Gå til innhold

Ap senkesett til E34


marius paulsen
 Share

Anbefalte innlegg

Biltilsynet er nødt til å godkjenne senkesettet og føre det på vognkortet, og dette kan de ikkje gjør uten TÜV papirer. Alle senkesett skal ha et serienr, og med dette kan du skaffe nye TÜV papirer om du eventuelt skulle ha mistet dem, og har du ikke serie nr på senkesettet, kan du glemme å få det godkjent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å komme gjennom eu-kontroll så må du få senkinga godkjent på biltilsynet og skrevet inn i vognkortet. hjelper ikke å bare vise tüv papirene når du skal eu godkjenne bilen.

I tillegg så må du også ta 4hjulskontroll etter senking for å få stilt hjul vinklene riktig, du må også ta med disse papirene for å godkjent senkinga hos biltilsynet.

Men så kommer det helt ann på hvor du eu godkjenner bilen om de bryr seg om senkinga. Her i byen så er det aldri noen som sier noe på senking som ikke er godkjent i vognkortet. Har også hørt om flere som har fått godkjent senkinga i vognkortet uten 4hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du træng fer å få dæ godkjent på Biltilsynet.. Mæn du må ha TUV gokjeingæ ilammæ vågnkorte vejst du bi ståppæ i kontroll mæ dæ på...

Brorn min vart ståpæ mæ eijt 60/60 uten TUV papir på di.. å då fækk haijn eij vekæ på å få TUV papir på di + ``kontrolltime`` på Biltilsynet.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du træng fer å få dæ godkjent på Biltilsynet.. Mæn du må ha TUV gokjeingæ ilammæ vågnkorte vejst du bi ståppæ i kontroll mæ dæ på...

Brorn min vart ståpæ mæ eijt 60/60 uten TUV papir på di.. å då fækk haijn eij vekæ på å få TUV papir på di + ``kontrolltime`` på Biltilsynet.. :?

Jeg tror du må få det godkjent. Har selv vært med å bli stoppet i kontroll der politiet klaga på senking og styling, og da dreit de fullstendig i Tüv godkjenning. Mange politifolk skjønner ikke tysk. Og i tillegg så har de ingen mulighet for å legge seg ned under bilen og sjekke om nummer på fjører og tüv papirer stemmer overens. For på biltilsynet så sjekker de antal ringer og serienummer, er serienummeret på fjørene slitt bort så nekter de å godkjenne senkinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på eu kontroll hos biltilsynet for 2 uker siden,da han heisa opp e28 min så var fjærene forran helt løse men så lenge eg hadde tuv godkjenninga med meg og nr i den stemte med nr på fjæra så sa han at han var bare nødt til å godkjenne det. :D så leng noe er tuv godkjent så har dem ingen ting dem kan si på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du træng fer å få dæ godkjent på Biltilsynet.. Mæn du må ha TUV gokjeingæ ilammæ vågnkorte vejst du bi ståppæ i kontroll mæ dæ på...

Brorn min vart ståpæ mæ eijt 60/60 uten TUV papir på di.. å då fækk haijn eij vekæ på å få TUV papir på di + ``kontrolltime`` på Biltilsynet.. :?

Hei du! Bokmål er en fin "dialekt" som alle forstår! Det var litt vanskelig å lese hva du hadde skrevet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du stoppet i teknisk kontroll uten å ha oppført ev. senkesett, eksos, sotete lykter osv i vognkortet får (kan/bør få) du mangel lapp eller kjøreforbud inntil bilen er forevist biltilsyn og godkjent. Kravet er at fjærene/demperne er TUV godkjente for din type bil og at fjærene sitter under bilen og ikke "faller" ned når den blir heiset opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på eu kontroll hos biltilsynet for 2 uker siden,da han heisa opp e28 min så var fjærene forran helt løse men så lenge eg hadde tuv godkjenninga med meg og nr i den stemte med nr på fjæra så sa han at han var bare nødt til å godkjenne det. :D så leng noe er tuv godkjent så har dem ingen ting dem kan si på det!

:shock: Hmm..du var nok "heldig" der, hvis fjærene dine var skikkelig løse, så behøver de nok ikke å godkjenne dem selv om tuvpapirene stemmer næi..har med om bilen er i forsvarlig stand å gjøre det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...