steinsus

E21 323i M20B27 'Alpina look'

Anbefalte innlegg

EDIT: til alle som ikke får opp bilder fra Photobucket lengre, her er link til fix for Chrome og Firefox:

 http://www.bowhunting-forum.com/showthread.php?26467-photobucket-ransom-fix-for-firefox-chrome

________________________________

Tja, da var det vel på tide og legge ut noen bilder av E21 prosjektet mitt.

 

Det er en 81 mod 323i som snart har stått uten skilt siden 2000.

 

Spec utenom standard:

M20B27 fra E30 Facelift med hardere shrick cam og diesel veiv +++

Getrag 260 med sinter clutch

Mellomaksel fra E30 320 preface

Skinn sportsseter fra E30 preface

Servostyring

Stivere fjærer og dempere

Hardere foringer i hele understellet

2" dobbel eksos og grenrør

Tilhengerfeste.....

Alpina instrumentering

Alpina ratt

Alpina frontspoiler

Alpina 7x15 turbinfelger

 

20140915_2130471_zps773a6e3b.jpg

 

20140922_1933491_zps8820bebb.jpg

 

 

Bilder etter lakkering av frontkassett og motor rom:

 

20140518_201333_zpsc2ae7c1d.jpg

 

20140518_190044_zps05a57e47.jpg

 

20140518_190027_zpsee593dc7.jpg

 

20140616_191146_zpsbf39fed2.jpg

 

20140610_212342_zpsab97331b.jpg

 

 

Bilde av setene som ble hentet inn:

 

skinninterioslashr_e30_zps58d01aae.jpg

 

Og da må det jo moddes litt for å få de til å passe, samt få de litt lavere ned så man ikke skaller i taket :

 

20140616_191023_zpsa9782543.jpg

 

Her begynner det og komme på plass:

 

20140616_214814_zpsacaa6886.jpg

 

 

Eksosmonteringen:

 

20140910_1902381_zpsfb3e3876.jpg

 

20140910_1902551_zpsfaeac874.jpg

 

20140910_1932091_zps3073bc0e.jpg

 

 

Det ble litt ofring når man trenger deler ....

 

20131006_170946_zps3d589e65.jpg

 

 

 

Kanskje litt høy fremme enda, men det er muligheter for at den må innom biltilsynet, så da får det vente litt.

 

20140922_1935471_zpsa43a6dcb.jpg

 

 

 

Såå til det som gjenstår som skal på plass også:

 

- Alpina gearknott (mangler)

- Alpina sølv stripesett fra E30 (de tynne)

- Alpina instrumenthuset oppå dashen

- Alpina rammeavstivingen som ligger på hylla

- Sperrediffen som ligger på hylla

- Hekkspoileren som ligger på hylla

- Sideskjørtene som ikke er lakkerte enda

- Fjærtårnstaget som ligger på hylla

 

- Sammenkoblingen av motorledningsnettet og bilens ledningsnett

 

samt mange andre smådetaljer for å få den ferdig, ser jeg må bytte ut de blå ventilhettene også :)

 

.

Endret av steinsus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mye gamle bmw'er i garasjen og ikke så mye tid til den, men den får no stell og pleie ;) masse nye godsaker kjøpt inn :)

Starter å går, forøvrig min far som har overtatt den, så den er i gode hender :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så bra, på bilde nr 2 så ser du bakre del av gamlebilen din nede til høyre, det går fremover der også...

 

Send gjerne over bilder at e21'n når den nærmer seg ferdig du og..

 

Kommer du over til Notodden til Classic høst treffet 5 okt kanskje ??

 

 

Vh. Stein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :D

Skal sende over noen bilder når den begynner å komme seg

Blir nok dessverre ikke treff på meg den 5 oktober :) men skal komme sterkt tilbake, håper å komme meg litt rundt på nyåret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger med her.. :) Den blir ganske lav under med eksosen slik, hvordan blir lyden med kun potter bak?

 

Hehe, ja det ble veldig lavt under traversen bak, men å få pressa de røra over er ingen enkel oppgave, men det kan hende jeg må krype til korset og gjøre om....

 

Jeg er også litt bekymra for lydnivået med bare potter bak, så skal bli spennende å høre resultatet når det blir oppstart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det slik på min selv,så snakker av erfaring ;) men jeg har ei potte midt under som originalt,og så røra under traversen slik som du. De subber altfor lett synes jeg,spesielt plagsomt på slitt vei med dype spor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da nærmer det seg at den er klar til fremvisning på Classic Høst treffet på Notodden 5 okt.

 

I går fikk den full shining og polering og grundig vask og coating +++

 

 

received_m_mid_1412107796514_d7aabad2426

 

received_m_mid_1412107796514_d7aabad2426

 

Mange smådetaljer som gjenstår men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen.

 

Har fått koblet sammen ledningsnettet mellom motor og bil og fått feilsøkt litt på instrumenteringa så nå er alt det på plass.

 

Kom også så langt at vi fikk starta opp og fikk motoren til å gå og bli varm, og dermed kom ulydene....

 

http://vid1137.photobucket.com/albums/n517/steinsus/E21%20mappen/20150718_165442_0011_zpsjfs65psu.mp4

 

Rådebank...... (nå var det iof ikke uventet da dette var en motor som bare har ligget i et hjørne og ikke den motoren som egentlig skal nedi her)

 

20150720_1930541_zpswgvppbr4.jpg

 

Nå ser det ikke så galt ut på veiva da...

 

20150720_1938241_zpsspt3ubwk.jpg

 

Og avskalingen har havna i sila til oljepumpa.....

 

20150720_1948591_zpsmlzvkbxa.jpg

 

20150720_1953441_zpstsl3ajqn.jpg

 

Så det blir visst litt mer skruing før skilta kan på.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive