Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, den burde passe. Endringen kom ikke før 09 i 91 mener jeg. Beklager sent svar og lite aktivitet på forumet i det siste. Har ikke nett, men det blir oppkoblet til Onsdag. Da er alt tilbake til det normale og aktiviteten her er da igjen, på topp : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke originalt sekser kjøleanlegg, men det blir mye skjøting av slangen som går i bunn av ekspansjonstank. Radiator er og smalere, så det må modifiseres på ut og inn slanger av radiator. Det enkleste er og kjøpe festene for facelift (de i bunn) og få sveiset inn. Egentlig er en bit av disse imellom vange og frontboks sveisen. Denne biten kan du kutte vekk for så å sveise inn resterende del av festet. Jeg har gjort det på en av mine tidligere biler. Det fungerte bra.

Delene jeg snakker om er nr 14 og 15 : http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/12448.gif

På pre, så varierer det veldig hva slags festepunkter du har for ekspansjontank og nedre radiator fester. Beroende på hva slags modell bilen er, 316, 318, 320 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg bruker girkasse tilhørende 93modell m50b25?

Hilken mellomaksling? Må jeg modifisere?

Edit: Girkasse og motor kommer fra e36...

Kommer an på om du har stor eller liten hardy kobling på den, om den er stor kan du bruke e30m3,324d eller e36 325 tror jeg. om du har liten hardy kan du bruke orginal e30 mellomaksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke M50 radiator, eller andre med tilsvarende tilkoblingspunkter, finnes alu alternativer. Da kan du bruke den i kombinasjon med facelift ekspansjonstank til E30. Modifisering av kjøleslanger blir det. Desverre husker jeg ikke hvilke modeller slangene som blir brukt til dette kommer ifra. Men er nok noen her inne som har svaret på dette. M30 slange i bunn montro? Nei, jeg husker ikke... Mellomaksling blir som ombygging til M50. Bare husk at denne har nok den store hardyen på girkassen. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...