Gå til innhold

87 e30 325i update, ny mottor innkjøpt!


tommyheimberg
 Share

Anbefalte innlegg

legger ut en tråd om bilen min da.. er en 87 mod, er shadowline org senka 20 mm, striper på sida og ett annet ratt, var og m-tevh på den, men de har blitt ødelagt av forige eier.. kun 3 eiere og han jeg kjøpte den av har hatt den siden 93.. hadde vell ca 340 000 på telleren, men var bytta en del foringer fjærer osv, generelt greit vedlikeholdt så bilen var i grei stand.. var ikke all verdens med rust heller, så var ett velldig greit utgangspunkt.. planer for bilen: gjort=x har ikke og ikke gjort(-) m-tech 2 sidepaneler og bakfanger (-) m-tech2 frontfanger eller en aen jeg har liggende, kommer bilde av den(har liggende) kanskje m-tech innteriøret, må pussest opp først.. (har liggende) 325 mottor og understell (har liggende) m-tech 2 ratt(x) girsokk og brekk sokk i alcantra med m stripene (x) rustsveising (delvis gjort) brock b1 (x) senk (x) gule spredere (har liggende) gule lykter eller mørke org hella de (har liggende) stor kjørecomputer (har liggende) svart taktrekk med el takluke (har liggende) el ruter (-) +++++ blir oppdatert med tida:) forige eier trodde diffen var gåen, men dette viste seg å bare vere ett løst hjul som laga masse bankelyder, fikk stramma dette, men diffen var ikke helt god, laga en slags karusell lyd:P. men fikk den hjem og fikk ordna hjulet så bilen ble kjørbar, blei satt på noen mim hjul, bilen var skyhøy, men senk skulle på :), kjørte mye, bytta ut masse småting, som girkule,ratt satt i annlegg og slurra MYE, noe som resulterte i diffhavari, bytta denna og fikk bilen på veien igjenn, da gikk clutch pumpa for meg, fikk da tak i ny og bytta denne, gikk ikke lange tida før kalipperen streika, fikk tak i en fra 316, fikk brukt stempelet, måtte og ha ''kloa'' som skal holde klossene fast, denne måtte brukes fra 316, noe som ikke passa overhode, men den som skulle vere der var svindyr, og ikke mulig og oppdrive, så de resulterte i voldtekt av 316 klo med vinkelsliper, men viste seg att de fortsatt var gods nokk igjenn på denne til att de holdt, så det ble da satt sammen :). gikk ei stund til, men så gikk toppen, ble 2 mmskeiv :S. noe som er temmelig mye, bblei tatt av bittelitt i overkant av 2 mm, ble også sveisa all rust i gulv osv i denne sammenheng, satt inn 2 recaro stoler. kjøpte en 325 delebil, med brock b1 8,5x17 rundtom med nye dekk, var og bytta alt av foringer og bremser i understell, var svart og grått delskins sport innteriør i den og litt annet snakcs, kvasskam var de og. fikk denne billig så reiste å henta den, den var smelt i fronten, og knust bunnpanne så mottor måtte overhalest. i mellom tida fikk jeg på senk og brock b1 på 320'n, fikk brukt den litt, men så sprengte clutchen, noe som resulterte i: knust kasse, ødelagt torpedovegg, knust varmeregister, ødelagt panser og deler av ell nett, kom en bit av trykkplata på 3 kg ut i 6500 rpm, ikke mye morro.. dermed blei de bestem att bilen skulle bli nylakert og opppussa, og 325 motor overhalt, og de er dit jeg har kommet til i dag.. ble mye kjedelig lesing de her, men her kommer en drøss med bilder: her er ett bilde av bilen ei stund før jeg henta den.. :)IMAG0774.jpg dette er og fra forrige eier hadde den :)IMAG0773.jpg fikk på xenon og leppa forran IMAG0556.jpg m-tech 2 rattet IMAG0005.jpg her er ett fra en tur i sommer :)IMAG0947.jpg fant og ut att jeg ville sote ruter, ble alt for mørke, men blei bra ressultat, måtte rive de av første kvelden de var på.. IMAG1007.jpg fikk på mim hjula og :), syns de blei bra stuk her :), hehehe IMAG0001.jpgIMAG1013-1.jpg her ble de fylt ny olje på nye diffen før den inntok sin plass :)IMAG0527.jpg gammel diff på vei ned.. IMAG0506.jpg så fikk neglelakken til mor prøvd seg, å nålene ble røde :)IMAG1073.jpgIMAG1075.jpg prøvde og med hvit bakgrunn da jeg hadde flere liggende IMAG1078.jpg så fikk jeg de for meg att jeg måtte bygge om til servo dette er eneste bilde jeg har fra ombygginga.. IMAG1070.jpg å så røyk toppen.. :(IMAG1065.jpgIMAG1159.jpg da blei de rustsveisa gulv IMAG1090.jpgIMAG1209.jpgIMAG1213.jpgIMAG1215.jpg pappa som sprøyter på understellsmasse bak med dreneringa IMAG1222.jpg så blei gulvteppe vaska, denne jobben tok bestemor i egne hender en dag ho syns jeg sov for lenge og var på besøk :P før: IMAG1092.jpg i full gang: IMAG1100.jpg ferdig: blei veldig bra! :)IMAG1106.jpgIMAG0616.jpg har blitt endel slike :)IMAG0567.jpg kjøpte sotespray på torshow som igrunn funka greit :)IMAG0068.jpg blei igrunn meget fornøyd med baklyktene, ser ikke resultatet så godt på bilder IMAG0077.jpgIMAG0070.jpgIMAG0073.jpg fikk på brock og kappa bak bare for og se, blei ikke framme pga mangel av spacereblei grei høyde 423999_10151327448895237_779740236_22811 så kom senkesett og spacere 75/50 ble ikke lavt nokk, så justerbart må til.., har desverre ingen bilder av bilen med dette før den er begynt nedplokka for lakering.. IMAG1219.jpg prøvemontert enn kopi m-tech2 og en rutesenker, meget usikker på rutesenkeren, noen innspill?. m-tech2 org blir kjøpt inn IMG_2265.jpg hva syns folket?, m-tech 2 framfanger, eller den hvite? IMG_2271.jpge30.jpg her blir mottor gir osv tatt ut av delebilen, og endel vasking og nedstripping av 2,5 før overhaling :)IMAG0043.jpgIMAG0044.jpgIMAG0045.jpgIMAG0046.jpgIMAG0048.jpgIMAG0051.jpgIMAG0053.jpgIMAG0054.jpgIMAG0055.jpg her er ett bilde av stolene, IMG_2274.jpg har og kommet godt i gang med mottor overhaling, fått bilen i garasje, plokka ned alt av understell osv, men minnekortet tok kvelden i går, så dårlig med bilder nå, men det kommer :). koselig med komentarer og innspill!! over og ut -Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ett par bilder fra jeg tok ned bakstillinga, og pussa ned en bulk og gjorde den klar for sparkel:))

