Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men med 19" og 50/35 går det helt fint :)

På E36 hadde jeg 16" med ballonger og 60/40. Gikk bra det også, men skrapet i klostergarasjen og på de verste Humpene i nabolaget.

Sålenge jeg kommer meg inn på ferger og over humper, skal jeg være fornøyd :) Men tar det rolig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig bestilt LED til grøft. :)

Ble 25w med Cree Q5 chip. 6000k hvite.

http://www.ebay.com/itm/360579637455?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

LED ryggelys er montert. Og samme dagen jeg fikk de nye tilsendt, var det plutselig aktivitet igjen på sporingen til de selger sendte først. Hehehe. De har stått stille i tiden, i en måned, et sted mellom flyplassen i Beijing og Oslo letter center. Så da får jeg to sett, til prisen av ett. Kjekt å ha hvis de ryker.

Edit: Kjøpte også 3D bygninger og fartsadvarsel/fotoboksvarsel for hele skandinavia. Totalt kom det på 180,- Det er sånn fancy fartsgrenseskilt som popper opp i hjørnet av skjermen på navi, når du ligger under eller over fartsgrensen, men forsvinner så lenge du holder fartsgrensen. F.eks. hvis jeg kjører i 60-sone, kommer det opp et skilt der det står 60, dersom jeg kjører i 58 og under, eller 62 og over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på verkstedet og byttet termostat, luftet og så monterte jeg koppholderen.

Kjekt å få esker det står BMW group på :)

Luftingen var veldig enkel på denne. :) Åpnet lufteskruen på radiatorslangen litt, hadde varmeapparatet på full blås og 32 grader, og brukte en liten bjelke mellom setet og gasspedal (1500 rpm). Så var det bare til å etterfylle og vente til motoren ble varm og så vente litt til. Tappet ca 4 liter kjølevæske fra bunnen av radiator, før demontering. Det holdt i massevis.

Koppholder var hvertfall enkel å montere. Bare knep litt på sidene og så poppet beholderne rett opp. Så var det bare å presse koppholder og myntholder nedi.

 

IMG_0518_zps95afc2e2.jpg

Av med deksel under. Her trenger du en nebbtang til plastanker/klips (3 stykk) og stjerneskrujern/skrutrekker.

IMG_0516_zps936025b8.thumb.JPG.bbdde28482c3d308c0e6ebd1c4003fd6.JPG

Skru ut den blå tappeskruen under radiator med stor stjerneskrutrekker, og tapp noen liter oppi en ren vaskebøtte.

Tapp alt om du skal bytte kjølevæsken.

IMG_0515_zps4a577b5d.thumb.JPG.21359732c391cc2acbbc064bbf60cec2.JPG

Motorviften må ut, slik at man kommer til termostaten med skralle (bolter på termostat: 3 på 10mm og 1 på 13mm)

Viften er kun festet med en torx (T25) og et plastanker/klips, øverst på radiator. Dytt klips litt ut, trekk videre med nebbtang.

Deretter løsner du de to sensorene på viften, og trekker hele greien rett opp.

IMG_0514_zpsce43a399.thumb.JPG.0cb185531e02e34601e531d6c9ef77b3.JPG

Slik ser motorviften ut. Er ikke viskosevifte på disse.

 

En slange på hver side. Er metallklips rundt dem. Bare bruk et flatt skrujern og dra klipsene litt ut, så lirker du slangene av.

IMG_0513_zpsce208359.thumb.JPG.9d11218d2c428d7935c140bd2921d271.JPG

Oppå termostat er det en sensor, på denne dytter du inn enn metalltrådbøyle mens du løfter sensoren opp.

IMG_0521_zps047b3d50.jpg

IMG_0522_zps5b7ea53f.jpg

IMG_0519_zps3ce4e72c.jpg

Litt forskjell på patentet her, ja! Enten har de endret termostat siden bilen ble solgt, eller så er den defekte annerledes pga bilen er importert fra Tyskland.

Koppholder vs gammel:

IMG_0508_zps6d224ba8.jpg

IMG_0507_zps73d029e3.jpg

 

IMG_0509_zpsa9862bb8.jpg

IMG_0510_zps70f754ae.thumb.JPG.ba37c404a790b26803e391a67d5668b2.JPG

IMG_0511_zpsc72521fa.thumb.JPG.3d148e71b48fa6d522c8de20dbb3000d.JPG

 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott guide.. :cool:

Ser det er ca samme tingene som ryker på disse, har byttet omtrent alt det samme som du har..

Forøvrig har alle automat-biler Viskosevifte, sånn til info vis noen andre skulle lure.. :D

Flott bil, og du gjør som vanlig de rette modifikasjonene!

Skal ikke få tatt oss en photoshoot snart da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo :) Du får snart forbud mot mobilbilder! Hehehe

Og takker. Håper virkelig ikke den blir verre/styggere i mitt eie. Haha.

Sånn som oljefilter så ut, og hvordan slitasjen har blitt akseptert, tror jeg bilen har kommet til sin rette eier. Glad den er utav hendene på forrige.

Samtidig var han for gniten til å betale årsavgift, som sto at var betalt, på en entusiastbil til over 200k, så gudene vet hva annet han har vært gniten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg har jo speilrefleks, men glemmer alltid å ta det med meg.. :lol:

Dessuten knipser jeg bare bilder i forbifarten, eneste gangene jeg har tid..

Ser nå ut som du gjør alt rett, så blir nok bra dette.. :)

Du og hadde sletent oljefilter ja? Min så heller ikke ut som den var tatt godt vare på, helt til jeg så at det var 6 år siden sist service, men den hadde jo bare stått i ro hos forhandler.. :cool:

Det var litt betryggende. Min hadde vært inne årlig, og ikke mange gangene den var gått over 10k mellom servicene :D Forøvrig var jo min 1-eiers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var sist på service i 2011, men den har nesten stått i ro siden da.

Jeg vasker bilen så fort det er sol, og så tar jeg med meg kamera på biltur, kun for å ta bilder.

Men tror jeg burde ha det liggende i bilen, slik at jeg kan slå til når det kommer et bra sted eller det er ekstra fint vær. Bruker det ikke egentlig til stort annet enn biler. Et og annet bryllup, ferie osv.

Men hadde vært kjekt å finne et fint sted. Så et par knallsteder ut mot ågotnes, men de var inngjerdet eller med traktorveier jeg ikke fant innkjørselen til. Haha. Men så skal man være forsiktig med å bruke andres eiendom, så jeg bør vel satse på offentlige steder og skog og mark. Må bare finne noe bra. Kan ikke bruke samme stedet hver gang heller, og kun utenfor huset bilder, blir kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant.. :lol:

Har et par skoler som har ok bakgrunner for noen tøffe shoots her i Åsane iallefall, samt kaien på Salhus er en slager en sen sommerskveld med solnedgang. Ellers er vel det ikke stort jeg kommer på iallefall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) Hvertfall en måned til jeg får på Eibach, men er spent på resultatet :)

Du må hvertfall ta speilrefleksbilder når modballkostymet er ferdig! Hvis ikke finner jeg bilen, tar bilder av den og legger de ut. Haha. Journalist-style.

Jeg håper det funker å lakkere fjærene svarte, så late som det er original M-sport på EU og teknisk langs veien. Har ikke peiling på om det vil funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir fint jeg! Hvor mye senker de? :)

Det skal jeg, men er mye styr med de stickersne. Skal visst være sendt på nytt igjen nå i hast fra england, så kan bli spennende å se om det dukker opp.. :P

Hahaha. Du får gjøre det! :D

Det tror jeg går fint sålenge det ikke er for mye senk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...