Gå til innhold

e30 325 som banebil


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder E30 så har de med firer bedre balanse så er like greit å satse på en slik enn en 325i.

Til deg med 320 E36 som startet tråden her så ville jeg heller brukt den på bane enn en E30 325i netopp av den grunn at alle E36 har perfekt balanse.

Forsikringen gjelder hvis man kaller banekjøringen sin for føreropplæring har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje det,men grunnen til at jeg vil ha e30,er at jeg aldrig har hatt det før.gikk rett til e36, så dette blir på en måte en "unnskyldning " til å kjøpe e30.... og har lyst å teste 325`en og se om det er noe futt i den,i forhold til min lett trimma 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! La dude`en kjøpe e30 hvis han vill! :D Hissig bil, har en kompis som skal kjøpe seg en 325i E30, jeg sa han vil drepe seg, har sett han kjøre!!

E30: Lett på ræva og stor motor! :wink: Ikke bil for de som nettopp har fått lappen..altså i hans tilfelle.

Patrick B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Når det gjelder E30 så har de med firer bedre balanse så er like greit å satse på en slik enn en 325i.

Til deg med 320 E36 som startet tråden her så ville jeg heller brukt den på bane enn en E30 325i netopp av den grunn at alle E36 har perfekt balanse.

Forsikringen gjelder hvis man kaller banekjøringen sin for føreropplæring har jeg hørt.

325 går myye bedre på langsletta, legg i litt tyngde bak da hvis den med 4`er så mye bedre balanse, men det tror jeg ikke så mye på det heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder E30 så har de med firer bedre balanse så er like greit å satse på en slik enn en 325i.

Til deg med 320 E36 som startet tråden her så ville jeg heller brukt den på bane enn en E30 325i netopp av den grunn at alle E36 har perfekt balanse.

Forsikringen gjelder hvis man kaller banekjøringen sin for føreropplæring har jeg hørt.

325 går myye bedre på langsletta, legg i litt tyngde bak da hvis den med 4`er så mye bedre balanse, men det tror jeg ikke så mye på det heller!!!

Er nok sant det. Jeg blir å se på bane med turboladd 318 e30 :D

Balanse er viktig når man kjører på bane. Og det med å legge vekt baki er "hestekreftfjærning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min plan er en e30 325, ribbet,men med et sports-sete.kansje recaro.rake rør fra til og med grenrør og bakover,chippe den og sette på sportsluftfilter,så kansje vi oppnår i underkant av 200 HK.lakke den sort,og sette på masse kult dekor.blir bra det!

Rake rør fra grenrør ville jeg ha droppet. For det medfører bare at du ikke får kjøre på f.eks Våler pga for mye støy. Been there, done that... :(

Forøvrig så er det nok enklere å kjøre raskt med en E30 318iS enn en 325i selv om 325i i teorien er raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde e30 325 hadde optimal vektfordeling jeg..... BMW må jo ha gjort noe annerledes på denne med tanke på vekt iom at batteri ligger bak og tanken sitter annerledes enn på 320 f.eks....

btw: 325 er rå bil......tror chip eff.anlegg kam (har forresten en kompis som skal selge ny trimkam til B20 nå) og andre små justeringer ville gjort susen..... sperre og et rått understell samt bremser er et must til aggresiv banekjøring :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde e30 325 hadde optimal vektfordeling jeg..... BMW må jo ha gjort noe annerledes på denne med tanke på vekt iom at batteri ligger bak og tanken sitter annerledes enn på 320 f.eks....

btw: 325 er rå bil......tror chip eff.anlegg kam (har forresten en kompis som skal selge ny trimkam til B20 nå) og andre små justeringer ville gjort susen..... sperre og et rått understell samt bremser er et must til aggresiv banekjøring :twisted:

Jo da, 325i har ok balanse den. Men er ikke i nærheten av E30 med firer. Så en dyktig sjåfør i 318iS banker lett en halvdyktig sjåfør i 325 på bane om bilene har noenlunde likt oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...