kjøpte og gule spredere på ebay, var så billige att jeg måtte bare ha de :), fikk to like, men var lettvinde de jeg handla av, så en ny til venstre sida skulle de sende, uten noe mere om og men :)

545011_10150652429971109_546101108_9373373_1727922674_n.jpg

535673_10150652594551109_546101108_9374125_1974893596_n.jpg534917_10150652594836109_546101108_9374127_2092374044_n.jpg

og her er bare ett lite stemmningsbilde som gir litt arbeidslyst i de mørke stunder :)

549270_10150652594316109_546101108_9374124_458661882_n.jpg

over og ut

-Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

morro med tilbakemeld! :D. ja kommer meire etterhvert, men kameraet på tlf har streika, og digitalkamera er borte nå :P, men skjer eindel her for tida, legge ut update så fort eg får kamera, ska ned å plukke understellet av delebilen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggi på en plen i sprutrein i 2 timer og skrudd ned bakstillinga på 325 delebilen, var klissvåt og igrunn dritlei når jeg var ferdig, men måtte bare ta av lokket på loffen før og se, og til min store glede stod det en lamelldiff der :), så da glømte jeg fort regnet og all elendigheten!:))

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggi på en plen i sprutrein i 2 timer og skrudd ned bakstillinga på 325 delebilen, var klissvåt og igrunn dritlei når jeg var ferdig, men måtte bare ta av lokket på loffen før og se, og til min store glede stod det en lamelldiff der :), så da glømte jeg fort regnet og all elendigheten!:))

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

HOFF, det der savna ikkje eg :P Du skal ha for pågangsmotet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått tak i kamera igjenn, er bare mobil, så dårlig kvalitet, men her kommer det hvertfall noen bilder :)

hatt litt handlemani i de siste, så ny bruksbil, ny båt og en gokart jeg bygde og hadde i fjor er blitt kjøt inn, gokarten er en dino kart som har blitt ommbygd med 500ccm vannkjølt snøskuter mottor ca 100hk, går godt!! :D. båten er en glastron 15 med yamaha 130 hk og stålproppel gjør en 60-62 knop på gps :). har ett bilde av bilen og ett dårlig ett av gokarten.. er vell som å banne i kirka å legge en volvo inn her, men la gå :)

IMAG0004-1.jpg

så har jeg fått tak i 10'' brock bakfelger, med 225/35 på litt for smale, så må kanskje opp på 235.

IMAG0011-1.jpg

IMAG0012-1.jpg

så ett bilde av ossen bilen står i dag, er gulv av grus, men er bare mottor og understell som kommer i her og grovnedpussinga, finpussing fyller osv gjør lakerer :).

IMAG0008.jpg

ny og gammel girkasse, den gammle eksploderte, en stor bit av trykkplata kom opp, bulka torpedovegg, slo sund hele varmeregisterett til varmeapparatet, vannrøret bak på blokka, reiv av ledningsnettet og ødela panseret med en stoor bulk :(

IMAG0015-1.jpg

den nye skal selvfølgelig vaskes skikkelig rein før den blir satt i:)

IMAG0014-1.jpg

bakstillinga baki bilen etter jeg hadde henta den :)

IMAG0001-1.jpg

gule lykter :)

IMAG0027.jpg

denne skal jeg nokk bli veldig glad i:)

IMAG0026.jpg

noen som har shimsa de opp for mere sperre?, tenkte jeg skulle de, hvertfall ha den opp, men må jeg shimse på nytt for å få selve ''diffen'' til å stå riktig i klokka, eller vil de bare være å montere den sammen igjenn akkuratt som jeg tok den av?, for trenger jo ikke av med kronhjulet. har gjort dette på de gamle diffene mine tatt de ut og satt de inn igjenn uten problem, men litt mere redd for å ødelegge denna :P

gleder meg til den er på hjula igjenn, bestilte komplett foringskitt i dag :). superflex hette de, noen som har prøvd de eller har noe erfaring? :)

IMAG0006.jpg

det var de for i dag, i morra skal mottoren sammen igjenn, så da kommer de nokk bilder av de også :)

-Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått brukt noen 1000 igjenn :P, komplett foringskitt fra ebay kosta bare 1500 kan hende de er drit, men i såfall har jeg måla så jeg kan dreie noen i nylon sjøl :), og så syns jeg de var for galt og gjøre så mye med mottoren uten å skifte fjærer, så fant ut jeg skulle bestille de, men en tur innom koed som skulle koste bare 1200 kosta plutselig over 4000, men da er stempel fjærer bestilt og div andre ting, greit å ha alt på stell :). lønningsdag er en dyr dag!! :P

-Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...