Gå til innhold

Strømforsyning til bilen


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke nødvendigvis en med justerbar spenning, men en som kan levere en godt stabilisert spenning ved høyt/varierende strømtrekk.

Det er slike som BMW (og andre bilfabrikanter) angir for bruk ved programering.

Finner du en batterilader som kan "tvinges" til å holde konstant utgangsspenning (float) vil denne egne seg fint.

Jeg har levert en del av Mastervolt sine til bruk i båt, men disse koster en del - typisk 3-4.000 for en 30A lader. :shock:

ja men det må da holde med en vanlig lader! trenger ikke å ha helt nøyaktig spenning vel? Det er vel en powersupply som sørger for det innebygd. Kjøp deg en lader på biltema og sett på den. holder i massevis

Å her har man oppskriften på hvordan øke sjansen for å ødelegge under programmering... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ørjan:

Kan jeg bruke Luna lader EBCB480???

Siden dette er en kombinert starthjelp/lader er som oftest reguleringsbiten lite sofistikert, og består ofte kun av en stor trafo med likeretter.

Ergo vil denne støye en del på det elektriske anlegget, noe som er uønsket ved programmering.

Det kan godt hende at denne vil fungere greit siden den er kraftig nok til å holde spenningen oppe, men jeg ville ikke stolt på en slik sak når det gjelder programmering.

Har du noe budsjett på kjøp av lader da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker å kjøpe en lade. Jeg er bare en hobby mekker, ikke business. Jeg vil oppdatere min bil ved seinere anledning. Derfore vil ikke investere store sak. Har du noen som anbefale meg med rimelig pris :lol: ? Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...