Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Du "kjenner" meg nok for godt... :)

Ja, jeg er veldig klar over den orange spot'en som lyser opp i de hvite blinkerene - og vil selvsagt ikke ha det slik.... Men jeg ble fortalt at Biltrangsynet ikke var særlig begeistret for de sølvpærene, så selv om jeg ikke skal på PKK-kontroll (jeg skal jo på en ombyggingskontroll) - så var det visst uansett ingen fordel å montere sølvpærer. Så iogmed at det fulgte orange pærer med blinklysglassa, så smalt jeg de likesågodt i...

Bare få unna denne ombyggingsgodkjenninga nå, slik at "alt" kan monteres slik jeg vil ha det...

Riktig, var det jeg tenket. Når du sier det, så innbiler jeg meg faktisk at du har sagt det før :P Høres i såfall bra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur i Sveio sentrum eg ;) Ein annen som hette Thorbjørn som bur i førde.

Har vert vekke i heila dag. Men treffer deg nok når eg får bilen min opp å gå og du er ute med E28 en :)

Bor du i sentrum du også ja? Hmmm... Har ikke hørt noe M5-brumming som jeg kan huske...

*fram sprøyte med vann på e30 meet* :-$:-$

Hehe, tviler ikke... ;)

Jeg regner godkjenninga som en formalitet men lykke til alikevel:-)

Takk for det, om det blir en formalitet vet jeg ikke - noe vil nok går som smør, og et par punkter vil være direkte avgjørende for helgetilstanden min... ;)

Ønsker lykke til! :)

Takk for det, snart er det din tur :)

Riktig, var det jeg tenkte. Når du sier det, så innbiller jeg meg faktisk at du har sagt det før :P Høres i såfall bra ut ;)

Yup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur vel 30 sekund fra sentrum, kjører inn der med bedhuset.

Det er ikkje løye du ikkje har hørt den, har vel kjørt ein gang igjennom sveio me den før den blei satt inn på verkstede vi leiger. Men nå er den snart klar til å luftes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, det er komplette deksler som leveres - og de har en "gatepris" som ikke tilsvarer min lommebok iallefall...

Eg var ute i Sveio her ein dag å kjøpte noen ALpina Classic felger, men der mangla selvsagt også låsene, var nesten sikker på eg rota meg inn på en side som hadde kun låsene til disse felgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset gutter, jeg kommer nok til å gå for det kit'et til £119. Så får jeg samme nøkkel på alle. Ble bare 5 pund i frakt, så det var jo greit...

Det er nok flere som håper på update her nå, men det blir jo bare å skuffe dere.... Bilen er "klar" for visning nå, og de siste detaljene (foruten polering/sliping av lakk, dekk og dekor) som gjenstår kommer ikke til å bli påbegynt før etter at bilen har vært på visning.

Derfor ble gårsdagen brukt til å rydde litt. Ikke at det var så utrolig mer rotete enn vanlig, men midlertidige arbeidsbenker osv kunne nå fjernes. Fikk god hjelp av Pernezz, og vi hadde (nok) en hyggelig kveldsstund i garasjen i varme og lyse omgivelser.

Området rundt bukken er på stell, "gulvet" er på stell, og vi fikk ryddet oss frem til E21-cabben som står og tolmodig venter på plassen sin.

Tok såklart et par Iphonebilder som egentlig ikke var ment å legge ut her (siden det ikke akkurat er en update lixom), men må jo ha litt bilder innimellom. Og da var det de eneste 3 jeg hadde...

Merk, vi ryddet litt etter dette også - så det ser bedre ut enn dette. Jeg skal (var nå iallefall planen....) male veggene hvite inni hele garasjen i sommer, og håper da på å få opp litt mere hylleplass. Idag blir det for mye rusk og rask som samler seg opp i haugevis i de hyllene jeg har...

smp5cas2nl8qgh8mwccc.jpg

zyxcbc43marjo0qn3w0e.jpg

5h5ojx1s5x1udsyhbiww.jpg

Beklager kjedsomheten, men det er vel bedre med et par-tre bilder enn ingen. Kun tekst i en tråd blir jo monoton og kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med litt maling på veggene. Stemmer for litt avrettningsmasse og epoxy eller fliser på golvet også :D

Er også mulig jeg har en overaskelse til den ene porten din :wink:

Hva skal Per.Ø med den motoren? S54? I E28`n sin?

Blir ingen sparkling som hos deg da, pus... ;) Er bare for å få det litt lysere og litt finere. Er jo mindre mekking og gnu nå iforhold til før. Epoxy blir nok det beste for meg.

Men alt hvitt (istedefor trehvit og 10 år gammel maling med oljeskitt) vil nå gjøre seg i forhold til opplegget som er der nå......

Overraskelser er jo nice ;)

Per Øivind skal ha S50b30en i E28en ja.. Jeg håper han får bolter til svinghjulet i posten i dag, slik at vi kan heise motoren i bilen denne uka...

Hmm, likte skiltet :)

You do? Me too, hehe...

Fikk tak i det fra en Alpinaforhandler i Tyskland for mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...