Gå til innhold

Antispinn (ASC) problemer!


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg river bilen min løs eller drar litt donuts :D så kobler ASC seg ut og går ikke annt å koble inn igjen uten å stoppe og starte igjen hva er galt? Dette skjer KUN når jeg spinner eller river den løs...

trenger et konkret svar.

E36

markus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har ødelagt den siden den ikke er laget for og drive og spinne og rive den løs!? :)

Driverk og girkasse er ikke dimensjonert for og tåle den slags.

Ellers er det jo sånn at den kobles ut i to steg, hvis du trekker knappen inn så skal du koble ut stabiliseringen og hvis du holder den inne i mer enn 6sec (tror jeg) så kobler du ut hele sulamitten, antispinn og alt.

For deg virker det som om situasjonen er reversert, så da er det sikkert kjørt i stykker. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen hadde noe lignende på sin 523 e39 for en stund tilbake, da var det noen følere ved hjulene som var dårlige. Mekanikeren som skiftet dem sa det var et vanlig problem på bmw (men har aldri hørt om andre som har hatt d...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein knappa attmed girkassen min der det står ASC.. Trudde det var kun antistabiliseringscontrol eller nåke sånt...

Er det til antispinnen og?? Såg at det stod lenger oppe at viss eg helde den inne i meir enn 6 sekund, så koble eg ut antispinnen og???

Har ein E34 535i 89modell..

P.S Har eg sperre på bakakslingen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!! ASC er IKKE antispinn !!! ;);)

ASC er auto stabilisering

ASC+T er auto stab + anti-spinn / traction ctrl

har man KUN ASC så slår man den av/på ved ETT trykk, noe mer skjer ikke uansett hvor lenge man holder knappen inne.

har man derimot ASC+T, så slår man av/på ASC ved ETT trykk, og holder man den inne, så slår man av ALT! (som nevnt over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...