Gå til innhold

Vibrasjoner i 80-90km/t E34


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har vibrert en god del i 80-90km/t helt siden jeg kjøpte den. Har fått orden på det meste utenom akkurat det. Nå har jeg fått hjulene mine balansert to ganger (inkl. reservehjul), og har forsøkt å bytte ut et og et hjul med reservehjulet, uten at det har hjulpet stort. Alt var likt bortsett fra da jeg byttet høyre forhjul. Vibreringen ble redusert, men forsvant ikke helt. Mistenker at det kan bety at problemet ligger på høyre forstilling et sted, og at det ikke føles like fremtredende med 195/65-15" som 205/55-16".

Kan også nevne at det kommer klunkelyd fra høyre forhjul når jeg kjører over fartsdumper, noe som igjen leder mot høyre forhjul. Mistankene går derfor til bærearmen/bærearmsforingen. Desverre koster det en del (er lutfattig for øyeblikket), så jeg vil høre om noen har noen kommentarer eller andre tips til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en bærearm detta. Prøv å ta tak i hjulet å rist kraftig. Vet at du kjenner det lett om bilen står på bokk, men er ikke sikker du merker noe når den står på hjula. Evt hvis du finner ut at det er bærearm, så kan jeg sikkert hjelpe deg med å bytte det om du får tak i en replacement. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde samme problemet med min! Skiftet parallell-staget og foringen til hjelpe-snekka i forstillingen, da forsvant ristingen helt! Kan også være en fordel å justere vekk evt. slark i styre-snekka!

Ps. Det kan være litt vanskelig å oppdage slark i kulene som sitter på parallell-staget! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrev jeg "Takker, begge to!" her? Må visst lære meg å telle...

Men må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha lest innlegget ditt, SE. Må ha glippa litt et sted. Takker for tilbudet, men akkurat nå er jeg helt totalt raka fant. Har planer om å prøve alt jeg har råd til når jeg er hjemme i jula, men hadde selvfølgelig vært å foretrekke å få det bort *før* jeg skal kjøre 50 mil akkurat i ristehastigheten... Frykter at det skal forplante seg. Kjipt om det skjer til de nye delene på bilen også.

Må få legge til at de på BMWCCN-forumet mente bærearmen var tvilsomt, og anbefalte casterstagene. Jeg bytta det som så dårlig(st) ut, på høyresiden, der klunkingen kommer fra, men det hjalp ikke. Men ser jo her at både du og BMW-ALPINA tenker bærearm. Kanskje verdt å prøve det... Hvis jeg får solgt Chrysleren innen rimelig tid kan jeg kanskje få benytte meg av tilbudet, SE?

Og så må jeg legge til enda en ting til - forrige eier mener det er endeleddene på venstrehjulet som gjør det. Han sa han klarte å se at hele hjulet vibrerte i fart... Men da synes jeg det er rart at det ikke rister mest i rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...