Gå til innhold

Tikke lyd?


Proffen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW318i 1992 modell. Når jeg kjører forbi biler eller autovern så hører jeg sånn tikke lyd. Motoren er det ikke. Har skiftet kam-løftere-vippere. Når jeg står stille å ruser motoren, er lyden borte. Det er bare når jeg kjører. Hører ut som det kommer kommer fra eksosanlegget. Men det er tett. Er det noen som vet eller har noen tips på hva dette kan være.

Har åpnet vinduet helt å prøvd å lytte. Det hører ut som det kommer mitt under bilen. Takker for alt hjelp. BMW318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører tikkelyd fra så godt som alle biler når jeg kjører inntil gjerder, autovern, vegger, etc... Har aldri brydd meg om det når det ikke er til vanlig. Andre som har synspunkter på dette?

Jeg har kjørt aviser i mange år, med mange forskjellige biler..og da kjører man med vinduet oppe ganske mye..når man passerer slike ting på veien, autovern, gjerder, vegger og busker og ting, så kommer det ofte masse forskjellige lyder (tikking, susing og brusing), som høres ut som de kommer fra bilen, men det er nok bare omgivelsene som spiller oss et puss..iallefall når lydene ikke høres i åpent lende. Har ofte fått spørsmål om dette fra folk som har sittet på.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det har jeg :idea: . Bombe, kanskje det. Det har jeg ikke sjekket :D:D . Men fra spøk til alvor. Motoren tikket noe helt jævlig når jeg kjøpt den. Skiftet da kam-vippere-løftere. Bilen gikk så fint etter det. Ikke noe ulyd, verken under bilen eller i motorrommet. Lyden har kommet litt etter litt. lyden er den samme når du har ventiltikking. Bare litt lavere. Skal få bilen på bukk i helgen. Se om det er noe løst under bilen. Bare det ikke er kat. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...