Gå til innhold

gdf's BMW E36 325Ci


gdf
 Share

Anbefalte innlegg

Innledning:

Etter en kjøretur innover veiene etter mørkets frembrudd, var jeg så "heldig" å treffe på en svart katt som kom byksende ut under autovernet like foran bilen, i en slak sving.

Og med så god reaksjonsevne som jeg har ;) , reagerte jeg jo selvfølgelig med å bremse og svinge (samtidig)... Som fysikkens lover tilsier, vil ikke det gå så veldig bra... det endte med at jeg fikk skrens på bilen, traff katten med sidedøren / sideskjørtet, og traff deretter autovernet med fronten først, for å så snurre 360 grader rundt, og deretter få kontra 2 ganger før jeg klarte å stoppe på tvers av motgående kjørefelt. (det var som sagt på nattestid, så der var lite eller ingen trafikk på veiene).

Skadene som fulgte, var deformert frontparti med skjermer, fanger, grill, lykter, panser, og 1 stk. radiator, med en nydelig 'knekk' på midten.

Også må jeg jo ikke glemme å nevne skader på eiendom: Autovernet hadde fått seg en fin 'bul', med et godt opprevet fundament. :)

Bilen er nå seende slik ut:

206691585_536379e03e_o.jpg

Men moroa stopper ikke der!

Bilen ble kjørt til verksted (på lørdags natt), og låst og plassert utenfor av NAF Veihjelp.

På mandagen fikk jeg en hyggelig telefon av verkstedet at det hadde vert innbrudd i bilen, hvor der er stjelt 1.stk Audison 6-kanaler 950W forsterker,ett Focal frontsett, ett Focal baksett, en Focal 11" sub i bagsjerommet,en Pioneer spiller, instrumentpanel (speedometer modul) og

kjørecomputer (største typen)... I tillegg til å ha griset til takfilten med skitne oljete hender, når de fjernet baksettet.

Måten de hadde brutt seg inn i bilen på var med et stk. brekkjern ved å bryte opp vinduslåsen som låser bakvinduene. Dette er en E36 Coupè.

Etter min oppfatning er dette gjort av proffesjonelle som har visst hva de gjorde, og visste akkurat hva de ville ha. Saken ble anmeldt samme mandagen jeg fikk vite om tyveriet, og på torsdagen fikk jeg brev i posten at saken er henlagt.

Så om noen vet om noe av dette utstyret som ble stjelt i Førde for en uke siden, så mottas tips med stor takknemlighet.

Uansett, nå til det som betyr noe.

Nå skal hele fronten ny, og da har jeg en god del valgmuligheter med tanke på styling som lykter, blinkers, grill, osv...

Det som første som jeg trenger forslag eller formeninger om, er grillen.

Jeg skal ha på en '97 mod grill, istedet for den vanlige. Den forrige var lakkert svart, som jeg likte meget godt.

Spørsmålet er da, hvilken farge skal jeg lakkere den nye grillen med?

Jeg tror ikke den tar seg så godt ut å bli lakkert i samme farge som bilen (Sort metallic), derfor så tenkte jeg å ha den matt svart. Eller evt. grå for å få mer frem preget av den nye grillen med rammen rundt.

Hvilke synspunkter har dere på akkurat dette?

Angeleyes: Har dere noen anbefalinger på disse? Lyktene skal ha sort bakgrunn / reflektor.

Blinkers: Her har jeg virkelig problemer med å velge. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg noen som gikk i samme stil som frontlyktene, med klart glass og sort bakgrunn... men de bilene jeg har sett med dette ser ufattelig jalla teit ut! Hvilke blinkers passer egentlig på E36? Hva med en litt sotet utgave av de orginale hvite blinkersene?

Bakrutesenker: Hvilket merke er best, med tanke på utseende (utvendig og innvendig), og montering. Personlig liker jeg ikke Rieger på BMW, så jeg vil helst unngå å bruke det.

Ellers så skal det sies at bilen har full M3 styling fra før av.

Og at jeg vil satse på å ha en litt extended shadowline look på den, så en svak mørk toning av alle vinduene kommer nok med tiden.

La ideene surre. Bilen blir ikke begynt på før om 2-3 veker, grunnet venteliste på verkstedet. (Og, ja...dette er en forsikringsak)

Flere bilder av bilen finner dere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke bra, men virker som du tar det ganske rolig :?

Når det gjelder AE, ville jeg kjøpt FK sine inkl. FK sorte klare blink.

Du kan eventuelt se om du finner noe du liker i tråden under:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... t=showcase

Når det gjelder bakrutesenkeren så har du jo AC Schnitzer en type som er pen. Denne er litt smalere enn f.eks. Rieger sin:

ac37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig ja... det kan du si... jeg har ristet av meg den største forbannelsen nå... nå er jeg for det meste bare fortvilet og trist.

Ellers, så virket de lyktene til FK, ganske fine... jeg må ta å lete litt etter bilder av de montert på bilen...

Er det samme lykter for sedan og coupe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fy søren altså.

Høres veldig surt ut dette her.

Så neste gang blir det å mose katta ?

Forsikrings sak sier du? Blir vel bonus tap regner jeg med?

Her må du følge med på hva forsikringen gjør. så de ikke lopper deg for bonus tap og egenandel på anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du traff katta i hvertfall da! Stoler du på de som har verkstedet om at det ikke var noen inside job? De tyvene var jævlig raske! :|

Fint av politiet å henlegge saken med en gang de fikk den, sikkert litt red tape før de kikka på den så bare frem med henlagt stemplet, det GODT BRUKTE stemplet!

Kjør en kopi av isbeemer bilen, herregud for en prakt eksemplar av en e36 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...