Gå til innhold

E36 316i compact kjørt "tørr", masse damp fra motorrom


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Vi var ute og kjørte og sjåføren la ikke merke til at motortemperaturen var gått opp. Jeg stusset på at det ikke var varme fra varmapparatet, og grunnen til det viste seg fort. Da vi kom til et parkeringhus står dampen fra motorrommet. Vi fyller på 5 liter kjølevæske etter det!!!

Mitt spørsmål; Er det sjangs for at motoren ikke tok skade av dette? Regner med det er m43 motoren. Er det en slags ventil som åpner når trykket blir for høyt? (det kom damp fra bakkant av motoren) Etter vi fyllte på virket bilen bra, i alle fall på turen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en ventil som åpner vis trykket blir altfor høyt. men det er fremdeles sjanse for at motoren har tatt skade av varmen feks toppen, vannpumpe osv... ville nok tatt ein komp test/ sylinderlekasjetest og fylt og luftet kjølesystemet og sjekket om det er noe olje i kjøle vannet og vann i oljen og målt avgass vis du har tilgang til det før jeg hadde brukt penger på nye deler som forsaket problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en ventil som åpner vis trykket blir altfor høyt. men det er fremdeles sjanse for at motoren har tatt skade av varmen feks toppen, vannpumpe osv... ville nok tatt ein komp test/ sylinderlekasjetest og fylt og luftet kjølesystemet og sjekket om det er noe olje i kjøle vannet og vann i oljen og målt avgass vis du har tilgang til det før jeg hadde brukt penger på nye deler som forsaket problemet

Ja, jeg tenkte at nå er det over for denne motoren. Men vi fikk fylt på vann og luftet slik at det nå står vann i slangene. Skal se etter olje ja. Vi stoppet vel og merke motoren rett etter at vi så dampen.

Vannpumpa ble skiftet på verksted sist eu-kontroll fikk jeg vite (dette er sikkert et år siden). Siden da har ikke kjølevæsken blitt sjekket, og så vidt jeg vet har det ikke vært noen lekasjer.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...