell en tidligere tråd av denne inn på her, samt at denne har litt utstyr orginalt, blandt annet elektriske vipperuter
  6. BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Update: Tar en litt grundigere gjennomgang av det en har gjort siste dagene Strippet først bærearmene for foringer, lager og lignendes, klar for sandblåsing: Ferdig sandblåst og klar for 2-komp epoxy grunning: Etter en runde med grunning: Gikk og over etterpå med spraygrunning og sprayet inni hulrom og diverse steder der malerkosten ikke strakk helt til. Etter at dette var tørt brukte jeg hammerite spray på delene, ingen bilder underveis, men litt bilder etter en har montert litt foringer og div. Så mottok jeg den nye traversen fra usa. Viser godt at denne har gått i california og ikke på saltede norske veier Litt slitt lakk noen plasser og skitt, men ikke noe rust Sammenlignet med 318is traversen: Var veldig i stuss om jeg skulle gjøre noe med us-traversen eller bare vaske den. Etter litt fundering ble det å frese vekk det lille som var av slitt lakk og grunne over, så lakkere hele traversen med hammerite slik den matcher bærearmene: Videre må jeg bestille noen nye hjullager, nav, samt to foringer jeg ødela v/montering. Hadde delene skulle vært montert på en helårsbil der ting ble utsatt for salting, så hadde jeg nok gått for pulverlakkering som ble nevnt lenger oppe, men på denne bilen så tenker jeg dette burde holde Litt mer oppdatering kommer nok etterhvert
  7. BjornarHS

    Marius2002s F45 225xe M-Sport

    Gratulerer med ny bil! Ble faktisk selv sittende for en tid tilbake å kike på desse bilene for et familiemedlem, og må si at det virker jo som et greit valg som familiebil med tanke på at de har litt ytelse og firhjulstrekk, samt med m-sport så løfter de mye looken Dummy-Salapa mener jeg på bare er fraktbeskyttelse fra fabrikk til forhandler, sikkert noe slik ala hvit folie over panser/dører osv. Blir artig å følge med denne tråden, da det er lite av 2-serie tourer tråder her inne
  8. BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    @sveigis Ja, kjekt å få starte på bakstillingen. Dette er dog ikke den som har stått på bilen, men en jeg har hatt liggendes fra en 318is @danskiii Nei, vanlige bærearmer, tenker i og med at det ikkje blir kjørt noe mye effekt på denne bilen så holder de nok lenge. Sant skal sies så er det en "ny" travers på vei i posten. Dette fordi den 318is traversen jeg skulle bruke var såpass rusten, foringene satt og stab-stagfestet fikk seg en skade. Den jeg har på vei i posten er en US-M3 travers fra en californiabil (lite rust), samt allerede med poly-foringer. Litt usikker hvor vidt traversen fra us-m3 er noe mer kraftig enn vanlig, men vet euro-m3 igjen har travers med annet delenr. enn vanlig (noe jeg muligens tror har med tjukkere/solid gods). @RF91 Skal legge ut en litt mer detaljert beskrivelse når en har komt litt lenger med delene. Akkurat nå henger det til tørke @hsd Ble blåsing med sandblåseren her ja, men det med pulverlakkering kom jeg igrunnen ikke på før han snakket om det etter delene allerede var blåst, dermed ble det bare "vanlig" lakking på meg. Det med hagmans-primeren og steinsprut har jeg faktisk ikke tenkt over, men siden delene nå er ferdig lakket så får det bare holde Har ikke fått noen annen diff nei, kjører med den 2.93 diffen som jeg laget til. Hadde vært ideelt med m3 utvekslingen, men ser det blir nok utgifter i bolter/foringer osv. i forbindelse med oppshiningen, så tror nok bare 2.93'en må holde inn til videre 😕 Mer oppdatering kommer forløpende, blir nok litt montering imorgen!
  9. BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Blir vell litt bakstillingsoppdateringer i tiden fremover
  10. Tror jeg hadde gått for den orginale sølvfargen
  11. BjornarHS

    NilsP`s never ending E30 M3 story

    Denne tråden virker interessant, så må følge med her
  12. BjornarHS

    min e36 320i touring

    Svært kledelig med RK-hjul på denne og e36 generellt
  13. BjornarHS

    Den store finn.no tråden.

    Tja, jeg vet ikke helt. Bilen er shabby, men det er jo forsovidt greit når det er tiltenkt som projekt. Noe som uroer meg med denne er nok lakkjobben, samt bilder av forberedelser der: Her ser det ut som den har fått seg en trøkk, eller mye lapping: Ser ut som en ganske enkel rustfiks på bakskjermen: Men, så skal det jo sies at bilen er priset der etter, og man får nok en artig bil for pengene
  14. BjornarHS

    Martin's bmw e36 coupe 320i<328 (komplett ombygging)

    Ble svært bra med ny lakk i motorrom!