Jump to content

Rune M2-touring

Members
  • Posts

    122
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    -99 Z3 Coupe, -09 525 XD

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Rune M2-touring's Achievements

  1. Kan du ta et mål fra senter til senter på stussene på bremsevæsketanken (de som stikker ned i bremsepumpa)? Trenger en tank med senter-senter mål 38 mm, og ø13 stusser. Skal brukes til ombygging av bremser på en annen type BMW. Fint om du kan ta et bilde fra siden av tanken, som viser posisjonen til stussene.
  2. Selger mitt Vortech V2 kompressorkit pga endring i planene. Den har gått ca 7000km. Skal passe BMW m52/m50 motorer, men man må påberegne noe individuell tilpasning til biltype. Kittet inneholder 2 stk adapterplater for montering på motor. Jeg har prøvemontert dette på M52TUB28. Denne kompressoren har trykksmøring via motor, og det følger med adapter og slange for dette. Oljeretur via stuss på peilepinne. Settet skal gi ca 100 hk effektøkning ved riktig dysesett og mapping. ESS i Armark anbefalte å bruke 24 lbs BOSCH dyser, da de hadde mapping for disse. Jeg har et sett overhalte dyser som kan følge med til selvkost. Pris: 20000,- https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=239667323
  3. Skiver, bremseklaver og calipere fra -99 Z3 2.8 til salgs. Har sittet på tysk importbil, og har ikke sett saltede norske veger. Calipere gikk fint, og det var ikke kast i skivene. Demontert for ett år siden, og lagret tørt. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=201234186
  4. Ønsker å kjøpe hel og fin oljekjøler til S50B32 motor. Trenger ikke slanger.
  5. Fant ut at S50 motoren har kun 2 lambda sensorer, og disse sitter i manifold. Problem løst🙂
  6. Holder på med montering av S50B32 motor i Z3. Trenger hjelp til å finne tilkoblingskontakter for lambda sensorer. Antar at det skal være sensorer både i grenrør og etter katalysator. Har en motor med komplett ledningsnett (SMG ledningsnett), men finner kun to kontakter som ligner på de som vanligvis brukes. Er det noen som vet hvor de er fysisk plassert i f eks E36?
  7. Trenger X69 og X6031 kontaktene som sitter på bilens ledningsnett (ledningsnett må klippes). Disse kontaktene sitter på brakett på utsiden av sikringsboksen, ved siden av bremsekraftforsterker. Trenger disse for å blende/parkere overflødige kontakter ved motorbytte. Brakettene mot sikringsboks må være hele. Fint om noen har en huggebil der ledningsnettet ikke skal brukes🙂.
  8. Ønsker å kjøpe bakstilling med bærearmer. Gjerne komplett med bremser. Trenger ikke diff.
  9. Det er sikkert noen her inne som har gjort denne konverteringen, og har kjennskap til hvilke endringer som må gjøres i forhold til kabling. Jeg har motorstyringer, EWS, nøkler og tenningslås til komplett motor og gear. Ser det er noen som selger ferdige kabelkonverteringssett på nett for motorbytte i E30, E36 etc. Noen som har erfaring med disse settene? Motoren skal inn i -99 Z3 Coupe 2.8.
  10. Hvor kan man kjøpe slange metervis, som tåler temperatur på retur fra kompressor (ESS). Tror stussene er ca ø12-13. Trenger ikke noe fancy greier med AN koblinger her.
  11. Har du logget data for duty cycle på motoren din ved bremsing? Synes 630 cc dyser høres stort ut. Vil lambdasondene tilpasse blandingsforholdet så man kan kjøre bilen feks 10-15 mil for å komme på rulle (ESS Aremark)? Har du utslippsverdier som går greit gjennom på PKK?
  12. Ønsker å kjøpe viskosekobling for kjølevifte som er slarkfri og i god stand. (3 skruehull mot vifte på disse).
  13. Takk for tilbakemelding. Tror jeg lar ventilen sitte på enden av plastrøret inntil videre, og lar den være tilkoblet. Kan ventilere dette ut til det fri. Kan prøve meg fram om det gir feilmeldinger når motoren er klar for oppstart. Er det noen som har erfaring med passende dysestørrelse etter kompressor montering? Har kikket på div kalkulatorer på nett, og det ser ut som mange av de lander på ca 360cc ved 300 hk. Regner med at overladingen blir mellom 0.5 og 1.0 bar. Skal kjøre den på rulle hos ESS når alt er på plass.
  14. Holder på med montering av et gammelt ESS kompressorkit på M52TUB28 motor. I samme forbindelse bytter jeg til M50B25 innsug, for å unngå alt dill-dall (oljeretur) som sitter under M52 innsuget. Trenger denne plassen til vannkjølt intercooler. Bruker catch tank til veivhusventilasjonen for å fange opp olje. På M52 motoren sitter det en tankluftingsventil (26 på skisse) i plenumkammeret på innsuget. Denne er forbundet med et blått plastrør som går bakover til kullfilter etc ved bensintank. Jeg antar at dette skal drenere kondensert bensindamp tilbake til motoren, for å redusere utslipp. Med overlading på motor vil dette helt sikkert ikke fungere, og jeg vurderer derfor å ventilere bensindampen direkte ut til friluft. Noen som vet om det vil gi feilmeldinger hvis kabel til tankluftingsventil (26) kobles fra? Kan man i såfall lure systemet med å koble en motstand i serie, som erstatning for denne ventilen?
  15. Har fått tak i ett innsug nå, så da kommer det snart pakke i posten:-)
×
×
  • Create New...