Jump to content

norbakken

Members
  • Posts

    1257
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

norbakken last won the day on July 13 2019

norbakken had the most liked content!

About norbakken

  • Birthday 02/19/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Årnes

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

norbakken's Achievements

  1. Har hatt alt oppe, alt er smurt og fint og fungerer som det skal, men spesielt den ene trommelen er veldig slitt. Kan hende jeg burde bytte tromler og bånd…
  2. Hadde ikke det gitt utslag på bremseeffekten? Har trommelbrems og dermed samme belegg på brems og brekk.
  3. Lenge siden sist, og for så vidt lite nytt å melde. E28’n var på EU i forrige uke og fikk en beskjeden mangellapp på tre feil: lysjustering, spissing, og stramming av håndbrekk. Ingen store greier for en gammel dame som rundet 290k i dag. Men, jeg sliter med å stramme håndbrekket. Jeg skrur ut skoene så langt det lar seg gjøre i trommelen, for deretter og etterstramme ved selve håndbrekket, men effekten uteblir. Hvis jeg skal ha bilen til å låse hjulene (på grus) når jeg drar i brekket så må det være så stramt at klossene ligger inntil hele tiden og bilen stopper når jeg trår inn clutchen. Hvis dere skjønte den. Det er for mye «vandring» fra av til på, liksom. Noen gode tips?
  4. Brukt e28’n som arbeidsbil denne uka, fikk kjørt seg 😜
  5. Tusen takk @hsd, skal lese meg opp på de der! 👌🏼
  6. Takk for tips! Men her er det et språk jeg ikke helt skjønner har sett for meg at å bytte disse er som et hvilket som helst annet lager som må presses på plass..? Hva brukte du muttertrekkeren til? Og kan du forklare «preload på carrier» med andre ord? 😂
  7. Overraskende rask levering fra FedEx og lagrene ble levert på døra i dag. Hadde egentlig ikke tenkt å bytte disse riktig enda, men nå som jeg har dem så kan jeg jo like greit begynne arbeidet. Kommer til å ta noen uker, men blir forhåpentligvis veldig mye bedre enn det er nå.
  8. Takk for tips. Lagrene er bestilt og på vei i posten og jeg tar selvfølgelig ned diffen. Enkel jobb og mye enklere å få på plass de nye lagrene. Merker at det er på tide, driver med pinlig for tiden og 110km/t+ på motorveien er den ikke så glad i, lager mer og mer lyd og det svetter godt rundt diffen nå. Kan hende den skal få hvile frem til lagrene er på plass.
  9. Hehe, den skulle bli brukbar ja, så forhåpentligvis hjelper det for 7’ern og!
  10. Siden det forsåvidt er bilrelatert så kan jeg jo vise frem det som nærmer seg en brukbar garasje etter hvert. Satser på å bli ferdig med maling innvendig i løpet av denne uken, og så er det strøm og litt innredning som står for tur 😉
  11. Hehe, så gøy. Som du sikkert skjønner så er det andre ting som har fått prioritet og penger de siste årene, som husrenovering og garasjebygging. Men nå nærmer garasjen seg ferdig og da er det litt lettere å skru bil enn ute på grusen. e23’n lever merkelig nok fortsatt, og så lenge jeg har strøm på batteriet så lar den seg villig flytte, men det har nok inne vært gjort noe mer her den siste tiden. @Rune-Ksin motoroverhaling gav meg imidlertid veldig lyst til å få denne på veien igjen!
  12. Takk for trivelige ord. Jeg må stadig tilbake og lese det reisebrevet selv, spesielt når man er «låst» til eget land for tiden. Var en bra tur og gleder meg til å gjenta suksessen Har hatt e34 520iA selv, treg, men god bil
  13. Siden jeg er igang kan jeg lufte et spørsmål om varmeapparatet. Har lest flere tråder om dette, men spør heller en gang for mye. Varmeapparatet blåser altså kun varm luft uavhengig av hvordan jeg vrir på temp.hjulet. Slik jeg forstår systemet i motorrommet så er det kun ventilen med wire til temp.hjulet i dashboardet som regulerer varmen i min bil? Den fungerer visuelt som den skal, men det er muligens en knekt del inni der siden forskjellen på varmt og kaldt i realiteten er litt varmt eller veldig varmt? 😜
  14. Skjønner. Jeg har 188-diff, men fant et kit med alle fire foringer og nødvendig tilbehør for en brukbar penge. Kan hende det er like greit å ta den ned og bytte hele gjengen.
  15. Se der ja, men dette er ett av lagrene ut til drivaksel? Ser på ETK at det er jo en god del lagre i den diffen, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne feilsøkingen isåfall.
×
×
  • Create New...