Gå til innhold

Resette frm modul i e91?


Forbiss
 Share

Anbefalte innlegg

Har etter utallige timer på Google funnet ut at grunnen til at venstre baklys og høyre ae ikkje lyser på bilen min er at det har blitt kjørt med defekt pære for lenge sånn at frm kutter disse to kretsene for å forhindre brann i det elektriske i tilfelle det er noko annet enn def. pære. Nokon som har vært borti å "resette" den telleren som registrerer feil på kretsen? Fant på et utenlandsk forum ein som hadde fått til dette. Hadde vært gull å fått gjort dette på min bil sånn at eg slepper å bytte frm. Har bestilt diagnose/kode-utstyr men er usikker på om eg får gjort det med dette. (Inpa/dis/sss) Pluss at eg er totalt blank når det gjelder koding av bmw. Hjelp mottas med STOR takknemlighet siden bilen straks skal på pkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå fått utstyret og kobla meg opp til bilen. Fant ein DIY på nettet om hvordan den såkalte "short counter" kunne nullstilles. Fulgte denne og nå funker alt av lys igjen! Hurra!! Dette må feires med ein pils;) Så viss det er fleire som får dette problemet så har eg DIY tilgjengelig på mail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 month later...

følger med bmw standard tools på de fleste e-bay kabel-pakkene man kjøper. Man går egentlig bare inn i tool32 og åpner riktig fil til FRM modulen og finner det som har med sperre funksjon/kortslutning. Der er det en egen sak for resetting hvor man bruker hex nummeret til pæra som telleren har gått langt opp på. Er det på F bilen? Har kun prøvd dette på e-biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hej!
Fick en DIY från Forbiss här på forumet, och efter några försök har jag lyckats lösa mina problem. Tack för en utmärkt "Guide" Forbiss.
Eftersom jag har en något äldre bil, en tidig 07 så sitter det en FRM1 i den och då gäller tydligen att använda frm_87.prg istället för FRM_70.prg och "LAMPNRTEXTE[3][33]" heter själva lampfilen istället för [3][39] för att hitta argumentet, men det ger sig själv eftersom det inte finns någon annan. Sedan om rutan DATA skall vara ibockad eller inte vet jag inte. Jag har kört båda varianterna och ibland verkar det fungera och ibland inte.
Även om jag fått ok efter att ha kört programmet med F5, så har felet ändå funnits kvar vid en kontroll. Jag har försökt många gånger under flera dagars tid men nu till slut så har allt blivit rätt. Man får tydligen inte ge upp om det inte fungerar direkt utan pröva igen och igen.
Om jag gjort fel eller om något annat har varit problemet vet jag inte, men är nu glad att allt åter fungerar.
Tack för ditt dokument Forbiss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...