Fuzzy Skrevet November 25, 2011 Skrevet November 25, 2011 Skal montere en defa warmup-pakke på fruens 2007 320DAT, noen som har tips til hvor man bør gå fra motorrom til kupe med kabelen? Er det ferdige gummiplugger man kan gå gjennom eller må man borre seg frem? Batteriladeren kan vel monteres i motorrommet og kobles til jord og pluss der?
HMW Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Dette hørtes brutalt ut. Om du ikke er kjent med dette så få med deg en som er erfaren eller sett bort jobben.
Fuzzy Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Neida; Dette er jo ikke brutalt; Har nå gått inn med inntakskabelen i støtfangeren foran, Inn til batterilader som er bak ventre hovedlys, så til rele for fjernstyringen, så splitter som kjører motorvarmer og kupevarmer. Kupevarmer-kabelen tok jeg inn i "boksen" for bremsekraftforsterkern, deretter inn i kupen og bort til passasjersiden. Det som gjenstår nå er å koble til batteriladeren. Er det noen greie +12V punkter i motorrommet, gjerne rundt ventre forlykt, som jeg enkelt kan koble meg til? Alternativt er det jo ett fett +12V punkt bakerst på høyresiden av motorrommet, men virket noe knotete å koble seg til der, samtidig som det er lengst mulig unna selve batteriladeren. Kan alternativt gå inn i kupe slik som med kupevarmerkabelen, men ønsker minst mulig gjennomgang mellom kupe og motorrom.
Fuzzy Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Da er jobben gjort. Var ikke store problemet. Gikk gjennom torpedoveggen under rattet; var ferdig føring med gummigjennomføring der. Kontrollenheten til motorvarmeren ble lagt i "rommet" sammen med bremsekraftforsterkeren etc. Tempoeratursensor og mottager antenne for SmartStart havnet under venstre frontlykt. Batteriladeren ble stripset fast til vangen som fester støtfangeren på førersiden; mellom denne og innerskjermen. Rele som kobler inn motorvarmer og kupevarmer henger under batterilader. +12V til batteriladeren ble også trukket gjennom torpedoveggen og ført bort til sikringsboksen, der ble den koblet til batterisiden av en ledig sikringsplass med en flatstif kabelsko. Minst mulig demontering og inngrep i orginalt ledningsnett da. Eneste hullet jeg laget var i en av grillene i frontstøtfangeren for inntakskabelen, i plastdekselet som fører bremserør inn til "bremsekraftforsterker-rommet" for kupevarmerkabelen samt kupevarmerkabel og ladekabel gjennom gummigjennomføring i torpedovegg. Installasjonen synes knapt når man åpner panseret, og minimalt med inngrep er gjort på selve bilen. Tok litt tid, men er overbevist om at dette er utført langt mer grundig enn noe verksted tar seg tid til når de utfører slike jobber.
HMW Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 +1 for god forklaring. Bare bildene som manglet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå