Gå til innhold

Lakkbehandling


Anbefalte innlegg

Får levert ny bil i slutten av mai.
Har lyst å levere den direkte til lakkbehandling.

Håper noen her inne kan anbefale meg hvilken type behandling og gjerne hvor dette kan utføres.
Jeg holder til i Bergen og det er ikke aktuelt å benytte noen som befinner seg langt vekke.

Jeg ønsker en behandling som best mulig tar vare på lakken og viser glans. 
Det er også veldig viktig at produktet er holdbart i minst 12 mnd og at bilen lett kan vaskes med vann, shampo og svamp.

Jeg har sjekket litt rundt Swisswax og DiTec, men har ikke konkludert med noe.

Noen der ute som kan dette litt bedre enn meg?
Tar gjerne imot tips vedrørende frontrute og felger/dekk også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan registrere deg på dcn.no og legge ut en jobb på markedsplassen der http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-oenskes-utfoert/

De skal egentlig bare vaske bilen og legge på sealer/voks på lakk og evt. ruter viss bilen er helt ny, så det trenger ikke koste allverden. Haka er at vanlig vaskebøtte, svamp og husholdningsåper ikke lenger duger til bilvask etter at du har entret dcn.no.   

 

Garantert holdbarhet på minst 12 måneder synes jeg er mye å kreve, hverfall om du ønsker deg blank bil. Da fortjener lakken en omgang minst en gang i året.. 

 

Ditech erfaringer fra bimmers http://bimmers.no/topic/717751-ditec-lakkbehandling/   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående Detailers! Var ikke klar over den siden :)

Ser at flere er negativ til DiTec og det det er litt av det bildet jeg har dannet meg fra før av. 

Har fått tilbud fra Bergen Billakkering om Swisswax til kr. 4 375,- 
Ny behandling hver 12 mnd etter dette til kroner 2 500,- (alternativt gjøre det selv da dette gjøres for hånd).
http://www.bergenbillakkering.no/swisswax.html

Bergen Billakkering anbefaler meg i ettertid å vaske bilen med shampoo med voks og unngå avfetning og maskinvask.

Har du/andre erfaring med Swisswax?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har av erfaringer fra Swissvax produkter er at det koster skjorta, men det duger! Lukter digg, lette å bruke og holdbart. Jeg har ikke erfaring med Swissvax lakkvoks selv enda, men omtalene på dcn.no er for det meste positive. Det lille som er av negativ omtale er ofte folk som synes det er dyrt å kjøpe inn, men de har da ikke selv prøvd produktene :D 

Jeg vet ikke hva som ligger inne i de 4500 kr hos Bergen billakkering, men følger de Swissvax sin egen oppskrift med lakkrens før voks forsegling, samt at de forsegler ruter og felger så er ikke dette en dårlig deal.   

 

Likevel må jeg bare nevne at man kan kjøpe et Swissvax Shield sett med voksen, lakkrens og clay for 1600 kr. En slik voks krukke holder til maaange behandlinger viss du bare skal bruke den på egen bil. Dette krever da litt tid å innsats og når man først begynner med dette baller det garantert bare på seg..! 

 

Uansett viss du liker å vaske bil selv så vil jeg anbefale deg å kjøpe inn en stor vaskebøtte med gritgard rist i bunn, bilsjampo (gjerne med voks/glansfremhever) og en eller to vaskehansker. De fleste bilpleienettstedene har slike kit med det du trenger for skånsom vask av lakk og forsegling og starter ofte fra 500 kr og oppover.. Ja jeg pusher mye produkter her, men klarer ikke stoppe når folk nevner svamp  :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har av erfaringer fra Swissvax produkter er at det koster skjorta, men det duger! Lukter digg, lette å bruke og holdbart. Jeg har ikke erfaring med Swissvax lakkvoks selv enda, men omtalene på dcn.no er for det meste positive. Det lille som er av negativ omtale er ofte folk som synes det er dyrt å kjøpe inn, men de har da ikke selv prøvd produktene :D

Jeg vet ikke hva som ligger inne i de 4500 kr hos Bergen billakkering, men følger de Swissvax sin egen oppskrift med lakkrens før voks forsegling, samt at de forsegler ruter og felger så er ikke dette en dårlig deal.   

 

Likevel må jeg bare nevne at man kan kjøpe et Swissvax Shield sett med voksen, lakkrens og clay for 1600 kr. En slik voks krukke holder til maaange behandlinger viss du bare skal bruke den på egen bil. Dette krever da litt tid å innsats og når man først begynner med dette baller det garantert bare på seg..! 

 

Uansett viss du liker å vaske bil selv så vil jeg anbefale deg å kjøpe inn en stor vaskebøtte med gritgard rist i bunn, bilsjampo (gjerne med voks/glansfremhever) og en eller to vaskehansker. De fleste bilpleienettstedene har slike kit med det du trenger for skånsom vask av lakk og forsegling og starter ofte fra 500 kr og oppover.. Ja jeg pusher mye produkter her, men klarer ikke stoppe når folk nevner svamp  :bounce:

 

Det jeg har av erfaringer fra Swissvax produkter er at det koster skjorta, men det duger! Lukter digg, lette å bruke og holdbart. Jeg har ikke erfaring med Swissvax lakkvoks selv enda, men omtalene på dcn.no er for det meste positive. Det lille som er av negativ omtale er ofte folk som synes det er dyrt å kjøpe inn, men de har da ikke selv prøvd produktene :D

Jeg vet ikke hva som ligger inne i de 4500 kr hos Bergen billakkering, men følger de Swissvax sin egen oppskrift med lakkrens før voks forsegling, samt at de forsegler ruter og felger så er ikke dette en dårlig deal.   

 

Likevel må jeg bare nevne at man kan kjøpe et Swissvax Shield sett med voksen, lakkrens og clay for 1600 kr. En slik voks krukke holder til maaange behandlinger viss du bare skal bruke den på egen bil. Dette krever da litt tid å innsats og når man først begynner med dette baller det garantert bare på seg..! 

 

Uansett viss du liker å vaske bil selv så vil jeg anbefale deg å kjøpe inn en stor vaskebøtte med gritgard rist i bunn, bilsjampo (gjerne med voks/glansfremhever) og en eller to vaskehansker. De fleste bilpleienettstedene har slike kit med det du trenger for skånsom vask av lakk og forsegling og starter ofte fra 500 kr og oppover.. Ja jeg pusher mye produkter her, men klarer ikke stoppe når folk nevner svamp  :bounce:

Har vært i kontakt med folk på Detailers og sjekket litt med Swisswax direkte nå....

Behandlingen Bergen Billakkering tilbyr er både svært god og rimelig i forhold til hva Detailers tar (men her gjør de enda litt mer).

Prisen på 4500,- er ikke all verden og Bergen Billakkering selv skriver til meg at årlige behandlinger etter denne koster kr. 2500,- men at jeg selv kan utføre disse da disse utføres med hånd. 

Håper bilen min blir levert neste uke, og jeg skal poste etter bilen har vært til behandling :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...